Jump to content

Zakup używanego auta 2


Recommended Posts

14 godzin temu, adik356 napisał:

Jak szukacie samochodu używanego, warto przejrzeć sobie serwis https://aukcje.efl.com.pl/AuctionList/Pojazdy na stronie  Aukcje EFL dostępne są licytacje sprzętu oraz samochodów poleasingowych i poflotowych. Sądzicie, że to dobre rozwiązanie? Może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie?

Całkiem niezłe, chociaż polecam i tak oględziny auta mimo dokumentu rzeczoznawcy. Polecam www.car-port.pl

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam wszystkich.

Powoli przychodzi pora wymienić auto na coś nowszego, rozglądam się za Passatem B7 TDI 140km, rocznik 2012-2014 z niskim przebiegiem , najlepiej Salon Polska, skrzynia biegów tylko manualna. Jakie oznaczenia silników występują w tych samochodach i jaki silnik jest najlepszy.

Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie takiego samochodu?

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, faraon3021 napisał:

Ma ktos doswiadczenie w temacie Audi a6 c7?

Najlepiej Avant 3.0 tdi quattro.  Najbardziej obawiam sie o skrzynie, bo auto ma robic ok 4 tys km miesiecznie z przyczyepa ok 1100 kg. Tylko autostrada.

 

Akurat o skrzynię w quattro to bym się nie obawiał.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, faraon3021 napisał:

Ma ktos doswiadczenie w temacie Audi a6 c7?

Najlepiej Avant 3.0 tdi quattro.  Najbardziej obawiam sie o skrzynie, bo auto ma robic ok 4 tys km miesiecznie z przyczyepa ok 1100 kg. Tylko autostrada.

 

A6 C7 może i nie, ale A4 B8 z 3.0 quattro tak .

mam 240km 3.0 tdi o oznaczeniu CAPA i polecam 100% .

przejechane co prawda dopiero ok 20tys ale silnik rewelka (potwierdzone przez mechaników, znajomych i  na forach)

spalanie średnie 8l-9l co przy 240km quattro i ciężkiej budzie jest dobrym wynikiem .

Mega dynamika jazdy, elastyczność . dźwięk V6 w tym silniku jest piękny mimo iż to TDI .

W środku cisza i spokój nawet przy autostradowych prędkościach . Nie słychać, że to diesel z zewn.

 

Najważniejsze oczywiście to zmiana oleju - standardowo jak w każdym polecam co ok 12tys zmienić i nie na oryginalnego castrola, tylko motula / valvoline / LM .

(do poczytania na forum a4)

 

Rozrząd bezproblemowy . Dopóki go nie będzie słychać nic nie ruszaj .

Jeśli jednak kiedyś będzie trzeba - dosyć spore koszta, bo jest od strony grodzi .

 

Co do 3.0 tdi to było kilka odmian więc lepiej o nich poczytaj, niektóre są wadliwe / bardziej awaryjne .

240km jest jednym z najlepszych w tych modelach . Te silniku robią spokojnie 500tys jeśli się je normalnie eksploatuje .

Przy tym silniku ciężko o "emerycką" jazdę, jednakże warto pamiętać by raz na jakiś czas go "przedmuchać" za miastem .

Zrobi to dobrze całemu autu, włącznie z DPF, którego się nie obawiaj .

 

Co do quattro - nie wiem czy miałeś ale świetna sprawa .

Jedyny minus to POWINNO się serwisować (nie jeździć do upadłego) Ale nie jest to mega drogi interes, a korzyści są ogromne,

tym bardziej iż tutaj masz porządnego torsena, a nie jakieś dołączanego haldexa .

 

Przy zakupie standardowo polecam komputer + czujnik lakieru .

