Skocz do zawartości

Konserwacja podwozia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego nie które elementy gumowe nie lubią oleju (zaślepki) do tego nie wiem jak elementy lakierowane będą znosić taki zabieg. Do tego na 100% to jest nie ekologiczne, przy większym deszczu ten olej będzie zostawać na asfalcie . Jak chcesz tanio i szybko to nic nie rób. Kup jakieś środki noxudola 1l i pomaluj pędzlem - bez kompresora środki zawierają inhibitory korozji. Albo piszesz tak dla żartów?

Opublikowano

Gumowe elementy nie będą smarowane i zależy mi bardziej na elementach zawieszenia jak półosie,wahacze itd.  Progi umyję i zabezpieczenie pewnie r-stop. Korozji na podwoziu nie mam jako tako. Była tam fabryczna konserwacja , ale tam pewnie puszczę też profilaktycznie r-stop lub środek do profili bezbarwny.

 

Deszcz nie deszcz bardziej chodziło mi o kwestie jaki olej najlepiej się sprawdza i pytanie do osób które w ten sposób zabezpieczają?  Trwałość wiadomo niższa , ale to dla mnie nie kłopot. Mam podjazd. Te wszystkie gumy czarne nie zabezpieczają przed korozją tylko przed piaskiem i kamieniami oczywiście też jakiś tam wpływ ma niewielki. Natomiast wszystkie czarne specyfiki  które zamalują służące do ukrywania wad mnie nie interesują i mam tez z nimi złe doświadczenia. Baranki i bitgumy ,biteksy i podobne odpadają. O nich nawet słyszeć nie chcę bez piaskarki i rozbierania całego spodu. To nie wchodzi w grę ,bo taniej wyjdzie mnie wymienić częściowo spód za kilka lat.

Kiedyś zabezpieczali starym olejem i dodawali tawot a do dziś olejem są zabezpieczane maszyny rolnicze i mają dużo lat.  Najwięcej postów właśnie zakładają ci co już po kilka razy malowali spód i mają duże złe doświadczenie chodź przebierają nadal w czymś co jest mniejszym złem.  To jest spoko , ale jak auto jest nowe po wyjeździe z salonu i niema konserwacji fabrycznej.

 

 

 

 

Opublikowano

A nie lepiej kupić nawet jakis środek pokroju sika6250? Biały, bezwonny, nie kapie, możesz kupić w spreju i po kłopocie, jak nie chcesz robić innej konserwacji.

  • Moderator
Opublikowano
22 godziny temu, V_tec napisał:

olejem silnikowym

podjerzewam chcesz konserwowac przepalonym olejem silnikowym, jest to bezsensu bo taki olej nie konserwuje a jeszcze dodatkowo powoduje korozje, lepiej jest uzyc dedykowanych sordków do konserwacji 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@V_tec odpuść sobie tą "Januszową" konserwację i zamiast tego już lepiej nic nie rób. Mamy 21 wiek, komuna się dawno skończyła a Ty dalej chcesz ciągnąć coś, co jest bez sensu. Później stoi takie "coś" na parkingu a pod nim tylko syf zostaje 😡

  • Lubię to 2
Opublikowano

Bitexy i inne co wymieniłeś to jest najtańsza "czarna maź" kup sobie środek z noxudola te środki zawierają inhibitory korozji. A jak chcesz coś przeźroczyste to kup sobie noxudol 750 (wosk ale jest z rozpuszczalnikiem więc od gumy zdaleka bo ją uszkadza - uszczelki puchną po nim) lub 700 (bez rozpuszczalników i nie śmierdzi tak)

Opublikowano

Właśnie kupiłem noxudola 700 do progów od wewnątrz, po niedzieli bierzemy się za konserwację 🙂

Podobno dosyć polecane środki, kupiłem jeszcze 750, o zastanawiam się czym to zabezpieczyć 700 czy w750 po wymianie poszycia progu. 

Opublikowano

Na próbę kupiłem w sprayu.Psiknąłem na klape silnika i bagażnika.Fajnie się rozpływa.Tworzy fajny tłustawy film.Czuje,że kupie więcej

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@buka 700 nie śmierdzi nadaje się do wnętrza a 750 dość ma intensywny zapach i lepiej wypiera wodę, ale po wyschnięciu oba mają te same właściwości. 750 kupiłem do maski silnika i dobrze że auto stało kilka dni , bo śmierdzi a nawiew zaciąga powietrze z pod maski. 700 dam do drzwi.

Opublikowano
W dniu 8.10.2021 o 20:05, Streat napisał:

podjerzewam chcesz konserwowac przepalonym olejem silnikowym, jest to bezsensu bo taki olej nie konserwuje a jeszcze dodatkowo powoduje korozje, lepiej jest uzyc dedykowanych sordków do konserwacji 

Nie wiedziałem , że oleje silnikowe powodują korozję.

Zależy kto je dedykował producent? sprzedawca ? konserwator podwozi ?

  • Moderator
Opublikowano
W dniu 12.10.2021 o 13:47, V_tec napisał:

Nie wiedziałem , że oleje silnikowe powodują korozję.

Zależy kto je dedykował producent? sprzedawca ? konserwator podwozi ?

