Jump to content

Manolito77

Użytkownik
  • Content Count

    419
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Manolito77 last won the day on February 28

Manolito77 had the most liked content!

Community Reputation

80 Genialna

2 Followers

About Manolito77

Informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Auto
    BMW F11 525d 2011 M-Pakiet
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Województwo
    Dolnośląskie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W zasadzie papiery 3000 i 5000 możesz pominąć. Pasty typu Menzerna zbierają już szlify od gradacji 1200. Gąbki / pady to już indywidualna sprawa - kto co lubi, jaką firmę itp. Generalnie ja stosuję kombinację: 1. Dojeżdżam papierami wodnymi do 1500 - 2000. 2. Pasta tnąca typu Menzerna 400 (obecnie pracuję na 3D Car Care ACA 500 + futro, potem ta sama pasta na gąbce tnącej (np biały Flexipads) 3. Pasta wykańczająca Menzerna 3000 + gąbka wykańczająca (żółty karbowany 3M lub żółta płaska Flexipads). I jeśli papiery są dobrej jakości to taka kombinacja w zupełności ogarnia. Ale jeśli masz obawy i nie robiłeś jeszcze dużo lamp to oczywiście możesz dojechać papierem do tych 3000 i potem zastosować jeszcze jakąś pastę pośrednią jak w opisie - Menzernę PF2500. Nie wiem jak Menzerna 300 ale 400 była o tyle fajna, że dość dobrze cięła ale również zostawiała po sobie już całkiem fajny połysk - stąd brak konieczności używania jeszcze pasty pośredniej. Wystarczyło po tym zakończyć Menzerną 3000. Ale być może w przypadku tej pasty tnącej 300 trzeba coś pośredniego rzucić bo zostaje po niej lekki mleczny efekt. Nie wypowiem się bo po prostu tej 300-tki nie stosowałem. Pzdr.
  2. Gotowych zestawów jest pierdyliard więc to też zależy jaki kupisz. Na pewno odpuść sobie te, które są tylko do ręcznej roboty - szkoda czasu i kasy. Jeśli kupisz taki na wkrętarkę, gdzie masz ze 3-4 gradacje papieru (aby zaczynały się od około 300-400 i kończyły na 2000) + 2 pasty i jakieś pady do tego to jest szansa, że może wyjdzie z tego całkiem przyzwoity efekt. W każdym razie - na pojedynczą robotę jeśli kupisz jakiś sensowny zestaw to powiedzmy, że ma to sens. Przy bardziej regularnych robotach to wiadomo, że ekonomiczniej wyjdzie skompletowanie sobie zestawu pod siebie z konkretnymi pastami, padami i zabezpieczeniem klosza bo jakieś zabezpieczenie trzeba nałożyć. Pzdr.
  3. Po pastach, przed Megsem obowiązkowo przetrzeć alkoholem IPA, żeby były dobrze odtluszczone / umyte.
  4. Sprzed paru dni - Renault Laguna. Lewa lampa już bardzo mocno wypalona przez słońce, prawa jeszcze nie była tak tragiczna ale należało się już ogarnięcie tego tematu. Po ogarnięciu nałożona powłoka Cquartz DLUX. Po łaskotaniu: Klient bardzo zadowolony a to najważniejsze. Pzdr.
  5. Co do lamp z tej Toyoty - nie wiem ile wytrzymały. To auto z ulicy i widać, że ktoś polakierowal klarem ale nie poszło. Co do polerowania lamp w tym e38 to zapomnij o pastach i procedurze, jaka jest tu często wynieniana jeśli te lampy to szkło. Jeżeli nie czujesz uszkodzeń pod paznokciem to możesz się pokusić o odświeżenie szkła ale to się robi tlenkiem ceru i padem bardziej filcowym. No i sporo czasu trzeba przy tym posiedzieć. Lampy wchodzące pod błotnik - choćby skały srały to bez wyciągnięcia lampy nie zrobisz w 100%. Po prostu - okleic solidnie rant taśmą i ogarnąć tyle, ile jest się w stanie dojść sprzętem. Pzdr.
  6. Ja Menzerna 3000 wykanczam często żółtą, karbowana gąbką 3M. Do cięcia po futrze np biala Flexipads (mocno tnąca)lub niebieska (nie aż tak tnąca jak biała Flexi) zdaje się od Boski Pad (czy Urban). Często padają pytania, czy można polakierować lampy. Owszem - tylko i wyłącznie lakierem Z UTWARDZACZEM. Albo nabić sobie taki w lakierni do sprayu, albo kupić po prostu spray oznaczony jako 2K (od dołu puszki zawleczka, którą rozcina się wewnętrzną puszkę i uwalnia utwardzacz). Jeśli polakieruje się lampy zwykłym bezbarwnym w sprayu to dość szybko można uzyskać taki oto efekt: Ku przestrodze jakby ktoś chciał marnować czas na taki zwykły, bezbarwny lakier w sprayu. Ewentualnie gdyby jakiś fachman chciał w ramach odpłatnej usługi użyć takowego. Pzdr.
