Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Jako osoba zaczynająca przygodę z detailingiem mam pytanie, jak przeprowadzacie 1 etapową korektę a jak wieloetapową np na systemie rupesa, jedno etapową robicie uhsem albo niebieską pastą i to koniec ? a wieloetapową zaczynacie na niebieskiej pozniej zielona, zółta i biała ? Czy jak to u was wygląda ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pytanie zawiera przeciez odpowiedz w sobie.

 

Skoro producent tak doskonalego systemu jakim jest bigfoot :-] podaje Ci odpowiednie kolory gbek i do tego korkow, to tylko jechac w takiej dokladnie kolejnosci jaka podaje producent.

Przyznam natomiast, ze na lokalnym rynku maszyn rupesa jest pelno, ale sprzedac pasty mialem problem.

Chodza sluchy ze ludzie pociskaja one stepy na uhsie ale jakos w relacjach nie widac tego za bardzo, raczej kroja na rotacji i pozniej ywkanczaja zoltym albo zielonym ale zazwyczaj uzywaja innych past.

 

Slowem - nie da sie sprawdzic dopoki nie stoisz przed danym autem i nie pokombinujesz samemu :)

Trudno tez slowami opisac w jakim stanie jest lakier danego auta i co to za lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale napisałeś:

 

701338 jak przeprowadzacie 1 etapową korektę a jak wieloetapową

 

To odparłem Ci, że jednoetapowa to taka z jedną pastą chociaż żeby akurat UHS był w użytku za bardzo to nie widziałem ;) W sensie mistrzem popularności nie jest. Miałem wszystkie pasty Rupesa, i po próbie na jednej sekcji niebieskiego korka spakowałem je i rok stały w kartonie, nie chciały się sprzedać, a potem wymieniłem na inne fanty :D

Natomiast wieloetapowa to taka z wieloma etapami, czyli coś szorstkiego a następnie jakiś finisz. Zupełnie inny typ pracy. Zupełnie inne godziny zużyte. Inne maskowanie, mycie pomiędzy. Wszystko, przynajmniej dla mnie, jest inne.

 

Nie lubię onestepów, bo klientom kojarzą się z fullservicem za małą kasę a tak wcale nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema! To nie będzie krótkie pytanie i pewnie krótka odpowiedź ;) Jako, że jestem żółtodziub nie mogę zakładać nowych tematów więc piszę tutaj.

Mega spie***liłem sprawę jeśli chodzi o konserwację lakieru w swojej furze woskiem na zimę. W dużym skrócie: woda, mycie mikrofibrą szamponem, woda, wytarcie do sucha, glinka, wosk. Do każdej czynności używałem nowej mikrofibry. Świecił się po tym jak przysłowiowy psi miech...do pierwszego mycia. Szczęka mi opadła. Obecnie wygląda jakbym jakiemuś dzieciakowi dał papier ścierny i pozwolił robić sobie co mu się podoba na lakierze. Od czego zacząć o ile da się w ogóle wyprowadzić takie rysy? W firmach specjalizujących się w tego typu "naprawach" chcą od 1000 do 1500, kuźwa nie mam takiej kasy...

Wrzucam przykładowe fotki:

6ee53e20500b3.jpg.html

b33a20e9024b7.jpg.html

7aa9ae3161783.jpg.html

f12476cbef2d2.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://zapodaj.net/6ee53e20500b3.jpg.html

https://zapodaj.net/b33a20e9024b7.jpg.html

https://zapodaj.net/7aa9ae3161783.jpg.html

https://zapodaj.net/f12476cbef2d2.jpg.html

 

Dodane po 50 sekundach:

701419... wytarcie do sucha, glinka ....

Dobrze rozumiem że leciałeś glinką na sucho?

Psikałem wodą z płynem żeby miała poślizg.

Lekko ścierna pasta i lecisz, tragedii nie ma.

