Skocz do zawartości

Manolito77

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    397
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Manolito77 w dniu 20 Września

Użytkownicy przyznają Manolito77 punkty reputacji!

Reputacja

54 Genialna

O Manolito77

Informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Auto
    BMW F11 525d 2011 M-Pakiet
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Województwo
    Dolnośląskie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wczorajsze macanie lamp w Astrze. Lampiony na "zenonie" ale podjechane już. W lewej trochę wilgoci w narożniku przy grillu i ogólnie trochę kropek i plam po wilgoci od wewnątrz. Wymacane: Na lampy wlecial Megs Headlight Protectant. Pzdr.
  2. Wczoraj kolejny dobry uczynek. Może dzięki temu nie będę się kiedyś smażył w piekle. Lampy od Mietka CLK. Nie powiem - już dawno nadszedł ich czas. Oprócz tego wypadałoby w nich napylić ponownie odbłyśniki bo niestety wokół żarówki, w paru miejscach są one już matowe i farba odłazi od powierzchni przez co linia światłocienia jest już trochę zamazana (choć i tak po ogarnięciu klosza jest "miód - malina" bo wcześniej nie było jakiejkolwiek linii tylko rozmazane na murze 2 plamy (żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia). Nie - to nie jest zdjęcie lamp po zmatowieniu papierem wodnym. Po ugłaskaniu: Na koniec wleciała powłoka kwarcowa CarPRO DLUX Pzdr.
  3. To będzie zestaw, którym na pewno dużo więcej zdziałasz jeśli będzie trzeba ogarnąć jakąś większa rysę. No i działać skutecznie można tym zarówno na lakierze jak i lampach. Ja obecnie pastę Menzerna HCC400 zastąpiłem 3D Car Care ACA500 bo jest jeszcze lepsza ale i sporo droższa. Myślę jednak, że Tobie ten zestaw z Menzerną HCC400 będzie bardzo dobrze służył - sam działałem na takim setupie przy lampach i lakierze i byłem zadowolony bo i efekty dawało oczekiwane. Na pewno zobaczysz różnicę pomiędzy ta tanią pasta a ów Menzerną. Pzdr.
  4. Coś mi się link kisi na kompie w pracy. Generalnie jeśli chcesz mieć całkiem fajny zestaw past, którym ogarniesz zarówno lakier jak i lampy to absolutne minimum to: - Menzerna HCC 400 (mocno tnąca ale i w trakcie pracy zostawiająca już po sobie całkiem przyzwoite wykończenie / połysk) - Menzerna FF3000 (wykańczająca, która da finalny połysk, "sprzątając" jeszcze po paście tnącej). Co do pasty typu 3w1 to takie niby szybko działające, które niby trochę wycinają i jednocześnie wykańczają na połysk - trzeba także pamiętać, że również WYPEŁNIAJĄ defekty. Efekt ich zastosowania zależy od tego, kto taki efekt ocenia. Jeśli osoba, która już coś tam polerowała dwu lub trzy-etapowo to ocena będzie negatywna. Jeśli ocenia laik to pewnie będzie zachwyt, że "się świeci". To są produkty dobre dla handlarzy, którzy na szybko chcą trochę poprawić wygląd auta, żeby potencjalny kupiec Kowalski mógł się ślinić i mlaskać, że to się tak ładnie glancuje. Wedug mnie - moja subiektywna opinia - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Testowałem (i chyba nawet zdaje się właśnie Menzernę 3w1) i nie byłem zadowolony - ani to jakoś specjalnie nie wycinało rys, a wykończenie tez nie było jakieś rewelacyjne (na czarnym lakierze w słońcu zostały lekkie hologramy). Więc jak kto woli ale napotykając często auta z takimi mocnymi hologramami, że widać dokładnie jak maszyna polerska jechała po lakierze to twierdzę, że właściciel takiego auta będzie zachwycony nawet i po zastosowaniu pasty 3w1. Pzdr.