 

22 godziny temu, ktm950 napisał:

@V_tec chyba chodzi o to, że przepalony olej zawiera siarkę, która jest korozjogenna.

dokładnie tak jak napisał @ktm950 przepalony olej silnikowy zawiera siarke i zamiast konserwowac to powoduje korozje.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy ktoś mi wytłumaczy który Teroson jest lepszy na podwozie ? SB S3000 czy rb r2000 ?? 

Dotychczas auta konserwowałem valvolinem body safe, ale chciałbym coś nie brudzącego a elastycznego. szczególnie w nadkola w których są plastikowe osłony. 

 

0_0_productGfx_b73b0a9cc73620b2908bb6aec2e7cd25.jpg

obraz_2022-07-11_192500816.png

Opublikowano

A dlaczego zmiana na Teroson? Zabezpieczałem dwa auta valvolinem body safe i złego słowa nie powiem, lekko bursztynowa elastyczna woskowa masa sprawdzała się idealnie.

Opublikowano

valvoline bodysafe bardzo długi czas brudzi i cokolwiek zrobić przy aucie to rece czarne. Chciałbym powłokę coś w stylu cobry/raptora ale bardziej elastyczną, stąd pomysł o terosonie, bo jest na bazie żywic a nie bitumu. Chcę progi do 1/3 wysokości zabezpieczyć za jednym malowaniem a bodysafe sie zabrudzi i nie będzie to wyglądać estetycznie. Jeszcze myślę o cobrze, wtedy nawet bym podwozie psiknął pod kolor, ale boje się że będzie za twarda i z czasem może odpadać w miejscach odprysku. Nawet nie ma żadnych relacji na forach z aplikacji tego terosona, kilka zdjęć na niemieckich forach i nic poza tym. Czasami chyba zamiast kombinować, pójde starą drogą i zaaplikuje valvoline a progi pomaluje cobrą. 

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, co polecacie do konserwacji podwozia? Iść w stronę wosków czy jakichś baranków noxudol 900?

Z wad noxudol jest to że przez długi okres czasu brudzi, może sika 6060? 

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy jest ktoś na forum, kto stosował preparaty fluid film i perma film? Jest trochę informacji o tych produktach (wygląda to zachęcająco), ale wolałbym usłyszeć to od kogoś, kto to stosował. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
2 godziny temu, Zag napisał(a):

Zlecilibyście zimą konerwację podwozia? Czy lepiej poczekać do lata?

jeden uj, warsztaty mają promienniki IR. Co ma wyschnąć to i tak wyschnie bez względu na temp na zewnątrz.

Opublikowano

@DaV to już mówisz o pro zakładach, a pewnie większość nie ma takich promienników.

@Zag Ja robiłem konserwacje i w upalne lato i jesienią. Jak dla mnie najważniejsze, aby w powietrzu nie było wilgoci, to wtedy ładnie środki odparowują. Ale jeśli chodzi o obecne pogody i temp to jeśli nie ma ogrzewanego garażu zakład i dodatkowo to suto nie postoi i nich kilka dni to nie ma sensu.

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 godzin temu, Zag napisał(a):

Zlecilibyście zimą konerwację podwozia? Czy lepiej poczekać do lata?

Spokojnie oddaj ale do dobrej firmy 😉 Pytanie tez ile chcesz wydać na konserwę? 
 

Tylko się skuś się niska cena na jakieś bitumiczne gówno.
 

System Waxoyl i Innotec jest kozak:)

Opublikowano
9 godzin temu, rudi0018 napisał(a):

a pewnie większość nie ma takich promienników.

Zdecydowana większość ma, praca bez promienników się nie opłaca nawet mały warsztatom. Skoro czas schnięcia można skrócić dwukrotnie a one wcale nie są jakoś kosmicznie drogie.

 

1 godzinę temu, Gardor napisał(a):

Spokojnie oddaj ale do dobrej firmy 😉 Pytanie tez ile chcesz wydać na konserwę? 

Problem w tym, że znaleźć taką to bardzo trudne zadanie. Te dobre firmy co mają systemy waxyol itp wcale nie są dobre. Oni mają prosty schemat, zedrzeć powierzchowną rdzę, konwerter rdzy, epoksyd i waxyol. Nikt nie wyczyści ci tam do zera korozji, nikt nie zdejmie ci sanek, nikt nie ogarnie od wewnątrz kielichów, i wnęki pod bakiem paliwa, czasem może ale to może zdejmą wydech i osłony termiczne. Jeśli masz w miarę nowe auto albo takie co się świetnie trzyma od spodu i chcesz to utrzymać na długie lata to śmiało wal do waxyolyów i innoteców. Jak masz starsze auto albo takie gdzie rdza już wyłazi to odradzam, dozbieraj do blacharza z prawdziwego zdarzenia. Niestety nie będzie to tanie i warto przekalkulować sobie. Ja za konserwacje systemem waxyol zapłaciłem jak dobrze pamiętam 2.3 tyś w styczniu 2022. Auto świetnie trzymało się od spodu, zrobione czysto profilaktycznie, na grubszą akcje na pewno bym nie odstawił tam auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.