Jump to content

Zakup używanego auta 2


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Witam. Czy ktoś może wie coś na temat Alfy Romeo GT ? Chodzi mi o awaryjność itd. Mam okazję kupić za 12.500 i niewiem czy to dobry pomysł bo jak reszta alf trzeba włożyć z 7 to podziękuję :/ Albo tez biorę pod uwagę Alfę 147 GTA - tylko takiej nie mogę nigdzie znaleźć :/ Może ma też ktoś ink do jakiejś aukcji 147 w wersji GTA ??

Link to comment
Share on other sites

Silniki JTD są idiotoodporne. 

A co do awaryjności AR - skończyła się wraz z 156. Mito u mnie od 2009 w sumie miała jedną awarię (pęknięta obudowa alternatora). Poza tym - bez jakichkolwiek problemów.

Wersje GTA - jeżeli boisz się kosztów, to odpuść. Serwis jak to w każdym nietypowym aucie potrafi zabić. A szkoda, żeby zajechać.

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Mateusz65 napisał:

Witam. Czy ktoś może wie coś na temat Alfy Romeo GT ? Chodzi mi o awaryjność itd. Mam okazję kupić za 12.500 i niewiem czy to dobry pomysł bo jak reszta alf trzeba włożyć z 7 to podziękuję :/ Albo tez biorę pod uwagę Alfę 147 GTA - tylko takiej nie mogę nigdzie znaleźć :/ Może ma też ktoś ink do jakiejś aukcji 147 w wersji GTA ??

Ten sam zawias co w 156/147 czyli: albo wymieniasz wahacze na TRW, albo wymieniasz co chwilę. JTD jest bezproblemowe pod warunkiem że sprawdzisz jak każdego diesla: dwumas, turbo, wtryski. Blacharka w razie czego może być problemem, bo tych aut nie ma aż tak dużo, ale to chyba oczywiste.

GTA za 12 tysięcy nie znajdziesz, chyba że mowa o euro.

Link to comment
Share on other sites

Ktoś coś na temat Peugeot 407 2.0 136km 2004 .mam okazję kupić od sąsiada dziadków . Po wymianie dwu masy, podobno za to chcę 10tys, auto głównie dla mojej drugiej połówki na dojazdy do pracy

Link to comment
Share on other sites

HDI. Jeden z lepszych dieseli na rynku.
Jazda bezawaryjna, miałem dwie 407 teraz c5 x7.
Zobacz jescze czy klapy mieszania powietrza chodzą, dokładnie czy działa ciepłe i zimne powietrze.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, a może ktoś się wypowiedzieć jaki najlepiej brać pod uwagę silnik w Seacie Ibizie z lat 2011-2014 ?

W grę wchodzi tylko benzyna + poprawka na instalację gazową o ile te silniki je dobrze znoszą. Auto na miasto dla żony.

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

CHyba tylko 1.2 i 1.4 MPI sie do gazu nada. TSI z tych roczników raczej bym nie brał raz, ze gaz kosztuje do tego sporo dwa te silniki w tamtych latach miały wady, które lubią wychodzi przy przebiegach ponad 100K km.

 

A ja mam pytanie do miłośników vaga czy silniki 1.8 i 2.0 T(f)SI zostały po którymś roczniku poprawione? Czy cały czas są problemy z pierścieniami i wciaganiem oleju?

  • Super 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli brać tsi to tylko wersje poprawione już na pasku a nie na łańcuchu. Te silniki mają tylko wspólną nazwę ale to inne konstrukcje. Mowa o 1.2 tsi 90 i 110km czy 1.4 tsi 125 i 150km. Przy tych 4 na forach nie widać żadnych narzekań. Tyle że te chyba występowały później niż lata które podałeś.

Co do 1.8 i 2.0 pojęcia nie mam bo nie zgłębiałem tematu. Używane mnie nie interesowały a nowe były poza budżetem który chciałem na auto przeznaczyć. Tak czy siak raczej narzekań na cupre czy golfa R nie widziałem.

  • Super 1
Link to comment
Share on other sites

A ja właśnie widziałem ponoć wpieprzają olej jak szalone, a winna temu jest konstrukcja tłoków i pierścieniu. ASO twierdzi, że zużycie to normalka, a jak już zużycie wzrasta do dużego poziomu jest po gwarancji i remoncik trzeba sobie robić na własny koszt ale zastanawia mnie czy to tyczy się tylko najpopularniejszych wersji 211KM czy też nowszych?

Link to comment
Share on other sites

Stawek,  jako posiadacz dwóch Ibiz 6J (w tym jedna z gazem) polecam silnik 1.4/85km (symbol BXW)  - bezproblemowo silnik. 

Odradzam 1.2/60-70km - tam naprawdę brakuje mocy. 

Czasami uda sie znaleźć Ibize z silnikiem 1.6/105km - dynamiczna i dobra pod LPG - ciężko ją jednak znaleźć (chyba już nie występowała w poliftowej wersji).

Link to comment
Share on other sites

@Pływak miałem na myśli silniki 265, 280 i 290km oraz 300 z Rki :) czym się różnią tego nie wiem bo tak jak pisałem cupra nie na mój budżet była. Tak czy siak występowały później więc pewnie jakaś tam modernizacja była.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pływak napisał:

A ja właśnie widziałem ponoć wpieprzają olej jak szalone, a winna temu jest konstrukcja tłoków i pierścieniu. ASO twierdzi, że zużycie to normalka, a jak już zużycie wzrasta do dużego poziomu jest po gwarancji i remoncik trzeba sobie robić na własny koszt ale zastanawia mnie czy to tyczy się tylko najpopularniejszych wersji 211KM czy też nowszych?

