Michał126 Opublikowano 24 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 W dniu 14.05.2019 o 08:51, Swift napisał: @Zmienolej 1.2 benzyna wolnossący Tak myślałem, dlatego napisałem Ci o tym Amsoilu. W dniu 14.05.2019 o 14:42, sebastian7er napisał: @Zmienolej Co polecilibyście do następujących silników: BMW N62B48 czyli v8 z pojemnością 4,8 serii N62 montowany w BMW e60, e63, e65, e70. BMW M60B30 czyli v8 z pojemnością 3,0 serii M60 montowany w BMW e34, e32. BMW M30B32 czyli 6 cylindrowa rzędówką z pojemnością 3,2 w tym przypadku z BMW e23 z 1981 roku. Dziękuje z góry za pomoc w temacie. 1. Dobre 0W40 z wysoką wartością HTHS. Top of the top to Amsoil Signature Series, ale koszty byłyby ogromne przy tej pojemności układu. Zobacz Ravenola SSL. 2. 5W40 - osobiście wybrałbym takie z niewielką zawartością PAO ze względu na ryzyko niezgodności materiałowej, ale z drugiej strony praktyka pokazuje, że w tych silnikach nie ma takich problemów. Ja prywatnie - Penrite HPR5, w wariancie ekonomicznym Shell Helix Ultra, a popularnie do tych aut trafiają i sprawdzają się Ravenol VST i LM Synthoil High Tech. 3. LM MoS2 Leichtlauf 10W40. W dniu 19.05.2019 o 21:57, boxers123 napisał: Też poproszę pomoc. Właśnie jestem w trakcie rejestracji takiego autka i na początek płyny do wymiany. Co tam zalać? U mnie silnik ma oznaczenie D5204T2. Dostałeś odpowiedzi w drugim wątku i nie odpisałeś. 14 godzin temu, xadamx napisał: Ja w zasadzie używam tylko Liqui Moly Do jednego auta LM Top Tec 4200 5/30 DPF, do drugiego LM MoS2 10/40. Oleje wymieniane regularnie co 10tkm. Jeśli ktoś kupuje te oleje niech uważa, bo zaczynają podrabiać. Przyjaciel, który ma warsztat i autoryzację LM dostał kiedyś, od jakiegoś "Mietka" propozycję odsprzedania pustych baniaków. Oczywiście olał gościa. Ze wszystkim, na co jest duży hype na rynku tak się dzieje. Zwłaszcza, jak hype wynika z "wyznawstwa", a dystrybucja nie jest zbyt szczelna. Dlatego oleje najlepiej kupować prosto od dystrybutorów, nie w hurtowniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turzol Opublikowano 24 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 W 1.6 MPi ubytki mam na poziomie 0.6-0.7 l na 10kkm.Z rana lubi poklepać zaworami jak zimny przez minutę. W aucie żony z tym silnikiem zalewam nieprzerwalnie LM Synthoil 5w40 i jest bardzo dobrze. Dolewam między wymianami co 10tys ok 500ml. Dla tego silnika to normalne ze weźmie trochę oleju szczególnie w trasie gdzie jest mocno wyżyłowany. Klepania zaworami nie stwierdziłem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marky1 Opublikowano 26 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 W dniu 24.05.2019 o 15:52, turzol napisał: W aucie żony z tym silnikiem zalewam nieprzerwalnie LM Synthoil 5w40 i jest bardzo dobrze. Dolewam między wymianami co 10tys ok 500ml. Dla tego silnika to normalne ze weźmie trochę oleju szczególnie w trasie gdzie jest mocno wyżyłowany. Klepania zaworami nie stwierdziłem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Zalewam RAVENOL SSL 0W40 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patol Opublikowano 26 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Panowie... jaki olej do skrzyni biegów? Oryginał z ASO to prawie 400zł, więc mała fortuna. Zastanawiam się nad RAVENOL TSG 75W90 GL-4 bo widzę, że spełnia normę VW 501.50. Na stronie producenta wynika, że można jeszcze VSG 75W90 GL4/GL5, ale tej normy VW już tam znaleźć nie mogę. Pacjent to A4 B6 2002r. 1.9TDI AVF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 26 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 @patol - to bezpieczny wybór, akurat z przekładniówkami można przedobrzyć i radzę się trzymać specyfikacji. Co więcej, jest duża szansa, że to ten sam olej co OEM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zarsky Opublikowano 27 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Jaki olej do Audi A3 2017 1.4 TFSI CoD 150KM? Kupiłem na dolewki (przez rok nie wziął nawet grama) litr Motula Specific z normą 504. 