Skocz do zawartości

Jaki zestaw past do DA?


Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, ShiningCar napisał:

Na plus jest również pylenie i docieranie.

Na + dla której pasty bo clear cut jakby nie pyli w ogóle :-o ? Usunięcie resztek CC też jest banalne.

 

3D Hybrid interesuje mnie jako rywal dla CPCC w kontekście bycia pastą one-stepową bo ClerCut jako taka na moim lakierze zdał test śpiewająco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia subiektywna, którą potwierdziły również osoby mające ClearCut i 3D ONE w rękach.

Jako pasta one-step 3D z pewnością się sprawdzi z tym, że jak napisałem wyżej, pod względem mocy z 3D lepsze są ACA500 (niebawem dostępna), ewentualnie AAT501.

Nie namawiam na siłę, ale przy okazji warto spróbować 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

CarPro CC to super produkt.Zastąpił u mnie onestepowego Sonaxa 04-06.

Tak przy okazji odpierdzieliłem nim babci chromowany krzyżyk na kolęde.Wygląda jak nowy a szmata dosłownie czarna więc na takim materiale też daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, poszukuję padów i pasty do maszyny DA (skok 15mm), jest to moja pierwsza maszyna polerska i w ogóle jakakolwiek moja pierwsza praca z korektą lakieru. Pacjent na początek będzie to miękkim lakieru Hondy Accord, nie zależy mi na 80-90% korekcie, chcę usunąć sporo ilość rys i mikro rys.
1. Jaką polecacie firmę gąbek polerskich? Jest ich dość sporo i na temat wszystkich trudno coś znaleźć. Z polecanych z tego co mi się udało zauważyć na forum to: NAT, Royal Pads, 3M, Lake Country. Wiem, że są jeszcze gąbki od RRC, ADBL, Flexi Pads. Które z nich polecicie i mają najlepszy stosunek do jakości? Przede wszystkim zależy mi, aby szybko się nie zapychały pastami, bo wiadomo, że na początek nie będę miał tyle gąbek, aby zrobić każdą z nich 1-2 elementy max i zakładać kolejną.
2. Wybór pada do one-step'a Hondy, na początek myślałem nad padem polishowym lub finishowym, który z nich będzie dobrym wyborem?
3. Wybór pasty, moje propozycje:
Megs UC, ale z tego co tutaj wyczytałem zostawia dużo wypełniaczy i niestety po wymyciu lakier nie wygląda tak samo dobrze jak przed, z drugiej strony jednak piszecie, że wybacza dużo błędów i łatwo się wymywa.
Menzerna 3000 lub 3500, ale te pasty są podobno "tłuste" i trudno je wymyć, nie wiem czy nie zbyt delikatne.
KOCH P2.02 lub AntiHolo(nie wiem czy nie będzie zbyt delikatny).
Nie rozważałem żadnej pasty typowo one-stepowej (np Menzerna 3w1) lub agresywniejszych, bo nie chcę usunąć sporej ilości lakieru, bo jak wiadomo zbyt grubej warstwy lakieru w japończyku nie mamy. Ale też nie interesują mnie żadne pasty z wypełniaczami, którą wymyje i będzie prawie taka sama ilość rys jak i przed zabiegiem. 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby czytałeś , a o 04-06 nie wspomniałeś? Pady? Każdy ma swoje ulubione i jak wybierzesz z tych co napisałeś , to nie wtopisz . Niedawno jeden moderator wrzucał posta jak wygląda jego Honda po szybkim one stepie , tylko trzeba poszukać i poczytać. 

 

PS: poczytaj też co to AIO, bo najwidoczniej mylisz je z pastami polerskimi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rudi0018, na miękki lakier 3D ONE Hybrid Compound&Polish jeśli potrzebujesz usunąć nieco więcej. W przypadku tej pasty zmieniasz tylko gąbki i możesz to robić od gąbki typu futro/cutting do miękkiej gąbki wykończeniowej. Pasta jest bardzo skuteczna i wdzięczna w pracy, nawet na miękkich, często problematycznych lakierach.

Druga opcja to 3D SPEED All in One, ta jest słabsza niż ONE, ale potrafi po dobraniu odpowiedniego pada do lakieru również pokazać pazur (usuwanie defektów).

