Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Amsoil European Car Formula 5W30, Ravenol VSW, Ravenol VMP, względnie Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30. W takiej kolejności. Generalnie celowałbym w 0W30 lub dobre 5W30, zwłaszcza przy takim jeżdżeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2019 o 12:31, Michał126 napisał:

Amsoil European Car Formula 5W30, Ravenol VSW, Ravenol VMP, względnie Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30. W takiej kolejności. Generalnie celowałbym w 0W30 lub dobre 5W30, zwłaszcza przy takim jeżdżeniu.

Dziękuje bardzo, 

w tym tygodniu będę się zabierał za zakup, także dam znać co wybrałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎02‎-‎01 o 14:44, Zmienolej napisał:

A co byś powiedział na olej Millers Oils XF Longlife 0W30:

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3132-olej-silnikowy-millers-oils-xf-longlife-0w30-5l-5024081785859

Ten xf 0w30 to dobry olej

? bralem u Pana do civica neste a3 5w30 i mysle czy nie przejść na 0w30 tylko już a5 bo z 0w30 a3 zostaje mały wybór.

Na civicforum lataja na a3 0 i 5 w40 i tez chwala a honda dopuszcza a 3 w instrukcji 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2019 o 12:31, Michał126 napisał:

Amsoil European Car Formula 5W30, Ravenol VSW, Ravenol VMP, względnie Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30. W takiej kolejności. Generalnie celowałbym w 0W30 lub dobre 5W30, zwłaszcza przy takim jeżdżeniu.

Tak jak obiecałem że dam znac co wybrałem. Tym razmem Shell ze względu na dostępność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2019 o 11:15, tombk02 napisał:

Witam wszystkich,

 

co byście polecili do:

-Citroena c4 2014 1,6HDI 92KM 

-Przebieg 104 tyś
- Poprzendnio jeżdził na Shellu i Valvoline Synpower 5w40.
 

Nie ma za bardzo pomysłu na coś dobrego. Oststnio samochód mało jeżdzi, więcej stoi.

 

Z góry dziękuję za jakieś propozycje.

WItam,

Do Citroena bym polecił olej który zapewni bardzo szybką cyrkulację oleju na zimno.

Polecam np. ten olej ze specyfikacja ACEA C2 5W30.

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3647-olej-silnikowy-total-5w30-quartz-ineo-ecs-5l-3425901018225

Cena bardzo przystępna.

 

 

W dniu 12.03.2019 o 11:02, kuririn napisał:

witam.  jaki olej możecie polecić do skody superb 1.8tsi 160 KM ?

Czy stan techniczny jest ok, nie ma jakiś większych poborów oleju ?

Jaki tam jest przebieg i na jakim oleju obecnie to autko jeździ ?

 

@Bartek_000 To dobry cieszący się bardzo dobrymi opiniami olej.

Niemniej ja polecam do nowszych aut Japońskich oleje w specyfikacji A5 jako coś minimum, A3 można spokojnie zastosowąć również.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Zmienolej napisał:

WItam,

Do Citroena bym polecił olej który zapewni bardzo szybką cyrkulację oleju na zimno.

Polecam np. ten olej ze specyfikacja ACEA C2 5W30.

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3647-olej-silnikowy-total-5w30-quartz-ineo-ecs-5l-3425901018225

Cena bardzo przystępna.

(...)

@Bartek_000 To dobry cieszący się bardzo dobrymi opiniami olej.

Niemniej ja polecam do nowszych aut Japońskich oleje w specyfikacji A5 jako coś minimum, A3 można spokojnie zastosowąć również.

Total Ineo ECS to bardzo słaby olej. Bardzo. A do HDI można spokojnie zastosować olej w wyższym HTHS. W tym przypadku chodzi wyłącznie o paliwooszczędność. Specyfikacja B71 2290 wiąże tylko w okresie gwarancji.

Do nowych japońskich aut tylko A5. Zresztą po co kombinować, jak można wlać np. Amsoila Signature Series wprawdzie z obniżonym HTHS, ale super bogatym pakietem ZDDP i modyfikatorami tarcia? Ten olej de facto może być zamiennikiem olejów w normie A3 w wielu samochodach i sam tak stosuję (zwłaszcza, jeśli producent zostawia widełki - Citroen, Opel chociażby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.03.2019 o 17:45, Michał126 napisał:

Total Ineo ECS to bardzo słaby olej. Bardzo. A do HDI można spokojnie zastosować olej w wyższym HTHS. W tym przypadku chodzi wyłącznie o paliwooszczędność. Specyfikacja B71 2290 wiąże tylko w okresie gwarancji.

Do nowych japońskich aut tylko A5. Zresztą po co kombinować, jak można wlać np. Amsoila Signature Series wprawdzie z obniżonym HTHS, ale super bogatym pakietem ZDDP i modyfikatorami tarcia? Ten olej de facto może być zamiennikiem olejów w normie A3 w wielu samochodach i sam tak stosuję (zwłaszcza, jeśli producent zostawia widełki - Citroen, Opel chociażby).

Witam,

Ja osobiście nie polecam i odradzam stosowanie oleju dedykowanego do silników benzynowych do diesla.

Oleje dopuszczone do silników wysokoprężnych z C2 mają inny skład i to daje gwarancję że takowe oleje spełniają minimalne pokładane zużycie.

Obawiam się że każdy HDI nowoczesnej generacji będzie dłużej jeździł na INEO ECS niż na oleju Signatue Series z Amsoil do benzynowców.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
W dniu 13.04.2019 o 13:19, Swift napisał:

Do tej pory w ASO zalewali Shell 5W30? 

Shell Helix Ultra ? Jeśli tak to jest opcja tanio i dobrze więc możesz zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2019 o 12:30, Vujek napisał:

Co by szefuncio polecił do starego poczciwego 1.6 MPi z vaga 235 kkm w tym 210 na LPG.Do tej pory śmigał na Ravenol VST.

Witam,

Czy kolega notuje jakieś ubytki oleju Ravenol VST ?

 

W dniu 13.04.2019 o 13:19, Swift napisał:

@Zmienolej Jaki olej polecacie do Suzuki Swift 2013. 60000 przebiegu. Do tej pory w ASO zalewali Shell 5W30?  

Witam, Czy to silnik benzynowy czy diesla ?

Turbo czy wolnossący ?

Pozdrawiam

PIotr Dziektarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zmienolej

 

Co polecilibyście do następujących silników:

BMW N62B48 czyli v8 z pojemnością 4,8 serii N62 montowany w BMW e60, e63, e65, e70.

BMW M60B30 czyli v8 z pojemnością 3,0 serii M60 montowany w BMW e34, e32.

BMW M30B32 czyli 6 cylindrowa rzędówką z pojemnością 3,2 w tym przypadku z BMW e23 z 1981 roku.

 

Dziękuje z góry za pomoc w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecacie do Volvo V60 D3 163 KM 2010 r
olej silnikowy + filtry
Też poproszę pomoc. Właśnie jestem w trakcie rejestracji takiego autka i na początek płyny do wymiany. Co tam zalać? U mnie silnik ma oznaczenie D5204T2.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zasadzie używam tylko Liqui Moly

Do jednego auta LM Top Tec 4200 5/30 DPF, do drugiego LM MoS2 10/40. Oleje wymieniane regularnie co 10tkm.

Jeśli ktoś kupuje te oleje niech uważa, bo zaczynają podrabiać. Przyjaciel, który ma warsztat i autoryzację LM dostał kiedyś, od jakiegoś "Mietka" propozycję odsprzedania pustych baniaków. Oczywiście olał gościa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.