Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.01.2019 o 13:48, Zdroja0 napisał:

A Motul 5W30 8100 X-clean EFE do diesla Opla 1.7 cdti bez DPF? Czy znasz coś lepszego w tej cenie?

Tak - jeżeli dla świętego spokoju chcesz zachować specyfikację producenta samochodu, skłoń się ku Dexos1 gen. 2, ew. GM-LL-B-025. Po prostu bez DPF Dexos2 nie ma żadnego technicznego uzasadnienia. A w praktyce każdy 0W30 lub 5W30 full saps o przyzwoitych parametrach będzie dobry. Zobacz Ravenola DXG - jest Dexos1 gen. 2, są bardzo przyzwoite parametry.

W dniu 10.01.2019 o 19:49, Roonie napisał:

Napiszesz coś więcej na temat Motula? Dlaczego jest kiepski itp? Od kilku lat leje do wszystkich swoich aut oleje tego producenta i na chwile obecną nie zauważyłem nic niepokojącego. Może ewentualnie polecisz coś innego w podobnym przedziale cenowym?

Oleje, których używam:

Volvo V70R II 2.5T - 300V Trophy 0W40

Alfa 147 GTA 3.2 - 300V Competition 15W50

Alfa 159 1.75 TBi - X-Clean 5W40

Volvo 850R 2.3T - X-cess 5W30

Volvo 480 1.7T - Synergie+ 10W40

Seicento Sporting - Synergie+ 10W40

Nie chodziło mi o niepokojące symptomy, tylko o rozbieżność między renomą tych olejów a ich faktyczną jakością. Oleje z serii X-Clean i Specific są formułowane na bazach mineralnych hydrokrakowanych, słabo dopakowane polimerami, mają kiepską pompowalność i czasami wręcz fatalny punkt płynięcia (rzędu -33*C w oleju 5W30). Serie 300V i X-Max są już całkiem sensowne. No i jak to w przypadku Motula: kupa podróbek.

Jeśli chodzi o alternatywy:

1. Amsoil Signature Series 0W40, Penrite 10Tenths Racing 0W40 (jeśli jest upalany), bardziej "po cywilnemu" - Ravenol SSL 0W40,
2. Amsoil Signature Series 5W50, Penrite 10Tenths Racing 5W50,
3. Ravenol SSL 0W40, Amsoil European Car Formula 0W40,
4. Ravenol SSL 0W40, Amsoil European Car Formula 0W40 lub 5W40, Ravenol VST 5W40, Penrite HPR5 5W40,
5. jak wyżej,
6. jak wyżej x2.

W dniu 12.01.2019 o 15:53, jedrek1980 napisał:

@Zmienolej a co byś powiedział na olej Ravenol VSW 0w30 plus AR 9100 do Skody Superb 2 FL 2.0TDI CR z 2014 roku.Fabrycznie było 170 teraz trochę więcej.Styl jazdy raczej szybki 

Bardzo dobry wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to z tym Ravenolem? Trzyma parametry? Można kupować?
Co ewentualnie sądzicie o Fuchs 5W40 GT1 lub SuperSyn do A4 B7 1.8T?
Aktualnie jeżdzę na Valvoline SynPower 5W40, ale spróbowałbym coś innego zarzucić, a Fuchs wypada dobrze cenowo i podobno ma dobrą jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2019 o 07:42, jolley napisał:

To jak to z tym Ravenolem? Trzyma parametry? Można kupować?
Co ewentualnie sądzicie o Fuchs 5W40 GT1 lub SuperSyn do A4 B7 1.8T?
Aktualnie jeżdzę na Valvoline SynPower 5W40, ale spróbowałbym coś innego zarzucić, a Fuchs wypada dobrze cenowo i podobno ma dobrą jakość.

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=39

 

Niezla alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2019 o 12:40, samsung89 napisał:

Z tego co piszą w sieci, to jest 1:1 liqui moly, który kiepsko trzyma parametry po 6-7 tysiącu od wymiany.
Stąd moje zainteresowanie Fuchsem.
Pewnie spróbuję Ravenola VST, cenowo w miarę i póki co nikt się na niego nie skarży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2019 o 20:38, Vujek napisał:

Na Ravenol VST auto mi nieznacznie więcej pali niż na wcześniej zalanym Meguin SL.Za to silnik mniej spala oleju na VST.

Bo ma więcej baz PAO i lepszej jakości komponentów.

Meguin to LM ale nie wiem ile w tym tego co mozna kupić w butelkach TopTec czy Synthoil.

W dniu 18.01.2019 o 12:02, Michał126 napisał:
W dniu 12.01.2019 o 15:53, jedrek1980 napisał:

@Zmienolej a co byś powiedział na olej Ravenol VSW 0w30 plus AR 9100 do Skody Superb 2 FL 2.0TDI CR z 2014 roku.Fabrycznie było 170 teraz trochę więcej.Styl jazdy raczej szybki 

Bardzo dobry wybór. 

