Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, R3AVER napisał:

Szukam info o produktach FX protect, ktoś korzystał/jakie wrażenia?

Interior detailer

Silky detailer (QD)

Gravity pre-wash

Arctic ice shampoo (kwaśny szamponik)

Interior Detailer używam na do szybkiego ogarnięcia auta, fajny produkt bo robię nim plastiki i skórę. Reszty nie używałem, Arctic Ice Shampoo dopiero do mnie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,  czy ma ktoś sposób na jazdę, chmurki, przyciemnienia po nałożeniu i utwardzeniu powłoki? Czy można próbować"wyrównać" essencem plus? Czy z którymś myciem w końcu zejdzie? Cq UK plus sic, tylko po sicu wyszły takie mazy widoczne w półcieniu. Po pierwszej warstwie igła, aplikowane 60 minut po

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mój pierwszy post tak że proszę nie zrównajcie mnie z ziemią jak coś źle robię... .

Otóż niedawno dałem do lakierni opla vectrę na zmianę koloru.Auto miało być czarny uni ale lakiernik siłą wciskał mi że na lakiery uni się nie maluje ,tylko na inne ładniejsze lakiery. Zdecydowałem się na kolor z20r bo widziałem taki na insignii i jest super. Niestety,u mnie ten lakier w słońcu jest fioletowy-dlaczego on tak zmienił barwę?czarny jest tylko w nocy.W pochmurny dzien - fiolet. Dziś w słońcu szukałem swojego auta i gdy by nie tab.rejestracyjna to bym zgłosił jego kradzież-nie poznałem swojego auta bo w zależności od kąta patrzenia auto było albo czerwone albo zielone. Da się jakoś coś zrobić z tym lakierem był był czarny? czy znowu czeka mnie lakierowanie auta ? . Lakiernik gada że wszystko jest ok.i to jest kolor z20r i że takie kolory są teraz w modzie. Zrobić jakąś polerkę jakimś czarnym woskiem ? Za lakierowanie dałem 12tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mój pierwszy post tak że proszę nie zrównajcie mnie z ziemią jak coś źle robię... .
Otóż niedawno dałem do lakierni opla vectrę na zmianę koloru.Auto miało być czarny uni ale lakiernik siłą wciskał mi że na lakiery uni się nie maluje ,tylko na inne ładniejsze lakiery. Zdecydowałem się na kolor z20r bo widziałem taki na insignii i jest super. Niestety,u mnie ten lakier w słońcu jest fioletowy-dlaczego on tak zmienił barwę?czarny jest tylko w nocy.W pochmurny dzien - fiolet. Dziś w słońcu szukałem swojego auta i gdy by nie tab.rejestracyjna to bym zgłosił jego kradzież-nie poznałem swojego auta bo w zależności od kąta patrzenia auto było albo czerwone albo zielone. Da się jakoś coś zrobić z tym lakierem był był czarny? czy znowu czeka mnie lakierowanie auta ? . Lakiernik gada że wszystko jest ok.i to jest kolor z20r i że takie kolory są teraz w modzie. Zrobić jakąś polerkę jakimś czarnym woskiem ? Za lakierowanie dałem 12tyś.

Nic z tym nie zrobisz - lakier metaliczny nazywa się metaliczny bo zawarte są w nim nazwijmy to „confetti” - takie kolorowe cząsteczki, które mienią się różnymi barwami w zależności od wybranego lakieru. To co widzisz jest częścią lakieru, żeby to usunąć musisz usunąć farbę z auta… jeśli za namową lakiernika się zgodziłeś to już po ptokach. Jeśli firma nie chce podjąć się danej usługi to trzeba szukać innej, niestety


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli znowu muszę oszczędzać i od nowa malować auto? Ja to auto szykuję na zabytek i ten "nieustalony" kolor totalnie nie pasuje.

Dlaczego Z20R na insignni jest super czarny a ja mam kameleon ? Te kolory czerwony/zielony/złoty i brąz jeszcze bym strawił ale nie fiolet... .

Na stronach z lakierami piszą że lakier z20r jest intensywnie czarny nawet w słońcu tak że sam nie wiem czy to normalne że to kamelon czy sprzedający nie wiedzą jakie lakiery sprzedają... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli znowu muszę oszczędzać i od nowa malować auto? Ja to auto szykuję na zabytek i ten "nieustalony" kolor totalnie nie pasuje.
Dlaczego Z20R na insignni jest super czarny a ja mam kameleon ? Te kolory czerwony/zielony/złoty i brąz jeszcze bym strawił ale nie fiolet... .
Na stronach z lakierami piszą że lakier z20r jest intensywnie czarny nawet w słońcu tak że sam nie wiem czy to normalne że to kamelon czy sprzedający nie wiedzą jakie lakiery sprzedają... .

