Moderator Streat Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Godzinę temu, ShiningCar napisał: tzw. jeweling co to jest?
Moderator Domel Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2020 13 minut temu, Streat napisał: co to jest? https://www.detailingwiki.org/correction/what-is-jeweling/ https://www.autogeekonline.net/forum/auto-detailing-101-a/24897-what-jeweling.html Mało znany i chyba juz zapominany termin w detailingu Ale wciąż obecny
Moderator Streat Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2020 @Domel no to powiem szczerze ze nie znałem tego i nigdy nie widziałem moooze kiedys sam zrobie
Moderator Domel Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2020 9 godzin temu, Streat napisał: @Domel no to powiem szczerze ze nie znałem tego i nigdy nie widziałem moooze kiedys sam zrobie Bo teraz jest kult 1stepa. Szybko szybko szybko. A "jeweling" jest czasem 4-6 stepem w wyprowadzeniu lakieru na "perfekcję"
Moderator Streat Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2020 @Domel no jak przeczytałem opis to aż zrobiłam taką minę nieźle to czasu musi zajmować. Po za tym nikt by Ci za takie coś nie zapłacił, każdy chce szybko i tanio... A pojawienie się w takie coś mógłby być fajne
RoBee Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2020 @Domel no jak przeczytałem opis to aż zrobiłam taką minę nieźle to czasu musi zajmować. Po za tym nikt by Ci za takie coś nie zapłacił, każdy chce szybko i tanio... A pojawienie się w takie coś mógłby być fajne @Domel Hmmmm. Czyli około 20h na 3 etapową polerkę i około 6xczas etapu dłużej na jeweling? 60h na polerkę ಥ‿ಥ
ShiningCar Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2020 @RoBee, ten temat podalem jako ciekawostkę bo to już nie jest dla każdego Za to dla każdego jest 3D One i 3D Speed, z pomocą ktorych to past jeweling jest możliwy. To tak na marginesie
ghost Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2020 3 godziny temu, Streat napisał: @Domel no jak przeczytałem opis to aż zrobiłam taką minę nieźle to czasu musi zajmować. Po za tym nikt by Ci za takie coś nie zapłacił, każdy chce szybko i tanio... A pojawienie się w takie coś mógłby być fajne Klienci pewnie nawet 3step już rzadziej zlecają. Jak zrobisz uczciwy 3-step to jeweling wymaga dobrej techniki i dużo cierpliwości żeby jeszcze coś ulepszyć Niestety na zwykłych lakierach zysk jest niewspółmierny do włożonej pracy. Ciężko dostrzegalny gołym okiem. Co najwyżej pomiar pokaże delikatne ulepszenie. Dlatego stosuje się głównie w zawodach show car, gdzie bywają customowe wielowarstwowe lakierowania, na targach samochodowych z limitowanym lakierem, lub w topowych markach, które potrafią mieć lakiery 600 mikronów i więcej. Np Koenigsegg albo RollsRoyce Może się w to bawić też pasjonat po godzinach. Ale z punktu widzenia biznesowego dla "pospolitego klienta" jest to wtopienie gotówki. Na pokazach ma to sens, ale w aucie użytkowanym zanieczyszczenia szybko sprawią, że powierzchnia przestanie być "super idealna".
