Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję oleju SAE 0W-20, API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6. Z tego co znalazłem to tylko olej Shella spełnia obie normy (z tym że auto to nie hybryda): 
https://allegro.pl/oferta/olej-shell-helix-hybrid-0w20-1l-benzyna-lpg-12225551106

 

Czy są jakieś inne sensowne opcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Znajomy mnie pyta i olej do Toyoty Corolli 1.6 benzyna 132KM 2017r. 60tys. km. Zamierza zagazować. Powiem że trochę mnie zagiął bo wszystkie firmy olejowe obecnie polecają do tego dziadkowoza 0w20 a on miał fabrycznie 5w30. Co mu polecić po płukance oczywiście?

Moje typy to Shell 5w30 lub Mobil 1 ESP 0w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0w20 z normami API SN+, API SP lub ILSAC GF6. Marka to kwestia dyskusji/preferencji.
Rocznik 2017. nie wiem, czy tam już 0w16 nie był fabrycznie zalewany.
A jak już się uprze na SAE30, to wybrać olej z takimi samym zestawem norm. Żadne Cx, czy jakieś normy europejskich producentów. 
Tylko API/ILSAC.
Nie że lepsze, ale dają b.szeroki wachlarz wyboru.

Instalacja gazowa ma być tak wystrojona, żeby nie zmieniała drastycznie parametrów spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto jeden aspekt rozważyć - klasa lepkości 5w30 zwykle wymaga zastosowania od 10 do nawet 15% modyfikatora lepkości, który w trakcie eksploatacji ulega degradacji.
Taki olej po 3-4 tys km ma lepkość zwykle na poziomie 10w20, czyli własności nisko temperaturowe znacznie gorsze, a i lepkość KV100 spada do wartości SAE20.
Oczywiście są wyjątki, ale takie wiskozatory są b.drogie.
Natomiast oleje 0w20 mają przeciętnie 5% wiskozatora, więc spadek lepkości jest relatywnie niższy. Taki olej jest stabilniejszy, a spadek lepkości odbywa się przez rozrzedzenie paliwem.

Warto o tym pomyśleć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża mi się wymiana oleju w moim Saabie 2.0T zaleje jak zwykle Shell helix ultra 0w40 ale mam pytanie. Auto w 90% jeździ po mieście silnik wygląda na czysty jakby był regularnie serwisowany, często jest odpalany na 6-7km jazdy jak to w mieście. Tutaj bardziej się sprawdzi Archoil Ar9100 czy Ar9200?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaV, ja nie jestem ekspertem od dodatkow ani nawet ich zwolennikiem. Jednak pamiętam jak importer Ar pisał, że ar9100 lepiej spisuje się w olejach midsaps i przy dość delikatnej jeździe. Chodzi o aktywację dodatków przeciwzuzyciowych, które Musa konkurować o powierzchnię metalu z tymi, które są w oleju (zn, p, mo i coraz częściej b).

Ar9200 z kolei jest mocniejszym modyfikatorem tarcia. Nie ma takich ograniczeń jak 9100 i radzi sobie równie dobrze w dowolnym oleju. Działa lepiej przy większych obciążeniach silnika.

 

Nie mam pojęcia ktory będzie dla ciebie lepsze. Shell 0w40 wg analiz jest 1100-1400ppm zn i p, więc ilości dzisiaj niespotykane.

Myślę że możesz pominąć dodatek 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, DaV napisał(a):

Zbliża mi się wymiana oleju w moim Saabie 2.0T zaleje jak zwykle Shell helix ultra 0w40 ale mam pytanie. Auto w 90% jeździ po mieście silnik wygląda na czysty

Cześć, mógłbyś podesłać mi fotki jak to wygląda u Ciebie pod korkiem? Może robiłeś już rozrząd i widziałeś co jest pod pokrywą? Bardzo często tam jest taki czerwony nagar, u mnie on też występuje. Ja mam podobny styl użytkowania, zalałem Mobil1 FS 0W-40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie - jaką polecacie płukankę do silnika?

Pierwszy raz będę sam wymieniał olej, chce to zrobić od początku do końca zgodnie ze sztuką. Jest coś lepszego od TEC 2000? szukałem w necie i najczęściej polecany jest właśnie TEC, później Liquid Molly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, JakubBe napisał(a):

Panowie - jaką polecacie płukankę do silnika?

