Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, asaledr napisał:

brak dekontaminacji przed LSP będzie jedynie skutkować w trwałości/trzymaniu się produktu

Gdy powierzchnia lakieru posiada jakieś zanieczyszczenia, warstwa zabezpieczenia aplikowana na lakier będzie wiązała się z tymi zanieczyszczeniami, a nie z powierzchnią lakieru.

 

Godzinę temu, asaledr napisał:

czy może dojść do porysowania lakieru w trakcie nakładania LSP?

W trakcie aplikacji zabezpieczenia może nastąpić częściowe, lub całkowite oderwanie się cząstki zaschniętej smoły, lub drobinki zanieczyszczenia metalicznego z powierzchni lakieru i wtedy będziesz tarł tą cząstką pod aplikatorem po lakierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preparat do smoly, prickbort czy zostac przy adbl? Żadnych problemow z nim nie mialem na plastikach itd a z prickiem trzeba uwazac?

Jak używałem prickborta i żadnego robieni nie miałem, i zrobił co miał zdobić. Teraz z ciekawości VASCO zamówiłem bo dużo osób go poleca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pablo15005 przelałem już kilka butelek prick'a i śmiało go polecę, ale muszę kupić Vasco dla porównania. Pracuje się przyjemnie, aplikując z głową nie ma szansy na jakieś uszkodzenia, działa dość długo nawet myjąc na powietrzu, głowa nie boli mimo specyficznego zapachu tar'a. Jeżeli polejesz na grubo po aucie i zostaną jakieś drobne zacieki na plastikach to spokojnie zchodzi magiczną gąbką i apc. Ja wole aplikować na fibre i troszke na lakier i rozprowadzić tam gdzie potrzebuje, mniej sprzątania a działa równie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, martinii napisał:

Plan na dzisiaj:
1. T&g
2. Płukanie
3. Deiron ADBL gęsty
4. Płukanie
5. Rękawica glinkowa ADBL
6. Mycie na 2 wiadra Autoland Aktywny
7. Płukanie
8. Cleaner Fireball
9. Płukanie
10. Mycie na 2 wiadra ADBL Cola
11. IPA
12. ADBL Quick Wax

Wszystko jest ok?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Nie glinkuj brudnego auta, będzie mega bałagan ! 

1. Felgi opony i nadkola

2. Piana aktywna

3. Mycia na 2 wiadra

4. Dokładne osuszanie

5. T&G

6. Dopsikaj na T&G Deiron , mozesz rozprowadzić aplikatorkiem mf lub rękawicą (nie wilgotną)

7. Dokładne płukanie

8. Glinkowanie rękawicą ADBL

9 Mycie na 2 wiadra

10 Cleaner Fireball 

11. Płukanie

12.Osuszenie 

13. IPA

14. ADBL QW

 

6 minut temu, pablo15005 napisał:

@Sebalbn no ja bede bral cos w piątce odrazu... male nie oplacalne a trochę sie tego uzywa... pricka kiedys mialem teraz adbl ale bez szalu on chyba... 

Miałem kiedyś okazję sie pobawić na białym aucie prick'iem, na progu od dołu była masa smoły/asfaltu i fajnie było widać jak go po prostu rozpuściło. Jakoś sie do niego przekonałem, nawet przy użyciu na dość słabo polakierowanych elementach jeszcze nic nie uszkodził a zawsze pomagał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Lukaso napisał:

Jakiś patent na waterspoty we wnękach? Chyba nie wycieracie ich po każdym myciu, po pierwsze czas a po drugie ile tam jest kurzu i szkoda to mieszać ten syf. 

Ja myjąc auto szamponem przecieram przy okazji wnęki drugą rękawicą do wnęk i w trakcie plukania myjką kieruje strumień na szczeliny w drzwiach, wtedy ciśnienie wypłukuje szampon z wnęki i jak susze ręcznikami, to najpierw całe auto wycieram żeby waterspotów nie było, a potem wnęki susze inną mikrofibrą bo jednak tam sie tak nie doczyści jak lakier na zewnątrz więc lepiej inny ręcznik mieć, ale tragedii nie ma, piachu ani nic. Zależy jak dbasz o wnęki, moim zdaniem myjka wybierze to co ma wypłukać jak sie rękawicą ruszy ten brud i nic sie nie dzieje.

Co do waterspotów ogólnie to nigdy nie stosowałem specjalnych środków 😁 pewnie zaraz dostane baty od forumowiczów ale jak nie mam położonego wosku a jestem w trakcie przygotowywania do zabezpieczenia auta, to po całej dekontaminacji i myciu biore spryskiwacz, wode demineralizowaną z octem 50;50 i rozpuszczam waterspoty, wszystko pięknie schodzi. Nie zauwazylem negatywnego wpływu na lakier, ocet to prosta substancja, raczej jest niegroźny... Skoro izopropanol nie uszkadza lakieru to ocet chyba też nie, zwlaszcza rozcienczony. Jak usune octem waterspoty to jeszcze raz myje auto na 2 wiadra i susze ręcznikami, wtedy ocet wypłukany, waterspotów nie ma, wnęki umyte. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banał taki ode mnie - czy dressing na plastiki w środku trzeba kłaść od razu po APC, czy można to zrobić np. po tygodniu (zakładając, że nie będzie na nich żadnych zanieczyszczeń poza kurzem)? Wnętrze mam elegancko wyczyszczone, ale dressing wolałbym odłożyć na kiedy indziej.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MMCzysci napisał:

