Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Zmienolej napisał(a):

Swietne całkiem możliwe wszak to oleje bazowe NESTE 0W20 pod warunkiem że Orlen oferuje olej z oficjalną aprobatą.

Sprawdź sobie w Erwinie!
A jak tam Twój ukochany Specol?
Robiny wg "receptury prezesa" - to samo pytanie.

8 godzin temu, Zmienolej napisał(a):

Ale to że te świetne oleje oferują HTHS na poziomie 2.6 ma się nijak do ochrony silnika.

 

Co to znowu za rewelacje ... ?
Wlejesz 5w40 do hybrydy, gdzie od przeszło 20 lat standardem są oleje 0w20, a ostatnio 0w8?
Jakoś bardziej ufam inżynierom w szczególności Toyoty, niż "forumowym mędrcom", tym bardziej, że Twoje (i Tomka) wypowiedzi obserwuję od dłuższego czasu, permanentnie się z nimi nie zgadzając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest taki mniej typowy pacjent któremu chce przetoczyć krew. A raczej olej. Suzuki bandit 1200, silnik starej konstrukcji i chłodzony powietrzem i olejem. Co mu wlać żeby nie bał się temperatury i wysokich obrotów w motocyklu i żeby skrzynia łagodniej pracowała? Wiem że ten motor przeżyję wszystko ale może jednak jest coś co sprawdzi się lepiej od innych a i skrzynia będzie pracowała lepiej bo teraz wbijanie jedynki to naprawdę wbijanie, i to młotkiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 

szukam oleju do BMW e91 2008 r. 2.0 diesel N47 177 KM z DPF. Przebieg ok. 320 tys. km. Roczny przebieg ponieżj 10 tys. km. - połowa miasto połowa trasa. Styl jazdy raczej spokojny. Poprzedni właściciel lat Millersa XF C3 5W30 (ostatnie 5 wymian). 

Dzięki bardzo za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Saczi napisał(a):

@davor jaki budżet?

Jak niewielki, to wskazuje na Orlen/Lotos 5w30 C3.

Nie musi być budżetowo. Potrzebuję dobrego oleju. Jak się zmieszczę w 300-350 zł za 6 litrów spoko, ale jak trzeba będzie coś dopłacić to też nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@davor  cały dowcip polega na tym, że w grupie olejów 5w30 C3 nie ma "wybitnych formulacji".

Większość to masówki, tzw gotowce przygotowanie do trybu longlife i DPF. Ciężko wskazać olej się wyróżniające.

Proponuje naszego Lotosa synthetic 504507. Standardowa formulacja i super solidna produkcja:

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synthetic-504-507-5w-30-api-sp.4544/

Dalej, Orlen max Expert v - olej oparty związki boru. Gotowiec

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-5w-30-v.2058/

Cena ok 100pln/4L.

 

Z zagranicznych

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/1-esp-5w-30.2030/

https://www.castrol.com/pl_pl/poland/home/car-engine-oil-and-fluids/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-edge-brand/castrol-edge.html#tab_5w-30-ll

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/vw-0w-30-longlife-iii-fe.2016/

 

Brakiem LL04 się nie przejmuj. Dla ciebie istotne jest C3, bo masz DPF oraz normy mb 229.51 i/lub VW 504/507. LL04 to tak przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Saczi napisał(a):

@davor  cały dowcip polega na tym, że w grupie olejów 5w30 C3 nie ma "wybitnych formulacji".

Większość to masówki, tzw gotowce przygotowanie do trybu longlife i DPF. Ciężko wskazać olej się wyróżniające.

Proponuje naszego Lotosa synthetic 504507. Standardowa formulacja i super solidna produkcja:

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synthetic-504-507-5w-30-api-sp.4544/

Dalej, Orlen max Expert v - olej oparty związki boru. Gotowiec

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-5w-30-v.2058/

Cena ok 100pln/4L.

 

Z zagranicznych

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/1-esp-5w-30.2030/

https://www.castrol.com/pl_pl/poland/home/car-engine-oil-and-fluids/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-edge-brand/castrol-edge.html#tab_5w-30-ll

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/vw-0w-30-longlife-iii-fe.2016/

 

Brakiem LL04 się nie przejmuj. Dla ciebie istotne jest C3, bo masz DPF oraz normy mb 229.51 i/lub VW 504/507. LL04 to tak przy okazji.

Dzięki bardzo za info.

Możesz odnieść się do tego Millersa XF, którego używał poprzedni właściciel? Warto?

Mamy jakieś pewne źródło zakupu Castrola?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@davor, nie znam MIllersów, więc mojej opinii nie będzie. Zdaje się, to oleje standardowe poza kilkoma. No i u nas cena wysoka ze względu na import.
Wiem, że mają zagorzałych zwolenników, tak samo jak Penrite i Amsoil (ja nim jestem, ale $$$ ...) 
Poczytaj oilclub:
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/millers-ee-performance-5w-30-c3.2897/

Jeżeli chodzi o Castrola, to ja kupowałbym go w detalu w Arge, bo mam hurtownie blisko.
Poza tym, IC, a na allegro jest oficjalny dystrybutor.