507 - gdzieś wyczytałem że tworzy nagar - co polecicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M!hau Opublikowano 30 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Cześć. Temat o olejach widzę sie podzielił pomiędzy główną dyskusję, a Wasz wątek, ale ponieważ chciałbym zamowić u Was, to zapytam tutaj. Pacjent to Renault Megane 3 z silnikiem 1.9 dCi 130 KM, 2010 rok. Na pokładzie komplet potencjalnie uciążliwych systemów, w tym filtr FAP Silnik znany ze swojej szczególnej niechęci do kiepskich olejów i zbyt długich (fabrycznie abstrakcyjnych) interwałów wymiany. Na szczęście poprzedni właściciel miał tę świadomość, interwały skrócił do 15 tys., ale olej lał taki jak kazała książka (nie wiem nawet co tam zalecali). Obecny nalot 166 tys. Warunki użytkowania raczej mieszane, ale miasta na pewno trochę zazna. Ja interwały chętnie skrócę do 10 tys. i chciałbym lać coś możliwie dobrego. Co polecicie? Z góry dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrro Opublikowano 30 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Dzień dobry, jaki olej do Mitsubishi Outlander Sport (amerykańska wersja ASX), silnik 2.0 benz+ LPG, rok prod.2015, obecny przebieg 45000 km, rocznie 10000 km, średnio dziennie 20 km do pracy i z powrotem, trasa-miasto 50/50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobwoj Opublikowano 3 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 Witam, proszę o pomoc w wyborze: BMW X1 E 84 2010r. silnik DPF 2.0xD 143KM w perspektywie mod na 180km. Przebieg 153tyś, obecnie zalany Valvoline XL-III 5w30. Nie bierze oleju. Co wybrać: Ravenol VMP USVO 5w30 Dichte bei 20°C kg/m³ 853,0 EN ISO 12185 Aussehen/Farbe gelbbraun visuell Viskosität bei 100°C mm²/s 12,1 DIN 51 562 Viskosität bei 40°C mm²/s 69,7 DIN 51 562 Viskositätsindex VI 172 DIN ISO 2909 HTHS bei 150°C mP?*s 3,7 ASTM D5481 CCS Viskosität bei -30°C mPa*s 4740 ASTM D5293 Low Temp. Pumping viscosity (MRV) bei -35°C mPa*s 13.200 ASTM D4684 Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016 Noack Verdampfungstest % M/M 7,2 ASTM D5800/b Flammpunkt °C 238 DIN ISO 2592 TBN mg KOH/g 7,1 ASTM D2896 Sulfatasche % 0,7 czy: Total Quartz Ineo Long Life c3 5W30 + dodatek Archoil 9100Klasa Lepkości - SAE J300 5W-30 Lepkość kinematyczna 40°C mm2 /s 66,5 Lepkość kinematyczna 100°C mm2 /s 11,7 Wskaźnik lepkości - 173 Punkt zapłonu °C ASTM D92 238 Punkt płynięcia °C ASTM D97 -48 Liczba zasadowa mgKOH/g ASTM2896 - 8,7 Noack - 8,8 W cenie Ravenol jest Total + Arch9100. Jaka lepsza konfiguracja? Jazda 70% miasto, 30% autostrada z większymi prędkościami. Auto ma DPF. Wymiana co 8-10tyś. P.s. wysłałem także zapytanie na adres biuro@zmienolej.pl. Proszę o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystix Opublikowano 5 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 Witam, Prośba o pomoc przy doborze oleju. Samochód to Golf mk4 GTI, silnik 1.8T ARZ, seria 150KM aktualnie po chipie na 180KM, auto dość żwawo jeżdżone. Do tej pory lany Motul 5W40 X-CESS, jednak opinie na jego temat dały mi trochę do myślenia i chciałbym przejść na jakiś lepszy olej. Zainteresował mnie często polecany Millers Oils EE Longlife 5W40, pytanie czy w podobnej cenie znajdę coś lepszego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 5 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 Masz np. Eurola czy Specol +ar9200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystix Opublikowano 6 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 17 godzin temu, Vujek napisał: Masz np. Eurola czy Specol +ar9200 To odpowiedź do mojego postu tak? Jak się ma połączenie powyższych olejów z ar9200 w stosunku do Millersa EE Longlife 5W40, jakieś argumenty przemawiające za konkretnym rozwiązaniem? Warto dopłacać do Millersa czy w jego cenie jest jakaś lepsza alternatywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 6 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Eurol i Specol to porównane