Skocz do zawartości

Konserwacja podwozia.


wiggly

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.

Na początku serdeczne podziękowania za bardzo rozbudowaną dyskusję na temat zabezpieczenia podwozia samochodu, gdyż po przeczytaniu powyższej lektury "nabrałem" podstawowej wiedzy w tym temacie. W związku z powyższym, że idzie powoli wiosna to planuję z końcem kwietnia (jeśli pogoda pozwoli) zabrać się za zabezpieczenia podwozia w swoim samochodzie z Japonii - planuje wykonać to samodzielnie w swoim garażu z kanałem. Początkowo myślałem o zleceniu tej usługi, jednakże po doświadczeniach mojego brata z jednym z polecanych warsztatów na Podkarpaciu (koszt 1400zł i zrobione w 2-3 dni bez jakiejkolwiek fotorelacji, mimo iż miała być) to postanowiłem sam się za to zabrać. Prawdopodobnie będę miał możliwość skorzystania z kompresora, co powinno ułatwić rozprowadzanie środków zabezpieczających oraz oszczędzić mi trochę czasu,

Z tego co udało mi się wyczytać, to wnioskuję, że prawidłowa kolejność konserwacji podwozia wygląda następująco:

1. Umycie porządnie podwozia (tę czynność zlecę firmie, która porządnie mi to wymyje).

2. Demontaż wszelkich plastikowych osłon (nadkoli, silnika itp.) oraz nakładek na progi. Wcześniej planuję zdjąć wszystkie koła w celu lepszego dostępu do nadkoli. 

3.  Zabezpieczenie karoserii, elementów zawieszenia, układu wydechowego, hamulcowego (tarcze + klocki) oraz rurek i przewodów przed przypadkowym kontaktem ze środkami. Dość poważnie biorę również opcję demontażu zbiornika paliwa., aby dostać się do powierzchni pod nim. Bak oczywiście również będzie zabezpieczony antykorozyjnie. 

Zakładam, że kroki 1-3 zajmą mi około 1 dzień pracy.

4. Usunięcie rdzy przy pomocy "włosów murzyna", szczotki drucianej itp., w miejscach gdzie rdza będzie występować.

5. Odtłuszczenie powierzchni (np. APP W900) a następnie "zduszenie rdzy".

Tu biorę pod uwagę APP Rost Stop, Noxudol Rust Eater, Troton Rust Filler,Cortanin f (jeszcze nie zdecydowałem). Przypuszczam, że na tym zakończy się dzień nr.2.

6. Nałożenie warstwy podkładu np. Corina, Novol 360 protect.

Polecacie coś innego? Nie wiem na jaki czas trzeba to pozostawić, ale pewnie ok 5-6h schnięcia trzeba liczyć. Jedna warstwa powinna wystarczyć, a jeśli nie to proszę o informację. 

7. Do zabezpieczenia profili zamkniętych zapewne użyję któryś z podanych środków tj. Valvoline Tectyl ML albo Noxudol 700 (ponoć mniej śmierdzi) albo 750. 

Moje pytanie - czy mogę krok 6 i 7 wykonać w tym samym dniu? Wg mnie, nic ze sobą nie koliduje, gdyż podkład będę kładł jedynie na nadkola oraz podłogę. Jeśli tak to na tym zakończy się dzień nr. 3.

8. Zabezpieczenie nadkoli - wpierw położenie przed-warstwy: Valvoline Tectyl ML albo Noxudol 700 albo 750, a następnie warstwa główna - myślę tu o Noxudol 1600 (mam nadzieję na odrobinę wygłuszenia). Zakładam na tę operację 1-2 dni w zależności o procesu schnięcia przed-warstwy.

9. Zabezpieczenie podwozia: Valvoline Tectyl Bodysafe Wax. Jedna bądź dwie warstwy. 1-2 dni.

10. Zmontowanie wszystkiego do kupy 🙂

A tak więc na cały ten proces potrzeba 5-6 dni jeśli mój tok myślenia jest prawidłowy. 