W/w RAVENOL 0W30 VSW to jeden z najbardziej zaawansowanych olejów syntetycznych o wprost fantastycznych parametrach wsyatarczy wspomnieć o wskaźniku lepkości prawie 200...tyle miał CFS Millersa 5W40 jak pojawił się w ogóle w sprzedaży i zaczął robić furrore w Polsce w autach wolnossących.

To ten olej Raenola zobaczcie na parametry:

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=ravenol+0w30+vsw+&submit_search=

Pozdrawiam

PIotr Dziektarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Panie Piotrze, jak już jesteśmy przy Ravenolu, wymyśliłem sobie zalać RAVENOL VSI SAE 5W40 USVO do swojej Hondy Civic iX gen 1,8 benzyna. 70k przebiegu. 
Styl jazdy raczej normalny, ale lubię podciągnąć pod czerwone pole. Póki co mam zalany VALVOLINE SYNPOWER 5W30 ale za 1500km zmiana i zaczynam myśleć... 😉 

Chętnie zapoznam się w Waszą opinią.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2019 o 16:08, jolley napisał:

Z tego co piszą w sieci, to jest 1:1 liqui moly, który kiepsko trzyma parametry po 6-7 tysiącu od wymiany.

Dowody? A przy VST itp. czesto jest widoczna degradacja lepkosci....nawet po ok. 2000 tys.

 

15 godzin temu, Zmienolej napisał:

Bo ma więcej baz PAO i lepszej jakości komponentów.

 

 

Odnosnie PAO mylisz sie! Meguin Super Leichtlauf bazuje w 100% na PAO, jako olej bazowy. I skad potrafisz stwierdzic, ze ma lepsze komponenty? Jezeli znasz dokladne sklady obu olejow ewentualnie tak.  Moglbym sie zgodzic jakbys napisal, ze receptura jest nowoczesniejsza... Bo Meguin SL to stara "szkola".

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, flipers napisał:

Witam!

Panie Piotrze, jak już jesteśmy przy Ravenolu, wymyśliłem sobie zalać RAVENOL VSI SAE 5W40 USVO do swojej Hondy Civic iX gen 1,8 benzyna. 70k przebiegu. 
Styl jazdy raczej normalny, ale lubię podciągnąć pod czerwone pole. Póki co mam zalany VALVOLINE SYNPOWER 5W30 ale za 1500km zmiana i zaczynam myśleć... 😉 

Chętnie zapoznam się w Waszą opinią.

Pozdrawiam.

WItam,

Czy notuje Pan jakieś ubytki oleju czy nie ?

Ile km rocznie Pan pokonuje ?

No i czy więcej jest zimnych uruchomień czy raczej jak już Pa uruchomi silnik to jedzie min. 15km ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na aktualnie zalanym oleju odnotowałem ubytek oleju rzędu 1/4 miarki na bagnecie po 8000km od wymiany.
Roczny przebieg na poziomie 15000km. W okresie zimowym, jazda praktycznie tylko w cyklu miejskim (Łódź) krótkie odcinki, natomiast w okresie wiosna do później jesieni - w tygodniu tylko jazda miejska natomiast weekendy to wiadomo wypady za miasto, działka itp.
Zdecydowanie więcej jest zimnych uruchomień i jazdy na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, flipers napisał:

Witam!

Panie Piotrze, jak już jesteśmy przy Ravenolu, wymyśliłem sobie zalać RAVENOL VSI SAE 5W40 USVO do swojej Hondy Civic iX gen 1,8 benzyna. 70k przebiegu. 
Styl jazdy raczej normalny, ale lubię podciągnąć pod czerwone pole. Póki co mam zalany VALVOLINE SYNPOWER 5W30 ale za 1500km zmiana i zaczynam myśleć... 😉 

Chętnie zapoznam się w Waszą opinią.

Pozdrawiam.

Raczej nie powinno się stosować olejów innych niż lekkobieżne w tych silnikach. One są ciasno pasowane i z fabryki wyjeżdżały zalane olejem 0W20. I jakoś o masowych awariach nie słychać (było), wprost przeciwnie. Świetnie się sprawdza w nich Amsoil Signature Series 0W30 i 5W30, a niższy HTHS jest rekompensowany obecnością modyfikatorów tarcia w formule oleju. Ja stosuję taki w kilku silnikach, w tym raz w 1.4 i-VTEC i na tyle ile mogę, na tyle polecam - ubytków brak (tylko w Hondzie po interwale przeciągniętym do... uwaga... ponad 30 tys. km - i dopiero wtedy się pojawił! - ale to samochód mojej byłej teściowej i na to nie mam już wpływu, niedawno się o tym dowiedziałem), praca silnika zawsze cicha i aksamitna do końca interwału, parametrów zużytego oleju nie analizowałem, choć w sumie jestem ciekaw i się nad tym zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, flipers napisał:

Na aktualnie zalanym oleju odnotowałem ubytek oleju rzędu 1/4 miarki na bagnecie po 8000km od wymiany.
Roczny przebieg na poziomie 15000km. W okresie zimowym, jazda praktycznie tylko w cyklu miejskim (Łódź) krótkie odcinki, natomiast w okresie wiosna do później jesieni - w tygodniu tylko jazda miejska natomiast weekendy to wiadomo wypady za miasto, działka itp.
Zdecydowanie więcej jest zimnych uruchomień i jazdy na krótkich odcinkach.

