Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mercedes G klasa czarny, kilka elementów karoserii pokryte soczystymi holosami. Wygląda jakby ktoś polerował auto kątówką kolistymi ruchami... w słońcu masarka.

Posiadam ADBL DA 9mm. Jakiej kombinacji pasty/padów użyć (aktualnie na stanie mam tylko pady gąbkowe NATa -niebieski, zolty, czarny - oraz dwie menzerny - 400 i 3in1)?

Opublikowano

@snlkers podejrzewam, że tą maszynką to nie obejdzie się bez pada mikrofibrowego np. Felxipads + pasta mocno scierna np koch H8 lub mazerna 400. Potem np żólty pad NATA + pasta SONAX EX04/06

Opublikowano

Jak poradzić sobie ze skaczącą wycieraczka przy rain-x ? Gdzieś widziałem jakieś tricki ale nie mogę teraz znaleźć. Swoją drogą dziwne..jak jest dużo wody to nie skacze..jak są drobne krople to nie skacze ale jak są duże krople i jest ich mało na szybie to skacze.. no i zastanawiam się czy śledzenie wielkości kropli na szybie podczas deszczu podchodzi już pod jakieś zaburzenia psychiczne.

Opublikowano

Po umyciu mogłeś jeszcze użyć glinki. Problemu można także szukać w samych wycieraczkach, ustawieniach ramion.. Spróbuj przy myciu na dwa wiadra umyć także wycieraczki, ktoś kiedyś pisał bodajże że powinno pomóc

Opublikowano

Gdzieś czytałem, że ktoś smalcował też same pióra wycieraczek rain-xem ale nie wiem teraz czy sobie tego nie wymyśliłem..

 

Opublikowano

@wojtecki, bardzo możliwe. GTechniq zaleca taki manewr z G1ką - przeciągnąć czyste pióra (w sensie gumy) jedną warstwą bez ścierania.

U mnie pomaga przemycie szyby IPą z wodą jakiś czas po aplikacji, żeby nie była taka śliska oraz po prostu umycie wycieraczek wodą z szamponem. Ale generalnie zjawisko jest powszechne i jest bardzo dużo zmiennych, które na nie wpływają, począwszy od ww., po stan i rodzaj (!) samych piór czy niedociskanie piór do szyby przez sprężyny w ramionach (pomaga przesmarowanie olejem uniwersalnym, np. Sonax SX90).

Opublikowano

Ja nie mialem NW na szybie i też mi skrzypiały strasznie pióra. Umyłem porządnie szyby - glinka - IPA. Pióra też dokładnie wymyłem wodą z szamponem. No i co najważniejsze na sam koniec, sprężyny dociskowe spryskałem WURTH SILIKON SPRAY 🙂 problem rozwiązany 🙂 

Opublikowano
W dniu 10.07.2018 o 10:27, snlkers napisał:

mercedes G klasa czarny, kilka elementów karoserii pokryte soczystymi holosami. Wygląda jakby ktoś polerował auto kątówką kolistymi ruchami... w słońcu masarka.

Posiadam ADBL DA 9mm. Jakiej kombinacji pasty/padów użyć (aktualnie na stanie mam tylko pady gąbkowe NATa -niebieski, zolty, czarny - oraz dwie menzerny - 400 i 3in1)?

Żołty NAT i Sonax EX 04-06. 400 to tnąca pasta, chociaż moim zdaniem dosyć słaba, więc po niej będziesz musiał i tak wykończyć. 3in1 od razu możesz odłożyć.

Opublikowano

@rapmen93 Takie mam pytanko do Ciebie. W tej powyższej kombinacji jak polecasz pracować na maszynie DA ? Chodzi o Docisk ilość przejazdów itp

Opublikowano
3 minuty temu, david2888 napisał:

@rapmen93 Takie mam pytanko do Ciebie. W tej powyższej kombinacji jak polecasz pracować na maszynie DA ? Chodzi o Docisk ilość przejazdów itp

Docisk, powierzchnia, czas pracy, wszystko w filmie

 

Opublikowano

@david2888 3 przejazdy na 3-4 biegu z mocniejszym dociskiem i 4 przejazdy na 4-5 biegu z małym dociskiem ale wyczuwalnym. Jeśli najpierw 3 bieg to potem 4, jeśli najpierw 4 to potem 5 to zapewne wiesz. Obszar 4x4 średnice gąbki. EX wymaga nieco dłuższego wypracowywania niż chociażby PF, po prostu ziarno się wolniej rozpada, dlatego osobiście wolę PF, bo szybciej się nią pracuje, a wykończenie lepsze. EX to raczej do typowych OneStep.

