Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w ostatnim czasie zakupiłem hondę Civic VIII generacji z przebiegiem 205tys km, z tego co wiem poprzednio zalany 5w40nieznanej firmy, dlatego zwracam się do was z pytaniem, co polecili byście do tego silnika 1.8 evtec. Chciałbym też zrobić mu płukankę i jakiś dodatek do paliwa. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sparco911 OK, to chciałem wiedzieć.
Ja Ci 0w20 nie polecam, chociaż jak piszesz, producent zaleca taka lepkość oleju. która wbrew obiegowej opinii ma bardzo wiele zalet w porównaniu choćby z uwielbianym 5w40.
Ale mniejsza o to.
Proponuję oleje 5w30 z HTHS 2.9-3.5, czyli obniżoną lepkością dynamiczną w stosunku do olejów 5w40.
Będą to oleje ACEA A5/B5 lub oleje klasy API SN Resource Conserving, czy ILSAC GF5.
Grupa 1) Orlen Max Expert F, Lotos Aurum lub Synthetic A5/B5, 
Grupa 2) Oren Max Expert DEX1, GM Dexos1 gen2.

Na razie tyle.
To oleje najtańsze, ale bardzo przyzwoite.
100PLN za 4L i na browca jeszcze zostanie.
Jak sobie zażyczysz inne propozycje - pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w ostatnim czasie zakupiłem hondę Civic VIII generacji z przebiegiem 205tys km, z tego co wiem poprzednio zalany 5w40nieznanej firmy, dlatego zwracam się do was z pytaniem, co polecili byście do tego silnika 1.8 evtec. Chciałbym też zrobić mu płukankę i jakiś dodatek do paliwa. Pozdrawiam
Ja leję Shell 5W30 A3/B4, ale ciężko go już dostać, bo wypiera go ten z normą C3. Też kosztuje w okolicach 100zł za 4L.

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Saczi napisał:

@sparco911 OK, to chciałem wiedzieć.
Ja Ci 0w20 nie polecam, chociaż jak piszesz, producent zaleca taka lepkość oleju. która wbrew obiegowej opinii ma bardzo wiele zalet w porównaniu choćby z uwielbianym 5w40.
Ale mniejsza o to.
Proponuję oleje 5w30 z HTHS 2.9-3.5, czyli obniżoną lepkością dynamiczną w stosunku do olejów 5w40.
Będą to oleje ACEA A5/B5 lub oleje klasy API SN Resource Conserving, czy ILSAC GF5.
Grupa 1) Orlen MAx Expert, Lotos Aurum lub Synthetic A5/B5, 
Grupa 2) Oren Max Expert DEX1, GM Dexos1 gen2.

Na razie tyle.
To oleje najtańsze, ale bardzo przyzwoite.
100PLN za 4L i na browca jeszcze zostanie.
Jak sobie zażyczysz inne propozycje - pisz.

Dzięki za odpowiedź, czytałem trochę też na oilclubie i właśnie tam była dyskusja na temat tego 0w20 do którego sam nie jestem przekonany, więc skoro proponujesz 5w30 to może faktycznie to będzie lepsza alternatywa, natomiast myślałem bardziej by kupić coś z amisola, nie zależy mi na najtańszym rozwiązaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sparco911 napisał:

myślałem bardziej by kupić coś z amisola, nie zależy mi na najtańszym rozwiązaniu.

Spoko, czyli liczysz się z wysokimi wydatkami.
Jak pokonujesz rocznie 15-20 tys km w większości w trasach, to lej 5w30 Signature Series ASL i kończymy temat.
Do krótszych interwałów, Amsoil jest po prostu za drogi i szkoda go zlewać po 7, czy 10 tys km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sparco911 napisał:

@Saczi może coś tańsza ale z podobnej półki jakościowej? 

Nie uważasz, że Twoje wymagania się nieco wykluczają? 😉 Poza tym nawet jeśli, to wymiana oleju za 200zł co 10.000km (nie wiem jakie masz przebiegi roczne, ale nawet gdybyś miał to zrobić dwa razy do roku), to nie jest majątek aby zachować silnik w dobrej kondycji - tylko musisz wziąć pod uwagę, że R18A2 wymaga dolewki od czasu do czasu, a Amsoil występuje chyba tylko w tych większych bańkach (btw. on chyba jest w opakowaniu galonowym co daje niecałe 4L - a na wymianę potrzebujesz właśnie 4L, także trochę zabraknie). A nawet jeśli są mniejsze opakowania, to przebitka cenowa będzie kosmiczna. Uwierz mi, że wymieniając w takim interwale, czy zalejesz wspomniany wyżej Orlen, Lotos, Shell czy nawet ten podstawowy Valvoline Synpower - niczego to nie zmieni, poza oszczędnością w Twojej kieszeni. 

