Skocz do zawartości

Polerowanie kloszy lamp


Rekomendowane odpowiedzi

Czy myslal ktos nad szlifierka pneumatyczna ?

Np taka

max.com.pl/pneumatyczna-szlifierka-katowa-50-mm-mimosrodowa/d/?gclid=Cj0KCQjww8jcBRDZARIsAJGCSGuZOhDU9wpSlPUNgSo-BUYePs9i1Mr-NUWAZE740BcWRTr-BkxylaUaAjSrEALw_wcB

Zdala by egzamin zeby przyspieszyć i polepszyc  proces szlifowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda maszyna (czy to elektryczna, czy pneumatyczna) zastosowana do danego etapu/pracy przyspiesza osiągnięcie finalnego efektu. Kwestia aby się zgrać z maszyną i wiedzieć jak tnie i ile trzeba nią ciąc / szlifować.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@astra_garage jeden lewy a drugi prawy.

Jedno zdjęcie z robalami i ciężko ocenić stan przed polerowaniem. W dodatku ciężko ocenić wykończenie bo na halogen nie pada żadne źródło światła. 

Wygląda bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, menior napisał:

Pytanie 🤔 Jest sens polerowac klosze ktore sa pelne mikro odpryskow (typowe dla jazdy autostradowej) podejrzewam ze tego i tak sie nie da juz sciagnac 🙄

Zależy jak głębokie. Jak rzeczywiście mikro i widać to głównie w snopie swiatła... to jest sens. Ostatnio robiłem coś takiego i wypiaskowany reflektor wyciągnąłem idealnie.

Natomiast jak są bardzo głębokie odpryski to one zostaną.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, menior napisał:

@ghost Powiedzmy ze widac nie tylko w snopie swiatla ale wystarczy sie z bliska przyjrzec 😕 no i piaskowac to ja nie mam zamieru,myslalem papierkami przeleciec i wypolerowac ale chyba to sie mija juz z celem 🙄

nie piaskować, wypiaskowany chodziło mi właśnie zmatowiony przez kamyczki itp szczególnie podczas szybkiej jazdy 😉

 

Jak byś chciał robić to sam pierwszy raz to polecam zacząć od papieru  wodnego 1000, 1200, 1500, 2000, 3000 + pasta ścierna na twardej gąbce + finishowa na średniej + zabezpieczenie

co do pracy pastami: polerka i pady na 50mm, pilnować temperatury, plastik sie dużo szybciej grzeje

 

Zależnie od marki, i jak masz więcej wprawy i doświadcznia można zejsć papierem poniżej 1000.

Ręcznie papierem robisz wzdłuż, kolejnym w poprzek, i tak na przemian do końca

 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, menior napisał:

A papierami to lepiej(bezpieczniej) pobawic sie recznie czy tez moze rotacja albo wkretarka ? 

Bezpieczniej zrobisz to krążkami ściernymi, najlepiej jeszcze na przekładce gąbkowej. Ręcznie łatwiej o zostawienie rys nie wyrównanych kolejną gradacją.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głębsze uszczerbki na kloszu i propozycja aby zaczynać od papieru 1000???  Chyba po to aby kogoś skazać na robienie tego przez kilka dni.  😁

Maszyna oscylacyjna, papier 400 i ogień przez pewnie godzinę żeby przynajmniej część tych uszkodzeń wyciąć. Część zostanie ale nie będzie tak bardzo widoczna bo krawędzie tych uszczerbien się trochę zaokrągla i światło nie będzie się na nich tak widocznie załamywać.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnią sobotę do ogarnięcia był Chevy Nubira. Lampy zmęczone swoją droga ale też po nieudanej probie polerowania przez właściciela. Ta próba raczej była skazana na niepowodzenie bo do użycia poszły papiery Condor - badziew nad badziewia. Jak pokazałem właścicielowi papier, którego używam o takim samym ziarnie jak niby Condor to sam zrobił wielkie oczy jak kolosalna jest różnica w ziarnie i jakości samego papieru.

Do rzeczy:

LEWA

51umId6.jpg?1

AsplRaN.jpg?1

W60n98d.jpg?1

Po wyleczeniu "zaćmy"

LJ6hwsZ.jpg?1

EzaclK7.jpg?1

GtbxEPj.jpg?1

PRAWA

EHQrYiH.jpg?1

VdXr4UA.jpg?1

CjYnc3C.jpg?1

Po wyleczeniu "zaćmy"

QmXm0to.jpg?1

ruOjD5x.jpg?1

MVBK4Ve.jpg

Prawa lampa trochę bardziej okurzona w środku, obie lekko odymione od wewnątrz nad główną żarówką ale ogólnie wyszły bardzo przyzwoicie.

Pzdr.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papiery Condor - badziew nad badziewia. Jak pokazałem właścicielowi papier, którego używam o takim samym ziarnie jak niby Condor to sam zrobił wielkie oczy jak kolosalna jest różnica w ziarnie i jakości samego papieru.

