Mumins Opublikowano 27 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2023 23 minuty temu, alexander.p napisał(a): byłem świadkiem zlewania z auta 5letniego, normalnie eksploatowanego, z przebiegiem do 200k, oleju PLATINUM MAX EXPERT C4 5W-30 Panowie, no tragednia, smoła! nie skreślam tego oleju, natomiast, mechanik mówił , że to nie pierwszy taki przypadek tej oliwy Norma C4 czyli pewnie jakiś nowoczesny diesel? Jaki przebieg na tym oleju zrobiony? Jeżeli Twoje i mechanika obserwacje wynikają jedynie z koloru, to może po prostu dodatki czyszczące zrobiły robotę. Czy masz na myśli konsystencję? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexander.p Opublikowano 27 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2023 Norma C4 czyli pewnie jakiś nowoczesny diesel? Jaki przebieg na tym oleju zrobiony? Jeżeli Twoje i mechanika obserwacje wynikają jedynie z koloru, to może po prostu dodatki czyszczące zrobiły robotę. Czy masz na myśli konsystencję? Wymiana po 15k. Gęstość jak smoła. Może wypłukało dobrzeWysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 27 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2023 @alexander.p, co chcesz przez to powiedzieć? Przecież powszechnie wiadomo, że oleje należy wymieniać co przebieg lub co okres czasu. Żaden olej nie oprze się idiocie za kierownicą ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal9304 Opublikowano 27 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2023 Taka sytuacja, 2.0 TDI CGLC 177 KM. Niskie ciśnienie oleju, mechanik przed podstawieniem auta polecił zrobić płukankę i zmienić olej, może przytkany któryś kanał lub coś innego, mała szansa, że płukanka pomoże ale koszt niewielki więc warto najpierw spróbować przed zdjęciem miski. Co wlać ? Na półce mam Archoil AR2820, może być czy jest coś lepszego "mocniejszego" ? TEC 2000 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebiasz Opublikowano 27 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2023 33 minuty temu, Rafal9304 napisał(a): Archoil AR2820 to już jest bardzo dobre, ale jeśli chcesz jeszcze coś lepszego to tylko Oilsyn ReleaseTech Power Flush. TEC jest przereklamowany 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexander.p Opublikowano 28 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2023 @alexander.p, co chcesz przez to powiedzieć? Przecież powszechnie wiadomo, że oleje należy wymieniać co przebieg lub co okres czasu. Żaden olej nie oprze się idiocie za kierownicą ...Wspomniany olej Orlenu inaczej wygląda przy wymianie w porównaniu do innych firm jak Total. Jest gęstszy. Być może jest to zasługa wypłukania silnika. Być może wątpliwej jakości Pomóż proszę i wyjasnijWysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 28 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2023 Godzinę temu, alexander.p napisał(a): Wspomniany olej Orlenu inaczej wygląda przy wymianie w porównaniu do innych firm jak Total. Jest gęstszy. ... Pomóż proszę i wyjasni Niestety, ale nie jestem wróżką. Jedyne obiektywne podejście to analiza oleju przepracowanego: https://sklep.archoil.pl/produkt/analiza-oleju-smarowego/ Poza tym przestrzegam prze wyciąganiem wniosków z takich obserwacji: Godzinę temu, alexander.p napisał(a): olej Orlenu inaczej wygląda przy wymianie ..l. Jest gęstszy. Lepkość olejów bardzo mocno zależy od temperatury i porównywanie ich na oko bez pomiaru tejze, jest bez sensu. Pomijam fakt, że chodzi o lepkość, a nie gęstość. 10 godzin temu, Rafal9304 napisał(a): Taka sytuacja, 2.0 TDI CGLC 177 KM. Niskie ciśnienie oleju, mechanik przed podstawieniem auta polecił zrobić płukankę i zmienić olej, Nic z tych rzeczy. Niskie ciśnienie oleju w 2.0 CDTI = remont pompy oleju. Najprawdopodobniej chodzi o tą słynną uszczelkę (o-ring) smoka, przez która pompa ciągnie powietrze i zarzyna w sensie dosłownym silnik. Płukanka jak najbardziej, ale cudów nie oczekuj. To raczej prewencja, a nie metoda naprawy. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal9304 Opublikowano 28 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2023 Ja mam TDI a nie CDTI ale tak, tutaj zazwyczaj jest problem z napędem pompy oleju tzw. ołówek który się wyciera lub gniazdo w którym pracuje, chociaż są też przypadki, że zatyka się dysza natrysku na denko tłoka, może w tym przypadku by pomogła płukanka. Cudów nie oczekuje, ale nawet jeżeli trzeba będzie zdejmować miskę czy nawet rozbierać silnik to płukanka nie zaszkodzi. Wleje to co mam, czyli Archoil, później zaleje Orlena 5W30 i zobaczymy co będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 28 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2023 @Rafal9304 , ja założyłem nie wiedzieć czemu, że masz Insignię, gdzie problemem niskiego ciśnienia jest ten oring. Co do TDI zapewne z PD, to nawet się nie łudź, że płukanka załatwi sprawę. Jak wspomniałem, płukanka to prewencja ewentualnie 1 interwał (długodystansowa), a Ty nie masz takiego komfortu, bo z ciśnieniem oleju nie ma żartów. Zrób ten "ołówek", oczyść silnik mechanicznie ile się da i dopiero później baw się w płukanie. Ja polecam produkty Archoil/Oilsyn, bo po prostu mam zaufanie do importera. I tak, płukanka postojowa to wspomniany Ar2820 lub 5x mocniejszy Oilsyn. Długodystansowa to Oilsyn LL. Możesz również skontaktować się z Archoil Polska o pogadać z Wojtkiem Ł. - on często udostępnia niestandardową chemię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexander.p Opublikowano 28 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2023 Nic z tych rzeczy. Niskie ciśnienie oleju w 2.0 CDTI = remont pompy oleju. Najprawdopodobniej chodzi o tą słynną uszczelkę (o-ring) smoka, przez która pompa ciągnie powietrze i zarzyna w sensie dosłownym silnik. Płukanka jak najbardziej, ale cudów nie oczekuj. To raczej prewencja, a nie metoda naprawy.W teorii jak można się wczytać jesteś dobry.W takim razie jak wyjaśnisz mój przypadek? Bez ctrl c . Ctrl v .Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 28 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2023 @alexander.p, pojęcia nie mam ... Sprzed komputera nawet nie próbuję. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 31 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2023 Hej.BMW F10 520d 2012r. 150 tys. km. norma LL04, ekologia na miejscu Obecnie wlany Motul. Po zakupie na szybka wymianę.Zawsze miałem Ravenola VMP czy jest sens szukać czegoś innego Millers albo LM?Auto obecnie 90% trasy 100-140km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 1 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2023 Po co jak miałeś najlepszy z wymienionych, czy VMP. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 1 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2023 @kepa416, dowolny 5w30 z norma ACEA C3 i ewentualnie BM229.51 i/lub VW504/507. Norma BMW nie jest tą z najwyższymi wymaganiami - poniżej porównanie 3 wymienionych: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menior Opublikowano 15 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2023 Pytanie do specow od oleju,zamawiajac olej do mojego autka (Bmw x1 f48 318d 2017 rok) nie spostrzeglem sie ze nie jest identyczny z poprzednim niby ta sama marka i 0w30 ale nieco inny i z tego co zrozumialem rozni sie tym ze nie spelnia wymogow LL 04 i zamiast ACEA C3 jest ACEA C2.....czy moge go uzyc i tak czy lepiej zamienic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 15 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2023 @menior ja stawiam, że możesz taki mix zrobić.. Wyjdzie Ci HTHS na poziomie 3.2 +/-0,1. Brak LL04 to najmniejszy problem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 23 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2023 Panowie, co polecacie do 1.4tsi czca, auto robi przebiegi roczne na poziomie 7tys km. Wcześniej mobil 1 ESP 5w30, jakaś alternatywa dla tego oleju? Obecny przebieg 38tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 23 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2023 0w30 VW lub nawet 