Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
Opublikowano
9 godzin temu, Streat napisał:

@Domel no to powiem szczerze ze nie znałem tego 😄 i nigdy nie widziałem 😄 moooze kiedys sam zrobie 🤔

Bo teraz jest kult 1stepa. Szybko szybko szybko. A "jeweling" jest czasem 4-6 stepem w wyprowadzeniu lakieru na "perfekcję"

  • Moderator
Opublikowano

@Domel no jak przeczytałem opis to aż zrobiłam taką minę 😲 nieźle to czasu musi zajmować. Po za tym nikt by Ci za takie coś nie zapłacił, każdy chce szybko i tanio... A pojawienie się w takie coś mógłby być fajne 😁

Opublikowano
@Domel no jak przeczytałem opis to aż zrobiłam taką minę nieźle to czasu musi zajmować. Po za tym nikt by Ci za takie coś nie zapłacił, każdy chce szybko i tanio... A pojawienie się w takie coś mógłby być fajne
@Domel Hmmmm. Czyli około 20h na 3 etapową polerkę i około 6xczas etapu dłużej na jeweling? 60h na polerkę ಥ‿ಥ
Opublikowano
3 godziny temu, Streat napisał:

@Domel no jak przeczytałem opis to aż zrobiłam taką minę 😲 nieźle to czasu musi zajmować. Po za tym nikt by Ci za takie coś nie zapłacił, każdy chce szybko i tanio... A pojawienie się w takie coś mógłby być fajne 😁

Klienci pewnie nawet 3step już rzadziej zlecają.

 

Jak zrobisz uczciwy 3-step to jeweling wymaga dobrej techniki i dużo cierpliwości żeby jeszcze coś ulepszyć

 

Niestety na zwykłych lakierach zysk jest niewspółmierny do włożonej pracy. Ciężko dostrzegalny gołym okiem. Co najwyżej pomiar pokaże delikatne ulepszenie.

 

Dlatego stosuje się głównie w zawodach show car, gdzie bywają customowe wielowarstwowe lakierowania, na targach samochodowych z limitowanym lakierem,

lub w topowych markach, które potrafią mieć lakiery 600 mikronów i więcej. Np Koenigsegg albo RollsRoyce

 

Może się w to bawić też pasjonat po godzinach. Ale z punktu widzenia biznesowego dla "pospolitego klienta" jest to wtopienie gotówki.

 

Na pokazach ma to sens, ale w aucie użytkowanym zanieczyszczenia szybko sprawią, że powierzchnia przestanie być "super idealna".

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mam DA 9mm i kończy mi się menzerna 400 do cięcia. Jestem z niej zadowolony ale zastanawiam się co wypróbować kolejnego, nowego dla mnie. Mam zestaw gąbek i padów mikrofibrowych NATa.  Interesuje mnie korekta dwuetapowa, także rozpad cząsteczek ściernych będzie ważnym atutem. Jestem początkującym i na podstawie wyczytanej wiedzy wole dopytać bardziej zaawansowanych fanów cięcia (na małej DA hy hy wiem...)  😄 

Zastanawia mnie:
- 3D 501 
- Mothers Heavy Duty Rubbing Compound 
- Sonax ExCut 05-05 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Posiadam saab 9-3 rok 2003 kolor czarny. Do świąt planuje wykonać polerke, aby saabik ładnie błyszczał. Po tym nałoże powłoke tevo s36.

Auto mocno porysowane, wykonałem etap cięcia na padzie honey wool pad ultra cut z pastą koch h9. Pod latarką inspekcyjną widać, że grube rysy udaje się usuwać, ale powstaje bałagan od futra, lakier matowieje.

Pomijając pośredni etap, sam dojdę do tego czy wykonać czy nie. Chciałbym zapytać o paste maksymalnie wykończeniową. Używałem jakiś czas temu koch m2  przy innym aucie i wykańczał lepiej niż m3. A widzę, że m2 jeszcze można dostać. Natomiast interesują mnie również inne pasty. Używałem także essence, ale ona z wypełniaczami, więc nie chce na swoim aucie tego robić. Aczkolwiek wyańczała również lepiej niż m3, a z kochem m2 nie zdążyłem porównać na tym samym lakierze.

Zwracam uwagę na pasty:

-Koch m2

-Honey Combination Light Finishing Compound 3+

-CarPro Reflect Super Fine Polish

-Menzerna 3800 Super Finish+

 

Którą z danych past można śmiało polecić? Szukam czegoś najdelikatniejszego, a zarazem zostawiającego najlepszą głebie lakieru. Chyba, że możecie polecić jeszcze inne pasty to poproszę :-)

Przypominam, że chodzi o prace na maszynie DA o skoku 15.

Opublikowano

@Corbi95 nie ma uniwersalnego przepisu na sukces przy polerowaniu. Nikt nie zagwarantuje ci, że pasta której użył dziś z dobrym efektem da taki sam rezultat u ciebie. Za dużo zmiennych! To normalne, że możesz mieć po pierwszym etapie lekki bałagan ale finisz musisz dobrać sobie sam. Kup, sprawdź, będziesz wiedział.