  5. Kombinacja: ręcznie + tylko jedna tania pasta = zapomnij o dobrym efekcie. Może jakbyś miał jakąś konkretną pastę (nawet jeśli byłaby to tylko mocno tnąca pasta) to coś tam byś po papierach wyciągnął i lampa wyglądałaby trochę lepiej. Zapomnij jednak o wyglądzie lampy w pełni połyskującej, bez rys itp. Na tym polega formuła past polerujących, że aby działały potrzebne jest ich wypracowanie i temperatura żeby cząsteczki ścierne mogły zrobić swoje. Ręcznie nie jesteś w stanie zapewnić paście takich warunków i po papierach trochę nabłyszczysz klosz ale dalej będzie on pełen mikrorysek po paście. Pzdr.
  6. O to glownie chodzi aby przy użyciu papieru 320 skrócić czas wycięcia klaru fabrycznego bo to najbardziej pracochłonna część roboty. Jak bedziesz jechał kolejnymi gradacjami to plastik mimo, że matowy to będzie coraz bardziej równy. No i ważne jakiego papieru używasz bo jak coś mocno budżetowego w stylu Condor to nie dziwię się, że drze plastik. Pzdr.
  7. Tu zrobiłem całość maszynowo bo nie było presji czasu, wszystko na pełnym luzie. Dlatego maszynowo dorzuciłem jeszcze opcję 2000 oraz 2500. Przeważnie maszynowo kończę na 1200 i po tym ręcznie przejeżdżam jeszcze papierem 2000 żeby pastą trochę szybciej wykończyć do gotowego efektu. Pzdr.
  8. W tym samym ruchem - rotacyjnym tak jest - że robi cały czas rysy w takim samym kształcie / kierunku i futro potem ma problemy. Najprostsza oscylacja będzie lepsza bo te rysy rozkładają się w różnych kierunkach i nie ma problemu aby to potem posprzątać. Ja wczoraj wreszcie znalazłem czas aby ogarnąć swój klosz prawej lampy (szewc bez butów chodzi ). Z uwagi, że lewy został wymieniony na nowy było widać różnicę bo prawa lampa była już trochę wypiaskowana. Standardowwe narzędzia pracy: Papiery na maszynie: 320 - 500 - 800 - 1200 - 2000 - 2500. Papiery 2000 i 2500 na maszynie zrobiłem sobie nadprogramowo z uwagi, że miałem czas, luz i nie było pośpiechu. 3D ACA 500 + futro 3D ACA 500 + gąbka tnąca Menzerna 3000 + gąbka wykańczająca 3M żółta karbowana Prawa lampa przed: W macie (czarny pasek bo aparat w fonie głupieje przy włączonych LEDach): Po wygłaskaniu: Porównanie w słoneczny dzień. Lewa z nowym kloszem (trochę brudna z zewnątrz) Prawa po regeneracji: I na koniec jeszcze prawa lampa przed (starałem się zrobić zdjęcie w takim samym oświetleniu): I po: Na koniec - pod wieczór kiedy auto już odstawiłem do garażu podziemnego lampa została umyta, odtłuszczona i wleciała powłoka CarPRO DLUX. Pzdr.
  9. Może być tak, że te pęknięcia to: - popękany klar - popękany powierzchniowo plastik od uderzeń kamieni - popękany plastik ale w strukturze. Dwa pierwsze przypadki są spokojnie do ogarnięcia tylko nie bądź masochistą - zacznij od papieru 320 bo 600-tką to do Świąt Ci czasu nie starczy. Wytnij to 320-tką żeby pozbyć się klaru i ewentualnie powierzchownych niedoskonałości plastiku a potem tylko przejedź to papierami 500 - 800 - 1200. Możesz na koniec jeszcze 2000 żeby pasta szybciej to wylizała. Do tego pasta mocno tnąca w stylu Menzerna 400 lub 3D Car Care ACA 500 najpierw na futrze potem na gąbce tnącej. Na koniec coś w stylu Menzerny 3000 na gąbce wykańczającej i efekt powinien być bardzo ok. Jako "truskawka na torcie" jakaś powłoka zabezpieczająca i będzie ogarnięte. Z