Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, kamykmm napisał:

tak dyskutujemy o olejach, staramy się wybrać najlepsze, a mnie zastanawia jakie macie podejście do filtrów?

wybieracie najtańsze, czy raczej coś z wyższej półki? jest w ogóle różnica czy płaci się tylko za markę? 

Jasne, że ma znaczenie, zobacz sobie jak drastyczne sa różnice w jakości, użyte materiały, grubość wkładki filtrującej, ilość jej zagięć.

Na yt są filmy gdzie masz nawet rozcięte te metalowe by zobaczyć co jest w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak po filmiku z jutuba stwierdzić jakość filtra? Czy mniej materiału oznacza gorzej? A może w tym co jest go mniej materiał filtrujący jest lepszej jakości i filtruje lepiej niż tona najtańszej bibuły w innym filtrze? Cos mniej więcej jak te śmieszne testy oleów Pana Piotra z jutuba. Raz w życiu w necie widziałem porządny test filtrów zrobiony przej jakiegoś amerykańca. Przepuszczał przez filtry olej czy inny płyn z dosypanymi drobinkami czegoś tam i później sprawdzał ile tych drobinek zatrzymywał filtr. Niestety temat jeszcze bardziej zawiły niż olejowy. Sam od kiedy mam Reno kupuje oryginały bo wychodzą praktycznie najtaniej (no może pomijając produkty maxgeara czy harta) są różnych firm najczęściej francuskiego purfluxa choć niektóre zdarzają się manna. Filtr oleju OE do RSa 18zł, filtr powietrza OE 27zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montuje tylko Knechty. Na forach w sumie wiele razy czytałem, o wadliwych filtrach i wiem, że filtry ważna rzecz.

Obiło mi się o uszy, że naszego Filtrona ktoś podkupił i osłabił jego jakość bo za dobrze szło wobec "obcych marek". Musze zgłębić temat bo może ktoś poprostu tak sobie napisał bzdurkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz filtron już od dawna nie jest nasz bo od wielu lat należał do WIXa a od zeszłego roku do koncernu mann+hummel i jakość moim zdaniem nie odbiega od pozostałych producentów. Możecie trafić filtrona z fabryki wixa w chinach, a możecie trafić manna z fabryki filtrona w Gostyniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Pływak napisał:

A jak po filmiku z jutuba stwierdzić jakość filtra? Czy mniej materiału oznacza gorzej? A może w tym co jest go mniej materiał filtrujący jest lepszej jakości i filtruje lepiej niż tona najtańszej bibuły w innym filtrze?

Jasne, że temat rzeka, ale zauważ zależność, renomowane filtry np. Knecht, Mann mają dużo załamań przez co większą efektywną powierzchnię filtrującą.

Mniej powierzchni filtrującej? Tak, to gorzej.

I przekłąda się na mase kolejnych rzeczy. Np szybsze zapychanie niezależnie od użytego materiału.

A taki filtr firmy "turbo krzak" oprócz tego, że ma bibułę ze szkolnej wyprawki, to jeszcze o połowę mniej zagięć. Po rozwinięciu okazuje się połowę krótszy.

Oczywiście można twierdzić, że jednak kosmiczna technologia filtra china-jc za 15zł przewyższy markowe filtry za 80-100zł.

Ale nawet w dotyku widać jakość, w metalowych fragmentacg precyzje i wykonczenia, jakość gumowych uszczelek. Każdy detal wydaje się być lepiej wykonany.

A moze tylko uległem marketingowi choć nie widziałem ani 1 reklamy ;) Ja biore albo top firmy albo ASO. Choć zdarza sie, że na tym z aso oprócz znaczka marki jest też drugi brand, właśnie którejś z firm w jakie celuje. 

