Skocz do zawartości

Konserwacja podwozia.


wiggly

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie na aucie lubiącym rdzę (Mazda) po gruntownym oczyszczeniu i zdjęciu osłon położono Terotex HV-400, dodatkowo wosk w progi tej samej firmy drugi rok już trzyma bezproblemowo - potwierdzone na inspekcji zabezpieczenia ale zaleca się co 2-3 lata zedrzeć i położyć na nowo. To są dokładnie te środki :

http://www.loctite.pl/plp/content_data/135295_Ochrona_Antykorozyjna_czerwiec_09.pdf

Po aplikacji "waliło chemią" chyba z miesiąc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 VALVOLINE TECTYL BODYSAFE przetestowałem na moim autku. Podłoga umyta, na rdze powierzchniową cortanin f . Rdza robi się ciemna, na to może być vavoline ML , na koniec Vavoline BODYSAFE. Kupiłem ten w spray i dla domowego zabezpieczania w zupełności wystarczy. Robi się powierzchnia ciemna, ale nie taka smolista, nieźle odpycha wodę. Jakby ktoś chciał jeszcze przed zima spróbować polecam.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu też konserwowałem podwozie bodysafe,m, do profili stosowałem noxudola 750.

Co do noxudola 1600 to jest to fajny środek i trochę wyciszy, ale trzeba go aplikować pistoletem - struktura prawie baranka....

Inne czy to tectyl czy noxudol 900 są w spraju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem wszystko na 900, 1600 lepiej się sprawdza np przy podwoziach w terenówkach. Jak masz możliwość podłączenia pistoletu i kompresora to bierz 1600.

Ja mam w nadkolach plastikowe wkłady dlatego wszystko mam w 900...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem nadkola i zbiornik paliwa 1600, jeśli 900 jest miększa/wilgotniejsza to nie użył bym 900. 1600 jest miękka elastyczna ale nie brudzi jeśli wyschnie , a schnie bardzo długo... Na zbiornik (malowaniem cały zbiornik, bo dawałem nowy) dałem pół litra nie żałowałem środka.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, 3 dni temu odebrałem auto po konserwacji i mam pytanie. Czy taka konserwacja na amortyzatorach jest dopuszczalna? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arkao nieciekawie Ci to zrobili. Naje€&@! konserwacji na wszystko nie zabezpieczając śrub, elementów ruchomych amortyzatorów, czy nawet tłumika. Ciekawe czy elementy ruchome zawieszenia i osłony amorów będą chodzić w pełnym zakresie. Może też mieć problem w przyszłości z odkręceniem czegokolwiek pod spodem. Niechlujna robota :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator

Maluszek odebrany. Przeprowadzono konserwację podwozia oraz profili zamkniętych. Skorzystałem z oferty jednego z fachowców do których otrzymałem namiary. 
Wybrałem warsztat w Luboniu. Polecany na forum "hondziarzy" fachowiec zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Dodzwonić się i umówić graniczy z cudem. Roboty full.
Zleciłem prace jak wyżej. Zapłaciłem 300zł. Chłopacy pracują na produktach szwajcarskiej marki Sika. Tyle na ile sprawdziłem to wszystko jest bardzo ładnie zrobione. Czysto i estetycznie.
Moje auto jest trzecim jakie tam zakonserwowano i z którym miałem styczność.Za każdym razem było podobnie. Polecam i jakby ktoś miał ochotę skorzystać to podzielę się namiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, AreK napisał:

Sorry płaciłem 350. Cena zależy od ilości użytego materiału. U mnie było malutko.

Też robiłem Malucha środkiem Sika - konkretnie 6060. Taki mi polecono w hurtowni lakierniczej jako znacznie lepszy od krajowych produktów. Nigdy wcześniej nie miałem z tym styczności, robiłem sam na kanale - do odważnych świat należy.

Podłoga wyszła w porządku, oprócz zbiornika paliwa, który też trysnąłem i strasznie posmarkałem. Razi mnie to wizualnie, więc to kiedyś poprawię. Nadkola - super. Najlepsze, że pod plastikowymi osłonami nie było żadnej fabrycznej konserwacji.

