Skocz do zawartości

Polerowanie kloszy lamp


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiejszy pacjent - BMW e60, Lampy już trochę zmatowione ale gruzu jeszcze nie było. Lewa lampa od środka trochę ciemniejszych plam po wilgoci ale też nie było najgorzej.

Po wypolerowaniu na lampy wleciał GYEON Q2 TRIM.

Przed:

YifGE8k.jpg?2

JKKb2pW.jpg?2

1HLJq5b.jpg?2

qq7Taez.jpg?2

Po:

CwGRvSB.jpg?2

YEglSze.jpg?2

gcm07HY.jpg?2

R0kuqtr.jpg?2

kJV5ps2.jpg?2

tT4jfO7.jpg?2

CcZLdbd.jpg?2

cSrkdpM.jpg?1

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używałem jakichś  specjalnych kombinacji. Na maszynce Metabo poszły papiery - na sucho - 400-600-800-1200 I na koniec na mokro ręcznie przejechalem papierem 1500. Potem Menzerna FG400 i Menzerna FF3000. Na koniec Gyeon Q2 TRIM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wleciała jeszcze Astra na ogarnięcie lamp. Masakra- poprzedni właściciel (obecny dopiero ją kupił) nie odmawiał sobie czyszczenia lamp szczotką do mycia szyb na stacjach benzynowych - lampy (zwłaszcza prawa) miały sporo bardzo cienkich ale głębokich rys (na zdjęciach tego jakoś za bardzo nie widać). Chyba nigdy jeszcze tak ostro lamp nie ciąłem, żeby to wyciąć. Ogólnie wyszło bardzo przyzwoicie.

Przed:

44NRQRR.jpg?2

EMoLMZA.jpg?2

i77FmZh.jpg?2

KtkAHBd.jpg?2

V2Agvpc.jpg?2

Po:

zLnTNtM.jpg?2

71CTgoV.jpg?2

Jkc1cc3.jpg?2

AdHvtoL.jpg?2

6lzuuzn.jpg?2

VCyJ5BV.jpg?2

XrIkL4G.jpg?2

UnQDUyb.jpg?1

Pzdr.

 

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na prośbę sąsiada w nic nie wartym starym oplu kombo odratowalem reflektor.
Jeszcze tak zjechanego klosza nie robiłem. Na oscylacji zszedłem do papieru 180 i chwilę musiałem posmyrac, żeby pozbyć się tego bałaganu.
Żeby było szybciej i lepiej, reflektor polakierowalem lakierem bezbarwnym ce06c10adce0c93ae305016889697d6d.jpg0737a1ee08bc3b0f9992c4bed394c4de.jpgfa816457b4bde497679e608e62e81ab1.jpg258678e91768dcef8223c24c47492882.jpgacd862d735d54a6ff5c81cb8d3eba303.jpg2aff626320bd9e611b0c889d5d533f2e.jpg

  • Lubię to 1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mógłby się wypowiedzieć co lepsze, dlux czy gyeon firm? Co dłużej siedzi, łatwiej się aplikuje, i czy można zrobić coś w stylu kupić powłokę i mieć ją na stosowanie tylko na lampy czyli będzie używana co jakiś czas po trochu a nie cała na raz, czy nie będzie z tym problemów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukaso te powłoki są porównywalne. Weź tańszą. Obydwie z powodzeniem położysz również na plastiki zew., felgi,  ramiona wycieraczek. Swój Dlux używam z powodzeniem od roku. Wystarczy szczelnie zakręcić buteleczkę :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi jeszcze nie kupuje ale jakby co to mam jakiś pogląd. Jeszcze taka sprawa, ile czasu posiedzi taki dlux na przednich lampach? W sensie, nie ile czasu będzie kropelkować bo to średnio mnie interesuje tylko chodzi mi zabezpieczenie przed żółknięciem i matowieniem po polerowaniu? Robiłem ostatnio koledze lampy tylne i posmarowałem fusso, ale tylne to tylne i mam robić też przednie, drugi kolega też chce i tak myślę o tym bo u siebie mogę smarować fusso co parę miesięcy i nie ma problemu a jakbym miał komuś zrobić i miały by po pół roku czy nawet roku wyglądać gorzej niż przed robotą to taka średnia opcja. 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką taśmę stosujecie do oklejania wokół lamp na przy użyciu papieru na mokro?  Z lenistwa/braku czasu (?) nie wyciągałem lamp i całość zabezpieczenia spłynęła 😞. Po użyciu papierów ściernych musiałem poprawiać zderzak.