28 minut temu, Pływak napisał:

. Filtr oleju OE do RSa 18zł

To u mie w ASO za 18zł zapytaliby czy chcę sam oring do filtra zamiast kompletu :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś w stanie odróżnić jakość filtrona od manna czy innego knectha to serio szacun. Miałem w łapach wiele filtrów UFI, Filtrony, Knechty, Manny, Purfluxy, Alca, Harta i jak kiedyś kupiłem oryginalne knechty do Brery na których wybite było made in china to stwierdziłem czemu mam pchać niemałą kasę w przemysł skośnookich wspierany przez niemców (knecht to koncern Mahle) jak mogę kupować coś co jest produkowane u nas nawet jeśli marka należy już do zagranicznego koncernu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Pływak napisał:

Nasz filtron już od dawna nie jest nasz bo od wielu lat należał do WIXa a od zeszłego roku do koncernu mann+hummel i jakość moim zdaniem nie odbiega od pozostałych producentów. Możecie trafić filtrona z fabryki wixa w chinach, a możecie trafić manna z fabryki filtrona w Gostyniu :)

I wszystko jasne. Dzięki  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ghost napisał:

To u mie w ASO za 18zł zapytaliby czy chcę sam oring do filtra zamiast kompletu :lol:

 

Dlatego w ASO kupują Ci co lubią być dymani albo mają gwarancje :D Części OE są również dostępne poza siecią ASO w dużych hurtowniach motoryzacyjnych za normalne pieniądze bez złodziejskiej marzy autoryzowanych seriwisów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Pływak napisał:

Jeśli jesteś w stanie odróżnić jakość filtrona od manna czy innego knectha to serio szacun. Miałem w łapach wiele filtrów UFI, Filtrony, Knechty, Manny, Purfluxy, Alca, Harta i jak kiedyś kupiłem oryginalne knechty do Brery na których wybite było made in china to stwierdziłem czemu mam pchać niemałą kasę w przemysł skośnookich wspierany przez niemców (knecht to koncern Mahle) jak mogę kupować coś co jest produkowane u nas nawet jeśli marka należy już do zagranicznego koncernu :)

Są bliźniacze konstrukcje a są mocno różne. Oj można można wiele zobaczyć gdy się przyjrzysz bliżej.

Od detali, konstrukcje klatek zapewniających sztywność pod ciśnieniem, dodatki w postaci magnesów... aż po...

Żebym nie był gołosłowny, że różnice są duże tu masz link z wieloma, i większość to renomowane firmy. link:

Ale przede wszystkim zobacz powierzchnię filtrującą od 388 do 1534. Jak widzisz da się dostrzec różnice. W 8:55 jest tabelka. Matematyki nie oszukasz ;) 

25 minut temu, Pływak napisał:

Dlatego w ASO kupują Ci co lubią być dymani albo mają gwarancje :D Części OE są również dostępne poza siecią ASO w dużych hurtowniach motoryzacyjnych za normalne pieniądze bez złodziejskiej marzy autoryzowanych seriwisów :D

Prawda stara jak świat :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za test filtrów z rynku after market ale USA ;]

 

Żeby nie być gołosłwonym "nasz polski" filtron do 2.4 JTDm vs Mann. Filtron dekle z tworzywa z dodatkowymi oringami plus niewidoczne na tym foto wzmocnienie w środku. Manna 100% papieru zalanego z góry i z dołu klejem. Bez żadnych wzmocnień i dodatkowych uszczelnień. Oba miałem w łapie :D Który lepszy wg ekspertów? Mi trudno ocenić na pewno wizualnie filtron sprawia wrażenie "lepszego" ale jak jest w praktyce trudno ocenić chałupniczymi metodami.

89fb9bfd455283927f9685150518

 

501580059.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuję filtry do VW prawie zawsze w ASO. W sumie to wszystkie oprócz kabinowych. Ceny normalne. Filtr oleju 30 zł, zamiennik typu UFI w sklepie - 25. A Filtron dla VW robi właśnie sporo filtrów powietrza, chociaż jeden doradca kiedyś strasznie mi się tłumaczył, że te z logo VW są lepsze, bo jest grubsza uszczelka z bardziej sprężystej gumy i grubszy wkład filtrujący. Nie wiem, nie sprawdzałem. Filtry oleju to raczej UFI, przynajmniej tak mi gadali.