Ile litrów środków trzeba liczyć na poszczególne operacje? Mój samochód to Avensis t27 Kombi, więc dość spore auto.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich, mam zamiar tego lata wykonać konserwację podwozia w swoim aucie. Autko to Avensis T27 kombi 2009r, przebiegu aktualnie 290000 km, generalnie oglądałem przy wymianie kół i oleju spód auta i nie wygląda jeszcze tak źle, jest sporo rudego nalotu ale wyłącznie na elementach zawieszenia, stąd też decyzja o wykonaniu tego w jakimś zakładzie. Stąd pytanie do Was drodzy forumowicze, czy w Białymstoku jest jakaś firma która to ogarnie w dość profesjonalny sposób? Widziałem że autoklinika ogarnia ten temat na środkach firmy Waxoyl, generalnie nic złego nie piszą na temat tych środków. Co sądzicie o tym zakładzie? Może ktoś z Was wykonywał tam usługę i może napisać coś o jakości, cenie itp? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Siema! Przeczytałem ten temat, jak i dwa inne podobne tematy ( https://kosmetykaaut.pl/topic/304-czym-konserwujecie-podwozia/page/8/ i https://kosmetykaaut.pl/topic/6709-zabezpieczenie-podwozia-wersja-w-miare-szybka/ ), oraz tematy na forum accordklubpolska.pl związane z zabezpieczeniem tych aut. 

Mam nadzieję, że cieplejsze dni zbliżają się wielkimi krokami i wreszcie będę mógł przeprowadzić konserwację podwozia, profili zamkniętych i nadkoli w moim Accordzie. Chciałbym już zamknąć dla mnie temat co do wyboru marek produktów jak i sposobu konserwacji. 
Konserwację będę wykonywał z kanału, mam dostęp do kompresora i pistoletu do środków wraz z sondą do profili zamkniętych, jednak do drzwi, klapy i maski będę musiał kupić coś w spray'u, bo sonda od pistoletu nie wejdzie w otwory. 

Tabela produktów, które mnie zainteresowały w wyżej wymienionych tematach:
E4r3Yqz.png

Co do sposobu konserwacji:
1. Ciepły, bezdeszczowy, z małą wilgotnością powietrza dzień.
2. Zdjęcie wszystkich osłon, nakładek na progi, nadkoli itd. 
3. Umycie podwozia/nadkoli myjką ciśnieniową i pozostawienie auta do wyschnięcia na 24h, dodatkowo wydmuchanie wody kompresorem ze wszystkich szczelin
4. Oklejenie nadwozia oraz czyszczenie ognisk rdzy - włosy murzyna o różnej średnicy i szczotka druciana na wkrętarkę. 
5. Zastosowanie preparatu APP R-Stop na miejsca wyczyszczone dokładnie z rdzy. 
6. Odtłuszczenie i zastosowanie podkładu epoksydowego na APP R-Stop oraz oklejenie linek, tłumika itd. 
7. Odtłuszczenie całego podwozia i położenie warstwy ochronnej np. Valvoline Tectyl BodySafe Wax/ Noxudol 900/ Teroson SB S3000 na podwozie i nadkola.
8. Wpuszczenie w progi przez otwory technologiczne, oraz drzwi, maskę i klapę takich preperatów jak: Noxudol 700/ 750/ Valvoline Tectyl ML. 
9. Pozostawienie do wyschnięcia. 

Jeśli ktoś ma wątpliwości co do mojego sposobu lub uważa, że powinna być inaczej wykonana proszę o rady, a ja mam teraz jeszcze kilka pytań. 

a) Czy takie preparaty jak Tectyl BodySafe Wax stosować po prostu na odtłuszczoną powierzchnie podwozia, czy na całą powierzchnie przed BodySafem powinienem zastosować podkład epoksydowy lub inny jakiś podkład? BO tutaj nie mogłem właśnie zrozumieć kilku postów, bo miałem wrażenie, że niektórzy coś dają przed warstwą ochronną na zdrową powierzchnię. 
b) Czy ten podkład epoksydowy novol under 395 jest rzeczywiście dobry i szybko schnie?
c) Czy warto stosować przed BodySafe na całą powierzchnię lub chociaż miejscowo (tam gdzie była ruda) Tectyl ML - preparat woskowy i dopiero na to BodySafe lub inny tego typu preparat? 