Opublikowano
W dniu 20.12.2020 o 19:19, Corbi95 napisał:

Posiadam saab 9-3 rok 2003 kolor czarny. Do świąt planuje wykonać polerke, aby saabik ładnie błyszczał. Po tym nałoże powłoke tevo s36.

Auto mocno porysowane, wykonałem etap cięcia na padzie honey wool pad ultra cut z pastą koch h9. Pod latarką inspekcyjną widać, że grube rysy udaje się usuwać, ale powstaje bałagan od futra, lakier matowieje.

Pomijając pośredni etap, sam dojdę do tego czy wykonać czy nie. Chciałbym zapytać o paste maksymalnie wykończeniową. Używałem jakiś czas temu koch m2  przy innym aucie i wykańczał lepiej niż m3. A widzę, że m2 jeszcze można dostać. Natomiast interesują mnie również inne pasty. Używałem także essence, ale ona z wypełniaczami, więc nie chce na swoim aucie tego robić. Aczkolwiek wyańczała również lepiej niż m3, a z kochem m2 nie zdążyłem porównać na tym samym lakierze.

Zwracam uwagę na pasty:

-Koch m2

-Honey Combination Light Finishing Compound 3+

-CarPro Reflect Super Fine Polish

-Menzerna 3800 Super Finish+

 

Którą z danych past można śmiało polecić? Szukam czegoś najdelikatniejszego, a zarazem zostawiającego najlepszą głebie lakieru. Chyba, że możecie polecić jeszcze inne pasty to poproszę :-)

Przypominam, że chodzi o prace na maszynie DA o skoku 15.

Sonax Perfect finish. 👍

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pytanko-pacjent to dostawczy berlingo z białym akrylowym lakierem (mocno przymatowiony, zajechany-widać nie miał lekko). Jestem amatorem- do tej pory jechałem lakiery metaliczne i niemetaliczne z bezbarwnym klarem głównie manzerna 400 i 3in1, maszynki da 15mm i 9mm. Czy pod ten akrylowy podejść z czymś innym- myślałem o megsie UC, 3D one lub Carpro Clearcut. Raz że chętnie spróbuje czegoś nowego bo manzerna 400 choć fajna to jednak troszkę pyli, a 3in1 będzie za słaba na to zadanie i trochę długo się nią pracuje. Gdzieś wyczytałem, że z akrylami białymi trzeba nieco uważać bo miękkie to strasznie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Część,

Z racji że powoli umiera powłoka na mojej Maździe 6 GH, będę chciał odświeżyć trochę lakier one stepem, przez 2.5roku pojawiły się tu i ówdzie małe ryski, lakier nie jest mocno zmęczony.

Wcześniej używałem EX 04-06, fajnie się pracowało ale spróbował bym czegoś innego😉

Zastanawiam się między EX04 06 a 3D one, choć widziałem na forum że nawet CarPro Clear Cut też zbierał dobre opinie do one stepa, choć to już raczej liga do mocniejszego wycinania.

Opublikowano

Jak masz jeszcze Sonaxa, to działaj nią dalej , a jak nie to kup jedną z wymienionych i testuj . Choć powiem Ci że czasem nie warto, bo każdą pastą trzeba się nauczyć efektywnie pracować i jak opanowałeś pracę EX, to może nie warto czasu tracić na np. 3D? Sam sobie odpowiedz ...

Opublikowano

Bardzo dobrze oceniam tą kombinacje. Wycięło sporo bałaganu zostawiając na prawdę dobre wykończenie. Pracowałem DA 15mm plus żółty NAT, tam gdzie było bardzo słabo zrobiłem więcej niż jedno podejście. Pasta pozwala też na dość długą pracę. Z minusów to dość mocno zapycha pady, jednak tu nie mam porównania do innych past.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Używał ktoś past firmy Pai Car? Widziałem je na znanym portalu aukcyjnym u Car Lab i zastanawiałem się czy miał ktoś styczność.

Opublikowano

Z tego co pamiętam dziadzia ma u siebie test na YT

Wysłane z mojego CPH2009 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano



Nie jestem pewien czy to to samo bo nie oglądałem filmiku

Wysłane z mojego CPH2009 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jeżeli ktoś ma ultracut od carpro, proszę o porade bo nie wiem czy dobrze rozszyfrowałem instrukcje. 

Niby tak jak zadziałałem na lakierze zdało egzamin, ale chciałbym spróbować dokładnie tak jak poleca producent. Mówię o maszynie DA evoxa hdc 15.

1.Rozprowadzam paste na danej powierzchni

2.Obroty na 4, dwa przejazdy ze słabym dociskiem

3. Kolejny na tych samych obrotach z nieco mocniejszym i czwarty ze znowu mocniejszym i dotarcie

Czy ja dobrze kumam instrukcje, czy coś nie bardzo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.