Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, alexander.p napisał(a):

byłem świadkiem zlewania z auta 5letniego, normalnie eksploatowanego, z przebiegiem do 200k, oleju PLATINUM MAX EXPERT C4 5W-30

Panowie, no tragednia, smoła! nie skreślam tego oleju, natomiast, mechanik mówił , że to nie pierwszy taki przypadek tej oliwy

Norma C4 czyli pewnie jakiś nowoczesny diesel? Jaki przebieg na tym oleju zrobiony? Jeżeli Twoje i mechanika obserwacje wynikają jedynie z koloru, to może po prostu dodatki czyszczące zrobiły robotę. Czy masz na myśli konsystencję? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma C4 czyli pewnie jakiś nowoczesny diesel? Jaki przebieg na tym oleju zrobiony? Jeżeli Twoje i mechanika obserwacje wynikają jedynie z koloru, to może po prostu dodatki czyszczące zrobiły robotę. Czy masz na myśli konsystencję? 
Wymiana po 15k.
Gęstość jak smoła. Może wypłukało dobrze

Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja, 2.0 TDI CGLC 177 KM. Niskie ciśnienie oleju, mechanik przed podstawieniem auta polecił zrobić płukankę i zmienić olej, może przytkany któryś kanał lub coś innego, mała szansa, że płukanka pomoże ale koszt niewielki więc warto najpierw spróbować przed zdjęciem miski. Co wlać ? Na półce mam Archoil AR2820, może być czy jest coś lepszego "mocniejszego" ? TEC 2000 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alexander.p, co chcesz przez to powiedzieć?
Przecież powszechnie wiadomo, że oleje należy wymieniać co przebieg lub co okres czasu.
Żaden olej nie oprze się idiocie za kierownicą ...
Wspomniany olej Orlenu inaczej wygląda przy wymianie w porównaniu do innych firm jak Total. Jest gęstszy. Być może jest to zasługa wypłukania silnika. Być może wątpliwej jakości

Pomóż proszę i wyjasnij

Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alexander.p napisał(a):

Wspomniany olej Orlenu inaczej wygląda przy wymianie w porównaniu do innych firm jak Total. Jest gęstszy. ...

Pomóż proszę i wyjasni

Niestety, ale nie jestem wróżką.
Jedyne obiektywne podejście to analiza oleju przepracowanego:
https://sklep.archoil.pl/produkt/analiza-oleju-smarowego/

Poza tym przestrzegam prze wyciąganiem wniosków z takich obserwacji:
 

Godzinę temu, alexander.p napisał(a):

olej Orlenu inaczej wygląda przy wymianie ..l. Jest gęstszy.

Lepkość olejów bardzo mocno zależy od temperatury i porównywanie ich na oko bez pomiaru tejze, jest bez sensu.
Pomijam fakt, że chodzi o lepkość, a nie gęstość.
 

 

10 godzin temu, Rafal9304 napisał(a):

Taka sytuacja, 2.0 TDI CGLC 177 KM. Niskie ciśnienie oleju, mechanik przed podstawieniem auta polecił zrobić płukankę i zmienić olej,

Nic z tych rzeczy.
Niskie ciśnienie oleju w 2.0 CDTI = remont pompy oleju.
Najprawdopodobniej chodzi o tą słynną uszczelkę (o-ring) smoka, przez która pompa ciągnie powietrze i zarzyna w sensie dosłownym silnik.

Płukanka jak najbardziej, ale cudów nie oczekuj. To raczej prewencja, a nie metoda naprawy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam TDI a nie CDTI ale tak, tutaj zazwyczaj jest problem z napędem pompy oleju tzw. ołówek który się wyciera lub gniazdo w którym pracuje, chociaż są też przypadki, że zatyka się dysza natrysku na denko tłoka, może w tym przypadku by pomogła płukanka. Cudów nie oczekuje, ale nawet jeżeli trzeba będzie zdejmować miskę czy nawet rozbierać silnik to płukanka nie zaszkodzi. Wleje to co mam, czyli Archoil, później zaleje Orlena 5W30 i zobaczymy co będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafal9304 , ja założyłem nie wiedzieć czemu, że masz Insignię, gdzie problemem niskiego ciśnienia jest ten oring.
Co do TDI zapewne z PD, to nawet się nie łudź, że płukanka załatwi sprawę.
Jak wspomniałem, płukanka to prewencja ewentualnie 1 interwał (długodystansowa), a Ty nie masz takiego komfortu, bo z ciśnieniem oleju nie ma żartów.
Zrób ten "ołówek", oczyść silnik mechanicznie ile się da i dopiero później baw się w płukanie.