w0jta5 Opublikowano 10 Listopada 2020 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2020 Mam DA 9mm i kończy mi się menzerna 400 do cięcia. Jestem z niej zadowolony ale zastanawiam się co wypróbować kolejnego, nowego dla mnie. Mam zestaw gąbek i padów mikrofibrowych NATa. Interesuje mnie korekta dwuetapowa, także rozpad cząsteczek ściernych będzie ważnym atutem. Jestem początkującym i na podstawie wyczytanej wiedzy wole dopytać bardziej zaawansowanych fanów cięcia (na małej DA hy hy wiem...) Zastanawia mnie: - 3D 501 - Mothers Heavy Duty Rubbing Compound - Sonax ExCut 05-05
powalla Opublikowano 10 Listopada 2020 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2020 Aca 500 + 502 (lub drożej 520) 1
Corbi95 Opublikowano 20 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2020 Posiadam saab 9-3 rok 2003 kolor czarny. Do świąt planuje wykonać polerke, aby saabik ładnie błyszczał. Po tym nałoże powłoke tevo s36. Auto mocno porysowane, wykonałem etap cięcia na padzie honey wool pad ultra cut z pastą koch h9. Pod latarką inspekcyjną widać, że grube rysy udaje się usuwać, ale powstaje bałagan od futra, lakier matowieje. Pomijając pośredni etap, sam dojdę do tego czy wykonać czy nie. Chciałbym zapytać o paste maksymalnie wykończeniową. Używałem jakiś czas temu koch m2 przy innym aucie i wykańczał lepiej niż m3. A widzę, że m2 jeszcze można dostać. Natomiast interesują mnie również inne pasty. Używałem także essence, ale ona z wypełniaczami, więc nie chce na swoim aucie tego robić. Aczkolwiek wyańczała również lepiej niż m3, a z kochem m2 nie zdążyłem porównać na tym samym lakierze. Zwracam uwagę na pasty: -Koch m2 -Honey Combination Light Finishing Compound 3+ -CarPro Reflect Super Fine Polish -Menzerna 3800 Super Finish+ Którą z danych past można śmiało polecić? Szukam czegoś najdelikatniejszego, a zarazem zostawiającego najlepszą głebie lakieru. Chyba, że możecie polecić jeszcze inne pasty to poproszę Przypominam, że chodzi o prace na maszynie DA o skoku 15.
RoBee Opublikowano 20 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2020 @Corbi95 nie ma uniwersalnego przepisu na sukces przy polerowaniu. Nikt nie zagwarantuje ci, że pasta której użył dziś z dobrym efektem da taki sam rezultat u ciebie. Za dużo zmiennych! To normalne, że możesz mieć po pierwszym etapie lekki bałagan ale finisz musisz dobrać sobie sam. Kup, sprawdź, będziesz wiedział.
ghost Opublikowano 21 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2020 14 godzin temu, Corbi95 napisał: Zwracam uwagę na pasty: Osobiści polubiłem koch m2. 3D 502 jest też dość uniwersalna w temacie wykonczenia
Crasher Opublikowano 25 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2020 W dniu 20.12.2020 o 19:19, Corbi95 napisał: Posiadam saab 9-3 rok 2003 kolor czarny. Do świąt planuje wykonać polerke, aby saabik ładnie błyszczał. Po tym nałoże powłoke tevo s36. Auto mocno porysowane, wykonałem etap cięcia na padzie honey wool pad ultra cut z pastą koch h9. Pod latarką inspekcyjną widać, że grube rysy udaje się usuwać, ale powstaje bałagan od futra, lakier matowieje. Pomijając pośredni etap, sam dojdę do tego czy wykonać czy nie. Chciałbym zapytać o paste maksymalnie wykończeniową. Używałem jakiś czas temu koch m2 przy innym aucie i wykańczał lepiej niż m3. A widzę, że m2 jeszcze można dostać. Natomiast interesują mnie również inne pasty. Używałem także essence, ale ona z wypełniaczami, więc nie chce na swoim aucie tego robić. Aczkolwiek wyańczała również lepiej niż m3, a z kochem m2 nie zdążyłem porównać na tym samym lakierze. Zwracam uwagę na pasty: -Koch m2 -Honey Combination Light Finishing Compound 3+ -CarPro Reflect Super Fine Polish -Menzerna 3800 Super Finish+ Którą z danych past można śmiało polecić? Szukam czegoś najdelikatniejszego, a zarazem zostawiającego najlepszą głebie lakieru. Chyba, że możecie polecić jeszcze inne pasty to poproszę Przypominam, że chodzi o prace na maszynie DA o skoku 15. Sonax Perfect finish.
