Piobo Opublikowano 20 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 Cześć, pacjent Peugeot 308 t9 1,6 BlueHDI 120KM, 220 tyś. nalotu. Norma PSA B71 2312 Wymiana co 8 - 10 tyś. km Zużycie oleju od wymiany do wymiany dwie kreski na bagnecie - nie dolewam Dwie wymiany miałem na zalecanym oleju Total Ineo First 0w30, kolejna wymiana była na Valvoline Synpower ENV C2 5w30 dla normy B71 2290. Tak mi polecono w dwóch sklepach Peugeota i przez mechanika i przyznam szczerze, że na Valvoline silnik dużo lepiej pracuje niż na rekomendowanym Totalu, powiedział bym bardziej miękko, ciszej zwłaszcza na zimnym silniku. Zużycie oleju jakie podałem tyczy się oleju Valvoline, bo Totala łykał do połowy miarki - musiałem dolewać. Polecicie może jakąś lepszą jakościowo alternatywę do Valvoline 5w30 ewentualnie do Totala, choć jeśli mam być szczery, raczej zostałbym przy 5w30? Budżet do 250 zł za 4 litry W grę wchodzi również olej + dodatek/uszlachetniacz do oleju, np. często tutaj polecany archoil Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 21 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 Tylko 250 AR9100 kosztuje teraz ok 90~100pln. Ale warto. Jeśli ma być pożądnie to poleciałbym Eurol Ultrance PSA 0W-30. Na 0w zimą zawsze lepszy start i szybsze smarowanie. Nie wymaga AR bo sam w sobie ma sporo dobrego. Jeśli miałeś pobory to zalecana płukanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 21 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 Eurol to koszt~240pln. Proponuje Texaco pro da p. 4L to ~175pln. Z ar w około 250pln możesz się zmieścić. Poza tym sam nie wiem, po co na siłę trzymać się 2312, gdzie oleje sa tak drogie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piobo Opublikowano 21 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 2 godziny temu, Vujek napisał(a): ... Jeśli miałeś pobory to zalecana płukanka. No właśnie spory pobór miałem na Totalu 0w30, przy Valvoline 5w30 pobór o ponad połowę mniejszy Godzinę temu, Saczi napisał(a): Eurol to koszt~240pln. Proponuje Texaco pro da p. 4L to ~175pln. Z ar w około 250pln możesz się zmieścić. Poza tym sam nie wiem, po co na siłę trzymać się 2312, gdzie oleje sa tak drogie... Budżet 250 zeta przeznaczony jest na sam olej. Jeśli do tego ma dojść jakiś dodatek to ja to akceptuję Ja na siłę nie trzymam się normy 2312 bo właśnie mam olej z normą 2290 i w moim odczuciu silnik dużo lepiej pracuje, zwłaszcza na zimnym... i takie też były argumenty ludzi którzy polecali mi przejść na 5w... że "silnik mi się odwdzięczy" Dzięki za propozycje Edit Nie powinno być przypadkiem pro DS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 21 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 Ja przeszedłem z 5w30 na 0w30. Zimą jest ogromna różnica w szybszym osiąganiu temperatury i ciszy pracy mojego diesla. W twoim przypadku nie wykluczam wyższości Valvoline na Total stąd twoje odczucia ale tym bym się nie sugerował, tylko przepłukał silnik i nalał porządnego 0w30 a po czasie ci się odwdzięczy. Jeśli koszt do zaakceptowania to z AR9100 będzie to najlepsze co możesz zrobić dla silnika. Wtedy dopiero zobaczysz różnice w głośności pracy. Nawet moja lewa w tych tematach kobita zauważyła. Ja bym zalał Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W-30 + AR9100 i bajka. Nie zapomnij o płukance, a zobaczysz różnice w ubywaniu olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piobo Opublikowano 21 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2022 A co sądzicie o Ravenol Fes 0w30 lub Fel 5w30? Który i jak się mają do tych przez Was polecanych? Pytam, bo polecane przez Was oleje nigdzie u mnie nie są dostępne, a Ravenole mam od ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 22 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 Jeśli masz dostęp do Ravenol po dobrych pieniądzach to bardzo warto. To Znakomite oliwy tylko trochę ceny wywindowali i już nie polecam tak jak kiedyś. Sam jeździłem na SSL kupę km i wspominam to dobrze. Moje Audi chodziło na tym najlepiej z wszystkich 502. 505. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zmienolej Opublikowano 4 Listopada 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 Witam, Moi drodzy jestem już w razie czego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 4 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 @Zmienolej jak widać, bdb radzimy sobie i bez Ciebie... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 23 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Ostatnio znajomy przetestował dodatek do oleju Verylube Turbo. Bardzo chwali efekty za cichą pracę, łagodniejszy rozruch i spadek spalania o 0,4 l/ 100km. Macie doświadczenia z tym środkiem? Podobno lepiej działa niż AR z serii 9. Mam ochotę zalać u żony w Fordziku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 @Vujek nie namawiam, nie odradzam... Dodatki dla mnie to trochę kadzidło na umarłego... https://www.oilclub.pl/index.php?threads/xado-verylube-turbo.1122/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 Czy jest szansa kupić gdzieś Shell AR-L 5W30 w opakowaniu innym niż 1 litr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 @czester, alternatywa wchodzi w rachubę? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 3 minutes ago, Saczi said: @czester, alternatywa wchodzi w rachubę? Tak : ) 1.5 dCi 110KM 240kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 @czester O Panie, powiem "na odwal się" - lej cokolwiek z normą ACEA Cx (C2, C3, C4). C5 nie polecam, bo to 0w20. Czyli nasze Orleny, Lotosy, Eurol, Shell, Castrol, Motul - jakikolwiek olej, którego bańka np Ci się spodoba. Trzymając się normy, czyli ACEA C4/RN720, rzuć okiem w kierunku Orlen Max Expert C4:https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-5w-30-c4.2059/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 11 minutes ago, Saczi said: @czester O Panie, powiem "na odwal się" - lej cokolwiek z normą ACEA Cx (C2, C3, C4). C5 nie polecam, bo to 0w20. Czyli nasze Orleny, Lotosy, Eurol, Shell, Castrol, Motul - jakikolwiek olej, którego bańka np Ci się spodoba. Trzymając się normy, czyli ACEA C4/RN720, rzuć okiem w kierunku Orlen Max Expert C4:https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-5w-30-c4.2059/ Dzięki. Aktualnie mam zalany właśnie Orlen, ale zbliża się 10kkm także trzeba coś świeżego zalać : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 @czester jak ci Orlen nie przeszkadza, to go lej dalej. Właśnie teraz sobie przypomniałem, że kumpel do Dacii Logan 2014r z tym samym silnikiem laj Lotosa Aurum z normą 504/507, czyli C3 (zamiast wymaganej C4). Praca DPF została taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 Pod DPF to bardzo rozsądnie robił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian68 Opublikowano 29 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Po raz kolejny po poradzie w tym wątku przez szanownych kolegów, zalałem do Mazdy 3 BK 2,0 benzyna 150 KM olej Olej PLATINUM MAX EXPERT F 5W-30 . Przedtem płukanka LM i teraz dodałem do oleju Liqui Moly Oil Additiv DWUSIARCZEK MoS2 8342 2500. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 30 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 Tego dodatku na mos2 to bym nie lał. W moim byłym aucie chyba mi kanaliki trochę pozamykał bo bardzo zagęścił olej i ograniczył jego przepływ. Objawiało się to głośniejszą pracą popychaczy zaworów na zimno i trwało to zbyt długo zanim ucichły.Raczej coś z AR9000. Płukanka LM to taz bez szału. W porównaniu do AR czy Tec2000 słabo działa, ale lepsza niż nic. Obecnie testuje Verylube Turbo. U znajomego jak twierdzi się świetnie sprawdza. Spadło zauważalnie spalanie, jest ciszej i trochę lepiej wchodzi na obroty.Przelatam na nim parę tysięcy to napiszę czy u mnie też się potwierdza. Po 40km niepożądanych efektów na razie nie widzę.Jest rzadki i nie wpływa na gęstość oleju 0w czy 5w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian68 Opublikowano 30 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 Na razie zalane i będę obserwował . Jak co to zrobię płukankę i wymianę oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebiasz Opublikowano 30 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 @Vujek Hej, a masz jakieś zdanie na temat płukanki od Oilsyn (dawniej Oilem)? Zawsze używałem tej od LM (zarówno czarnej jak i białej wersji) i myślę nad zmianą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 30 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 @belzebiasz, tu poczytaj:https://www.oilclub.pl/index.php?threads/płukanki-temat-ogólny.74/page-220 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 1 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 13 godzin temu, belzebiasz napisał(a): @Vujek Hej, a masz jakieś zdanie na temat płukanki od Oilsyn (dawniej Oilem)? Zawsze używałem tej od LM (zarówno czarnej jak i białej wersji) i myślę nad zmianą Very good ale w podobnej cenie masz Tec2000 .AR 28 też daje radę i tańszy ale trochę lepsze efekty daje Tec2000 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobas76 Opublikowano 6 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 Panowie potrzebuję pomocy. Potrzebuję zalać olej silnikowy do rzadko spotykanego samochodu Daihatsu applause 1.6 16v z 1997 roku. Auto do tej pory zalane olejem BP Visco 2000 15 w40. Nadmiernie że auto bierze olej w granicach 2 setek na 100 km. Jakim go olejem zalać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się