A co byś powiedział na olej Millers Oils XF Longlife 0W30:

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3132-olej-silnikowy-millers-oils-xf-longlife-0w30-5l-5024081785859

Alternatywnie tanszy olej o dobrych ocenach:

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3258-olej-silnikowy-valvoline-synpower-fe-5w30-5l-8710941022079

Amsoil 0W30 polecam świetny olej ale nie ma w Polsce obecnie opakowań 0.946L czyli quartówek, tylko opakowania galonowe z poprawioną recepturą.

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2791-olej-silnikowy-amsoil-0w30-signature-series-100-synthetic-motor-oil-azo-3784l-097012315048

Pozdrawiam

Piotr Dziektarz

www.zmienolej.pl

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2019 o 15:06, samsung89 napisał:

Dowody? A przy VST itp. czesto jest widoczna degradacja lepkosci....nawet po ok. 2000 tys.

Warto zwróć uwagę na całość tej analizy o której piszesz i to, ze to samo auto poprzednio przy 10k km miało zawartość paliwa poniżej 0,3%, a na nowej analizie ponad 1% i to po 2k km. To też jest zastanawiające. Zmiana stylu jazdy? Jakiś problem z silnikiem? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git.Nie będę na siłę szukał sobie kosztów.SSL i finito.

Choć korci mnie spróbować Specol 0w40 + AR9200 tylko czy się nie wygłupię?Podobno ma dobrą bazę a resztę załatwi AR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że mój pojazd nie był dbamy przez 200kkm tylko męczony Longlfifami.Jak go kupiłem to płukałem silnik AR2300 przez 2 zmiany oleju aby doszedł do siebie.Teraz dopiero pracuje ok. i spala mniej wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2019 o 17:25, Vujek napisał:

Podpowiedzcie jaki będzie najsensowniejszy dodatek do Ravenola SSL w silniku pracującym na LPG.AR9100, AR9200 czy coś innego?

Witaj,

Już niebawem napiszę o najnowszym dodatku opartym na Polskim grafenie ale myslę że to nastapi za tydzień, dwa jak już wszystko bedzie jasne.

Z Archoil do benzyny najlepszym jest dwusiarczek wolframu Archoil 9200:

https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/4152-dodatek-do-oleju-archoil-9200-v2-200ml-736140434336

W dniu 6.02.2019 o 11:30, Vujek napisał:

Z tym że mój pojazd nie był dbamy przez 200kkm tylko męczony Longlfifami.Jak go kupiłem to płukałem silnik AR2300 przez 2 zmiany oleju aby doszedł do siebie.Teraz dopiero pracuje ok. i spala mniej wszystkiego.

Zauważyłeś aby Archoil po pierwszym płukaniu już wykonał dobrą robotę, jaki miał kolor olej ?

Czy notowałeś jakieś pobory oleju ?

 

Pozdrówka

PIotr Dziektarz

www.zmienolej.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który wybrać?

RAVENOL FEL 5W30 CleanSynto   czy   RAVENOL VMP 5W30 CleanSynto USVO do silnika PSA HDI 2.0 140KM z FAP. Przebieg 220k, brak ubytków na aktualnym Totalu

oraz czy jest sens dodawać jakieś dodatki typu AR9200?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Zmienolej napisał:

Witaj,

Już niebawem napiszę o najnowszym dodatku opartym na Polskim grafenie ale myslę że to nastapi za tydzień, dwa jak już wszystko bedzie jasne.

Z Archoil do benzyny najlepszym jest dwusiarczek wolframu Archoil 9200:

https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/4152-dodatek-do-oleju-archoil-9200-v2-200ml-736140434336

Zauważyłeś aby Archoil po pierwszym płukaniu już wykonał dobrą robotę, jaki miał kolor olej ?

Czy notowałeś jakieś pobory oleju ?

 

Pozdrówka

PIotr Dziektarz

www.zmienolej.pl

Pod korkiem robił mi się miód i na zimnym silniku było głośno.Podczas eksploatacji na AR2300 zaczęło to powoli ustępować.Teraz po drugimi płukaniu już miodu brak a praca cichsza.Olej po spuszczeniu prawie jak z Diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o poradę. Auto to Corolla e11 z 2000roku. Silnik 1.4vvti. Nie wiadomo czy pobiera olej, ale te silniki raczej popijają. W takim wypadku wypadałoby zastosować olej o niskim Noack 5w30. Prośba o poradę. Olej musi być w miarę przystępny cenowo jako ze samo auto jest warte niewiele. Chodzi o ograniczenie ewentualnego zużycia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.