Co ciekawe, jak na pastę typu All in One (zawiera wosk) praktycznie wcale nie wypełnia (np. w porównaniu do Menzerny 3in1) a dociera się, jak powyżej bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powalla Odrzuciłem sonaxa, więc mam rozumieć, że odrzuciłem najlepsza pastę w porównaniu do wyżej wymienionych przeze mnie? 🙂 A może rzeczywiście, nie przeczytałem tematu i walę ściemę. 😉 
Oczywiście, za chwilę poszukam, ale może mi coś umknąć i mogę ominąć jakieś tematy, zluzuj. 😉 

Po czym stwierdzasz, że mylę produkty AIO z pastami? 

@ShiningCar Ok, dzięki poszukam testów i wypowiedzi tych past, zresztą widziałem na poprzednich strony filmy i posty.

Tylko jak mówiłem zależy mi na jak najmniejszej grubości "wyciętego", jeśli mogę tak to nazwać lakieru. 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rudi0018 napisał:

Tylko jak mówiłem zależy mi na jak najmniejszej grubości "wyciętego", jeśli mogę tak to nazwać lakieru. 😉  

ONE, gąbka typu polishing/finishing i powinno być dobrze 😉 ewentualnie AAT 502, która jest nieco podobna do Sonaxa Perfect Finish'a (moim zdaniem, nawet nieco mocniejsza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rudi0018 napisał:

Megs UC, ale z tego co tutaj wyczytałem zostawia dużo wypełniaczy i niestety po wymyciu lakier nie wygląda tak samo dobrze jak przed, z drugiej strony jednak piszecie, że wybacza dużo błędów i łatwo się wymywa.

UC jedni wymywają inni nie. Twój wybór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rudi0018 , z własnego doświadczenia z czystym sumieniem do one-step'a polecam ClearCut na one stepowym padzie od Royal Pads. Na wiosnę będę porównywał CC z 3D więc powiem coś więcej w tej kwestii. A co padów to dobre opinie zbierają też Super Shine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał82 Ok, ale po one stepie nie zostawię lakieru bez niczego, dlatego będzie położony wosk, a nie wymycie pasty polerskiej przed woskiem chyba jest nie najlepszym pomysłem? 

@Strus Co do padów widzę, że będzie trzeba samemu zacząć kupować i testować, bo tak jak już powiedzieliście każdy ma swoje indywidualne typy. 😉
A co do pasty to napisałem taki post w tym temacie, bo tak jak już wcześniej powtórzyłem kilka razy mam miękki lakier Hondy i nie chciał usunać zbyt grubej jego warstwy i zostawić na nim "bałaganu", dlatego szukam delikatnym środków przez pasty finishowe/polishowe. 😉

@ShiningCar  3D ONE Hybrid Compound&Polish jest najdelikatniejsza z wyżej wymienionych przez Ciebie? 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus, ONE jest nieco słabsza od ClearCut, ale wydaje się bardziej uniwersalna. Jeśli trzeba używasz jej z miękką gąbką i robi świetną robotę, również po wymyciu.

W bezpośrednim porównaniu mocy lepiej mogą wypaść pasty 3D z serii AAT i spodziewana niebawem pasta cuttingowa z serii ACA 500, która maksymalnie skraca czas i ma istotny wpływ na temperaturę pracy. 

@rudi0018, najbardziej uniwersalna, delikatniejsza jest AAT 502 i SPEED (ta zawiera wosk) 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ShiningCar  No właśnie jeśli mowa o SPEED to nie interesuje mnie pasta z woskiem, bo i tak po korekcie będę kładł ten który mnie najbardziej interesuje. A po korekcie nakładać cleaner to średnia sprawa, to już wolę robić dwu etapową korektę. 😉 
Piszesz również, że pasty AAT mogę wypaść lepiej pod względem mocy od ONE, a później, że jest delikatniejsza AAT 502 😄 Troszeczkę tu się pogubiłem

Jeśli chodzi o Sonax Ex 04-06 podobno bardzo zapycha gąbki, a w moim przypadku gdy na samym początku będę miał ich nie wiele, to też średni pomysł. Podobno lepszy Sonax Perfect Polish 04-06. 

Wiem, że najlepiej testować i samemu dobrać gąbkę i pastę na lakierze, ale chciałbym mieć jakikolwiek punkt wyjścia dzięki waszej pomocy, a przede wszystkim wiedzy. 😉 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rudi0018 Też jestem początkujący w temacie korekt 🙂 Ale już 2-3 auta zrobiłem i jako onestep idealnie spisała mi się pasta Koch F5.01 (żółta) - Znikome pylenie. Szybki czas wypracowania.