oleje z Milers.Jak chcesz lepiej i nie drogo to z Ar lub sam Ravenol VST. Wszystkie te oleje sprawdzają się w grupie Vaga.Pod LPG szczególnie, ale osobiście dałbym Ravenol SSL lub Eurol synergy 0w40 bez oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaroszy_ok Opublikowano 9 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Zakupiłem ostatnio olej "PMO", dobry stosunek jakość (parametry)/cena , macie jakąś opinie na temat produktów tej marki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaroszy_ok Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 W dniu 9.06.2019 o 10:37, jaroszy_ok napisał: Zakupiłem ostatnio olej "PMO", dobry stosunek jakość (parametry)/cena , macie jakąś opinie na temat produktów tej marki? Musze się sam zacytować, sorry za nie ten dział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zmienolej Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 W dniu 27.05.2019 o 11:29, zarsky napisał: Jaki olej do Audi A3 2017 1.4 TFSI CoD 150KM? Kupiłem na dolewki (przez rok nie wziął nawet grama) litr Motula Specific z normą 504. 507 - gdzieś wyczytałem że tworzy nagar - co polecicie? Polecam na szybko na pewno świetnego Amsoil 5W30 z serii European Car Formula . https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=amsoil+5w30+ael&submit_search= Propozycja druga też bardzo dobra to Fiński olej syntetyczny NESTE 5W30: https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4349-olej-silnikowy-neste-5w30-pro-w-ll-iii-4l-6412241178457 W dniu 30.05.2019 o 11:07, M!hau napisał: Cześć. Temat o olejach widzę sie podzielił pomiędzy główną dyskusję, a Wasz wątek, ale ponieważ chciałbym zamowić u Was, to zapytam tutaj. Pacjent to Renault Megane 3 z silnikiem 1.9 dCi 130 KM, 2010 rok. Na pokładzie komplet potencjalnie uciążliwych systemów, w tym filtr FAP Silnik znany ze swojej szczególnej niechęci do kiepskich olejów i zbyt długich (fabrycznie abstrakcyjnych) interwałów wymiany. Na szczęście poprzedni właściciel miał tę świadomość, interwały skrócił do 15 tys., ale olej lał taki jak kazała książka (nie wiem nawet co tam zalecali). Obecny nalot 166 tys. Warunki użytkowania raczej mieszane, ale miasta na pewno trochę zazna. Ja interwały chętnie skrócę do 10 tys. i chciałbym lać coś możliwie dobrego. Co polecicie? Z góry dzięki za info Jak interwiał jest 15 000km to polecam olej Amsoil 5W40 : https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=amsoil+5w40+deo&submit_search= To wszak już 8 lat więc wolałbym mu nie zalewać za dużo ekologii. W dniu 30.05.2019 o 12:59, Arturrro napisał: Dzień dobry, jaki olej do Mitsubishi Outlander Sport (amerykańska wersja ASX), silnik 2.0 benz+ LPG, rok prod.2015, obecny przebieg 45000 km, rocznie 10000 km, średnio dziennie 20 km do pracy i z powrotem, trasa-miasto 50/50. Witam, Amsoil 0W30: https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2791-olej-silnikowy-amsoil-0w30-signature-series-100-synthetic-motor-oil-azo-3784l-097012315048 W dniu 3.06.2019 o 14:40, bobwoj napisał: Witam, proszę o pomoc w wyborze: BMW X1 E 84 2010r. silnik DPF 2.0xD 143KM w perspektywie mod na 180km. Przebieg 153tyś, obecnie zalany Valvoline XL-III 5w30. Nie bierze oleju. Co wybrać: Ravenol VMP USVO 5w30 Dichte bei 20°C kg/m³ 853,0 EN ISO 12185 Aussehen/Farbe gelbbraun visuell Viskosität bei 100°C mm²/s 12,1 DIN 51 562 Viskosität bei 40°C mm²/s 69,7 DIN 51 562 Viskositätsindex VI 172 DIN ISO 2909 HTHS bei 150°C mP?