  7. Jak masz Menzerne 400 to dojedz do max 1500-2000 papierami i potem tą 400-tką futrem a potem gąbką twardą do cięcia. Potem Menzerna 3000 na miękkiej wykraczającej gąbce.
  8. Głównie o pracę pastami chodzi (ja rotację mam) ale i przy papierach - zwłaszcza na sucho - warto pomacac ręką czy temperatura jest ok.
  9. Odpisałem. Generalnie - ręcznie nawet nie podchodź do tematu. Szkoda czasu i past bo efekt będzie mizerny. Papierami wodnymi to owszem - można ręcznie podziałać ale żeby potem to wyprowadzić to mam poważne wątpliwości czy nawet przy mega potężnym zacięciu / chęciach udałoby się to wykończyć. Choćby do wkrętarki jakiś pad na gąbki z trzpieniem dokup - to już masz szansę na przyzwoity efekt. Przy maszynowej obróbce trzeba trochę częściej sprawdzać temperaturę bo plexa ma większą tendencję do odkształcania się przy nagrzaniu. Choć jeśli jest gruba to jest bezpieczniej. Kiedyś na próbe robiłem jakiś cienki klosz od kamery to na rancie zaczęła się odkształcać a ledwo co ją zacząłem ciąć. Ale fakt - była dość cienka (wydaje mi się, że cieńsza niż statystyczny klosz od lamp). No i pamiętaj - papiery wodne markowe, byle nie MARKETOWE bo te rodem z Castroam, OBI itp to jest gruz jakich mało. Co do past to standard jak przy lampach - papiery wodne + futro z pastą 3D ACA500 + twarda gąbka z 3D ACA 500 + miękka gabka z Menzerną 3000. Na koniec zabezpieczenie - kwarcowa powłoka. Wcześniej działałem na paście tnącej Menzerna 400 i ona też spokojnie da radę - trochę pyli, nie tnie aż tak mocno jak ta ACA 500 ale po prostu chwilę dłużej będziesz musiał polizać tą owiewkę - w każdym razie Menzerna też da radę (jak większość dobrych, tnących past). Trzeba tylko w opisie pasty sprawdzić jaką gradację papieru wodnego jest w stanie już sprawnie posprzątać. Menzerna ogarniała zdaje się papier 1200, 3D ACA500 chyba już nawet z papierem 1000 sobie radzi. Pzdr.
  10. Gwarancja do bramy i się nie znamy... Polska rzeczywistość. Ale cena za taką "fachurę" wywalona w kosmos...
  11. Jprd... Jedna szmatka do wycierania wszystkiego... A ja do wycierania każdej części używam innej szmatki - o ja głupi... Przy wkładaniu nowego butylu robię to przez zaaplikowany na nim papier aby jak najmniej zatłuszczać go palcami. Pytanie - po co w tym nowym butylu grzebać jeszcze śrubokrętem? Dobre rozgrzanie i wciśnięcie klosza załatwia sprawę. I takie sznyty na kloszu zostawione do zamontowania na aucie? Czyli skleili lampę na nowo i tyle? A klosz to jak wrzód na dupie? Świetne. Ciekaw jest czy te zadrapania na ozdobnym pierścieniu soczewki to były czy "się same zrobiły" podczas "renowacji". Na podstawie tego filmu widzę, że za bardzo się staram, ojjjj za bardzo. Pzdr.
  12. Do szlifowania papierami właściwie każda będzie pomocna z oscylacją - czy to jakaś ze stopą typu "delta" czy taka jak mam ja - Metabo SXE 400. Pasty to już indywidualne preferencje - rotacja lub dual action. Ja mam rotacyjnego Kraussa P7. Pzdr.
  13. Wiadomo - jak nie ma sprzętu to robi się ręcznie i tym co się ma. Sam przez dlugi czas ciąłem papierami ręcznie ale odkąd kupiłem maszynę do tego - nigdy więcej. Maszyna jednak sporo przyspiesza, ułatwia pracę i przede wszystkim zostawia lepsze wykończenie. Jedno jest pewne - szerokim łukiem omijam papiery z marketów bo to badziew jak szlag. Więcej szkód potrafią zrobić niż pożytku. Kilka zdjęć z tzw zlecenia "specjalnego". Zgłosił się do mnie klient w celu ogarnięcia owiewki od jakiegoś motocykla (ponoć jakaś Yamaha). Niby z zewnątrz rysy tylko do ogarnięcia. Finalnie okazało się oczywiście, że od wewnątrz kilka sznyt także było więc ogarnięcie zewnętrznej strony spowodowało, że było widać rysy wewnętrzne czyli szybka wyglądała jakby była zrobiona na odp... Tak więc od wewnątrz robota też została zrobiona, żeby to miało ręce i nogi. Do zdjęć "przed" szybka była umyta po uwalona jakby w stodole przeleżała z 5 lat. Przed: Po: (generalnie robienie zdjęć przezroczystej "szybki" to lipa ale coś tam próbowałem pokazać). Nałożony Megs Headlight Protectant - na życzenie klienta. Właściciel bardzo zadowolony z efektu. Pzdr.

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.