Ja polecam produkty Archoil/Oilsyn, bo po prostu mam zaufanie do importera.
I tak, płukanka postojowa to wspomniany Ar2820 lub 5x mocniejszy Oilsyn. Długodystansowa to Oilsyn LL.
Możesz również skontaktować się z Archoil Polska o pogadać z Wojtkiem Ł. - on często udostępnia niestandardową chemię.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tych rzeczy.
Niskie ciśnienie oleju w 2.0 CDTI = remont pompy oleju.
Najprawdopodobniej chodzi o tą słynną uszczelkę (o-ring) smoka, przez która pompa ciągnie powietrze i zarzyna w sensie dosłownym silnik.
Płukanka jak najbardziej, ale cudów nie oczekuj. To raczej prewencja, a nie metoda naprawy.
W teorii jak można się wczytać jesteś dobry.
W takim razie jak wyjaśnisz mój przypadek? Bez ctrl c . Ctrl v .

Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

BMW F10 520d 2012r. 150 tys. km. norma LL04, ekologia na miejscu
Obecnie wlany Motul. Po zakupie na szybka wymianę.
Zawsze miałem Ravenola VMP czy jest sens szukać czegoś innego Millers albo LM?

Auto obecnie 90% trasy 100-140km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie do specow od oleju,zamawiajac olej do mojego autka (Bmw x1 f48 318d 2017 rok) nie spostrzeglem sie ze nie jest identyczny z poprzednim niby ta sama marka i 0w30 ale nieco inny i z tego co zrozumialem rozni sie tym ze nie spelnia wymogow LL 04 i zamiast ACEA C3 jest ACEA C2.....czy moge go uzyc i tak czy lepiej zamienic?20231115_190748.jpg.7a96ac6149327c63194327d78af635b8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
29 minutes ago, Saczi said:

@czester zmieniaj, ale nie oczekuj, że nagle zamiast jeździć zacznie latać 😉

Cudów nie oszukuję, natomiast w drugim aucie mam zalanego Eurola stąd taki pomysł 🙂 Jeśli masz jakieś inne propozycję to jestem oczywiście otwarty 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czester, no mam inny pomysł

Popatrzyłem w papiery temu Eurolowi i nadal nie mogęœ zrozumieć, daczego KIA zaleca oleje klasy A5/B5 do silników TGDI z GPF...?
Popiołu jest w nim 1.2%, Ca chyba łopatą dorzucali - idealne warunki do wystąpienia LSPI i zapchania GPF w przypadku konsumpcji oleju.

Ja proponowałbym coś w klasie 5w30 ACEA C2 z normą PSA B71-2290. To oleje midSaps  z wymogiem testu na LSPI.
Tota Ineo ECS - ma nawet A5/B5 ( 😉 ).
Yacco Lube P - 2290 rev 2017, ale jest drogo.
Inna droga - oleje z normami typowo od LSPI i dość niskimi popiołami, czyli API SP/ILSAC GF6/dexos1 gen2.
Tutaj zawsze najlepszy jest Amsoil Signature Series - ~300PLN/5L.
Z tańszych typowo oplowski GM/Opel Dexos1 gen2 lub tożsamy Total Ineo FGC (to oleje z tytanem jako dodatkiem).
Taniej, orlen DEX 1 lub droższy, tożsamy Motul ecoLite.

Natomiast jak chcesz koniecznie A5/B5, to ponoć wyrózniającymi olejemi są Motorcraft/Castrol Magnatec.
Reszta bardzo mocno podobna, dlatego lałbym Orlena MaxExpert F lub Lotosa Synthetic A5/B5.
Eurol jest OK, ale moim zdaniem nie powinieneś go lać do swojego silnika.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej temat tego eurola pociągnę.

Znalazłem analizę na ruskim oilclub i olej wygląda jak nasze Orlen/Lotos:

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synthetic-a5-b5-5w-30.2729/

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-f-5w-30.1957/

Ca jest w nim około 2700ppm, co pod tgdi nie jest wskazane. Pakiet przecizuzyciowy oparty o zn/p, czyli klasycznie, a do tego bor jako dyspergator zanieczyszczeń. 

Ciekawa jest wysoka wartość noack (ok 12.5%), czyli odparowalnosc oraz niską wartość ccs (lepkość w -30c). Wskazuje to na użycie olejów bazowych (hc) o niskiej lepkości. Sam olej ma lepkość chyba 9.5 cst, czyli trochę więcej jak oleje sae20.

 Czyli jak pisałem wcześniej, olej zrobiony bardzo typowo. Ja lalbym te oleje naszych producentów, ale do diesla lub wolnossącej benzyny.

 

Edit

Jak chcesz lać a5b5, to faktycznie weź Castrola

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/castrol-magnatec-start-stop-5w-30-a5.1441/

 

Jest jeszcze jedna opcja -a7b7!

Normy zastępują a5b5. Mają dodany test lspi (Ca jest częściowo zastąpiony mg), bor i molibden.

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synpower-fe-5w-30.5020/

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.