Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, pacjent Peugeot  308 t9 1,6 BlueHDI 120KM, 220 tyś. nalotu.

Norma PSA B71 2312

Wymiana co 8 - 10 tyś. km

Zużycie oleju od wymiany do wymiany dwie kreski na bagnecie - nie dolewam

Dwie wymiany miałem na zalecanym oleju Total Ineo First 0w30, kolejna wymiana była na Valvoline Synpower ENV C2 5w30 dla normy B71 2290. Tak mi polecono w dwóch sklepach Peugeota i przez mechanika i przyznam szczerze, że na Valvoline silnik dużo lepiej pracuje niż na rekomendowanym Totalu, powiedział bym bardziej miękko, ciszej zwłaszcza na zimnym silniku. Zużycie oleju jakie podałem tyczy się oleju Valvoline, bo Totala łykał do połowy miarki - musiałem dolewać.

Polecicie może jakąś lepszą jakościowo alternatywę do Valvoline 5w30 ewentualnie do Totala, choć jeśli mam być szczery, raczej zostałbym przy 5w30?

Budżet do 250 zł za 4 litry 

W grę wchodzi również olej + dodatek/uszlachetniacz do oleju, np. często tutaj polecany archoil 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 250 AR9100 kosztuje teraz ok 90~100pln. Ale warto. Jeśli ma być pożądnie to poleciałbym Eurol Ultrance PSA 0W-30. Na 0w zimą zawsze lepszy start i szybsze smarowanie. Nie wymaga AR bo sam w sobie ma sporo dobrego. Jeśli miałeś pobory to zalecana płukanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał(a):

... Jeśli miałeś pobory to zalecana płukanka.

No właśnie spory pobór miałem na Totalu 0w30, przy Valvoline 5w30 pobór o ponad połowę mniejszy

 

Godzinę temu, Saczi napisał(a):

Eurol to koszt~240pln.

Proponuje Texaco pro da p. 4L to ~175pln. Z ar w około 250pln możesz się zmieścić.

Poza tym sam nie wiem, po co na siłę trzymać się 2312, gdzie oleje sa tak drogie...

 

Budżet 250 zeta przeznaczony jest na sam olej. Jeśli do tego ma dojść jakiś dodatek to ja to akceptuję 

Ja na siłę nie trzymam się normy 2312 bo właśnie mam olej z normą 2290 i w moim odczuciu silnik dużo lepiej pracuje, zwłaszcza na zimnym... i takie też były argumenty ludzi którzy polecali mi przejść na 5w... że "silnik mi się odwdzięczy" 

Dzięki za propozycje

Edit 

Nie powinno być przypadkiem pro DS? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeszedłem z 5w30 na 0w30. Zimą jest ogromna różnica w szybszym osiąganiu temperatury i ciszy pracy mojego diesla. W twoim przypadku nie wykluczam wyższości Valvoline na Total stąd twoje odczucia ale tym bym się nie sugerował, tylko przepłukał silnik i nalał porządnego 0w30 a po czasie ci się odwdzięczy. Jeśli koszt do zaakceptowania to z AR9100 będzie to najlepsze co możesz zrobić dla silnika. Wtedy dopiero zobaczysz różnice w głośności pracy. Nawet moja lewa w tych tematach kobita zauważyła. 

Ja bym zalał Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W-30 + AR9100 i bajka.

Nie zapomnij o płukance, a zobaczysz różnice w ubywaniu olej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dostęp do Ravenol po dobrych pieniądzach to bardzo warto. To Znakomite oliwy tylko trochę ceny wywindowali i już nie polecam tak jak kiedyś. Sam jeździłem na SSL kupę km i wspominam to dobrze. Moje Audi chodziło na tym najlepiej z wszystkich 502. 505.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ostatnio znajomy przetestował dodatek do oleju Verylube Turbo. Bardzo chwali efekty za cichą pracę, łagodniejszy rozruch i spadek spalania o 0,4 l/ 100km. Macie doświadczenia z tym środkiem? Podobno lepiej działa niż AR  z serii 9.

Mam ochotę zalać u żony w Fordziku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czester
O Panie, powiem "na odwal się" - lej cokolwiek z normą ACEA Cx (C2, C3, C4). C5 nie polecam, bo to 0w20.
Czyli nasze Orleny, Lotosy, Eurol, Shell, Castrol, Motul - jakikolwiek olej, którego bańka np Ci się spodoba.
Trzymając się normy, czyli ACEA C4/RN720, rzuć okiem w kierunku Orlen Max Expert C4:
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-5w-30-c4.2059/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, Saczi said:

@czester
O Panie, powiem "na odwal się" - lej cokolwiek z normą ACEA Cx (C2, C3, C4). C5 nie polecam, bo to 0w20.
Czyli nasze Orleny, Lotosy, Eurol, Shell, Castrol, Motul - jakikolwiek olej, którego bańka np Ci się spodoba.
Trzymając się normy, czyli ACEA C4/RN720, rzuć okiem w kierunku Orlen Max Expert C4:
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-5w-30-c4.2059/

Dzięki. Aktualnie mam zalany właśnie Orlen, ale zbliża się 10kkm także trzeba coś świeżego zalać : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny po poradzie w tym wątku przez szanownych kolegów, zalałem do Mazdy 3 BK 2,0 benzyna 150 KM olej Olej PLATINUM MAX EXPERT F 5W-30 . Przedtem płukanka LM i teraz dodałem do oleju Liqui Moly Oil Additiv DWUSIARCZEK MoS2 8342 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego dodatku na mos2 to bym nie lał. W moim byłym aucie chyba mi kanaliki trochę pozamykał bo bardzo zagęścił olej i ograniczył jego przepływ. Objawiało się to głośniejszą pracą popychaczy zaworów na zimno i trwało to zbyt długo zanim ucichły.Raczej coś z AR9000.  Płukanka LM to taz bez szału. W porównaniu do AR czy Tec2000 słabo działa, ale lepsza niż nic. Obecnie testuje Verylube Turbo. U znajomego jak twierdzi się świetnie sprawdza. Spadło zauważalnie spalanie, jest ciszej i trochę lepiej wchodzi na obroty.Przelatam na nim parę tysięcy to napiszę czy u mnie też się potwierdza. Po 40km niepożądanych efektów na razie nie widzę.Jest rzadki i nie wpływa na gęstość oleju 0w czy 5w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, belzebiasz napisał(a):

@Vujek Hej, a masz jakieś zdanie na temat płukanki od Oilsyn (dawniej Oilem)? Zawsze używałem tej od LM (zarówno czarnej jak i białej wersji) i myślę nad zmianą 

Very good  ale w podobnej cenie masz Tec2000 .AR 28 też daje radę i tańszy ale trochę lepsze efekty daje Tec2000

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuję pomocy. Potrzebuję zalać olej silnikowy do rzadko spotykanego samochodu Daihatsu applause 1.6 16v z 1997 roku. Auto do tej pory zalane olejem BP Visco 2000 15 w40.  Nadmiernie że auto bierze olej w granicach 2 setek na 100 km. Jakim go olejem zalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.