Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Donik napisał:

Odpuścić to coś co udaje silnik. Dwa, nie łudzić się że dobre e46 dostaniecie poniżej 20k pln. Drogie auto w zakupie i nie tańsze w utrzymaniu.

 

11 godzin temu, Michał82 napisał:

Podstawową kontrolę stanu silnika możesz sprawdzić na słuch. Jak silnik pracuje jak diesel to odpuść lub szykuj się na wymianę rozrządu. Nie są to duże koszta ale części wraz z wymianą plus kilka innych rzeczy przy okazji wyjdzie to z 1tys popłynie. Druga sprawa to w tych silnikach szybko puszczają uszczelniacze zaworowe przez co silnik  bierze olej i kopci. Poza tym jest on moim zdaniem za slaby do tego auta a i z ekonomią jazdy też jest średnio. Szukaj R6, załóż lpg i miej spokojniejszą głowę. Co do reszty to trzeba sprawdzić wszystko tak jak w każdym innym używanym aucie.

Dziękuję Panowie za opinie, mam zdanie podobne, jednak koledze bardzo zależy żeby było to e46 i nie chce słyszeć o niczym innym. Budżet wg mnie jest za skromny bo około 15k-16k zł plus pakiet startowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, zdanek napisał:

Dokładnie, za ok. 15 tysięcy można znaleźć sensowny egzemplarz z R6, ale nie napalałbym się na młode roczniki. Powiedz koledze żeby zszedł na ziemię i posłuchał bardziej doświadczonych ;)

Ok, przekażę wszystko, dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje Cie wrzucic vin na odpowiednie forum forda. Ale z mojej strony napisze...

Jeszcze w polowie 2017 roku byla mozliowsc sprawdzenia na stronie etis ford w zakladce pojazd. Mozna bylo wtedy spokojnie sprawdzic silnik oraz pelne wyposazenie pojazdu.
Patrzac po nr vin widzialem ogloszenie ze znanego portalu motoryzacyjnego... napisze krotko... Badz Realista.


Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, SylPio napisał:

Patrzac po nr vin widzialem ogloszenie ze znanego portalu motoryzacyjnego... napisze krotko... Badz Realista.

Oprócz Fiest z tego rocznika gdzie sprzedający wprost przyznaje że auto jest rozbite i widać to na zdjęciach, ten egzemplarz jest najtańszy.

Więc dołączam się do zdania @SylPio- bądź realistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
W dniu 22.11.2017 o 10:41, Fredi88 napisał:

Odpuść... miałem kiedyś golfa 4 z 1.6 i tragedia. Touran jest jeszcze większy. Spalanie tego motoru to jakiś żart. Palił tyle co 2.8 vr6 a nawet więcej.

Odkopię. Mamy w Tolku ten silnik 1.6 100km. Spalanie w trasie do Chorwacji i z powrotem we 3 osoby i zapchany bagażnik wyniosło 6.8L przy jeździe autostradowej. Chciałbym widzieć taki wynik w silniku VR6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krd napisał:

Odkopię. Mamy w Tolku ten silnik 1.6 100km. Spalanie w trasie do Chorwacji i z powrotem we 3 osoby i zapchany bagażnik wyniosło 6.8L przy jeździe autostradowej. Chciałbym widzieć taki wynik w silniku VR6 :)

Jechałem nim (vr6) raz nad morze :) spalanie 7.5l... dalej twierdzę że to kiepski silnik. Byliśmy do tego stopnia niezadowoleni że sprzedaliśmy auto i kupiliśmy beetla tdi. Po mieście niemożliwością zejście jest poniżej 10l. 1.4 i 1.6 w budzie golfa tourana i wszystkiego do czego pakowali w tych latach to nieporozumienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, krd napisał:

Odkopię. Mamy w Tolku ten silnik 1.6 100km. Spalanie w trasie do Chorwacji i z powrotem we 3 osoby i zapchany bagażnik wyniosło 6.8L przy jeździe autostradowej. Chciałbym widzieć taki wynik w silniku VR6 :)

Podobny wynik osiągamy w niewysilonym 2.0 Hondy 147KM :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe silniki n/a to porażka. Ojciec w lagunie ma 1.6 16V niespełna 110KM przy mojej jeździe spala w trasie krajówką 8 litrów, ponad dwukrotnie mocniejsze 2.0T na tej samej trasie spala mi 10l. W dodatku silniki małolitrażowe n/a jak chcesz się odpychać musisz kręcić ponad 4K obrotów bo poniżej to auto w ogóle nie jedzie. Raz się zapomniałem i prawie narobiłem w zbroje jak zacząłem wyprzedzać tira ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, ze zawsze otrzymywalem od Was sporo pomocy w dziale kosmetykow pomyślałem ze poradzę sie również w powyższym dziale.

Mianowicie szukam drugiego auta w rodzinie. Myślałem nad polo iv w wersji poliftowej. Co powiecie? Jakie silniki przedział cenowy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrek233 jeżeli szukasz E87 to obowiązkowo wersja po lifcie - zaszło wiele mniejszych zmian, które naprawdę poprawiły jakość i niedoróbki tych aut. Jeśli chodzi o silniki... Benzyny nie są jakieś rewelacyjne, ale mieliśmy w rodzinie dwie sztuki N46B20 (118i/120i) i nie było z nimi większych problemów - zwracaj uwagę na rozrząd, który potrafi być problematyczny, więc jeśli jakkolwiek hałasuje, to nadaje się natychmiastowo do wymiany. Oprócz tego jeszcze uszczelniacze zaworowe - po pewnym przebiegu autka potrafią ciągnąć trochę oleju. Jeśli celujesz w coś mocniejszego to zostają silniki 3-litrowe: N52 lub N54. Ciężko polecić mi diesle BMW z tamtego okresu... Mimo tego, że jeżdżą świetnie i są mega oszczędne, to niestety troszkę awaryjne (chociażby wadliwe rozrządy).

