Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję Tobie za poświęcony czas.

Orlen PLATINUM MAX EXPERT C3 4 l 5W-40 dobra dzisiaj cena na all... o 95 pln za 4 l

Orlen PLATINUM MAX C4 5W30 4L dzisiaj cena 99 pln

Oczywiście muszę dokupić dodatkowo 1 litr

Auto przebieg prawie 246 tys km.

Proszę o ostatni werdykt

Akurat dzisiaj promocja na te oleje .

Pozdrawiam Damian.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja 😛 Volvo XC90 4.4 V8, LPG, przebieg 340 000 km. Od 100 000 km olej zmieniany co 10-12 tyś km i za każdym razem Valvoline Synpower 5W40. Nigdy nie widział płukanki ani żadnych dodatków do oleju. Zmieniali byście na inny czy lać dalej Valvoline ? Przy tym przebiegu dodawać jakieś dodatki, robić płukankę czy darować sobie ? Olej 7l do ok. 200 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Szukam oleju do bmw f10 2012r N47t. Zalecenia producenta to LL04 ale LL01 też dopuszcza.

Auto głównie jeździ trasy i czasem miasto 80/20% rocznie robię do 20 tys. Chciałbym zrobić 2x wymianę w roku.

Obecnie zalany jest pewnie motul. Bo serwis robiony przez warsztat.

Wcześniej w m57 miałem Ravenola VMP. Widzę że tutaj też pasuje. Czy to będzie dobry olej dla takiej eksploatacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2023 o 13:34, davor napisał(a):

Panowie, 

szukam oleju do BMW e91 2008 r. 2.0 diesel N47 177 KM z DPF. Przebieg ok. 320 tys. km. Roczny przebieg ponieżj 10 tys. km. - połowa miasto połowa trasa. Styl jazdy raczej spokojny. Poprzedni właściciel lat Millersa XF C3 5W30 (ostatnie 5 wymian). 

Dzięki bardzo za pomoc. 

Cześć, do Twojego auta wymgana jest norma LL-04, produkty które POSIADAJĄ tę normę (to bardzo ważne) to: Castrol EDGE 5W30 LL, Castrol Magnatec Stop Start 5W30 C3 oraz Castrol EDGE 0W30. Wybór należy do Ciebie. Jednak przy wyborze oleju zawsze zalecamy, aby kierować się wskazaniami producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poprzednio stosowany FORD MOTORCRAFT A5 5W30 do Ford C max 2,0 diesel 163 KM DPF . Stosować ten sam czy może jakiś inny. Proszę o inne typy . Nie ukrywam , że ostatnio stosowałem do innych aut olej Orlen. Proszę o odpowiedniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2023 o 12:49, Saczi napisał(a):

@Damian68 , Ci, którzy używają olejów do fordów wskazują właśnie na Motorcraft i Castrol.

Poza tym inne oleje to ten sam przepis. 

Z polskich masz Orlena Max Expert f i Lotosa synthetic A5/B5.

serio? nasz CPN takie cuda? pytanie bez podtekstu. Monitorujesz / monitorujecie produkt jakość/cena/okres sprzedaży ?

 

żeby nie było off topu, Mondeo mk iv 1.6 dizel po poprawkach z 2011r ~200 przebiegane, jaki olej ? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alexander.p, Ty tak na serio?
Myślisz, że "made in poland" to łajno, a made in "zachód" to cud, miód i orzeszki...?
Zmień nastawienie ...!
Przeanalizuj składy 3 olejów:
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/orlen-platinum-maxexpert-dex1-5w-30.1469/
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/titan-supersyn-d1-5w-30.4214/
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/yacco-lube-gdi-5w30.815/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alexander.p, oleje na poziomie "Maine streamu" europejskiego, a cena bdb. Używają gotowych receptur i nie kombinują ze swoimi przepisami.

Nie są to najlepsze na świecie oleje, ale wystarczające do zwykłej eksploatacji.

 

Do twojego mondeo max Expert f lub midsaps me xd/V/V+ z Orlena

Lotos ma bdb oleje synthetic A5/B5 lub C2/C3 i 504/507jako oleje MID saps.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czołem!

Kupiłem sobie gruza celem zrobienia projektu. Corolla E12 z silnikiem 1.4 VVTi. Na początek mam w planie zmianę oleju i filtrów. Wyszukałem w necie, że do tego silnika powinien być 5W30 A5/B5 i taki kupiłem. Dzisiaj przy inspekcji znalazłem, że poprzedni właściciel lał 10W40 i teraz mam pytanka do siedzących w temacie olejów:

1. Lali byście dalej 10W40 czy powrót do właściwej specyfikacji?

2. Jeśli powrót do 5W30, to na pewno płukanka, czy coś jeszcze?

Auto mam w planie sprzedać po "refreshingu"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście bym wrócił do 5W30. Na początku bym sprawdził czy są wycieki, jeśli nie ma to płukanka najlepiej długodystansowa i chwilę pojeździć. Zawsze można zrobić szybką płukankę plus tani olej i zrobić 2k i płukanka + docelowa oliwa. Wiadomo każdy zabieg wiąże się z kasą. Jeśli nie myślisz go trzymać długo to płukanka i właściwy olej.  

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AndrewZS

bez "szamaństwa".
Dobra płukanka i olej "docelowy" z tym, że ja A5/B5 dzisiaj bym nie wlewał.
Wynika to z tego, że większość takich olejów spełnia archaiczne API SL - chodzi głównie o kontrolę depozytów.
Ja preferuję ILSAC GF5/GF6a czyli "handlowo" oleje Dexos1 gen2. Większość to minimum API SN+RC, SN Plus, a ostatnio już API SP.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

byłem świadkiem zlewania z auta 5letniego, normalnie eksploatowanego, z przebiegiem do 200k, oleju PLATINUM MAX EXPERT C4 5W-30

Panowie, no tragednia, smoła! nie skreślam tego oleju, natomiast, mechanik mówił , że to nie pierwszy taki przypadek tej oliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.