Lakier urobiony zgodnie ze specyfikacją powinien wyglądać w miarę jednolicie. Mogą być jakieś niuanse związane z użytym podkładem czy klarem, pistoletem, ciśnieniem, ale same ziarno powinno mieć tę samą specyfikacje. Ja odmalowywałem swoje auto ponad 2 lata temu na oryginalny kolor - pierwsze malowanie fabryczne przeleżało ponad 20 lat. Po pomalowaniu auto a w zasadzie jego kolor wygląda identycznie tylko „świeżo” bez rys, zmatowień, odprysków itd. Może coś w mieszalni poszło nie tak?

Edit: @yas myślisz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vector Na mojej Astrze H kolor Z20R wygląda z grubsza na czarny. W słońcu z bliska widać że kolor wpada w fiolet z drobinkami, ale w cieniu w ogóle tego nie widać. Wrzuć może zdjęcie samochodu jak to wygląda. Nie rozumiem takiego gadania, że na uni się nie maluje. W końcu "Klient nasz Pan".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Sprawa pasów.
Zawsze mnie uczono, że pasów nie wolno prać. Prać a czyścić to zasadnicza różnica.
Nie pamiętam, którzy producenci zabraniali. Ja uczę, że nie wolno a jeśli klient się uprze to na jego odpowiedzialność.
Ciekawostka.
Kiedyś zaproszono mnie na wykłady dot. historii motoryzacji polskiej do Politechniki Warszawskiej.
Było tam wielu wykładów. Między innymi był specjalista od balistyki oraz ekspert z pracowni badania wypadków drogowych.
Panowie opowiadali jak wyglądają procedury po wypadku, jak i co badają.
Zapytałem wtedy wprost o pasy. Uzyskałem info o konieczności regularnej wymiany pasów wg zaleceń producentów ale i o zakazie prania wg niektórych producentów.
Wskazano też prawdopodobieństwo osłabienia struktury włókien oraz możliwość "zgnicia" włókna po zwinięciu wilgotnych pasów.
Przepisy prawa tego nie zakazują ale stanowczo odradzili ingerencji w pasy bezpieczeństwa. Pan powiedział też i obszyciu foteli z poduszkami oraz kierownic a raczej samych poduszek.
Tyle od siebie w temacie.

p.s. Nazwisk ekspertów nie pamiętam ale jak się uprę to może znajdę biuletyn ze spotkania.

Wszystko do czasu ;-)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AreK napisał:

Wszystko do czasu ;-)

Arku z całym szacunkiem, to jest dobre stwierdzenie ale jednak rozważam je pod innym kątem. 🙂

Bo do pewnego czasu jakość środków czyszczących pod wieloma aspektami pozostawiała wiele do życzenia. Technologia idzie do przodu, chemia a także i materiały są cały czas doskonalone. Sądzę, że z tym co było 10-15 lat temu to już przepaść. Także nie ma co demonizować.

A jeżeli pod pojęciem czyszczenia rozumiemy czyszczenie bez użycia chemii to się zgodzę. W przeciwnym wypadku dla mnie wypranie czy wyczyszczenie jest tym samym w omawianym aspekcie.

Nawiązując do kwestii bezpieczeństwa. Hmmm. Uważam, że dużo bezpieczniejsze są pasy czyste, które się zwijają bez najmniejszych przeszkód niż takie którym należy "pomagać" przy zwijaniu. Miałem kiedyś z takimi do czynienia: przed praniem sztywne, kiepsko się zwijały, po wypraniu zawsze działały bardzo lekko. Można by rzec, że jak nowe.

Zawsze jak tylko przychodzi mi prać pasy to:

a) używam tylko środków przeznaczonych do prania ekstakcyjnego tapicerek: żadne Vanisze itp. dziadostwa, APC też nie stosuję.

b) pasy zwijam jak już dokładnie wyschną bez wspomagania gorącym powietrzem - mają same wyschnąć.

Godzinę temu, AreK napisał:

Panowie opowiadali jak wyglądają procedury po wypadku, jak i co badają.

To tylko teorie. W praktyce sądzę, że baaaardzo rzadko ktoś to sprawdza. Po czym wnoszę: sam miałem 4 wypadki, gdzie auto szło już tylko do kasacji. Nikt nigdy nie badał pasów, ba nawet nie sprawdzano czy są sprawne. Nie pytaj dlaczego, może dlatego, że nie było ofiar, może dlatego że to nie ja powodowałem wypadki. Nie wiem. 