Wystarczy ręka czy mechaniczna polerka do tego? I jaką pastę najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam problem ze swoim lakierem (Mercedes 199 ). Samochód stał rok w przysłowiowych "krzakach", po odkupieniu samochodu zabrałem się za reanimacje. Samochód posiadam kilka miesięcy i niestety zauważyłem ,że jest na nim biały nalot. Wygląda jak odkurz, nie schodzi za pomocą glinki, benzyny ekstrakcyjnej. Schodzi za to po "podrapaniu" paznokciem. Czym mogę to bezpiecznie usunąć? Polerka nie wchodzi w grę (chyba że ręczna) samochód ma od 70 do 90 mikronów, tylko błotnik i drzwi kierowcy mają 180).

 

32870977703_03a5550a4b_z.jpg

 

33643637066_882dd62967_z.jpg

 

32841373164_ce9ca9b58d_z.jpg

 

33527922492_613525f8c4_z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji zeby glinka to zrobic :shock::shock::shock: albo tarles prawie na sucho, albo auto bylo brudne i wcierales kurz. W ogole to jak myles mikrofibra... nie rekawica? Szczerze mowiac po szczotach auta sa mniej skatowane. Postarales sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji zeby glinka to zrobic :shock::shock::shock: albo tarles prawie na sucho, albo auto bylo brudne i wcierales kurz. W ogole to jak myles mikrofibra... nie rekawica? Szczerze mowiac po szczotach auta sa mniej skatowane. Postarales sie.

Myłem po prostu szmatką z mikrofibry bo nie dysponowałem rękawicą. Zielony jestem jeszcze turbo w te tematy. A to, że się postarałem jestem tego świadomy...

Swoją drogą, jakiś pomysł Panie kolego na to gówno ?

Może panikuję, nie wiem ale mam wrażenie, że fura nadaje się tylko i wyłącznie do ponownego malowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Panowie potrzebuje pomocy.... od zeszlego tygodnia zabralem sie za polerke swojego auta.. robie na raty bo nie mam za wiele czasu .. wczoraj zabralem sie za tylni zderzak... odkrylem cos bardzo dziwnego pomimo czasu jaki maszyna pracowala na powierzchni tylnego zderzaka po dokladnych ogledzinach (pod specyficznym katem) widac MEGA ale to MEGA duzo rys ( rysy praktycznei tylko wzdluzne lewo-prawo).. wydaja sie super delikatne ale wogle nie chca schodzic! ... przygaldajac sie temu dobrych parenascie minut odnosze silne wrazenie ze rysy sa jakby pod lakierem bezbarwnym?? - mozliwe to ?? auto to lexus z 2010r. napewno nie byl malowany z tylu... kiedys jechalem ten zderzak Ultimate Compoundem od Meguiarsa na padzie tri color... moze jednak ja narobilem dziadostwa ??

 

pojechal bym troche glebiej polerka ale sie boje ze przesadze jako ze na zderzaku nie jestem w stanie zmierzyc lakieru... ... dzis wpadlem na pomysl ze moze poleje zderzak woda.. albo natre jakims QD .. jesli dalej beda widoczne to chyba narpawde rysy pod klarem ?? ee ? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej mogą być pod klarem posiadało po lakierowaniu i należałoby wyciąć papierem o ile jest nalane wystarczająco dużo klaru trzeba wycinać po trochu i sprawdzać czy je spłycasz

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie; myje pod domem auto ( piana, szampon , osuszanie ) a nastepnie jesli chcialbym psiknac QD mam zawsze problem bo woda zawsze z kads wyplynie np z pod listwy w drzwiach albo uszczelek i mam wrazenie ze jak psikam QD i wycieram to zostaja lekkie smugi przez to.

Jak radzicie sobie z resztkami wodu gdzieniegdzie ? Jakbym nie wycieral to zawsze scieknie troche przy wycieraniu QD.

A moze QD mozna nanosic na lekko mokrawa powierzchnie ? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.