Widzę jednak, że zupełnie naszych producentów nie bierzesz pod uwagę...
Tutaj nie ma problemu "podróby" w ogóle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Saczi napisał(a):

@davor, nie znam MIllersów, więc mojej opinii nie będzie. Zdaje się, to oleje standardowe poza kilkoma. No i u nas cena wysoka ze względu na import.
Wiem, że mają zagorzałych zwolenników, tak samo jak Penrite i Amsoil (ja nim jestem, ale $$$ ...) 
Poczytaj oilclub:
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/millers-ee-performance-5w-30-c3.2897/

Jeżeli chodzi o Castrola, to ja kupowałbym go w detalu w Arge, bo mam hurtownie blisko.
Poza tym, IC, a na allegro jest oficjalny dystrybutor.

Widzę jednak, że zupełnie naszych producentów nie bierzesz pod uwagę...
Tutaj nie ma problemu "podróby" w ogóle!

Skłaniam się ku Mobil1 (to był mój typ jeszcze przed moim postem) lub właśnie Millers. Cenowo jest ok. Przemyślę i coś z tych dwóch wybiorę.

Dzięki bardzo za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczne 1.9 TDI 105 KM w Transporterze T5, coś po taniości, 5W30 czy 5W40 ? Jeżeli macie podgląd to ile wchodzi bo z tego co szukałem to albo podają 4l albo 5.5l

Drugie auto Ford Transit 2014r. 2.2 TDCi 125 KM, 5W30 z jaką normą lać jeżeli auto już nie posiada DPFu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bańka 4 l nie pasuje tylko temu kto szuka oszczędności kupując banki 5 litrów na jedną zmianę a potem na dolewki kupuje małe opakowania 30 proc. droższe za litr.
Każdy inny kupuje od razu 2×4l i ma na dolewki plus gorka na kolejne 2 wymiany.
Chyba że komuś nie podpasuje olej to faktycznie zostaje jak Himilsbach z angielskim.

A tu jest forum olejarzy więc zmiana co wymiana ;-)

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz T5 z 75kW to wchodzi do suchego silnika 6.3l oleju czyli wlejesz te 5.5l. Równie dobrze będzie 5w40 a tu masz ogromny wybór. Polecam np. Eurol Turbo DI. Dobry olej, dokładnie sformułowany pod TDI.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam wersję 75kW także 5.5l oleju będę potrzebował. Znalazłem dziś kartkę i wcześniej był lany Shell 5W30. Do Transita potrzebuję 6.5l więc zamówię trzy bańki 4l Orlen Max Expert V i będę miał akurat do dwóch aut 🙂 Dzięki za pomoc. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, co polecilibyście w normie 504/507 lepszego od castrola edge fst 5w30 oraz liqui moly top teca 4200. Tych dwóch produktów trzymałem się od dłuższego czasu i w sumie nie narzekam. Bardziej jest to chęć zmiany na siłę. Przeczytałem kilkadziesiąt stron tego wątku i zastanawiam się czy może być coś jeszcze lepszego(pełny syntetyk z jak największą ilością pao?estrów czy jak to nazywacie 😄 ). @Saczi @Vujek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@asd890, jak chcesz PAO, to RedLine Euro Series 5w30 - baza w pełni oparta o oleje gr IV i V (PAO+Estry).
105PLN/0,98L.
Olej na pewno świetny, ale nie wiem, czy warty ceny. Albo inaczej, nie wiem, czy cena przełoży się na władności przeciwzużyciowe.

Jak nie chcesz tyle płacić, to @Vujek zaproponował rozsądne oleje.
Ja dopiszę jeszcze Castrola, ale LM ( i w sumie Motula) odradzę ze względu na zbyt wysoką cenę, chociaż samym olejom nic zarzucić nie można.
Osobiście lałbym Orlena Max Expert V lub V+ (niebawem analiza na OC).

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie pisaliście przypadkiem wcześniej w wątku że mobil 1 esp zmienił bazę i teraz to zwykły hc a wcześniej był lepszy? Chyba że coś pomieszałem. Z tego co widzę chyba szukam dziury w całym na siłę, skoro obecne oleje które stosuję spełniają swoją rolę. Interwałów też nie robię na nich dużych około 10k km. Jak mam czas i akurat tak wypadnie to zdąża się że zmieniam i po 8-9. Co do liqui moly, czy ja wiem czy aż taki drogi. U oficjalnego dystrybutora na popularnym portalu rzeczywiście nie wychodzi tanio, ja kupuje w motostacji (nie wiem czy mozna tu tak otwarcie pisać) ale sklep z długa historią i nie wydaje mi się żeby sprzedawali jakieś podróbki. No i u nich już wychodzi sporo taniej. Jeszcze naszła mnie myśl w jednym aucie na zmianę na 0w30 ale nie wiem czy będzie to dobrym pomysłem, silnik projektowany typowo pod 5w30 w sensie zaleceń producenta i tego co jest napisane w książce serwisowej, w czasach jak jeszcze nikt nie myślał o 0w30 do tych motorów, no i od nowości jeżdżony na 5w30 z 504/507.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Poproszę o polecenie jakiegoś oleju do X5 n62b48. Olej wymieniam zawsze po 10 tys. Ostatnio zalany PMO extreme 5w40, choć wydaje mi się ze trochę dużo go przepalił. Celuje w cenę banki tak raczej max do 200zl. Z góry dziękuje za pomoc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.