Skocz do zawartości

Polerowanie kloszy lamp


Rekomendowane odpowiedzi

Tu zaczyna się dywagacja nad stwierdzeniem "siedzi". Nie masz możliwości stwierdzenia ile powłoka siedzi. Hydro wcześniej spadnie niż ochrona przed UV. A często się słyszy że lsp umarło za wcześnie, a umarło hydro a nie lsp. 

 

Przy reflektorach najważniejsza jest ochrona przed uv. Ja daje gwarancje na rok i mam pewność, że w tym czasie się nic nie stanie. 

 

Ps. oprócz trwałości trzeba brać pod uwagę filtry UV a wydaje mi się że fusso ma ich mniej względem dedykowanych powłok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leciałem od 500-2500 (wyższych gradacji nie było w mojej okolicy) i później menzerna 3500 i 2500. Na zdjęciach efekt po papierach 2500. 1 i 3 z lewej przed a na 2 z prawej przed robotą. Niestety nie mam takiego porównania po pastach

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zdroja0 ludzie kładą nawet folię na lampy i chwalą sobie. Więc c wychodzi na to że nie filtry UV tylko blokada przed dostępem do tlenu z powietrza przez co plastik się nie utlenia. Ja tak to rozumuję i wydaje mi się dość sensowne. Właśnie dlatego hydro niezbyt mnie interesuje choć ludzie określają trwałość po tym, no bo zbytnio nie ma jak inaczej tego sprawdzić, na lakierze czy kołach. Ale na lampach się da a mianowicie jak nie zaczynają od nowa robić się matowe to powłoka siedzi i to jest najważniejsze. Kropelki na przezroczystym kloszu lampy i tak nie są tak bardzo widoczne a i nie o to chyba tu chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukaso kładzie się foli bo mają filtry UV. Wg. mnie najlepsze rozwiązanie bo  dodatkowo chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Nie dostęp do tlenu decyduje o tym żółtym nalocie a promienie słoneczne. Było to już niejednokrotnie mówione że reflektory płowieją zazwyczaj w górnych częściach.

Podsumowując: osobiście używania powłok dedykowanych do reflektorów więżąc że mają zwiększoną ilość blokerów UV.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nissan Micra.

Jak zwykle mnie to przytrzymalo kilka h i nie wiem jak niektórzy to robią w dwie godziny.

800>1000>1200>1500>2000>2500

Potem dual action s75 plus MF nat najmocniejsza plus CarPro cc a następnie żółty nat i ex 04 06

Zabezpieczenie Tevo s60 x2.

Nie mam zdjęć przed. Jedynie  w trakcie, po papierowanie.

IMG_20190319_223808.jpg

IMG-20190319-WA0012.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie udało mi się raz zrobić lampy w 1:50 ale były mocno zmęczone więc lakier schodził dość łatwo, nie były duże więc i powierzchnia mniejsza do cięcia no i musiałem bardzo sprawnie to robić.

Generalnie to wychodzi około 2,5 godziny mniej więcej. No chyba, że np Skoda Octavia 1 to tam jest długo z uwagi na dziwny lakier użyty na lampach, który wymaga w całości prac papierami na mokro jeśli korzysta się z jakiejś maszynki.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, wiem, że pewnie nie raz przewijało się to pytanie, ale jaką niedrogą powłoką zabezpieczyć wypolerowane lampy (Passat B6 jeśli ma to w ogóle jakieś znaczenie). Mam co prawda Meguiars Headlight Protectant, ale chciałbym zapodać powłokę ceramiczną. Czy MR FIX 9H za ok. 40 zł się do tego nada? Rozumiem, że nakładam powłokę poziomo, potem pionowo, czekam 1-2 min i poleruję mikrofibrą na gotowo (i po kilku godzinach czynność powtarzam)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z jego trwałością po otwarciu? Zużyje kilka/-naście kropel, a flakon chyba 30 ml ma. W jakich warunkach to się przechowuje (pisze na opakowaniu?) i jak długo zachowa swoje właściwości? Nie ma tańszych alternatyw?

Co do metody nakładania, dobrze rozumiem i opisałem we wcześniejszym poście? Nakładam np. szmatką bez ruchów kolistych, chwilę odczekuję, a potem poleruje się już normalnie ruchami kolistymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie mam pytanko do znawcow.

