Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.05.2019 o 08:51, Swift napisał:

@Zmienolej  1.2 benzyna wolnossący

Tak myślałem, dlatego napisałem Ci o tym Amsoilu.

W dniu 14.05.2019 o 14:42, sebastian7er napisał:

@Zmienolej

Co polecilibyście do następujących silników:

BMW N62B48 czyli v8 z pojemnością 4,8 serii N62 montowany w BMW e60, e63, e65, e70.

BMW M60B30 czyli v8 z pojemnością 3,0 serii M60 montowany w BMW e34, e32.

BMW M30B32 czyli 6 cylindrowa rzędówką z pojemnością 3,2 w tym przypadku z BMW e23 z 1981 roku.

Dziękuje z góry za pomoc w temacie.

1. Dobre 0W40 z wysoką wartością HTHS. Top of the top to Amsoil Signature Series, ale koszty byłyby ogromne przy tej pojemności układu. Zobacz Ravenola SSL.
2. 5W40 - osobiście wybrałbym takie z niewielką zawartością PAO ze względu na ryzyko niezgodności materiałowej, ale z drugiej strony praktyka pokazuje, że w tych silnikach nie ma takich problemów. Ja prywatnie - Penrite HPR5, w wariancie ekonomicznym Shell Helix Ultra, a popularnie do tych aut trafiają i sprawdzają się Ravenol VST i LM Synthoil High Tech.
3. LM MoS2 Leichtlauf 10W40.

W dniu 19.05.2019 o 21:57, boxers123 napisał:

Też poproszę pomoc. Właśnie jestem w trakcie rejestracji takiego autka i na początek płyny do wymiany. Co tam zalać? U mnie silnik ma oznaczenie D5204T2.

Dostałeś odpowiedzi w drugim wątku i nie odpisałeś.

14 godzin temu, xadamx napisał:

Ja w zasadzie używam tylko Liqui Moly

Do jednego auta LM Top Tec 4200 5/30 DPF, do drugiego LM MoS2 10/40. Oleje wymieniane regularnie co 10tkm.

Jeśli ktoś kupuje te oleje niech uważa, bo zaczynają podrabiać. Przyjaciel, który ma warsztat i autoryzację LM dostał kiedyś, od jakiegoś "Mietka" propozycję odsprzedania pustych baniaków. Oczywiście olał gościa.

Ze wszystkim, na co jest duży hype na rynku tak się dzieje. Zwłaszcza, jak hype wynika z "wyznawstwa", a dystrybucja nie jest zbyt szczelna. Dlatego oleje najlepiej kupować prosto od dystrybutorów, nie w hurtowniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 MPi ubytki mam na poziomie 0.6-0.7 l na 10kkm.Z rana lubi poklepać zaworami jak zimny przez minutę.

 

W aucie żony z tym silnikiem zalewam nieprzerwalnie LM Synthoil 5w40 i jest bardzo dobrze. Dolewam między wymianami co 10tys ok 500ml. Dla tego silnika to normalne ze weźmie trochę oleju szczególnie w trasie gdzie jest mocno wyżyłowany. Klepania zaworami nie stwierdziłem.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2019 o 15:52, turzol napisał:

 

W aucie żony z tym silnikiem zalewam nieprzerwalnie LM Synthoil 5w40 i jest bardzo dobrze. Dolewam między wymianami co 10tys ok 500ml. Dla tego silnika to normalne ze weźmie trochę oleju szczególnie w trasie gdzie jest mocno wyżyłowany. Klepania zaworami nie stwierdziłem.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zalewam RAVENOL  SSL 0W40 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... jaki olej do skrzyni biegów? Oryginał z ASO to prawie 400zł, więc mała fortuna. Zastanawiam się nad RAVENOL TSG 75W90 GL-4 bo widzę, że spełnia normę VW 501.50. Na stronie producenta wynika, że można jeszcze VSG 75W90 GL4/GL5, ale tej normy VW już tam znaleźć nie mogę. 