Co podejście, to przedmuchiwanie pada sprężonym powietrzem (czystość pracy bardzo ważna).
Na Sedana typu BMW serii 5 zużyłem 2 pady polishowe-żółte. Naprawdę według mnie to ta pasta jest rewelacyjna.

Wiadomo niema reguły. Co samochód, to inny lakier. Np Nissan Juke robiłem one step Koch H8 + pad finishowy Royal Pads Czerwony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie 

Potrzebuję pomocy w doborze pasty polerskiej. Posiadam Honde civic ufo w kolorze brązowym( w słońcu ) w cieniu i słabym oświetleniu wydaje się czarny (sporo perły), sprzedający prawdopodobnie zrobił korektę lakieru ale jakąś cuttingową pastą bez wykończenie gdyż jest bardzo dużo mikro rysek i hologramy które w słońcu wyglądają strasznie. Posiadam maszynkę polerską DA skok 15mm poszukuję jakąś delikatną pastę by zlikwidować te nieszczęsne hologramy i mikro ryski, nie zależy mi na usuwaniu jakiś głębszych rys bo jest ich po prostu mało. Czytając forum polecaną pastą jest sonax ex04/06 ale obawiam się że na moim miękkim lakierze mogą pozostać hologramy jaką finiszową pastę polecacie do tego lakieru KOCH ANTIHOLOGRAM M2.01 będzie ok a może menzerna 3800? Pracę chcę zacząć od jak najdelikatniejszego zestawu past i padów i ewentualnie przejść na coś mocniejszego jeśli pasta finiszowa nie da rady. Wiem że nikt mi nie poda na 100% idealnego zestawu poprostu nie chcę kupować wszystkich dostępnych past na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, rudi0018 napisał:

Piszesz również, że pasty AAT mogę wypaść lepiej pod względem mocy od ONE, a później, że jest delikatniejsza AAT 502 😄 Troszeczkę tu się pogubiłem

@rudi0018 AAT to klasyczny, dwu krokowy system polerski, AAT 501 Cutting Compound - pasta ścierna, AAT 502 Finishing Polish - pasta wykończeniowa.

AAT 502 w przypadku delikatnych lakierów i mniejszych defektów na średnio twardej gąbce/miękkiej robi również b. dobrą robotę.

Skoro nie interesuje Cię pasta z woskiem to z 3D do wyboru pozostaje : ONE Hybrid Compound&Polish lub AAT 502.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rudi0018 

Nie tylko pasta i pady są ważne przy one stepie 😉 wymienię chyba wszystko :

pasta

pady

twoje oczekiwania 

stan lakieru

historia lakieru (malowany czy Ori)

przyjemnosc z pracy 😁

maszyna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tomas22 napisał:

Nie tylko pasta i pady są ważne przy one stepie 😉 wymienię chyba wszystko :

pasta

pady

twoje oczekiwania 

stan lakieru

historia lakieru (malowany czy Ori)

przyjemnosc z pracy 😁

maszyna

skill / technika - to w sumie niezależnie od etapu

czas pracy / efektywność - możemy poświęcić różną ilość czasu  na ten sam efekt zależnie od wyboru ścieżki

tak tylko trochę uzupełniłem 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomas22 @ghost Oczywiście, że tak, techniki niestety brak, dopiero będą ją zdobywał jak widać, historię lakieru też znam i 2 elementy malowane reszta oryginał, także to co będzie dobrze się sprawdzało na ori lakierze niekoniecznie musi na malowanym powtórnie. Jeśli chodzi o maszynę, to DA Hamron z Jula (15mm), przyjemność to podstawa, wszystko co robię przy aucie, motocyklu i innych zmechanizowanych pojazdach to robię to z pasji do motoryzacji. 🙂
A co do oczekiwań to wolę mniej wyciąć rys, te głębokie, lub nawet średnio głębokie zostawić, tylko pozbyć się tych wielu mikro rys i zostawić większą grubość lakieru i to jest dla mnie najważniejsze przy doborze pasty i padów. Aby nie zjechać totalnie grubości lakieru.

@ShiningCar Teraz to już nie wiem, czy nie zrobić lepiej w dwóch etapach, czyli pasta średnio ścierna typu Koch F5.01 - tylko niestety 1l butelki (co będzie jej odpowiednikiem w 3D, ten ATT 501? Czy to mocniejsza pasta?). I na koniec Koch Antihologram lub inna pasta tego pokroju. Może będzie bezpieczniej dla mojego lakieru. 
A druga kombinacja to ta sama pasta i dwa różne pady na początek i później na wykończenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.