xadamx Opublikowano 4 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 13 minut temu, gemaro napisał(a): Cześć, kończy mi się kwaśny szampon od RRC i szukam kwaśnego szamponu który mógłbym używać do bieżącego mycia (raz na 2-3 tygodnie, auto pod chmurką). Na aucie półroczna powłoka Ultracoat Magnite. Fajnie jakby było w dobrym stosunku jakość/cena. Myślałem o Elite Detailer Apple Mint, co uważacie? Pure Chemie WSR też brałem pod uwagę ale wydaje się mało opłacalny przy 100ml/10L, zaś o CarLabie dużo skrajnych opinii - od super odtykania po traktowanie go jako zwykły szampon... Tylko zastanawiam się nad sensem używania kwaśnych szamponów w okresie letnim do takiego mycia. Ja osobiście w tym okresie do bieżacego mycia używam szamponu o neutralnym ph, a kwaśnego co 2, 3 mycie. 1
gemaro Opublikowano 4 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia @xadamx wiesz to zależy. Jeden okres między myciem a myciem będzie taki, że będzie lekki brud, a drugi może być tak, że dwa tygodnie będzie lało i porobią się jakieś wapienne osady, a uważam, że lepiej na bieżąco usuwać niż potem wjeżdżać czymś cięższym.
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 4 Kwietnia Partner forum Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia Kwaśność szamponów jest delikatna, nie zrobi krzywdy powłoce, śmiało można co mycie tym bardziej jak między klasycznym myciem wpada jakis bezdotyk. Chyba że każde mycie jest ręczne raz w tygodniu to wtedy można neutralny, bo brud jest zmywany na bieżąco. 1 2
majkel207kj Opublikowano 4 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia Dziękuję panowie, z przeszyciem najlepsza opcja, co prawda paru tapicerów mi odmówiło, że zbyt żmudna praca wyciąganie nici i szycie w tym samym miejscu ale kogoś znalazłem, pozdrawiam.
xadamx Opublikowano 4 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 1 godzinę temu, gemaro napisał(a): Jeden okres między myciem a myciem będzie taki, że będzie lekki brud, a drugi może być tak, że dwa tygodnie będzie lało i porobią się jakieś wapienne osady Tak, tu sie zgodzę że przy deszczowej pogodzie sam spokojnie bym zastosuję kwaśny szampon ale gdy jest sucho to nie ma dla mnie wiekszego sensu. 1
Mr.Wolf Opublikowano 4 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia @zulek85 śliskość nie ma powiązania z poziomem ochrony i hydrofobowością. Są zabezpieczenia "tępe", które kropelkują jak szalone. Co do Twojego przypadku jeśli czuć pod dłonią chropowatość, szorstkość to znaczy, że lakier jest zagruzowany i trzeba go porządnie oczyścić. Nie należy tego mylić z tępością co ma miejsce przy mocno wyjałowionym lakierze lub przy niektórych produktach. Usunięcie świeżego zabezpieczenia do naprawdę jałowej powierzchni to nie jest taka prosta sprawa, jeśli używa się czegoś mocniejszego, niż wosk naturalny czy standardowy QD, który trzyma się mycie lub dwa. Trzeba na to trochę czasu i pracy. Ja bym poczekał aż czas te Twoje siuwaxy na lakierze nadgryzie i tylko regularnie mył. Jak zobaczysz, że mimo regularnego mycia hydro poważnie siada to wtedy wjedź z konkretnym oczyszczeniem i przygotowaniem pod nowe zabezpieczenie. To czego chcesz używać jest tylko i wyłącznie Twoją decyzją. Jeśli masz mało czasu, idziesz w szybkie tematy. Kup sobie najmniejszą pojemność tego Hydro2 Lite na sprawdzenie i jak nadejdzie ten czas przetestuj.
Kub Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia Cześć, jaki szampon (lub szampony) wybrać? Na aucie jest świeża powłoka zvizzer graphene coat. Planuję myć auto raz w tygodniu ewentualnie raz na 2 tygodnie. Dotychczas używałem ADBL Snowball jako szapon i ADBL Yeti do pianownicy.
MMCzysci Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://kosmetykaaut.pl/topic/12162-jaki-szampon/&share_tid=12162&share_fid=196328&share_type=t&link_source=appWyryte w skale z S20 FE 5G
Kub Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia @MMCzysci Dzięki za info, chciałem bardziej dowiedzieć się czy mając taką powłokę i z taką częstotliwością można używać kwaśnych szamponów czy lepiej nie albo raz w miesiącu kwaśny i resztę neutralnym oraz czy ww produkty adbl są dobre i bezpieczne dla tej powłoki?