Pacjent to A4 B6 2002r. 1.9TDI AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej do Audi A3 2017 1.4 TFSI CoD 150KM? Kupiłem na dolewki (przez rok nie wziął nawet grama) litr Motula Specific z normą 504. 507 - gdzieś wyczytałem że tworzy nagar - co polecicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Temat o olejach widzę sie podzielił pomiędzy główną dyskusję, a Wasz wątek, ale ponieważ chciałbym zamowić u Was, to zapytam tutaj. 

Pacjent to Renault Megane 3 z silnikiem 1.9 dCi 130 KM, 2010 rok. Na pokładzie komplet potencjalnie uciążliwych systemów, w tym filtr FAP 🙂 Silnik znany ze swojej szczególnej niechęci do kiepskich olejów i zbyt długich (fabrycznie abstrakcyjnych) interwałów wymiany. Na szczęście poprzedni właściciel miał tę świadomość, interwały skrócił do 15 tys., ale olej lał taki jak kazała książka (nie wiem nawet co tam zalecali). Obecny nalot 166 tys. Warunki użytkowania raczej mieszane, ale miasta na pewno trochę zazna. 

Ja interwały chętnie skrócę do 10 tys. i chciałbym lać coś możliwie dobrego. Co polecicie? 

Z góry dzięki za info    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, jaki olej do Mitsubishi Outlander Sport (amerykańska wersja ASX), silnik 2.0 benz+ LPG, rok prod.2015, obecny przebieg 45000 km, rocznie 10000 km, średnio dziennie 20 km do pracy i z powrotem, trasa-miasto 50/50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

proszę o pomoc w wyborze:

BMW X1 E 84 2010r. silnik DPF 2.0xD 143KM w perspektywie mod na 180km. Przebieg 153tyś, obecnie zalany Valvoline XL-III 5w30. Nie bierze oleju. 

Co wybrać:

Ravenol VMP USVO 5w30

Dichte bei 20°C kg/m³ 853,0 EN ISO 12185
Aussehen/Farbe gelbbraun visuell
Viskosität bei 100°C mm²/s 12,1 DIN 51 562
Viskosität bei 40°C mm²/s 69,7 DIN 51 562
Viskositätsindex VI 172 DIN ISO 2909
HTHS bei 150°C mP?*s 3,7 ASTM D5481
CCS Viskosität bei -30°C mPa*s 4740 ASTM D5293
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) bei -35°C
mPa*s 13.200 ASTM D4684
Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016
Noack Verdampfungstest % M/M 7,2 ASTM D5800/b
Flammpunkt °C 238 DIN ISO 2592
TBN mg KOH/g 7,1 ASTM D2896
Sulfatasche % 0,7 

czy:

Total Quartz Ineo Long Life c3 5W30 + dodatek Archoil 9100Klasa Lepkości - SAE J300 5W-30
Lepkość kinematyczna 40°C mm2 /s 66,5
Lepkość kinematyczna 100°C mm2 /s 11,7
Wskaźnik lepkości - 173
Punkt zapłonu °C ASTM D92 238
Punkt płynięcia °C ASTM D97 -48
Liczba zasadowa mgKOH/g ASTM2896 - 8,7
Noack - 8,8

 

W cenie Ravenol jest Total + Arch9100. Jaka lepsza konfiguracja?

Jazda 70% miasto, 30% autostrada z większymi prędkościami. Auto ma DPF. Wymiana co 8-10tyś.

P.s. wysłałem także zapytanie na adres biuro@zmienolej.pl. Proszę o odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prośba o pomoc przy doborze oleju.

Samochód to Golf mk4 GTI, silnik 1.8T ARZ, seria 150KM aktualnie po chipie na 180KM, auto dość żwawo jeżdżone.

Do tej pory lany Motul 5W40 X-CESS, jednak opinie na jego temat dały mi trochę do myślenia i chciałbym przejść na jakiś lepszy olej.