0W20 VW.Robi dla nich Shell i to całkiem dobre, niedrogie oliwy. Jak wolisz zostać na 5W30 to nasz Orlen Maxexpert V 5w30. Wierna kopia bodajże Motula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 10 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 Panowie, Kia Optima 1.6 T-GDI 2019, 157kkm do tej pory zalewany Total 5w30 co 15kkm. Myślałem, żeby przy najbliższym serwisie wymienić na Eurol Fortence 5W-30. Czy to dobry pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 10 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 @czester zmieniaj, ale nie oczekuj, że nagle zamiast jeździć zacznie latać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 10 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 29 minutes ago, Saczi said: @czester zmieniaj, ale nie oczekuj, że nagle zamiast jeździć zacznie latać Cudów nie oszukuję, natomiast w drugim aucie mam zalanego Eurola stąd taki pomysł Jeśli masz jakieś inne propozycję to jestem oczywiście otwarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 10 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 @czester, no mam inny pomysł Popatrzyłem w papiery temu Eurolowi i nadal nie mogęœ zrozumieć, daczego KIA zaleca oleje klasy A5/B5 do silników TGDI z GPF...? Popiołu jest w nim 1.2%, Ca chyba łopatą dorzucali - idealne warunki do wystąpienia LSPI i zapchania GPF w przypadku konsumpcji oleju. Ja proponowałbym coś w klasie 5w30 ACEA C2 z normą PSA B71-2290. To oleje midSaps z wymogiem testu na LSPI. Tota Ineo ECS - ma nawet A5/B5 ( ). Yacco Lube P - 2290 rev 2017, ale jest drogo. Inna droga - oleje z normami typowo od LSPI i dość niskimi popiołami, czyli API SP/ILSAC GF6/dexos1 gen2. Tutaj zawsze najlepszy jest Amsoil Signature Series - ~300PLN/5L. Z tańszych typowo oplowski GM/Opel Dexos1 gen2 lub tożsamy Total Ineo FGC (to oleje z tytanem jako dodatkiem). Taniej, orlen DEX 1 lub droższy, tożsamy Motul ecoLite. Natomiast jak chcesz koniecznie A5/B5, to ponoć wyrózniającymi olejemi są Motorcraft/Castrol Magnatec. Reszta bardzo mocno podobna, dlatego lałbym Orlena MaxExpert F lub Lotosa Synthetic A5/B5. Eurol jest OK, ale moim zdaniem nie powinieneś go lać do swojego silnika. 1 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 10 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 Dalej temat tego eurola pociągnę. Znalazłem analizę na ruskim oilclub i olej wygląda jak nasze Orlen/Lotos: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synthetic-a5-b5-5w-30.2729/ https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-f-5w-30.1957/ Ca jest w nim około 2700ppm, co pod tgdi nie jest wskazane. Pakiet przecizuzyciowy oparty o zn/p, czyli klasycznie, a do tego bor jako dyspergator zanieczyszczeń. Ciekawa jest wysoka wartość noack (ok 12.5%), czyli odparowalnosc oraz niską wartość ccs (lepkość w -30c). Wskazuje to na użycie olejów bazowych (hc) o niskiej lepkości. Sam olej ma lepkość chyba 9.5 cst, czyli trochę więcej jak oleje sae20. Czyli jak pisałem wcześniej, olej zrobiony bardzo typowo. Ja lalbym te oleje naszych producentów, ale do diesla lub wolnossącej benzyny. Edit Jak chcesz lać a5b5, to faktycznie weź Castrola https://www.oilclub.pl/index.php?threads/castrol-magnatec-start-stop-5w-30-a5.1441/ Jest jeszcze jedna opcja -a7b7! Normy zastępują a5b5. Mają dodany test lspi (Ca jest częściowo zastąpiony mg), bor i molibden. https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synpower-fe-5w-30.5020/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 10 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 Dziękuję @Saczi za elaborat. Widzę, że Total QUARTZ 9000 FUTURE FGC i INEO ECS to nie jest jakaś wielka różnica cenowa, także mówisz żeby celować w ECS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 10 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 @czester osobiście szedł bym w oleje dexos gen2 Z amsoilem na czele, mimo, że on ma 1.1% popiołów. Total możesz spokojnie lać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się