Po ponad roku zero ognisk korozji. Często wchodzę pod auto i oglądam. Na podłodze położyłem na starą konserwację pozbywając się odspojonych miejsc, w nadkolach na gołą blachę. Umyłem najpierw bezdotykowo, a potem ręcznie Tenzim Truckiem. Świetnie się rozprawił z brudem.

Na pewno dużym ułatwieniem był fakt, że Maluch jest generalnie zadbany, a niedługo przed położeniem nowej konserwacji przeszedł kompletny program pt. usuwanie ognisk rdzy. Wpadło dziewięć reparaturek, głównie na progach - i poszycie, i spód.

Maluch to taki zwierz, że gdzie by nie zajrzeć, tam się znajdzie rdzę, ale mogę powiedzieć, że obecnie te miejsca u mnie można policzyć na palcach i są to głównie osłony pod silnikiem. Zlikwidowałem wszelką rdzę na karoserii, odnowiłem miskę olejową, wymieniłem wydech na nowy. Przed zimą chcę jeszcze odświeżyć wspomniane osłony. Mechanizm jak to u mnie - wymycie, wyczyszczenie mechaniczne, podkład antykorozyjny (Mipa Miparox) i farba wysokotemperaturowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Z ciekawości kupiłem produkt Sika do profili.Profilaktycznie zabezpieczę klapy i progi.Przez to,że nie posiadam ani kanału ani kompresora,więc kupiłem spraj.Cena konkurencyjna.

http://allegro.pl/sikagard-6220s-wosk-do-profili-zamknietych-500ml-i6849790878.html

Wczoraj się bawiłem.Aplikacja banalna.Jedna pucha starczyła na dwie klapy i drzwi.Zostały progi.Troszkę śmierdzi,ale to chyba normalne.Miałem kiedyś Elaskon...ten dopiero dawał po nosie.

Wiem,ze to nie jest profesjonalne zabezpieczenie,ale myślę,ze lepsze to jak nic.Tym bardziej,że grande nie ma wogóle zabezpieczenia antykorozyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 1.02.2016 o 00:38, mart napisał:

Miejsce 5

Hammerite Waxoyl

Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z ręczną pompką -

Produkt :- rozpuszczony wosk

szkodliwość dla zdrowia i otoczenia- unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia

masa zawartości w progu-26 gram

technologia zastosowania-Rozcieńczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ciśnieniem wytworzonym ręczną pompką-

Rezultat końcowy :Tłusta maź pokryła skutecznie komorę główna, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Zaleta jest możliwość wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez użycia kompresora.

 

 

Testował ktoś Waxoyl Hammerite?

To jest jakiś odrdzewiacz z woskiem w jednym?

Widziałem ten środek w sprayu w kolorze czarnym i przeźroczystym.Czym one się różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@3echo używałem Waxoyl czarnego, rozcieńczałem go benzyną ekstrakcyjną  i po odparowaniu zostawała fajna warstwa preparatu na podwoziu.

Długo się trzyma, nawet woda spod kół nie była straszna, nie pęka, odporny na zmiany tempratur no i radzi sobie z ochroną.

Kolor nie ma znaczenia, barwnik.

Nie sądzę,aby to miał być odrdzewiacz, to środek na bazie smaru a nie wosku, wg mnie warty zakupu.

Najlepszą ochronę tworzą środki właśnie na bazie tłuszczy potem woski.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=10613]3echo[/mention] używałem Waxoyl czarnego, rozcieńczałem go benzyną ekstrakcyjną  i po odparowaniu zostawała fajna warstwa preparatu na podwoziu.
Długo się trzyma, nawet woda spod kół nie była straszna, nie pęka, odporny na zmiany tempratur no i radzi sobie z ochroną.
Kolor nie ma znaczenia, barwnik.
Nie sądzę,aby to miał być odrdzewiacz, to środek na bazie smaru a nie wosku, wg mnie warty zakupu.
Najlepszą ochronę tworzą środki właśnie na bazie tłuszczy potem woski.
 
 
Nadaje się on do profili?


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.