ostatnim przypadkiem nic nie zrobisz. Tzn klosz po wypolerowaniu będzie trochę bardziej przejrzysty bo zawsze to jednak usuniesz z zewnątrz defekty ale widać będzie, że mimo wszystko w środku nie jest w 100% przepuszczalny. Co do samej powłoki DLUX to kładę zawsze JEDNĄ warstwę. Smarujesz i patrzysz jedynie (pod różnymi kątami itp) czy pokryłeś powłoką CAŁY klosz. Nie musisz się przejmować tym czy po nałożeniu struktura jest jednolita czy nie bo i tak po około 10 minutach to docierasz i dopiero wtedy uzyskujesz i zostawiasz na kloszu gładką powierzchnię. Zresztą przy docieraniu czuć / da się zauważyć, że powłoka jest taka jakby delikatnie lepka. Dzięki temu przy docieraniu, w pierwszej fazie ta powłoka jeszcze jest rozprowadzana po całym kloszu a potem wycierany jest jej nadmiar. Oczywiście - jeśli ktoś będzie miał spokojniejszy umysł to może po 4-5 dniach (kiedy powłoka ma już pełną twardość) odtłuścić klosz / powłokę i nałożyć jeszcze jedną warstwę. Zaszkodzić pewnie nie zaszkodzi ale czy zwiększy wytrzymałość - trudno powiedzieć. Na pewno nie można kłaść drugiej warstwy zbyt szybko. Pzdr.
  10. DLUXA docieram mniej więcej po około 10-15 minutach. Generalnie jest tak, że (zawarte w instrukcji): - jeśli nanosi się tą powłokę to można w ciągu 1 minuty jeszcze korygować nanoszenie preparatu na danej powierzchni (powyżej 1 minuty nie powinno się już wracać na tą samą powierzchnię bo powłoka robi się delikatnie klejąca) - na gładkich powierzchniach (klosze lamp, listwy itp) powłokę się dociera - na chropowatych powierzchniach nie wymaga ona docierania - w pierwszych 3 godzinach od naniesienia powłoki powinno się unikać kontaktu z wodą / wilgocią - po tych 3 godzinach przez pierwszą dobę jeśli na powłoce pojawi się woda / wilgoć to powinno się to miękką szmatką wytrzeć do sucha aby woda samoistnie nie wysychała na powłoce - po 3 dniach można już normalnie myć daną powierzchnię chemią samochodową A np TRIMa jeśli się nałożyło i nie było smug to można było w ogóle nie docierać. Tak więc warto czytać instrukcję nakładania powłok bo sa czasem pewne niuanse w każdej powłoce i to co dla jednej jest normalne, w drugiej może spowodować jej osłabienie. Pzdr.
  11. Jeśli to tylko kosmetyka to możesz zacząć od 600. Jeśli są wypiaskowane i lakier jest poodbijany i trzeba go wyciąć to zaczecie od 320 po prostu przyspieszy pracę. Pzdr.
  12. Dawno nic nie wrzucałem. Coś tam było wczoraj szurane. "Świeczki" w Hondzie. Przed szuraniem: Po szuraniu: Na koniec powłoka CarPRO DLUX Pzdr.
  13. No i ładnie. Jeszcze trochę posłużą. Jakaś powłoka zabezpieczająca wleciała na końcu? Pzdr.
  14. No i ładnie wyszło. Jeśli chodzi o pastę 3D ACA500 to ja jestem zachwycony. Menzerna FG400 jest dobrą pastą ale ACA500 jest jeszcze lepsza i przy niej pozostanę. Fakt - jest droższa ale warta tej różnicy bo szybciej tnie, podobnie wykańcza i właściwie ani trochę nie pyli ale to nowocześniejsza technologia produkcji past więc nie dziwię się, że jest lepsza.. No i - to oczywiście pierdoła - ma dość przyjemny zapach. Pzdr.
  15. Jak ktoś chce ręcznie robić a musi wyciąć fabryczny lakier / jego resztki to proponuje od rozpoczęcia papierem 320-400 bo skróci trochę czas pracy. Zaczynając od 600 trochę się natyrasz, żeby wyciąć lakier. Na gołym plastiku potem idzie już znacznie łatwiej.

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.