@ghost o to to

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
35 minut temu, rapmen93 napisał:

Żołty NAT i Sonax EX 04-06. 400 to tnąca pasta, chociaż moim zdaniem dosyć słaba, więc po niej będziesz musiał i tak wykończyć. 3in1 od razu możesz odłożyć.

a czy czerwony nat da radę czarna V250 Mercedes z 04-06? bo nie wiem czy dojdą zółte pady

Opublikowano
Godzinę temu, AsOne194 napisał:

a czy czerwony nat da radę czarna V250 Mercedes z 04-06? bo nie wiem czy dojdą zółte pady

jak masz pod ręką próbować możesz ale myślę, że będzie szło jak krew z nosa,

na czarnym mercedesie ex 04-06 jechałem + żółty NAT i też ledwo co wycinało, twardy lakier

Opublikowano

@AsOne194 na czerwonym raczej bym nie próbował, tak jak napisał @ghost żmudna praca i zero efektu. Mamy teraz nową linię gąbek NAT - Slash i jest tam gąbka grafitowa. Mega twarda, wycina nawet mocniej niż fibra ale trwałość 2 elementy i do kosza. Mimo to zostawia bardzo fajne wykończenie więc na Twoim miejscu tam gdzie jest większa sieka to zrób sobie tą grafitową ewentualnie po prostu niebieską, a cały samochód wykończ EX 04-06 na żółtej gąbce NAT

Opublikowano
20 minut temu, rapmen93 napisał:

trwałość 2 elementy i do kosza. 

Tak się zużywa, czy taka jakość wykonania?

Opublikowano

@Birkhof tak się zużywa. NAT mówi o tym otwarcie. Zrobili gąbkę z piany, która niesamowicie tnie ale ta efektywność jest właśnie kosztem trwałości. Gąbka nie nadaje się także do prania.

CYTAT Z OFICJALNEJ STRONY NAT:

"Ostatnio przedstawiliśmy proces projektowy nowej linii padów „slash”. Pokazaliśmy jak skomplikowany był dobór materiałów

i proces produkcji. Dziś i jutro zaprezentujemy dwie całkowicie nowe pianki, które występują tylko w linii slash.

Pad slash / grafitowy
Mimo, że pady z linii slash były dobierane
i testowane na maszynach DA o skoku 15 mm zdecydowaliśmy się zerwać z obiegową opinią, że pady do tego typu maszyn powinny być wykonane z pian otwarto komórkowych, ponieważ według nas powinny być zrobione
z pian, które odpowiednio działają. Poszukiwaliśmy różnych rozwiązań nie patrząc na rekomendacje producentów półproduktów. Do testów wybraliśmy piany mieszczące się
w oczekiwanym zakresie specyfikacji o różnym przeznaczeniu.

Podczas testów zaskoczyły nas efekty uzyskane poprzez dobór całkowicie nowego półproduktu. Piana grafitowa całkowicie zamknięto komórkowa, utrzymująca całą ilość pasty pomiędzy padem a polerowanym elementem. Do tego spieniany materiał ma bardzo silne właściwości hydrofobowe, które oprócz zamkniętej struktury dodatkowo pomagają w utrzymaniu pasty na powierzchni gąbki. W efekcie otrzymujemy pada, który maksymalnie wykorzystuje właściwości cuttingowe pasty. W praktyce oznacza to tyle, że pracując padem grafitowym jesteśmy
w stanie zrobić pełna korektę w dwóch krokach. Właściwości tnące porównywaliśmy nie tylko do padów z pianki, ale też do fibry
i futra. Do określenia wyżej wymienionych właściwości przetestowano około 150 padów, na różnych lakierach. W przypadku grafitowego pada nie osiągnięto wszystkich założeń. Słabością jest jego wytrzymałość. Podczas testów trwałość jednej gąbki określono na poziomie ok. 3 elementów. Dlatego pad grafitowy polecamy w szczególności do prac
z trudnymi przypadkami np. gdy mamy czas na wykonanie odświeżenia a klient chciałby pełną korektę, lub gdy potrzebujemy powycinać
grube rysy.

Zalecamy wykorzystanie w przypadku pełnej korekty w dwóch krokach. Po użyciu grafitowego pada najlepszy efekt wykończenia uzyskiwaliśmy po zastosowaniu gąbki żółtej
a w pojedynczych przypadkach czarnej. Zalecamy używanie na lakierach od średniej do dużej twardości przez osoby
z doświadczeniem."