Banał taki ode mnie - czy dressing na plastiki w środku trzeba kłaść od razu po APC, czy można to zrobić np. po tygodniu (zakładając, że nie będzie na nich żadnych zanieczyszczeń poza kurzem)? Wnętrze mam elegancko wyczyszczone, ale dressing wolałbym odłożyć na kiedy indziej.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Nie rozumiem pytania 🤔 Po doglebnym czyszczeniu APC nalozenie dressingu to juz chwila wiec po co to odkladac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie glinkuj brudnego auta, będzie mega bałagan ! 
1. Felgi opony i nadkola
2. Piana aktywna
3. Mycia na 2 wiadra
4. Dokładne osuszanie
5. T&G
6. Dopsikaj na T&G Deiron , mozesz rozprowadzić aplikatorkiem mf lub rękawicą (nie wilgotną)
7. Dokładne płukanie
8. Glinkowanie rękawicą ADBL
9 Mycie na 2 wiadra
10 Cleaner Fireball 
11. Płukanie
12.Osuszenie 
13. IPA
14. ADBL QW


ZROBIONE! Jedynie o IPA zapomniałem, bo mnie Teściowa zagadała jakie pięknie umyte auto... W sumie 5 godzin zasuwania! Padam...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@martiniisą dwie szkoły, jedni wymywają IPĄ inni znowu woskują od razu po użyciu cleaner'a. Zależy co chcesz osiągnąć oraz jakiego cleaner'a/wosku używasz. Trzeba potestować co daje fajny look oraz trzyma się optymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecicie na żywice? Tzn. tak mi się wydaje że to żywica, auto parkuje w pobliżu śliwy, więc jest co chwilę usyfione.

Zmywacz silikonowy nie dziala, ADBL t&g też nie (zreszta dla mnie to on wogole nie działa), deironizer, mocny piany itd. rownież  , nawet UC na twardym padzie tego nie rusza, tzn. kiedyś może by ściągnał ale obawiam się że lakieru nie starczy. Puki co w jednym miejscu udało mi się to zeskrobać paznokciem ale tego jest tyle że nie wiem czy tygodnia mi by na to starczyło a obawiam się że może gdzieś z lakierem odskoczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecicie na żywice? Tzn. tak mi się wydaje że to żywica, auto parkuje w pobliżu śliwy, więc jest co chwilę usyfione.

Zmywacz silikonowy nie dziala, ADBL t&g też nie (zreszta dla mnie to on wogole nie działa), deironizer, mocny piany itd. rownież  , nawet UC na twardym padzie tego nie rusza, tzn. kiedyś może by ściągnał ale obawiam się że lakieru nie starczy. Puki co w jednym miejscu udało mi się to zeskrobać paznokciem ale tego jest tyle że nie wiem czy tygodnia mi by na to starczyło a obawiam się że może gdzieś z lakierem odskoczyć. 

T&G, może nasaczyc mikrofibra i zostawić na tej plamie żywicy, aby ją rozpuszczało. Oczywiście też psiknij bezpośrednio na nią.

Nikt nie powiedział, że za pierwszym razem pójdzie

Ja używam Prickborta.

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Nie glinkuj brudnego auta, będzie mega bałagan ! 

1. Felgi opony i nadkola

2. Piana aktywna

3. Mycia na 2 wiadra

4. Dokładne osuszanie

5. T&G

6. Dopsikaj na T&G Deiron , mozesz rozprowadzić aplikatorkiem mf lub rękawicą (nie wilgotną)

7. Dokładne płukanie

8. Glinkowanie rękawicą ADBL

9 Mycie na 2 wiadra

10 Cleaner Fireball 

11. Płukanie

12.Osuszenie 

13. IPA

14. ADBL QW

 

Czy glinka jest tu obowiązkowa? Z tego, co wyczytałem, jeśli lakier nie jest bardzo zanieczyszczony a doświadczenia brak, to lepiej jej nie używać.

 

Czy muszę nakładać cleaner przed QD, czy T&G oraz deiron (Vampire Light będzie ok, czy za rzadki? Ile pójdzie na całe auto?) załatwią sprawę?

 

IPA, z tego co rozumiem, nie jest koniecznie wymagana?

 

W następny weekend przymierzam się pierwszego ala detailingowego umycia auta (potem QD) i chciałbym zrobić to w miarę porządnie, ale jeśli trzeba, to mogę odłożyć to i poczekać, aż dozbroję się w potrzebne środki i wiedzę.

 

Pacjent to C8 Szarość Aluminium, w zeszłym roku polerowany, raczej zadbany, "handwash only".

 

 

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe auto stało spryskane w t&g dobre 30min, miejscami robiłem tak jak piszesz, jak było twarde tak zostało. 
Te żywice masz na szybie czy lakierze?
Kiedyś też dość długo walczyłem - na szybie. Zmiekczylem T&G, a następnie żyletką wycinałem.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.