Moderator psemo Opublikowano 5 Kwietnia Moderator Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia @Kub W wyżej podanym wątku masz wszystkie informacje.
strusmig Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 1. Jakie stężenie APC Koch Green Star (GS, ten zielony) polecacie do czyszczenia felg stalowych i aluminiowych? 2. Czy to APC nie ma złego wpływu na gumę opon? 3. Czy można też takim APC oblecieć plastikowe kołpaki, które są w kolorze czarno-srebrnym? Te kołpaki NIE SĄ pokryte bezbarwnym lakierem - wydają się być tylko pokryte kolorem i nic poza tym. Z góry dzięki za odpowiedzi :)
imola33 Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia @strusmig 1. Zacznij od 1:20 i powoli zwiększaj stężenie jeśli nie domywa: 1:10, 1:5, 1:4, 1:3. I tak ze wszystkim przy używaniu apc 2. Nie ma, możesz nim myć opony 3. Można, a nawet trzeba 1
MMCzysci Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia Do opon bezpieczniejszy i po prostu skuteczniejszy jest T&R. Natomiast reszta dokładnie tak, jak kolega napisał.Wyryte w skale z S20 FE 5G 1
gemaro Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia To jeszcze jeden temat ode mnie odnośnie wyboru prewashu z opryskiwacza na auto zabezpieczone powłoką Ultracoat Magnite. Szukam czegoś do oprysku na myjce bezdotykowej ale również przed myciem właściwym. Do tej pory używałem Kocha GS, ale zastanawiam się nad Eco Shine Car Cleaner, Cleantle Citrum Foam 2, Ewocar ALK Prewash. Myjka bezdotykowa tj. oprysk + spłukane programem wodą demineralizowaną. Zależy mi na dobrym stosunku jakość/cena a także łatwości rozpuszczenia nie tylko w ciepłej ale również w zimnej wodzie.
gemaro Opublikowano 6 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia 4 godziny temu, belzebiasz napisał(a): @gemaro Bilt Hamber Auto Foam 5L to za dużo jak dla mnie a 1L nigdzie niedostępny... 1
imola33 Opublikowano 6 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia @gemaro bierz, warto. Jak ci za dużo to zostaw sobie 2 litry a resztę wystaw na giełdę, szybko pójdzie
gemaro Opublikowano 6 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia @imola33 zgłębiłem temat i z tego co wyczytałem, TL ma większą siłę domywania i zbiera lepsze opinie. Jednak wszędzie niedostępna... 1
Pulse Opublikowano 7 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia @gemaro różnica nie jest kolosalna i czasem AF może być lepszy ale TL imho na pierwszym miejscu (choćby za wypłukiwanie). Schodzi na pniu, co zrobisz, pytaj Mariusza @CAR CRAZY kiedy będzie 1
imola33 Opublikowano 7 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia @gemaro siła podobna, TL lepiej się wypłukuje. Używałem obu, oba śmiało polecam. Bierz opakowanie 5l, będzie na lata.
PawelKRZ Opublikowano 7 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia Mam pytanie: zwykły szampon FX Protect Car shampoo. Wygląda jak na zdjęciu - jakiś taki mętny z glutami itp. Po wstrząśnięciu niewiele lepiej. Czy to się nadaje do użycia czy lepiej "zneutralizować"? FXP Nano w podobnym wieku ale stan normalny.
Mr.Wolf Opublikowano 7 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia Proponuję sprawdzić i wtedy będzie wiadomo. Co prawda nie szampon, a wet coat, ale mój 6-7 letni Hydro2 Lite nabawił się dziwnych mlecznych farfocli, mimo prawidłowego przechowywania. Pomyślałem sobie, że pewnie do wywalenia, ale stwierdziłem iż warto sprawdzić działanie zanim wywalę. Sprawdziłem i działał tak samo dobrze i długo jak nowy. Próba nie strzelba, nikt nie zginie.
CarlosBlack Opublikowano 7 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia @PawelKRZ żółty zrobił się zapewne matowy w związku z temperaturą. Zielony to chyba jedyny udany produkt FX'a.
imola33 Opublikowano 7 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia @CarlosBlack a powłoki? Dressing do wnętrz też mają nie najgorszy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się