 

  • Okay 1
  • Moderator
Opublikowano
3 minuty temu, Birkhof napisał:

Tak się zużywa, czy taka jakość wykonania?

O slabej jakosci mogli bysmy pisac jak by sie rozleciala rozkleila. Taki jest typ gabki ze tnie jak szalona ale szybko sie zużywa. Ta gabka powinna sluzyc do naprawde mega zajechanych lakierow. Do mniej zajechanych normalna linia gabek 

  • Okay 1
Opublikowano
1 minutę temu, BiałyGTi napisał:

O slabej jakosci mogli bysmy pisac jak by sie rozleciala rozkleila. Taki jest typ gabki ze tnie jak szalona ale szybko sie zużywa. Ta gabka powinna sluzyc do naprawde mega zajechanych lakierow. Do mniej zajechanych normalna linia gabek 

Tak to prawda, jednak grafitowa gąbka zostawia lepsze wykończenie w porównaniu do chociażby standardowej niebieskiej czy swap.

Opublikowano

Zacząłem walkę ze swoim lakierem. Auto Saab 9-3 II Czarny. Próbowałem różnych kombinacji i niestety po przejazdach zostaje mi bałagan. Pasty które mi tu polecono to Koch Heavy Cut i Antihologram, pady cutting, polish, finish od K2 jak i polecony do zestawu past biały Flexipads i czarny Nat. Maszyna rotacja od Masnera. Prędkości do 2 biegu. Starałem się pastę wypracować, ale i testowałem wcześniejsze zakończenia. Rezultaty niemal identyczne. Załączam film. Na koniec jeszcze miejsce gdzie był przejazd padem cuttingowym przejechałem białym FP z HC i finishem z AH, ale wynik nie różnił się zbytnio od tego co na filmie. Tylko lakier się mocniej zgrzał. Nie zależy mi na wycięciu każdej rysy, ale takie hologramy to tragedia. Miejsca gdzie świecę są wymyte i odtłuszczone, ale przyznam że ciężko mi się czyściło. Pasty się strasznie ciągały, zostawiały smugi. Wspomagałem się rękawicą, a później zmywaczem i mf, aż lakier był jałowy. Były komentarze, że samym HC da się uzyskać dobre rezultaty, wiadomo skill też swoje ma do tematu, ale przy takiej rotacji padów coś wyjść powinno. Proszę o jakieś wskazówki.

 

 

Opublikowano
5 godzin temu, david2888 napisał:

No i co najważniejsze na sam koniec, sprężyny dociskowe spryskałem WURTH SILIKON SPRAY

Słuszna uwaga, żeby wycieraczki pracowały dobrze musi być docisk ramion. Do takich robót bardziej bym zalecał jednak smar suchy no ale bardzo dobrze, że zostało to wogóle przesmarowane 🙂 Pióra wycieraczek jak najbardziej warto wyczyścić przeważnie sporo pomaga. 

  • Moderator
Opublikowano
41 minut temu, Snickers napisał:

Saab 9-3 II Czarny. Próbowałem różnych kombinacji i niestety po przejazdach zostaje mi bałagan.

Znam ten bul. Dokładnie 2 lata temu robiłem podobnego.

2016-06-21_09.42.09.jpg

Lakier rysował się od patrzenia. Musisz bardzo uważać przy wymywaniu. Mi MF robiły bałagan.

Opublikowano

Panowie stosował ktoś z Was podkład wypełniając lub antykorozyjny z Wurth-a w sprayu? Potrzebuje zrobić szybko małe uszkodzenie z widoczną korozją. Nie wiem co będzie lepsze novol 360 z pędzla (wacika), czy taki spray od wurtha? lub ferpox spray od fertana ?

Opublikowano

@Gold_Car Najlepsza opcją będzie wyczyszczenie rdzy do gołej blachy i na to podkład epoksydowy i to najlepiej dwuskładnikowy bo takie są najtrwalsze czyli baza i utwardzacz. Reszta to zabawy na jakiś czas. W spray masz wszystko jednoskładnikowe czyli mniej odporne (tak wiem są wyjątki gdzie spray na dole ma kapsułkę z utwardzaczem ale nie spotkałem czegoś takiego w podkładach epoksydowych). Tutaj zdecydowanie novol 360 + trochę czasu w weekend 🙂 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.