Michał126 Opublikowano 11 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 2 godziny temu, Alfa47 napisał: A może mi ktoś przypomnieć nazwę użytkownika tutaj na forum kolegi co posiada ten sklep z olejeami czarnepaliwo ? bo coś nie mogę go znaleźć @Tomek6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamykmm Opublikowano 19 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 gdzie mogę znaleźć norme olejową do Volvo XC90 2,4 D5 AWD 2008 rok, bo szkam, szukam i nie mogę nigdzie znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 19 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 W instrukcji obsługi auta w dziale z płynami eksploatacyjnymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamykmm Opublikowano 19 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 @Michał126 @Pływak @StreamHD macie sporą wiedze i logiczne podejście do tematu oleju, wiec liczę że pomożecie co byście proponowali wlać do mojej gwiazdy MB C240 V6 ze specyfikacją MB 229.3 lub 229.5? obecnie zalany jest valvoline 5w40 synpower ale zastanawiam się czy nie wlać czegoś co może będzie się sprawdzało lepiej szczególnie w zimę, olej zmieniam co 10-12k km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 19 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Bedę nudny i napisze, ze do MB LM Synthoil High Tech. Używam tego już w trzecim aucie nie narzekam. Ewentualnie jak ma być dobry an zimę to Neste 0W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 19 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Na zimę to Penrite HPR0 0W30 Z aprobatą MB 229.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 19 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Penrite temp płynięcia -45, Neste temp płynięcia w analizy rusków -52 chyba jednak neste na zimę lepszy pewnie nawet i tańszy Spełnia obie normy MB 229.3 i 229.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamykmm Opublikowano 21 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 A czy oba te oleje sprawdza sie rowniez wiosna i latem?Bo po zmianie pracy dystanse jakie obecnir pokonuje sa tak male ze olej bede zmial praktycznie co 10-12 miesiecy... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 21 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Oczywiście, jak przystało na olej wielosezonowy W instrukcji w Mercedesie masz widełki temperaturowe w których stosuje się dane klasy lepkości - akurat oleje 0W odpowiadają naszym zimom i latom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc_marcino Opublikowano 21 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Witam proszę was o pomoc bo nie wiem co wlać do nowego nabytku volvo v70 d5 2008r 185ps ,w instrukcji jest napisane że 0w30. Czy castrol z pierwszej strony c3 0w30 bedzie dobry, czy musi być ten droższy castrol a5/b5 0w30 w jednolitrowych butelkach ? Czym one się tak naprawdę różnią i czy różnica bedzie znaczącą dla silnika ? zmiany planuje robić co 15 max 20 tysiecy lub raz w roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 A5 -> obniżona lepkość wysokotemperaturowa (dla ciasno pasowanych silników), ale full-saps, nie pod DPFa, C3 -> wyższa lepkość wysokotemperaturowa (dla nie tak ciasno pasowanych silników), mid-saps, czyli pod DPFa. DPF jest tu warunkiem decydującym. Na rynku jest dużo pewniejszych produktów niż Castrol, nawet jeżeli ten na papierze wygląda dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc_marcino Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Dzieki Michal126 , a co byś polecił zamiast castrola i co masz na myśli dużo pewniejszego? volvo rekomeduje do tego silnika castrol edge professional 0w30 A5/B5 i na takim to auto prawdopodobnie jeździło a nie na C3 mimo dpfa. A może lepszy będzie shell helix ultra 0w30 a5/b5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Volvo nie wiedzieć czemu do wszystkiego zaleca 0W30 A5/B5 jeśli tak chcą bierz tego Shella wypada naprawdę dobrze w swojej klasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 @mc_marcino, chodzi o, delikatnie mówiąc, niezbyt szczelną dystrybucję Castrola, co w połączeniu z jego popularnością (jako marki) sprawia, że na rynku jest bardzo dużo podróbek. Shell jest sensowniejszy, zwłaszcza, że importer podaje listę autoryzowanych sprzedawców i olej tam jest w 100% pewny. A są to niegłupie produkty. Zamiast Helixa Ultra A5/B5 0W30 polecam Helixa AV-L Professional 0W30 lub Helixa ECT C2/C3 0W30. To ten sam produkt pod dwiema nazwami (Professional niby skierowany do serwisów, ECT do klientów detalicznych). Chodzi o tego DPFa - przez niego powinieneś stosować oleje o obniżonej zawartości siarki, fosforu i cynku, żeby wystrzec się problemów związanych z jego zapychaniem. Jeżeli masz ochotę na coś droższego, możesz wlać Amsoila European Car Formula Improved ESP 5W30 - kapitalny punkt płynięcia, ww. pierwiastki zastąpione borem, który nie koliduje z DPFem i nawet efektywniej wpływa na zmniejszenie tarcia, jak na tę klasę oleju wysoka całkowita liczba zasadowa (zdolność oleju do neutralizowania kwaśnych depozytów spalania). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ipkol Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 @Michał126 a do 2,0 TDI CR z DPFem, czyli w 5w40 też polecasz Amsoila European Car Formula czy coś innego z podobnej póki cenowej ? Może i nie mam ochoty wywalać kasy ze "snobstwa" ale jeśli można coś zrobić żeby ochronić trochę tego nieszczęsnego DPF'a no to jestem za. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 @Ipkol, tak, ale 5W30 Ma oficjalną aprobatę VW 507.00 i jest w zasadzie idealnym olejem dla wszystkich 2.0 TDI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ipkol Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 22 minuty temu, Michał126 napisał: @Ipkol, tak, ale 5W30 Ma oficjalną aprobatę VW 507.00 i jest w zasadzie idealnym olejem dla wszystkich 2.0 TDI. te 3,78 l nie będzie trochę mało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Trzeba sprawdzić. Do CUVC z 2016 (150 KM) wchodzi 4,5 litra. Pewnie do różnych wersji różnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ipkol Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 11 minut temu, Michał126 napisał: Trzeba sprawdzić. Do CUVC z 2016 (150 KM) wchodzi 4,5 litra. Pewnie do różnych wersji różnie. Moja książka serwisowa mówi Ca 4,0 l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 @paperson pisał, że tyle miał w galonowym baniaku, ale on i tak miał rezerwę, bo do 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 23 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 Trzymam się tego nadal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdanek Opublikowano 23 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 Szukam opinii na temat Fuchs'a Titan GT1 XTL 5w40. Mam zamiar przejść z półsyntentyka 10w40 na pełny syntetyk i znalazłem tego Fuchs'a, silnik to M43B16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 23 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 Fuchsy to ogólnie całkiem dobre oleje blendowane w Gliwicach. Ten konkretny to jest mid-saps. Nie podejmuję się oceny konkretnych właściwości, bo producent bardzo oszczędnie je podaje. Ale nie potrzebujesz oleju mid-saps do tego silnika. Sensowniejszy byłby Titan Supersyn, tylko tak jak piszę - nie ma w sieci kompletnych kart danych technicznych. Sądząc po lepkości dynamicznej w -30*C, powinien mieć dość słaby punkt płynięcia (GT1 XTL raczej lepszy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdanek Opublikowano 23 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 Dzięki za informację, a może polecisz coś konkretnego w okolicach 100zł za 4l? Coś lepszego od Fuchsa do mojego silnika, myślałem jeszcze nad Helix'em Ultra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 23 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 I to jest spoko wybór, ale nie Ultra I, tylko Ultra z "pureplus technology". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się