Pozdrawiam Cię 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wymieniał blokadę gwintu w K2 Masner, rozsypał się przycisk, gdzie to można kupić ?
O, kolejny "szczęśliwiec"! Mój na szczęście udało się jakoś poskładać...

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, yas napisał:

@Olox dokladnie, poziom indolencji i malkoncenstwa , level master, chyba to Pani pisze pod męskim nickem, juz mialem serdecznie powitac w watku"przywitaj sie" ale sie wstrzymam, "popacze" ;-)

Pracowałem ponad 20 lat za granicą nie używając języka rodzimego ...zapomniałem trochę  polski.Tak że prosze mnie obrażać.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tenzi Detailier Czysta Szyba używałem skończyło mi się - zastanawiam się jest sens szukać czegoś innego czy nie ma sensu ? Nigdy nic lepszego nie używałem. Ceny poszły w dół o dziwo już w okolicach 7 zł można kupić

czysta_szyba_600ml_sam.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

@xadamx jako, że kiedyś temat mocno mnie interesował, pozwoliłem sobie odpowiedzieć.
Każdy się uczy i każdy może być w błędzie, dlatego też poprosiłem o zajęcie stanowiska moich przyjaciół, czołowych detailerów, osób z ogromnym doświadczeniem.
Pozwolę sobie zacytować. Autorami są Jerzy Wasiak, Paweł Witkowski, Krzysztof Gajewski ...

" w Szwajcarii firma uparła pasy, pas został osłabiony i w wypadku zginął człowiek , firma zbankrutowała na odszkodowaniu za przyczynienie się do śmierci"

" A propos pasów. Pięcioletni pas wyprany byle czym (w moim przypadku koncentrat VC 242 Brudpur ) i wypłukany z bliska lancą z karchera po wysuszeniu osłabił się o 14% względem nowego. Pasy z Fiata, robiłem testy na polibudzie we Wrocławiu lata temu. Miałem klientkę która tam prowadziła labo. Osobiście piorę/czyszczę pasy tylko po takiej informacji do klienta a obcym na zleceniu wpisuje adnotacje "pasy czyszczone na zlecenie klienta " i podpis"

"To był pięcioletni brudny pas z przebiegiem 80 tyś km po praniu metodą j.w kontra nowy z aso Nie robiliśmy testu brudny kontra nowy"

"Kiedyś VW wydał oświadczenie że poduszki i pasy są do wymiany co 5 lat. Trzeba by pokopać w necie może to gdzieś jeszcze wisi"

Było jeszcze kilka wypowiedzi ale nie było takich szczegółów. Sprawę badał również Paweł Nowicki ale ze względu na urlop nie chciałem go męczyć.

Podsumowując.
Odpowiedzialny detailer pasów nie "pierze" albo robi to po uprzednim podpisie oświadczenia przez klienta. Badania na wspomnianej wyżej Politechnice Wrocławskiej dowodzą, że zabijającym elementem jest działanie mechaniki, tzn. uszkodzenia mechaniczne powstałe np. po użyciu wysokiego ciśnienia bądź szczotki na wiertarce.
Na drugim miejscu są procesy gnilne oraz działanie chemii. 
Możesz mieć przypuszczenia ale pozwól sobie powiedzieć, że są osoby, które troszkę dłużej pracują nad pewnymi zagadnieniami i troszkę więcej czasu poświęcili na analizie problemów. Detailing to nie tylko prania, polerki czy powłoki. to również szereg prywatnych badań, rozmów ze specjalistami różnych branż a nawet spotkań w zamkniętym gronie i analizach wielu zagadnień od strony techniczno-prawnej.

Pozdro600 ;-) 


 

  • Lubię to 8
  • Dziękuję 5
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

@analyzator baaaardzo dziękuję.
Może trudno w to uwierzyć ale oprócz pracy, ciężkiej pracy, analizuję pewne tematy. Choćby karty charakterystyki, to najprostsze. 
Jest inicjatywa aby wprowadzić nr PKD detailer. Do tego potrzebna jest masa różnych działań. 
Takie pasy to pikuś.
Inną sprawą jest to gdy ktoś robi sobie auta tak ot, po pracy jak robiłem to wiele lat a inną gdy świadczymy usługę i potwierdzamy to fakturą.
Temat rzeka....
Dziękuję za wsparcie

  • Super 3
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.