Chyba wszyscy producenci zabezpieczają się zużyciem na poziomie 1 litr / 1000 km jako w normie bo inaczej by mieli urwanie głowy. 

Link to comment
Share on other sites

Mogli równie dobrze w czynności serwisowe obok wymiany paska wpisać remont silnika o tak dla "zabezpieczenia"...

 

 

Fredi88 chodzilo mi o wersje z GTI. Podobno cos tam w tym 2.0 poprawili (mimo ze problemu nie widzieli) tylko w ktorych wersjach i na ile ta poprawka była udana to nigdzie nie mogę znaleźć wiarygodnego info.

Link to comment
Share on other sites

W kwestii silników TSI rekomenduję kolegę Dominika z Małopolski (Limanowa) - prywatnie posiadacz ~400konnego Leona TFSI Cupra, bardzo dobrze zaznajomiony w tematyce silników TSI/TFSI (serwis, eksploatacja, materiały, tuning) - wystarczy wpisać w google VAGspec Limanowa i wyleci jego kontakt (np z ogłoszenia OLX).

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Pływak napisał:

Mogli równie dobrze w czynności serwisowe obok wymiany paska wpisać remont silnika o tak dla "zabezpieczenia"...

 

 

Fredi88 chodzilo mi o wersje z GTI. Podobno cos tam w tym 2.0 poprawili (mimo ze problemu nie widzieli) tylko w ktorych wersjach i na ile ta poprawka była udana to nigdzie nie mogę znaleźć wiarygodnego info.

Od 2014/2015 zarówno 2.0TSI jaki i 1.8TSI nie mają problemów na nadmiernym żużyciem oleju. Te silniki zostały poprawione i nie mają już problemów wcześniejszych TSI.

Bardzo przyjemne silniki i moce od 180KM w 1.8TSI  przez kilka odmian mocowych tj 220KM 245KM 265KM 280KM 290KM 300KM w silniku 2.0TSI.

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam QQ polifta, ale w benzynie, więc coś zawsze mogę powiedzieć, pominiemy silnik, bardzo wygodny jak dla mnie, świetnie się wsiada i wysiada, w tym roku byłem na wczasach i zero zmęczenia (mój fotel ma regulacje pod dolny odcinek kręgosłupa), bagażnik wielkością dupy nie urywa, ale 3-osobowa rodzina + pies ogarnie. Jak dla mnie podróżowanie do 140 km/h jest ok, później już jest za głośno, u mnie też opony chyba trochę dokładają, zawieszenie na nasze drogi bardzo dobre, auto co prawda wewnątrz mercedesem nie jest, ale nic nie trzeszczy, nic nie puka, w zasadzie złego słowa nie powiem, wcześniej miałem Ave T25, co prawda jest większa i może nawet cichsza, ale QQ bardziej odpowiada mojemu kręgosłupowi. Kupiłem od pierwszej właścicielki z PL z 60.000 km serwis Nissan to i może na dobry egzemplarz trafiłem.

Link to comment
Share on other sites

Był w rodzinie 2.0 przedlift, diesel. Niby bez większych problemów ale jedź na diagnostykę komputerową obowiązkowo bo masowo zaślepiają żarówki ciśnienia oleju i poduszek. Zdarzało się też że kluczyk wariował i pomimo tego że zaślepkę da się wyciągnąć i odpalić auto grotem w kluczyku to później auta nie dało się zamknąć. Zawieszenie dość twarde, szczególnie tył czuć na progach i dziurach a to przecież SUV a nie terenówka (w terrano normalne że wszystko się trzaskało...tu nie powinno,zawieszenie jest jak w normalnym aucie)

Na trasę bardzo przyjemny, nie bierz opcji ze skórą i panoramą bo skóra nie jest wentylowana i do samochodu momentami przy otwartej panoramie ciężko wsiąść, pomijam fakt że kierowca i pasażer nic przez nią nie widzi...jest raczej dla dzieci z tyłu :)

1.5 jechałem tylko raz i dynamiką nie zachwycał w stosunku do 2.0 to jednak jest spory klocek. 

Ps. Lakier sie rysuje od patrzenia :D (czarny był)

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem mam benzynę, spalanie jak dla mnie na bardzo przyzwoitym poziomie, w trasie jakieś 7-7,5 litra (chociaż w stosunku do poprzedniego diesla mocy i momentu brakuje), cichutko pracuje, zgodzę się z @SALWA co do lakieru, rysuje się od patrzenia, tak samo się zgodzę co do zawieszenia, ale to był przedlift, w tych z 2010 problem został wyeliminowany, jest lepiej i ciszej, jak dla mnie zawieszenie jest bardzo dobre, poczytaj gdzieś porównania przed i po lifcie - zrobili dużo na +. Musisz sprawdzić po VIN bo było sporo akcji serwisowych diesla, poduszek i układu kierowniczego, na stronie UOKiK masz wszystko wyszczególnione, ale potrzebujesz VIN, u mnie akurat się obeszło, ja sprawdzałem, ale lepiej sprawdź i Ty, rudej póki co nigdzie nie ma.

A co do SX 4 to czy miałeś kiedyś suzuki? Miałem co prawda swifta 2008 i powiedziałem po sprzedaniu - nigdy więcej, bo strasznie źle trafiłem, jak się okazało później. Wnętrze kiepskiej jakości, bardzo sztywne i twarde auto z plastikami włącznie, chociaż miałem najbogatszą wersję. A widzę że w środku te auta niewiele się różnią jeśli chodzi o zegary, nawiewy, radio, deska itp., więc jakość między swiftem a SX może być podobna. Miałem diesla, tak jak był bardzo oszczędny tak samo był głośny.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.