 

 

ps. polecam szukać aut z ADS - zmiana nastawów pracy silnika i układu kierowniczego + AHA (audi hold assist - ciężej spotkać)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Panowie ma ktoś z was styczność na codzień ze skrzyniami DSG? Bo nie ukrywam podoba mi się to że są podobno szybkie a nie jak stare automaty że czeka się wieki na zmianę biegu. Myśle czy nie sprobować kupić następnego samochodu właśnie z tą skrzynia. Bardzo lubię manualne skrzynie biegów ale ciekawość ciągnie do szybkiego automatu :D Jak jest z ich awaryjnością i czy na prawdę tak "wygodnie" się jeździ z nimi?

Link to comment
Share on other sites

@Gardor jeśli chcesz automat to bierz DSG. Dla mnie bomba. Jeździłem Octavią z DSG oraz Fabią z DSG. Skrzynie super, bardzo szybkie, jedynie trzeba dbać o regularny serwis co dziesiąt km (w zależności od skrzyni - wymiana oleju, filtra). U mnie zero awarii.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Fabię III z DSG - jeździłem wieloma automatami od starych 3 i 4 biegówych ( obecnie w drugim aucie mam starego amerykana z 4 ) po najnowsze powershifty i 8 biegowe BMW . 

Z DSG jestem mega zadowolony z moim 1,2 TSI daje sobie świetnie radę . Auto nowe zaledwie 7k km wiec o awaryjności się nie wypowiem i oby jak najdłużej .

Skrzynia bardzo szybka , nie ma problemów z dobieraniem przełożenia zarówno na w tyrbie D jak i S . Ja od siebie mogę polecić 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam DSG od końca lutego, przejechane na ten moment 31000km. Sama skrzynia super, kulturalna, bardzo szybka. Jednak eko oprogramowanie jest do dooopy. Z TDI powoduje okrutne męczarnie silnika i wieczne dążenie do jak najniższych obrotów. Przy wolnej jeździe w korku, za wolnym autobusem mam 7 bieg poniżej 70km/h- mniej niż 1200obr!!! Jestem pewien ze dwumasa padnie jeszcze na gwarancji. Tryb SPORT z kolei jest bardziej brutalny i nie ma już takich "smooth" zmian biegu jak na zwykłym D. Tak więc jak zwykle pozorne eko mordowana jest długowieczność i przyjemność z jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, buka napisał:

Jedynie co to trzeba uważać na pierwsze DSG montowane w golfach v passatach b6 i ogólnie pierwszych wypustów dsg

Jakaś miejska legenda.

Nie zmieniałem oleju w DSG (2005) przez prawie 160 tysięcy i żyje :lol: Po zmianie na świeżego Ravenola chodzi jak nówka, zniknęły poszarpywania przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1, dłużej go trzyma na obrotach (nie tak jak @dudek_t pisze, to obserwowałem w TSIku z 2011 7-biegową z suchym sprzęgłem), ergo - lepiej idzie (mam porównanie do rocznego auta, też TDI, też 6 biegów, czyli też DQ250).

Oznaczenie HLJ, 1.9 TDI BEW 74 kW.

@Gardor - ogólnie to typów jest pełno, najlepsze są z mokrymi sprzęgłami (DQ250 i DQ500), czyli montowane w autach o wyższym momencie obrotowym. Jedyne co, to trzeba to serwisować częściej i uważniej niż typowy automat. Praca sprawnego DSG jest o wiele sprawniejsza niż typowego tiptronica. Wymieniaj olej na odpowiedni co 60 tysięcy, w ASO (mało kto się chce podejmować serwisu tych skrzyń, a co do samej wymiany producent ma dość szczegółowe wytyczne, w tym odnośnie temperatury oleju w trakcie wymiany) i nic nie będzie. Dwumasa w DQ250 policzona na 150-200 tysięcy. Kosztuje ok. 1300 zł+500-600 zł wymiana. Oleju do DQ250 wchodzi 6 litrów, kosztuje ok. 285 zł (Ravenol w specyfikacji VW G 052 182 A2) i wymiana ok. 150-200 zł.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, dudek_t napisał:

 Przy wolnej jeździe w korku, za wolnym autobusem mam 7 bieg poniżej 70km/h- mniej niż 1200obr!!! Jestem pewien ze dwumasa padnie jeszcze na gwarancji. Tryb SPORT z kolei jest bardziej brutalny i nie ma już takich "smooth" zmian biegu jak na zwykłym D. Tak więc jak zwykle pozorne eko mordowana jest długowieczność i przyjemność z jazdy.