Lepiej dołożyć do OEM filtra oleju (40zł na znanym portalu aukcyjnym). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mumins właśnie widziałem że ten amisol ma niecałe 4 litry i kosztuje 250zl więc musiał bym kupić jeszcze małe opakowanie gdzie nie ma tam pełnego litra a kosztuje koło 70 zł, więc robi się już 320. Dlatego pytałem o podobne rozwiązanie ale może żeby tak wyszło do tych 2stow bo faktycznie masz rację co do dolewania w tych silnikach. A co do przebiegów, to będzie na pewno z 3 może 4 razy w roku trasa gdzieś 1500km plus dziennie ok 50km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sparco911 napisał:

... polecił byś ... coś tańsza ale z podobnej półki jakościowej? 

Już Ci podałem w pierwszym poście moje propozycje.
Ogólnie, każdy olej 5w30 z normą ACEA A5/B5 (czyli w większości z normami forda 913x) lub GM Dexos1 gen2/ILSAC GF5 będzie dobry.
Inna sprawa, że silniki Hondy "pojadą na wszystkim" (od 0w20 po 10w40), co nie znaczy, że takie "gęste gluty" masz stosować.
Podaj może budżet na olej, to się zaproponuje w punkt.

PS
Płukanka przed każdą wyminą oleju wskazana, ale nie obowiązkowa.
10-20 min na obrotach podwyższanych chwilowo do 2000, pomoże spuścić stary olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uzupełnieniu do uwagi @Saczi - ja nie stosuję żadnych płukanek, ale zmieniam tego Shella co 10k, praktycznie co do kilometra. Silnik jest czyściutki, użytkuję go od 50 tysięcy, aktualnie na blacie niespełna 240. 

Także 140zł oliwa+40zł filtr i masz naprawdę przyzwoity duet, który zapewni bezproblemową pracę. Różnicę przeznacz na regulację luzów zaworowych (jak masz LPG, to co 20kkm TRZEBA to robić). 

received_778272510186770.jpeg.5ca050f0761f0495efe002d8a3533bbd.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

osobiście mam takie samo podejscie jak @Mumins

10 godzin temu, Mumins napisał:

Poza tym nawet jeśli, to wymiana oleju za 200zł co 10.000km

Wydatek 200 czy 300 zł 1-2 razy do roku to żaden wydatek a przynajmniej bedzie dobry olej zalany. Osobiscie leje aktualnie Ravenol 5w30 FDS do mojego civica i po zmianie z Motula odczułem znaczną roznice. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sparco911 napisał:

@Saczi budżet powiedzmy to 200zl za 5l było by dobrze się zmieścić, żeby ten litr był na dolewki

Hm, ciężko tak polecić, jak ktoś nie słucha się rad ...

Pierwszy wybór - Orlen/Lotos.
Serio, rozważ te oleje, bo ceny rosną jak na drożdżach.
Jeszcze niedawno kosztowały 65PLN/4L, niedługo 100PLN będzie mało.

Shel Helix Ultra A5/B5 - zawsze dobry wybór.
Castrol Edge lub Magnatec A5/B5 - ważaj na źródło zakupu
Eurol Fortence - to dobre, holenderskie oleje
Gulf Formula FS - holenderski blender, który stosuje bazy olejowe z Kuwejtu (Q8). Jeden kolega z oilclub.pl bardzo chwali sobie te oliwy.

Nie wiem, co jeszcze mogę polecić?
Motul/Total/ LiquiMoly/Meguin/Valvoline/ ... wszystkie one z normą A5/B5, bądź Ford 913c lub d są do siebie bardzo podobne.