Ogólnie staram się na tym nie ciąć, skoro już kupuję lepsze oleje. Do Citroena (C3 1.4i) oryginalny filtr oleju jest dość drogi, bo kosztuje ok. 40 zł. Oryginalny filtr powietrza kupiłem za 30, ale w sklepie - w ASO mają prawie dwukrotny narzut. Za to do Corsy... dwie dyszki oryginalny GMowski filtr oleju w ASO. :lol: Filtr powietrza i paliwa też jakoś podobnie do zamienników, kabinówkę kupuję z zamiennika (akurat do Corsy polecam Purfluxa ze względu na dodatkowe uszczelki po bokach - fajna rzecz), ze względu na wkład z węglem aktywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ghost napisał:

Bez przesady OEM, K&N i Bosch są dostępne u nas, niektóre pozostałe możliwe, że też.  :P

Która sieć dystrybucji ma dostępne te amerykańskie filtry oleju od ręki do większości popularnych europejskich marek? K&N praktycznie tylko powietrza bo olejowych u nas jak na lekarstwo a te powietrza to nie do końca takie super. Mało, ze wkładka 2 stówy, zestaw do czyszczenia 5 dych co daje nam prawie 10 filtrów papierowych to wiele osób twierdzi, że owszem przepływ mają lepszy to filtracje juz niekoniecznie. Ja wkładkę k&n do RS odłożyłem na półkę prze cenie filtra OE nie chcialo mi się jej nawet myć. Jak już pokazałem wyżej na przykładzie z życia wziętym wizualnie trudno ocenić wyższość markowych filtrów jeden nad drugim. Dlatego uwazam, ze kupowac po prostu sprawdzone a czy to UFI, kmecht, mann, filtron, purflux czy nawet ostatnio coraz mocniej reklamujący się polski Sędziszów nie ma przy regularnych zmianach jakiegoś kolosalnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego samego zmierzaliśmy tylko inną drogą, mówiłem żeby brać firmówki zamiast krzaków. Przecież np. Filtron to nie firma "no-name". 

A trochę oftopując nikt nie mówił, że sportowe filtry są lepsze od tradycyjnych. Lżejszy przepływ to ma znaczenie w sporcie. Natomiast jak dla mnie ma zapewniać jak najlepszą ochronę i najdłuższą żywotność silnika.  A w przypadku filtrów powietrza, to po zmianie na KN widziałem u znajomych przyrosty w doładowanych silnikach, na hamowni dawały kilka koni, czasami wcale. Tylko zastanawiali się, dlaczego po roku na drucie przepływomierza jest taki dziwny film i zaczynają się przekłamania w odczytach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem filtry Manna, ale pomyślałem, że lepiej będzie wspierać polską firmę i przerzuciłem się na PZL Sędziszów. Polska marka i produkcja w Polsce a do tego sprawiają wrażenie solidnie wykonanych.

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam dylemat czy zmieniać olej w moim BMW.

We wrześniu 2016 r. przy stanie 112.325 km wymieniłem olej na Penrite HPR 5 5w40.

Do dnia dzisiejszego przejechałem dokładnie 500 km.

Wiem, że olej powinno wymieniać się co 12 mies., ale czy jest to również konieczne przy tak symbolicznym przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pLaYmAn napisał:

Panowie, mam dylemat czy zmieniać olej w moim BMW.

We wrześniu 2016 r. przy stanie 112.325 km wymieniłem olej na Penrite HPR 5 5w40.

Do dnia dzisiejszego przejechałem dokładnie 500 km.

Wiem, że olej powinno wymieniać się co 12 mies., ale czy jest to również konieczne przy tak symbolicznym przebiegu?


Według mnie tak, olej sie starzeje nawet "nie używany". Dlatego producenci podają x km lub po dwóch czy tam jednym roku. 


Skoro tak mało jeździsz to może kup tańszy olej jakiś czy penrite?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.