nossy Opublikowano 23 Lutego 2021 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2021 Pytanko-pacjent to dostawczy berlingo z białym akrylowym lakierem (mocno przymatowiony, zajechany-widać nie miał lekko). Jestem amatorem- do tej pory jechałem lakiery metaliczne i niemetaliczne z bezbarwnym klarem głównie manzerna 400 i 3in1, maszynki da 15mm i 9mm. Czy pod ten akrylowy podejść z czymś innym- myślałem o megsie UC, 3D one lub Carpro Clearcut. Raz że chętnie spróbuje czegoś nowego bo manzerna 400 choć fajna to jednak troszkę pyli, a 3in1 będzie za słaba na to zadanie i trochę długo się nią pracuje. Gdzieś wyczytałem, że z akrylami białymi trzeba nieco uważać bo miękkie to strasznie.
maciekelga Opublikowano 14 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2021 Część, Z racji że powoli umiera powłoka na mojej Maździe 6 GH, będę chciał odświeżyć trochę lakier one stepem, przez 2.5roku pojawiły się tu i ówdzie małe ryski, lakier nie jest mocno zmęczony. Wcześniej używałem EX 04-06, fajnie się pracowało ale spróbował bym czegoś innego Zastanawiam się między EX04 06 a 3D one, choć widziałem na forum że nawet CarPro Clear Cut też zbierał dobre opinie do one stepa, choć to już raczej liga do mocniejszego wycinania.
powalla Opublikowano 14 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2021 Jak masz jeszcze Sonaxa, to działaj nią dalej , a jak nie to kup jedną z wymienionych i testuj . Choć powiem Ci że czasem nie warto, bo każdą pastą trzeba się nauczyć efektywnie pracować i jak opanowałeś pracę EX, to może nie warto czasu tracić na np. 3D? Sam sobie odpowiedz ...
maciekelga Opublikowano 14 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2021 Może i racja, nie ma co kombinować bo się przekombinuje Fakt, nauczyłem się już pracy z EX.Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
paki112 Opublikowano 14 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2021 @maciekelga jakie wrażenia z pracy EX 04-06 na takim miękkim lakierze jak w mazdach?
maciekelga Opublikowano 14 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2021 Bardzo dobrze oceniam tą kombinacje. Wycięło sporo bałaganu zostawiając na prawdę dobre wykończenie. Pracowałem DA 15mm plus żółty NAT, tam gdzie było bardzo słabo zrobiłem więcej niż jedno podejście. Pasta pozwala też na dość długą pracę. Z minusów to dość mocno zapycha pady, jednak tu nie mam porównania do innych past.Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
4dminwhyyyyy Opublikowano 24 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2021 Używał ktoś past firmy Pai Car? Widziałem je na znanym portalu aukcyjnym u Car Lab i zastanawiałem się czy miał ktoś styczność.
Fitte Opublikowano 24 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2021 Z tego co pamiętam dziadzia ma u siebie test na YTWysłane z mojego CPH2009 przy użyciu Tapatalka
4dminwhyyyyy Opublikowano 24 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2021 no właśnie coś nie mogłem u dziadzi znaleźć na kanale nic odnośnie tych past. Chyba, że się skopało wyszukiwanie na youtube
Fitte Opublikowano 24 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2021 Nie jestem pewien czy to to samo bo nie oglądałem filmikuWysłane z mojego CPH2009 przy użyciu Tapatalka 1
Corbi95 Opublikowano 16 Kwietnia 2021 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2021 Jeżeli ktoś ma ultracut od carpro, proszę o porade bo nie wiem czy dobrze rozszyfrowałem instrukcje. Niby tak jak zadziałałem na lakierze zdało egzamin, ale chciałbym spróbować dokładnie tak jak poleca producent. Mówię o maszynie DA evoxa hdc 15. 1.Rozprowadzam paste na danej powierzchni 2.Obroty na 4, dwa przejazdy ze słabym dociskiem 3. Kolejny na tych samych obrotach z nieco mocniejszym i czwarty ze znowu mocniejszym i dotarcie Czy ja dobrze kumam instrukcje, czy coś nie bardzo?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się