 

Godzinę temu, sparco911 napisał:

a co do płukanki też mógłbyś coś polecić bo jednak chciałbym zastosować

Ja stosuję Archoil 2820. Niedawno pojawiła się wersja w 100ml butelce, która jest w sam raz do silnika, gdzie jest 4L oleju. Cena 20PLN
Możesz zastosować rónież mocniejszą no i droższą Oilem Power Flush.
Inni producenci, to np Liqui Moly.
Ja stosowałem również Shella w cenie 8PLN/0.5L, ale to było dość dawno.
Dowolna, byle nie ON i nafta.
Te, które wymieniłem, są przynajmniej pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Saczi dzięki wielkie za rady sorki, że lekki chaos wprowadziłem, natomiast zastosuje się do któregoś z poleconych olejów jak i płukanek, a jak będę po wymianie to podzielę się pierwszymi wrażeniami 🙂 jeszcze raz dziękuję wszystkim za rady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mumins tak, 0w30, ale to nie robi drastycznej różnicy.
Olej na dodatek jest w tym momencie zrobiony z baz GTL - przykładowa oferta:
https://galonoleje.pl/0w30/2963025-shell-helix-ultra-0w30-a5b5-4l-5011987031944.html?gclid=CjwKCAjwmJeYBhAwEiwAXlg0AWuYHI9caZp4HADAQPoyAlcn7OdoIm46Mb0a2Kaoa9KdyL9liqjRBxoCWhcQAvD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2022 o 20:20, Saczi napisał:

@dejmian93 a w jakim celu chcesz zmienić olej na 5w40? Sae30 jest wystarczające.

I tak, trzymałbym się normy dexos2/C3. Dexos1 gen2 nie jest dla twojego silnika, bo dedykowany turbo benzynom z wtryskiem bezpośrednim, gdzie występują samoaplony (lspi). Lepkości, szczególnie dynamiczna (hths) jest niższa niż w 5q30 dexos2.

I tak, w najniższej cenie proponuje bdb polskie oleje Orlen lub Lotos. Masz do wyboru 6 różnych olejów, więc całkiem sporo.

Orlen Max Expert XD lub V.

Lotos Synthetic lub Aurum z oznaczeniami C2+C3 lub 504/507.

Różnią się tym, że seria Aurum nie została certyfikowana przez producentów, a posiada jedynie deklaracje zgodności z normami.

Seria Synthetic Lotosa i Max Expert Orlena posiadają odpowiednie aprobaty, więc można je nawet na gwarancji lać.

Z droższych - np Mobil 1 ESP 5w30.

 

Gdybyś jednak się uparł na sae40, to proponuję 0w40. Oleje to Aral super tronic lub Castrol edge 0w40.

To oleje oparte w 100% o bazy pao - Aral, lub w znacznym stopniu oparte o pao z domieszką hc (Castrol).

Dziękuje Ci za propozycje. Myslalem o przejsciu na 5W40 bo ten silnik pracuje w temperaturze roboczej od 103 do 109 stopni więc nie ma lekko. Nad 0W40 nigdy nie myślałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dejmian93 i co z tego, że olej ma 110c?

Większość modyfikatorów tarcia ma temperaturę aktywacji od 60 do 90c, więc właśnie wtedy "działają". To jest jedna sprawa.

Druga to tzw pompowalność oleju i nie ma tu na myśli temperatur rzędu -25c, a tak od 20 do 40c, czyli pod zaś normalnego użytkowania. Około 70% zużycia silnika występuje podczas jego rozruchu. Olej o niższej lepkości (sae30) szybciej dopłynie do punktów tarcia niż odpowiednik sae40. 40'ka zrobi ciśnienie, otworzy się zawór bocznikowy i para pójdzie w miskę olejową. 30ka przy podobnym ciśnieniu, będzie się szybciej przepychać w głąb silnika. 

 

 

Oczywiście Ty decydujesz jaki olej wlejesz. Ja tylko proponuję, bo odpowiedzialności nijak nie biorę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu czytam ten wątek, podziwiam wiedze niektórych osób co sie tutaj wypowiadają. Ale ludzie to jest tylko olej 😁 w normalnym dupowozie wymienić raz do roku czy przy odpowiednim przebiegu km i temat sie zamyka. Co innego auta do motorsportu, ale nie o tym gadka. Moim zdaniem podstawa to regularna wymiana, a czy naleje castrola czy Millersa czy inny premium olej to silnik zbytnio to nie odczuje i tak bedzie chodził podobnie 😜 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dejmian93 napisał:

...jeszcze dopytam o Twoją opinie o olejach z firmy Total. 

To nie tak. Każda firma ma lesze lub gorsze produkty. Opinia o całości nie ma po prostu sensu.
Ja jeżdzę na Amsoilu i pomomo,że to świetne oleje, moim zdaniem poza serią Signature, inne oleje są przeciętnie lub porównywalne z tańszymi europejskimi.
Chcesz Totala do Astry?
Nie ma sprawy, ale popatrz:
image.png.b220f3dd02a715491abf46c4bdae03cb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.