Chcę przeprowadzić jak najlepiej konserwację, dlatego liczę na waszą pomoc i oczywiście dziękuję! 😉

 

 

  • Super 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rstopie zastosuj epoksyd ale nie z puszki lecz jak masz dostep do pistoletu to kup od razu epoksyd 2k i zamkniesz temat rdzy na jakis czas. Co do tzw „baranka” ja w za namowa ludzi z forum Terrano zastosowalem Tectyla i przy corocznych kontrolach pozimowych nie moglem zlego slowa powiedziec o tych produktach. Odradzam jednak produkty APP i boll 2w1  bo raz w innym aucie zastosowalem i po zimie ...szkoda kasy , czasu i pracy. Teraz jestem tez na podobnym etapie i kupuje na bank tectyla .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisana procedura wydaje się być bardzo sensowna, rzekłbym nawet z zachowaniem należytej staranności. Już na ten temat wcześniej pisałem również poszedłbym w w Valvoline Tectyl. Po zabezpieczeniu Honda odwdzięczy się bezawaryjną jazdą i wszyscy będą zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gozdziu23 Były polecane produkty Wurth i Forch. Na fb widziałem bardzo polecane produkty Innoteca. Wybór jest ogromy, a ja mam problem i ból głowy, który zestaw wybrać, bo niestety na najlepsze rozwiązanie (Mike Sanders) jako totalnego amatora nie chce się decydować, tym bardziej, że nie mam sprzętu. A reszta to bardzo podobne produkt, które u każdego działają bardzo podobnie, a który najlepiej trudno stwierdzić, ponieważ nikt nie miał położonych kilku, albo chociaż dwóch różnych zabezpieczeń na jednym aucie. A tak to jest to samo co z woskami, to zależy od tego czy auto garażowane, czy nie, czy jeździ zimą czy nie, ile km robi i w jakich warunkach. Więc ciężko stwierdzić, czy niektórzy mają wykwity po 2-3 latach ze względu na przebiegi czy wina tego kto to kład, czy po prostu produkt słaby. 😉 
Ale ogólnie zastanawiam się nad Valvoline/Noxudol/ Teroson, który wybiorę nie wiem, ale raczej będzie to Valvoline Tectyl. Chociaż kolega @Tomeq631 miał złą opinię na temat Tectyl ML, ponieważ szybko wysechł w drzwiach i popękał, ale inne osoby mega zadowolone. 

Ponawiam pytania:
1. Czy takie preparaty jak Tectyl BodySafe Wax stosować po prostu na odtłuszczoną powierzchnie podwozia, czy na całą powierzchnie przed BodySafem powinienem zastosować podkład epoksydowy lub inny jakiś podkład? Bo tutaj nie mogłem właśnie zrozumieć kilku postów, bo miałem wrażenie, że niektórzy coś dają przed warstwą ochronną na zdrową powierzchnię. 
2. Czy warto stosować przed BodySafe na całą powierzchnię lub chociaż miejscowo (tam gdzie była ruda) Tectyl ML - preparat woskowy i dopiero na to BodySafe lub inny tego typu preparat? Znalazłem takie informację, że na początek zastosować cienką warstwę preparatu woskowego jak Tectyl ML, a następnie po wychnięciu BodySafe, co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Znalazłem takie informację, że na początek zastosować cienką warstwę preparatu woskowego jak Tectyl ML, a następnie po wychnięciu BodySafe, co wy na to?" Dość dokładnie prześledziłem wątki dotyczące tego produktu i też znalazłem takie tłumaczenie. W miejscach czyszczonych wydaje się, że tak należy zrobić. Tu jest fajny filmik który pokazuje jak to wygląda. Ja nie wszędzie tak robiłem, ale miałem prawie nowe autko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Pozwolę się dopisać do istniejącego już tematu. Otóż chcę wykonać ochronę antykorozyjną podwozia swojego auta ( w tym też nadkoli ). Nie wiem tylko jak to zrobić najlepiej. Auto obecnie ma w pełni zdrową podłogę, zero jakiegokolwiek nalotu rdzy, nie mówiąc już o samej rdzy. I teraz. Czy po prostu umyć podwozie, poczekać aż wyschnie i nałożyć preparat typu Tectyl ML Bodysafe, czy też po wyschnięciu podwozia nałożyć ze 2 razy Brunox Epoxy i na to środek np wspomniany wcześniej? Czy zrobić to jeszcze inaczej? Proszę o poradę, gdyż nie wiem jak wykonać taką operacje najlepiej by ochrona była skuteczna, i bym nie wyrzucił pieniędzy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My wolimy jak ktoś czerpie wiedzę z ISTNIEJĄCYCH informacji niż klepie by tylko klepać ... ja wiem szukanie boli i każdy chce mieć podane na tacy , bo czasu nie ma , bo się nie chce ... detailing a na takim forum jesteś uczy cierpliwości i dokładności ... miłej lektury! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem, pomyślałem i wyciągnąłem swoje wnioski. Czy jednak słuszne? Plan mam taki:

1. Poodkręcać nadkola, i poosłaniać co się da.

2. Umyć podwozie ciśnieniowo samą wodą i poczekać aż wyschnie.

3. Nałożyć Tectyl Bodysafe.

4. W profile zamknięte wpuścić Tectyl ML.

Dobrze, czy źle? 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema!
Czy ktoś z Was stosował jakiś konwerter rdzy (Dinitrol RC800 lub Fertan lub APP R-Stop) w profile zamknięte, za pomocą dyszy rozbryzgowej do profili zamkniętych i pistoletu, przed nałożeniem ochronnej warstwy wosku? 
Bo zastanawiam się czy taki Tectyl ML jeśli jest już jakaś rdza w środku coś da i ją przyblokuje, czy nic to nie da i lepiej zastosować coś przed woskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!
Czy ktoś z Was stosował jakiś konwerter rdzy (Dinitrol RC800 lub Fertan lub APP R-Stop) w profile zamknięte, za pomocą dyszy rozbryzgowej do profili zamkniętych i pistoletu, przed nałożeniem ochronnej warstwy wosku? 
Bo zastanawiam się czy taki Tectyl ML jeśli jest już jakaś rdza w środku coś da i ją przyblokuje, czy nic to nie da i lepiej zastosować coś przed woskiem?
Z opisu produktu:

(...)
Dzięki specjalnym właściwościom antykorozyjnym głęboko penetruje istniejącą rdzę zatrzymując rozpoczęty proces korozyjny.
Rewelacyjnie nadaje się na pierwszą powłokę antykorozyjną podwozia, przed zastosowaniem Tectyl Bodysafe Wax.
(...)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=12788]gales[/mention] czyli teoretycznie inny konwerter rdzy nie jest potrzebny, ale z drugiej strony ludzie stosują coś pod niego i bądź tu mądry  
W opinii oldtimerowców najlepszy na profile zamkniete to Mike Sander's.

Poczytaj tutaj:
http://motodziadki.pl/czesci-olej-konserwacja-i-inne-sprawy-jak-to-w-aucie/pare-slow-odnosnie-zastosowania-konserwacji-mike-sanders/

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gold_Car  Ale Noxudol jest pokroju Tectyla, a TEctyl wychodzi taniej. 😉 W sprayu każda chemia jest gorsza niż pod pistolet na sprężone powietrze, dlatego ja będę robił to pistoletem ze sprężonym powietrzem, jedynie w drzwi muszę wpuścić ze spray, bo nie chce zdejmować tapicerki z każdych drzwi, a sonda z pistoletu mi nie wejdzie, bo wężyk jest grubszy niż ten od spraya. 😉 

A wracając do tematu to stosujecie czy nie stosujecie coś przed woskami w profile? Bo przeszliśmy do rozmowy o woskach, a nie sposobie. 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.