Zainteresował mnie często polecany Millers Oils EE Longlife 5W40, pytanie czy w podobnej cenie znajdę coś lepszego? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Vujek napisał:

Masz np. Eurola czy Specol +ar9200

To odpowiedź do mojego postu tak?

Jak się ma połączenie powyższych olejów z ar9200 w stosunku do Millersa EE Longlife 5W40, jakieś argumenty przemawiające za konkretnym rozwiązaniem?

Warto dopłacać do Millersa czy w jego cenie jest jakaś lepsza alternatywa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eurol i Specol to porównane oleje z Milers.Jak chcesz lepiej i nie drogo to z Ar lub sam Ravenol VST.

Wszystkie te oleje sprawdzają się w grupie Vaga.Pod LPG szczególnie, ale osobiście dałbym Ravenol SSL lub Eurol synergy 0w40 bez oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.05.2019 o 11:29, zarsky napisał:

Jaki olej do Audi A3 2017 1.4 TFSI CoD 150KM? Kupiłem na dolewki (przez rok nie wziął nawet grama) litr Motula Specific z normą 504. 507 - gdzieś wyczytałem że tworzy nagar - co polecicie? 

 

Polecam na szybko na pewno świetnego Amsoil 5W30 z serii European Car Formula .

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=amsoil+5w30+ael&submit_search=

Propozycja druga też bardzo dobra to Fiński olej syntetyczny NESTE 5W30:

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4349-olej-silnikowy-neste-5w30-pro-w-ll-iii-4l-6412241178457

 

W dniu 30.05.2019 o 11:07, M!hau napisał:

Cześć. Temat o olejach widzę sie podzielił pomiędzy główną dyskusję, a Wasz wątek, ale ponieważ chciałbym zamowić u Was, to zapytam tutaj. 

Pacjent to Renault Megane 3 z silnikiem 1.9 dCi 130 KM, 2010 rok. Na pokładzie komplet potencjalnie uciążliwych systemów, w tym filtr FAP 🙂 Silnik znany ze swojej szczególnej niechęci do kiepskich olejów i zbyt długich (fabrycznie abstrakcyjnych) interwałów wymiany. Na szczęście poprzedni właściciel miał tę świadomość, interwały skrócił do 15 tys., ale olej lał taki jak kazała książka (nie wiem nawet co tam zalecali). Obecny nalot 166 tys. Warunki użytkowania raczej mieszane, ale miasta na pewno trochę zazna. 

Ja interwały chętnie skrócę do 10 tys. i chciałbym lać coś możliwie dobrego. Co polecicie? 

Z góry dzięki za info    

Jak interwiał jest 15 000km to polecam olej Amsoil 5W40 :

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=amsoil+5w40+deo&submit_search=

To wszak już 8 lat więc wolałbym mu nie zalewać za dużo ekologii. :-)

 

W dniu 30.05.2019 o 12:59, Arturrro napisał:

Dzień dobry, jaki olej do Mitsubishi Outlander Sport (amerykańska wersja ASX), silnik 2.0 benz+ LPG, rok prod.2015, obecny przebieg 45000 km, rocznie 10000 km, średnio dziennie 20 km do pracy i z powrotem, trasa-miasto 50/50.

Witam,

Amsoil 0W30:

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2791-olej-silnikowy-amsoil-0w30-signature-series-100-synthetic-motor-oil-azo-3784l-097012315048

W dniu 3.06.2019 o 14:40, bobwoj napisał:

Witam,

proszę o pomoc w wyborze:

BMW X1 E 84 2010r. silnik DPF 2.0xD 143KM w perspektywie mod na 180km. Przebieg 153tyś, obecnie zalany Valvoline XL-III 5w30. Nie bierze oleju. 