Może to dlatego te dzisiejsze auta uchodzą za jakieś takie delikatniejsze i awaryjniejsze. Dużo automatów przez co  "eko tryby" zabijają silniki, oleje LL które są ściekami na długo przed zalecaną wymianą, suche paliwa bo też ekologia nakazuje, pojebane eko normy przez które producenci muszą wysilać silniki, downsizing itp...

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, dudek_t napisał:

Dobry hydrokinetyk to jest bajka do spokojnej wyluzowanej jazdy.



Ale ja chce wybrać się do szkółki doskonalenie jazdy np. u Michała Kościuszko :D  No i nie ukrywam że chętnie bym się przejechał tak po prostu na tor  i uwielbiam jazdy po krętych drogach. Więc nie chce sobie pluć w brodę że zabrałem automata który będzie mi mieszał w biegach i denerwował.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Gardor napisał:



Ale ja chce wybrać się do szkółki doskonalenie jazdy np. u Michała Kościuszko :D  No i nie ukrywam że chętnie bym się przejechał tak po prostu na tor  i uwielbiam jazdy po krętych drogach. Więc nie chce sobie pluć w brodę że zabrałem automata który będzie mi mieszał w biegach i denerwował.

Powier Shift forda jest świetny :)

Link to comment
Share on other sites

Aktualnie chyba wszystkie najwieksze

5 godzin temu, Gardor napisał:

Dzięki panowie za tyle odpowiedzi :) Czyli jak zdecyduje się na jakiś samochód z grupy vag to wezmę DSG. Bo jak inna marka to raczej wezmę manual bo nie mają takich fajnych automatów. 

Aktualnie to chyba wszystkie większe koncerny mają w ofercie dwusprzegłówki

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Panowie może coś polecicie... Zastanawiam się nad zmianą mojego mondeo na coś innego...

warunki: sedan/liftback, mocniejsza benzyna (samochód prawdopodobnie będzie sprowadzany więc najlepiej do 2.0, aczkolwiek rozważę też zakup u nas z inną pojemnością), 

opcje były póki co 2

- mondeo mk5 2.0EB - niestety z używkami póki co ciężko a na nowy jakoś nie mogę się zdecydować... za dużą utrata wartości itp..

- Audi A5 Sportback 2.0 TFSI polift (roczniki około 2012) - ale tutaj niestety wiadomo...silnik TFSI :/ 

 

jakieś propozycję ?

Link to comment
Share on other sites

Bierz Mondka z ecoboostem akurat wersja 2.0 w odróżnieniu od 2,3 z Foki RS jest mega udana. TFSi jak to wersja 211KM na bank będziesz musiał prędzej czy później strzelić remoncik. Jak już pisałem tutaj wałkowałem temat niedawno przy zmianie auta i mają problem z pierścieniami. Gdzieś ostatnio trafiłem info jakoby niektórzy roztaczali rowki w tłokach pod szersze pierścienie i to miało załatwiać problem ale jako, że ostatecznie padło na inna markę dalej w temat nie wnikałem.

 

Ewentualnie Alfa 159 z silnikiem 1,75TBi też brak większych bolączek z tym silnikiem. Jest jeszcze Insignia 2.0 turbo ale jak szukałem info o Astrze OPC to też jakieś tam bolączki miał ten silnik. Ogólnie trudno ostatnio o coś bezawaryjnego bo producenci dążą do tego abyś kupił auto w salonie i jak dobijesz do 100km kupił następne...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.