Taśmy maskującej użyłem zwykłej  3m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firm nie pamiętam bo często różne, ale kupowałem taśmę zarówno w sklepach detailingowych i w castoramie. 

Zazwyczaj taśma nasiąknięta wodą zaczynała odchodzić dopiero jak kończyłem robotę, więc jak dla mnie idealnie.

 

Ale też przyłączę sie do pytania, może są jakieś lepsze. Może @Manolito77 ma jakąś sprawdzoną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ghost napisał:

Firm nie pamiętam bo często różne, ale kupowałem taśmę zarówno w sklepach detailingowych i w castoramie. 

Zazwyczaj taśma nasiąknięta wodą zaczynała odchodzić dopiero jak kończyłem robotę, więc jak dla mnie idealnie.

 

Ale też przyłączę sie do pytania, może są jakieś lepsze. Może @Manolito77 ma jakąś sprawdzoną?

Ostatnio w PSB trafiłem na taśme malarską (jakaś taka srebrna). W opisie jest że przeznaczona do użytku zewnętrznego. I chyba właśnie zostanę przy takiej bo jeżeli się dobrze oklei to trzyma do samego końca i w ogóle się nie odkleja, przeszlifować ją też łatwo nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firm nie pamiętam bo często różne, ale kupowałem taśmę zarówno w sklepach detailingowych i w castoramie. 
Zazwyczaj taśma nasiąknięta wodą zaczynała odchodzić dopiero jak kończyłem robotę, więc jak dla mnie idealnie.
 
Ale też przyłączę sie do pytania, może są jakieś lepsze. Może [mention=1589]Manolito77[/mention] ma jakąś sprawdzoną?

3M vinyl


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


http://www.troton.pl/master-tasma-lakiernicza-aqua/

Jest to najlepsza/najbardziej odporna na wodę taśma z jaką pracowalem - A trochę taśm już testowalem: 3m, Scotch zielony, Blue Dolphin, jakąś jeszcze inną, która też niby była woskowana i trochę lepiej trzymała niż te zwykłe jednak do tego Trotona było jej daleko.

Oczywiście ten Troton też się zdarzy, że gdzieś kawałek narożnika taśmy się odklei ale i tak jest bardzo dobrze.

Co do powłok Trim itp to myślę, że rok czasu spokojnie poleżą tylko często sama powloka będzie siedzieć ale klosz będzie już lekko wypiaskowany od kamyków więc dużo zależy od eksploatacji auta i jego przebiegów.

Ja stosuje prostą zasadę  - jeśli ktoś decyduje się na standardowego Megsa Headlight Protectant to po prostu mówię, że po pół roku wypadałoby umyć/ odtluścić klosze miękka fibrai nałożyć sobie jakiś wosk bądź kupić takiego Megsa. Klient ma wtedy świadomość co wybiera.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee tam. Po roku to tak raczej nie zmatowieje od uderzeń drobinek piasku. Przecież skoro by tak było to kilkuletnie samochodu miały by już tragiczne lampy a tak nie jest. Ja po prostu liczę że jeśli po roku powłoka miałaby już słabo kropelkować to nic nie szkodzi bo ona jeszcze siedzi i pewnie trochę posiedzi czyli zabezpiecza przez zmatowieniem. Chyba że nie, to wprowadźcie mnie z błędu 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda powłoka na bazie kwarcowej, dedykowana na plastiki / klosze na pewno bardziej zabezpieczy klosze przed mechanicznymi uszkodzeniami niż np Megs Headlight Protectant, który ma jedynie flitry UV.

15 godzin temu, Lukaso napisał:

Ee tam. Po roku to tak raczej nie zmatowieje od uderzeń drobinek piasku. Przecież skoro by tak było to kilkuletnie samochodu miały by już tragiczne lampy a tak nie jest. 😉

Uwierz mi, że zdarzają się kilkuletnie auta, które mają już lampy  w stanie nadającym się do odświeżenia. Może nie jest to stan tragiczny ale możliwy do przyczepienia się na przeglądzie dla wnikliwego diagnosty.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.