Weź co tańsze... ja zazwyczaj kupuje Archoil'a. Przy regularnej wymienie oleju starcza mi na dwa razy i kosztuje około 40zł. Tec wypada chyba najdrożej ze wszystkich płukanek, ale wydaje mi się, że połowa ceny to marketing 🙂

Jestem zdania, że dobre produkty nie muszą się reklamować 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja z innym pytaniem, może będziecie się pukać w czoło.
Zazwyczaj nie robię tego sam, ale chciałem zamówić filtry + olej do Kolubryny. Dla sprostowania X-clean 5w30 + zestaw bosch/purflux. Przeszedłem już przez trudny proces ustalania, jakich potrzebuję, ale jest inny problem. Sklepy typu intercars albo iparts mają generalnie wyraźnie wyższe ceny, ale na allegro wszędzie znajdą się jakieś negatywne opinie - na temat oryginalności produktów sprzedającego, czasu wysyłki albo tego, czy w ogóle ma to, co wystawia.
Może szukam dziury w całym, ale gdyby udało się połączyć kupno ze sprawdzonego źródła z brakiem kosmicznej marzy byłoby super
Na temat petrostar co sądzicie?

Wyryte w skale z S20 FE 5G









Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, patol napisał(a):

Weź co tańsze... ja zazwyczaj kupuje Archoil'a. Przy regularnej wymienie oleju starcza mi na dwa razy i kosztuje około 40zł. Tec wypada chyba najdrożej ze wszystkich płukanek, ale wydaje mi się, że połowa ceny to marketing 🙂

Jestem zdania, że dobre produkty nie muszą się reklamować 🙂

@patol hmm.. za 40zł masz 250ml Archoli'a, za niecałe 60zł masz 375ml TEC'a, wychodzi na to samo więc argument ceny odpada. Dodatkowo, TEC jest podobno najskuteczniejszy z "bezpiecznych", a płukać silnik w tym aucie będe pierwszy raz od kiedy je kupiłem więc chce to zrobić możliwie najskuteczniej. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JakubBe napisał(a):

@patol hmm.. za 40zł masz 250ml Archoli'a, za niecałe 60zł masz 375ml TEC'a, wychodzi na to samo więc argument ceny odpada. 

Ale Archoil'a masz na 4-8l a TEC'a na 4-5 🙂

Tak czy siak na pierwsze płukanie i tak trzeba całą puszkę wlać. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JakubBe @patol A nie lepiej po prostu kupić zwykłą tanią jak barszcz za 8 zł płukankę K2 Motor Flush (nawet wlać dwie takie butelki na ~5L oleju) i dalej wychodzi bardzo ekonomicznie, a efekt obstawiam, że taki sam jak TAC'a za 60 zł. 

Praktycznie wszystkie są oparte prawie w całości na nafcie.

Sam tak stosuje (2 butelki) od jakiegoś czasu i nie widzę żadnych różnic.

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Kubos napisał(a):

...Praktycznie wszystkie są oparte prawie w całości na nafcie....

I tu jesteś w błędzie!
Wspomniane Archoil/Oilem oparte są o oleje mineralne niskiej lepkości, zawierają estry, środki przeciwzatarciowe, sporą dawkę dyspergatora i chemii czyszczącej.
Ar2820 to to samo, co droższy Oilem Power Flush, czy jak to się tam nazywa z tą różnicą że ta druga płukanka zawiera ok 5x więcej dodatków czyszczących i dyspergujących.
Można na tych produktach jeździć do 1h.
To informacja bezpośrednio od importera. 
Ja stosuję Ar2820, bo silnik od nowości utrzymany w czystości krótkimi interwałami i bdb olejem.

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, MMCzysci napisał(a):

Na temat petrostar co sądzicie?

Mam ich niedaleko siebie i zamawiałem u nich parę razy, raczej było OK, chociaż czasami czas realizacji pozostawiał wiele do życzenia.

Oleje raczej oryginały, chociaż ręki nie dam sobie odciąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry z motostacji, (zestaw Mann znalazłem w dobrej cenie) olej z petrostara i czekamy. Jeśli będzie coś nie tak, napiszę, jeśli będzie wszystko OK... to też

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeżeli chodzi o przekładnie dowolnego typu, a szczególnie automaty to nawet dyskusji nie ma, najlepiej stosować olej oryginalny. Tutaj nie ma takiej dowolności jak w silniku to raz, a dwa te oleje rzeczywiście zmienia się znacznie rzadziej jak silnikowe.

Ja w 2 samochodach na zmianę wybrałem właśnie oleje oryginalne, a że zmieniam we własnym zakresie, to ponoszę tylko koszt oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.