*s 3,7 ASTM D5481 CCS Viskosität bei -30°C mPa*s 4740 ASTM D5293 Low Temp. Pumping viscosity (MRV) bei -35°C mPa*s 13.200 ASTM D4684 Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016 Noack Verdampfungstest % M/M 7,2 ASTM D5800/b Flammpunkt °C 238 DIN ISO 2592 TBN mg KOH/g 7,1 ASTM D2896 Sulfatasche % 0,7 czy: Total Quartz Ineo Long Life c3 5W30 + dodatek Archoil 9100Klasa Lepkości - SAE J300 5W-30 Lepkość kinematyczna 40°C mm2 /s 66,5 Lepkość kinematyczna 100°C mm2 /s 11,7 Wskaźnik lepkości - 173 Punkt zapłonu °C ASTM D92 238 Punkt płynięcia °C ASTM D97 -48 Liczba zasadowa mgKOH/g ASTM2896 - 8,7 Noack - 8,8 W cenie Ravenol jest Total + Arch9100. Jaka lepsza konfiguracja? Jazda 70% miasto, 30% autostrada z większymi prędkościami. Auto ma DPF. Wymiana co 8-10tyś. P.s. wysłałem także zapytanie na adres biuro@zmienolej.pl. Proszę o odpowiedź. Witam, Amsoil 0W40 , będzie mod a ja uważam że zawsze jak mamy panewki bardziej obciązone trzeba zadbać o lepszy klin smarny Ten należy do jednych z najlepszych syntetyków na świecie z najnowszą normą API CK-4 ! https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3765-olej-silnikowy-amsoil-0w40-100-synthetic-max-duty-signature-series-diesel-oil-dzf-3784l-097012406043 W dniu 5.06.2019 o 11:27, Krystix napisał: Witam, Prośba o pomoc przy doborze oleju. Samochód to Golf mk4 GTI, silnik 1.8T ARZ, seria 150KM aktualnie po chipie na 180KM, auto dość żwawo jeżdżone. Do tej pory lany Motul 5W40 X-CESS, jednak opinie na jego temat dały mi trochę do myślenia i chciałbym przejść na jakiś lepszy olej. Zainteresował mnie często polecany Millers Oils EE Longlife 5W40, pytanie czy w podobnej cenie znajdę coś lepszego? Witam, Olej Millers cieszy się niesłabnącą bardzo dobrą opinią. Co ile kolega bedzie olej wymieniać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBA46 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 1.6TDI CAYC 2010 aktualnie lany Millers 5w30 seria EE MB E350 2011 lany Millers 0w40 seria EE Cykl zmian w obu przypadkach 10kkm MB Sprinter 319 2015r Millers 5w30 seria XF Cykl zmian 15kkm Pytanie czy w tych przedziałach cenowych +/-30zł znajdę coś lepszego. W CAYC fajnie by było obniżyć temp. oleju. Drugie pytanie: czy były przeprowadzane niezależne testy, że taki Millers EE jest znacząco lepszy od klasycznego Motula Specifica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian86 Opublikowano 25 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Cześć, co zrobić z MB W211 silnik 2.2CDI w Niemczech traktowany longlife'm? Kupiłem BG109 + olej płuczący, czy to wystarczy? Co potem? Zamówiłem też AR9100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 26 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Wstrzymaj się z AR9100 i po przepłukaniu jeśli dużo syfu zejdzie dałbym jeszcze Ar2300 z jakimś niedrogim olejem np Specol czy Eurol.To też dobre oliwy, aczkolwiek docelowo dałbym coś lepszego jak Ravenol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian86 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 A ten 9100 lepszy od Ceratec'a Liqui Moly? Tego ostatniego wlałem do pompowtrysków i słychać było poprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 1 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Osobiście unikam wszelakich ceramizerów itp.Wolę środki które nie zostają na stałe w silniku, tylko wzbogacają olej.Dla tego wolę AR czy Bishops. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 4 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 30 minut temu, BMW X3 napisał: Używam olej silnikowy Total Quartz 9000 5W-40 5L ( https://allmega.pl/motor_oil/ ). Zawsze kupuję właśnie taki olej. To szału nie ma.To niezbyt wybitny olej.Jakbyś tu poczytał znajdziesz w podobnej cenie wiele lepszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystix Opublikowano 6 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 W dniu Mon Jun 24 2019 o 22:54, Zmienolej napisał: Witam, Olej Millers cieszy się niesłabnącą bardzo dobrą opinią. Co ile kolega bedzie olej wymieniać ? Raczej staram się trzymać interwału do max 10 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k4m450 Opublikowano 15 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Witam Jaki olej do skrzyni i silnika w CLA 45 AMG ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 16 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Do skrzyni najlepiej oryginał a do silnika dobry Ravenol SSL lub b.dobry Amsoil tej samej lepkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się