W E87 zdarzały się problemy z xenonami, a tak to bardzo fajne, stosunkowo bezawaryjne i niesamowicie prowadzące się autka. Zdecydowanie polecam te autka, jak i każde inne BMW :tongue:. W podanym przez Ciebie budżecie powinieneś znaleźć coś zadbanego w miarę fajnej opcji. Nie napalałbym się na m-pakiet itd., w przypadku tych aut najważniejszy jest stan, a resztę rzeczy można dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=678]piotrek233[/mention] jeżeli szukasz E87 to obowiązkowo wersja po lifcie - zaszło wiele mniejszych zmian, które naprawdę poprawiły jakość i niedoróbki tych aut. Jeśli chodzi o silniki... Benzyny nie są jakieś rewelacyjne, ale mieliśmy w rodzinie dwie sztuki N46B20 (118i/120i) i nie było z nimi większych problemów - zwracaj uwagę na rozrząd, który potrafi być problematyczny, więc jeśli jakkolwiek hałasuje, to nadaje się natychmiastowo do wymiany. Oprócz tego jeszcze uszczelniacze zaworowe - po pewnym przebiegu autka potrafią ciągnąć trochę oleju. Jeśli celujesz w coś mocniejszego to zostają silniki 3-litrowe: N52 lub N54. Ciężko polecić mi diesle BMW z tamtego okresu... Mimo tego, że jeżdżą świetnie i są mega oszczędne, to niestety troszkę awaryjne (chociażby wadliwe rozrządy).
W E87 zdarzały się problemy z xenonami, a tak to bardzo fajne, stosunkowo bezawaryjne i niesamowicie prowadzące się autka. Zdecydowanie polecam te autka, jak i każde inne BMW :tongue:. W podanym przez Ciebie budżecie powinieneś znaleźć coś zadbanego w miarę fajnej opcji. Nie napalałbym się na m-pakiet itd., w przypadku tych aut najważniejszy jest stan, a resztę rzeczy można dołożyć.
Ja żadnych większych zmian po lifcie nie zauważyłem poza trochę lepszym spasowanien wnętrza i solidniejszymi materiałami. Miałem obie generacje.

Podobnie jak polecasz silniki n46 w aucie poliftowym, w którym one nigdy nie występowały.

Jeśli szukasz benzyny cztero cylindrowej to tylko e87 przed liftem. Tam właśnie występowały znośne n46. W poliftach tylko n43 a tam wadliwe cewki, wtryski i sypiąca błędami sonda nox jest standardem.

Ogólnie z e87 polecam przedliftowe 120d ze sprawdzonym m47 pod maską i 163ps lub poliftowe n47 ze zrobionym rozrządem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tazman - mój błąd, cały czas żyłem w przekonaniu, że jeszcze po lifcie pakowali tam N46, a N43 kojarzyłem głównie z E9x LCI. 

Mając styczność z obiema generacjami E87 wciąż będę obstawał przy tym, ze polift przez te drobnostki jest znacznie przyjemniejszy... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Leci napisał:

Mając styczność z obiema generacjami E87 wciąż będę obstawał przy tym, ze polift przez te drobnostki jest znacznie przyjemniejszy... :smile:

Jednak silniki zarówno benzynowe jak i diesla przed liftem lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemka :) Orientuje się ktoś w Mercedesach ? Konkretnie chodzi mi o model W210 2.8l bo spodobał mi się ten wóz, i takie moje pytania.

Jakieś bolączki tego modelu i silnika ?

Czy do 9 tys. znajdę coś dobrego, warunek to podtlenek... LPG :D 

I na co patrzeć przy kupnie ? oprócz lakieru i wnętrza które przeszło by metamorfozę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa kolegów, lepiej dołóż jeszcze z 6-8 tys i kup pancerna w211 tam masz jesli nic nie było robione, spawane, naprawiane nie zobaczysz rudej. Do tego silniki diesla która wytrzymują naprawdę spore dystanse. Mój tata taka 211 dobił prawie do miliona km i auto jeździ dalej po Krakowie :) czasami jak je widuje to podsyłam mu zdjęcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu aż takiej kwoty to nie zdobędę na samochód. 

A jaki samochód polecicie do 10 tyś. Choć 12,500zł to już max. ?

 

Jakieś BMW ? Ale w tej marce interesowałby mnie silnik tylko i wyłącznie 2.8 np e39 czy do 2000euro jestem w stanie sprowadzić coś dobrego z niemiec ? 

Nie Chcę też jakiegoś muła tylko abym nie bał się wyprzedzać itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W211 też się pojawiała ruda szczególnie na błotnikach i klapie ale to i tak bez porównania lepiej niz W210. No i trzeba brać pod uwagę koszty utrzymania. Od razu zrezygnować z airmatica i innych zbędnych pierdół, które generują spore koszta. Od klekota lepiej już brać 5sete w gazie. Koszty paliwa podobne, a osiągi i kultura pracy 100 razy lepsza. W tym sęk, ze w210 kosztuje grosze, a za ladna 211tke trzeba położyć sporo więcej. 

 

Nie wiem dlaczego ludzie z takim budżetem lubią się pchać w starą klasę premium. Kup coś prostszeg, nowszego gdzieś po zakupie nie bedziesz musiał lecieć do providenta jak przyjdzie cos naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.