A jakich używasz?
Robota profi, wyglądają w zasadzie jak nowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z budżetowych mogę z czystym sumieniem polecić KLINGSPOR - równe ziarno, papier cienki, można go składać i się nie rozdziera/załamuje. 

Teraz ostatnio kilka razy zakupy robiłem w sklepie lakierniczym i tam sprzedali mi niebieski papier firmy STARCKE  (który czasem nawet ma jednocześnie też logo MATADOR) i ten jest jeszcze lepszy jakościowo od KLINGSPORA (odnosze wrażenie, że trochę dłużej można nim pracować i się trochę wolniej zapycha w porównaniu do KLINGSPORA) więc jeśli MATADOR oznakowany tylko tym logo jest taki sam jak STARCKE to oba mogę polecić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z budżetowych mogę z czystym sumieniem polecić KLINGSPOR - równe ziarno, papier cienki, można go składać i się nie rozdziera/załamuje. 
Teraz ostatnio kilka razy zakupy robiłem w sklepie lakierniczym i tam sprzedali mi niebieski papier firmy STARCKE  (który czasem nawet ma jednocześnie też logo MATADOR) i ten jest jeszcze lepszy jakościowo od KLINGSPORA (odnosze wrażenie, że trochę dłużej można nim pracować i się trochę wolniej zapycha w porównaniu do KLINGSPORA) więc jeśli MATADOR oznakowany tylko tym logo jest taki sam jak STARCKE to oba mogę polecić.
Pzdr.

Dzieki, a kovax, 3M, colad - masz jakies zdanie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kovaxa nie przerabiałem. 3M kiedyś jakiś miałem i też był ok. Na pewno te bardziej znane będą jak najbardziej ok. Przy budżetowych zawsze jest zagadka jak z ziarnem, jak tną itp. Czasem po prostu trzeba coś szybko, awaryjnie kupić co jest bardziej powszechnie dostępne i trzeba mieć ze 2-3 produkty już sprawdzone, żeby się na minę typu Condor nie władować... Na Condora się kiedyś władowałem jak mi zabrakło papieru i kupiłem ratunkowo w Castoramie.  Po tej wtopie wyczaiłem niedaleko mnie jakiś taki mały sklep narzędziowy gdzie mają Klingspora i tam kupuję. Jak mam większy zapas czasu i okazję to kupuję ten niebieski STARCKE w sklepie lakierniczym.

Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kovaxa nie przerabiałem. 3M kiedyś jakiś miałem i też był ok. Na pewno te bardziej znane będą jak najbardziej ok. Przy budżetowych zawsze jest zagadka jak z ziarnem, jak tną itp. Czasem po prostu trzeba coś szybko, awaryjnie kupić co jest bardziej powszechnie dostępne i trzeba mieć ze 2-3 produkty już sprawdzone, żeby się na minę typu Condor nie władować... Na Condora się kiedyś władowałem jak mi zabrakło papieru i kupiłem ratunkowo w Castoramie.  Po tej wtopie wyczaiłem niedaleko mnie jakiś taki mały sklep narzędziowy gdzie mają Klingspora i tam kupuję. Jak mam większy zapas czasu i okazję to kupuję ten niebieski STARCKE w sklepie lakierniczym.
Pzdr.
 

Dzieki. Condora kiedys awaryjnie kupilem wiertło do żelbetu. Szło jak po gruzie. Szwagier poratował ori wiertłem hilti z nasypem diamentowym - poszło jak w masło. Od tamtej pory nie kupuje w marketach budowlanych takich noname bo to strata kasy i czasu :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyszło godnie. Ja w weekend walczyłem z lampionami w BMW e61. Ktoś je kiedyś już próbował lakierować chyba sprayem zwykłym i na jednej lampie wyszło w miarę ok ale na drugiej na końcówce takie zacieki, że masakra. Lakier pozłaził płatami i nie wyglądało to zbyt ciekawie. Ogólnie lampy trochę zasyfione w środku robalami i trochę plam od wilgoci ale dramatu nie było i po "uzdrowieniu" wyglądały zdecydowanie lepiej.
Ta niezbyt dobrze pomalowana lampa... 😕
b9D75jf.jpg?1

Reszta:
JKeVpzs.jpg?1

QjjE1Me.jpg?1

bhx7bfq.jpg?3

uvrPQms.jpg?1

Po robocie:
nfIZVWZ.jpg?1

od74yRG.jpg?1

e3XtN9i.jpg?1

VH7ONOg.jpg?1

okKLOeO.jpg?1

1jQ329W.jpg

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się wypolerować reflektory maszyną dual action? 
Oczywiście że się da. Osoby które nie mają wprawy i doświadczenia z rotacja to tylko i wyłącznie DA bo można przy reflektorach narobić więcej złego niż dobrego.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.