Wypolerowalem lampy jakis miesiac temu. Teraz zastanawiam sie aby polozyc na nie Gyeon Trim albo CarPro Dlux. 

Czym mam wymyc lampy zanim zaaplikuje np Dluxa? CO polecacie?

Papierem sciernym nie bede ich jeszcze raz jechal bo zaraz plastiku mi moze braknac;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, xdaavi napisał:

a może spróbować do końca magiczną gąbką, a potem właśnie pastą 3D speed na twardym padzie, wiem ze raczej będzie potrzebna mocniejsza pasta, ale chyba nic nie zepsuje?   Czy winne mogą być żarówki?

Kilka miesięcy  temu ogarniałem takie zmatowienie reflektorów,  najlepiej papierami wodnymi 800-2500, następnie pasta polerską. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fitte, nie robiłem co prawda ale jak do tej pory japończyki mały dość dobrze "współpracujące" lampy więc nie sądzę aby się coś zmieniło. Biorąc pod uwagę cięcie kosztów wśród producentów to im świeższe auto tym powinno być nawet łatwiej.

AndiT, jak nie masz rysek itp to odtłuść dobrze lampy (może być zmywacz silikonowy bo szybko odparowuje) i na to Gyeona nakładaj lub podobną powłokę.

Pzdr.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manolito77 napisał:

Fitte, nie robiłem co prawda ale jak do tej pory japończyki mały dość dobrze "współpracujące" lampy więc nie sądzę aby się coś zmieniło. Biorąc pod uwagę cięcie kosztów wśród producentów to im świeższe auto tym powinno być nawet łatwiej. 

 

Nie zgodzę się z tym twierdzeniem, ostatnio robiliśmy X5 z wieloma odpryskami. Lampa baaaardzo twarda, walczyliśmy w 2 osoby chyba z 3 godziny żeby usunąć warstwe UV.

Wczoraj robiłem Bravo 2 z takimi uszkodzeniami jak w wyżej pokazanym Grande Punto. Papiery 800 to tylko by pomiziały te lampy..musiałem zaczynać od 320 a i tak było co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motyla noga... Czytanie ze zrozumieniem to ostatnio deficytowa umiejętność - autor pytał o JAPOŃCZYKA.  Stąd i moja odpowiedź nawiązywała do aut JAPOŃSKICH a tu nagle wyskok z X5...
Jak lampę w X5 nazywasz walką to czekam aż nawinie Ci się do roboty Skoda Octavia I. 😎

Co do Punto - zgadza się. 800-tka to 2-3 gradacja w kolejności. Żeby to 'nadgryźć' w miarę sprawnie to bez 320-400 na początku nie ma co podchodzić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może polecić jakieś tańsze pasty polerskie do polerowania kloszy niż te z Menzerny? Czy raczej szkoda sobie nimi głowę zawracać? Z uwzględnieniem past menzerny koszt regeneracji lamp robi się dość spory, a średnio mi się widzi tyle wydawać na stare auto przy studenckim budżecie :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kravcu napisał:

Ktoś może polecić jakieś tańsze pasty polerskie do polerowania kloszy niż te z Menzerny? Czy raczej szkoda sobie nimi głowę zawracać? Z uwzględnieniem past menzerny koszt regeneracji lamp robi się dość spory, a średnio mi się widzi tyle wydawać na stare auto przy studenckim budżecie :(.

Oddaj komus kto robi to na codzień, koszt niewielki a bedziesz miał dobrze i trwale zrobione lampy.

21 godzin temu, Manolito77 napisał:

Motyla noga... Czytanie ze zrozumieniem to ostatnio deficytowa umiejętność - autor pytał o JAPOŃCZYKA.  Stąd i moja odpowiedź nawiązywała do aut JAPOŃSKICH a tu nagle wyskok z X5...
Jak lampę w X5 nazywasz walką to czekam aż nawinie Ci się do roboty Skoda Octavia I. 😎

Co do Punto - zgadza się. 800-tka to 2-3 gradacja w kolejności. Żeby to 'nadgryźć' w miarę sprawnie to bez 320-400 na początku nie ma co podchodzić.

Pzdr.

Robiłem Octavie 1, Octavie 2 i Octavie 3 i nie było jakiejś tragedii specjalnie poza Octavia 3 na której były głownie odpryski na lampie - takie lampy najtrudniej (najdłużej bo trzeba mocnymi papierami szlifować) się robi z moje punktu widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.