Co wybrać:

Ravenol VMP USVO 5w30

Dichte bei 20°C kg/m³ 853,0 EN ISO 12185
Aussehen/Farbe gelbbraun visuell
Viskosität bei 100°C mm²/s 12,1 DIN 51 562
Viskosität bei 40°C mm²/s 69,7 DIN 51 562
Viskositätsindex VI 172 DIN ISO 2909
HTHS bei 150°C mP?*s 3,7 ASTM D5481
CCS Viskosität bei -30°C mPa*s 4740 ASTM D5293
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) bei -35°C
mPa*s 13.200 ASTM D4684
Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016
Noack Verdampfungstest % M/M 7,2 ASTM D5800/b
Flammpunkt °C 238 DIN ISO 2592
TBN mg KOH/g 7,1 ASTM D2896
Sulfatasche % 0,7 

czy:

Total Quartz Ineo Long Life c3 5W30 + dodatek Archoil 9100Klasa Lepkości - SAE J300 5W-30
Lepkość kinematyczna 40°C mm2 /s 66,5
Lepkość kinematyczna 100°C mm2 /s 11,7
Wskaźnik lepkości - 173
Punkt zapłonu °C ASTM D92 238
Punkt płynięcia °C ASTM D97 -48
Liczba zasadowa mgKOH/g ASTM2896 - 8,7
Noack - 8,8

 

W cenie Ravenol jest Total + Arch9100. Jaka lepsza konfiguracja?

Jazda 70% miasto, 30% autostrada z większymi prędkościami. Auto ma DPF. Wymiana co 8-10tyś.

P.s. wysłałem także zapytanie na adres biuro@zmienolej.pl. Proszę o odpowiedź. 

Witam,

Amsoil 0W40 , będzie mod a ja uważam że zawsze jak mamy panewki bardziej obciązone trzeba zadbać o lepszy klin smarny :-)

Ten należy do jednych z najlepszych syntetyków na świecie z najnowszą normą API CK-4 !

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3765-olej-silnikowy-amsoil-0w40-100-synthetic-max-duty-signature-series-diesel-oil-dzf-3784l-097012406043

W dniu 5.06.2019 o 11:27, Krystix napisał:

Witam,

Prośba o pomoc przy doborze oleju.

Samochód to Golf mk4 GTI, silnik 1.8T ARZ, seria 150KM aktualnie po chipie na 180KM, auto dość żwawo jeżdżone.

Do tej pory lany Motul 5W40 X-CESS, jednak opinie na jego temat dały mi trochę do myślenia i chciałbym przejść na jakiś lepszy olej.

Zainteresował mnie często polecany Millers Oils EE Longlife 5W40, pytanie czy w podobnej cenie znajdę coś lepszego? 

 

Witam,

Olej Millers cieszy się niesłabnącą bardzo dobrą opinią.

Co ile kolega bedzie olej wymieniać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6TDI CAYC 2010 aktualnie lany Millers 5w30 seria EE

MB E350 2011 lany Millers 0w40 seria EE

Cykl zmian w obu przypadkach 10kkm

MB Sprinter 319 2015r Millers 5w30 seria XF

Cykl zmian 15kkm

Pytanie czy w tych przedziałach cenowych +/-30zł znajdę coś lepszego. W CAYC fajnie by było obniżyć temp. oleju.

Drugie pytanie: czy były przeprowadzane niezależne testy, że taki Millers EE jest znacząco lepszy od klasycznego Motula Specifica? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymaj się z AR9100 i po przepłukaniu jeśli dużo syfu zejdzie dałbym jeszcze Ar2300 z jakimś niedrogim olejem np Specol czy Eurol.To też dobre oliwy, aczkolwiek docelowo dałbym coś lepszego jak Ravenol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, BMW X3 napisał:

Używam olej silnikowy Total Quartz 9000 5W-40 5L ( https://allmega.pl/motor_oil/ ). Zawsze kupuję właśnie taki olej. 

To szału nie ma.To niezbyt wybitny olej.Jakbyś tu poczytał znajdziesz w podobnej cenie wiele lepszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.