sergiej7 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 5 bmw m3 (w tym 4 e46) ustawionych w centrum handlowym na Malcie plus dużo innych fajnych youngtimerów. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slovak Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 @psemo, 680 zł za komplet na tył i 330 zł za robociznę. Za tyle dwukrotnie wymienię u swojego mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audicoupe Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 @Slovak to tragedii nie ma jak na ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 1 godzinę temu, Slovak napisał: @psemo, 680 zł za komplet na tył i 330 zł za robociznę. Za tyle dwukrotnie wymienię u swojego mechanika. Za w miarę sensowny komplet na tył musisz 300 szykować. Cena rzeczywiście zawyżona dwukrotnie, ale z drugiej strony ja już nie wiem jakie hamulce kupować, więc może oryginał (byle nie tak przepłacony) to jest jakiś trop. Byłem zadowolony z TRW (+zazwyczaj to oryginał w autach, które mam pod opieką), ale jak zobaczyłem, jak tarcze zardzewiały w Citroenie przez dwa lata, prawie nie nosząc śladów zużycia (20 tys. km nalotu), to stwierdziłem, że więcej nie kupię. Obecnie noszę się z zamiarem wymiany kompletu z przodu w Sharanie, bo tarcze zaczęły się już rozwarstwiać i najmocniej rozważam ATE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
#kris Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Ja założyłem do Avki ATE na przód komplet i coś tam popiskują plus nie ma idealnej gładkiej tarczy tylko jakieś rowki, już 17tysi. na nich.Ktoś mi tam kiedyś powiedział że to już nie to ATE co kiedyś.Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano2007 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 One step cuttingowy kochem? Czemu nie? Od 15 minuty ogladac 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slovak Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 @audicoupe, lekko przesadzona cena . @Michał126, zestaw TRW to koszt 280 złotych, a ATE to 410 złotych. W Astrze zostałem przy ATE, a do rodziców samochodu wrzuciłem Textary. Miałem też krótką przygodę z zestawami TRW i Ferodo, ale po bardzo krótkich przebiegach ulegały skrzywieniu i to w dwóch autach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek233 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 3 godziny temu, Michał126 napisał: Za w miarę sensowny komplet na tył musisz 300 szykować. Cena rzeczywiście zawyżona dwukrotnie, ale z drugiej strony ja już nie wiem jakie hamulce kupować, więc może oryginał (byle nie tak przepłacony) to jest jakiś trop. Byłem zadowolony z TRW (+zazwyczaj to oryginał w autach, które mam pod opieką), ale jak zobaczyłem, jak tarcze zardzewiały w Citroenie przez dwa lata, prawie nie nosząc śladów zużycia (20 tys. km nalotu), to stwierdziłem, że więcej nie kupię. Obecnie noszę się z zamiarem wymiany kompletu z przodu w Sharanie, bo tarcze zaczęły się już rozwarstwiać i najmocniej rozważam ATE. polecam Zimmermany, mam w dwóch autach, Cupra 2.0 tfsi 310km, jak i w poczciwym 1.9tdi 90km. złego słowa powiedzieć nie mogę, przynajmniej nie korodują tak jak inne tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-M Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Textary mam z tyłu u siebie to pylą jak szalone. Do ibizy żony na przód ostatnio wrzuciłem tarcze zimmermann+ klocki ferodo i na razie jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keza Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Fakt Textary trochę pylą, ale z drugiej strony tarcza wygląda idealnie bez żadnych rowków po przebiegu 40k. Jestem zadowolony po zmianie z ATE i różnych kombinacji między innymi TRW+Ferodo. Chociaż mam ochotę spróbować Zimmermanny przy następnej zmianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Jeśli ktoś ma problem z jakością tarcz to polecam tarcze DBA np. X-gold. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kursien Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Oby i tym razem @Soft99 mnie nie zawiódł po drodze Szkoda by było tego alkoholu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 2 godziny temu, Birkhof napisał: Jeśli ktoś ma problem z jakością tarcz to polecam tarcze DBA np. X-gold. O ile nacinane mają jakiś sens w ostrzejszych warunkach. To nawiercane nie mają żadnego ani w sportach motorowych ani tym bardziej w mieście, gdzie już nie raz udowodniono, że mają mniejszą skuteczność niż "identyczne" pełne, ze względu na mniejszą masę, która przekłada się bezpośrednio na odprowadzanie ciepła w warukach drogowych. Benefity z dodatkowej wentylacji uzyskuje się w specyficznych warunkach eksploatacji. M-pakiety, AMG pakiety i tympodobne z dziurawymi tarczami to bajer dla oka i chwyt marketingowy dla klientów. Patrzyłem kilka klas moto sportowcyh i nigdzie nie było nawiercanych, jak już nacinane. A co do komponentów cywilnych to przerabiałem ATE, TRW, Textar, Bosch, Jurid, Ferodo, Galfer, Brembo, plus pare, których nawet nie pamiętam, a obecnie Zimmerman. Tarcz zimmermann w wersji sport nie opłaca się brać z powodów opisanych wyżej, ale klasyczne myślę, że mają przyzwoitą relację ceny do jakości. Jak ktoś ma mocne auto to klocki od nich co najwyżej na tył. Na przód np. Black Diamond Predator Fast Road Brake pads, albo inne, który mają wysoki współczynnik tarcia nie tylko w wysokim zakresie temperaturowym, ale w niskim też, żeby nie być zaskoczonym podczas jazdy miejskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 O ile nacinane mają jakiś sens w ostrzejszych warunkach. To nawiercane nie mają żadnego ani w sportach motorowych ani tym bardziej w mieście, gdzie już nie raz udowodniono, że mają mniejszą skuteczność niż "identyczne" pełne, ze względu na mniejszą masę, która przekłada się bezpośrednio na odprowadzanie ciepła w warukach drogowych. Benefity z dodatkowej wentylacji uzyskuje się w specyficznych warunkach eksploatacji. M-pakiety, AMG pakiety i tympodobne z dziurawymi tarczami to bajer dla oka i chwyt marketingowy dla klientów. Patrzyłem kilka klas moto sportowcyh i nigdzie nie było nawiercanych, jak już nacinane. A co do komponentów cywilnych to przerabiałem ATE, TRW, Textar, Bosch, Jurid, Ferodo, Galfer, Brembo, plus pare, których nawet nie pamiętam, a obecnie Zimmerman. Tarcz zimmermann w wersji sport nie opłaca się brać z powodów opisanych wyżej, ale klasyczne myślę, że mają przyzwoitą relację ceny do jakości. Jak ktoś ma mocne auto to klocki od nich co najwyżej na tył. Na przód np. Black Diamond Predator Fast Road Brake pads, albo inne, który mają wysoki współczynnik tarcia nie tylko w wysokim zakresie temperaturowym, ale w niskim też, żeby nie być zaskoczonym podczas jazdy miejskiej.Nigdy nie sugerowałem się dziurkami a parametrami. Miały dobrze hamować i nie przegrzewać się (oryginaly potrafiły wytrzymać po 10 tys.) podczas jazdy po górach i wypraw gdzie niejednokrotnie jazda jest po 12-14h na raz.Klocki mam hawk hps.Zestaw polecił mi serwis który specjalizuje sie w terenówkach i budowaniu aut wyprawowych - zaufałem i nie żałuje, przy hamowaniu zacząłem sie w koncu czuć pewnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
#kris Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Mi coś się przypomina ze ktoś kiedyś pisał że otwory mają odprowadzać gazy które się tworzą pomiędzy klockiem a tarczą, no ale jak ktoś śmiga często po torach to zapewne ma uzasadnienie plus przewody w oplocie i większa ilość tłoczków Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareme89 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 najwazniejsze to jest kupic oryginalne tarcze, bo to jest najtrudniejsze. i wtedy nic sie nie krzywi chyba ze ktos hamuje non stop z 200 do 0. a ze rynek jest zalany podrobami to inna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 najwazniejsze to jest kupic oryginalne tarcze, bo to jest najtrudniejsze. i wtedy nic sie nie krzywi chyba ze ktos hamuje non stop z 200 do 0. a ze rynek jest zalany podrobami to inna sprawa.Oryginalne z Mitsubishi do Pajero niestety szybko sie przegrzewały i przy hamowaniu traciły moc.W lexie mam ori, tylko nacinane i nawet nie ma zamiennika, a nowy zestaw tarcz na przód nie bede pisał ile kosztuje :| Ale hamują jak szatan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 1 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 Pierwszy post na forum w 2020r Wszystkiego dobrego i spełnienia marzeń w nowej dekadzie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 1 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 14 godzin temu, Birkhof napisał: Nigdy nie sugerowałem się dziurkami a parametrami. Miały dobrze hamować i nie przegrzewać się (oryginaly potrafiły wytrzymać po 10 tys.) podczas jazdy po górach i wypraw gdzie niejednokrotnie jazda jest po 12-14h na raz. Klocki mam hawk hps. Zestaw polecił mi serwis który specjalizuje sie w terenówkach i budowaniu aut wyprawowych - zaufałem i nie żałuje, przy hamowaniu zacząłem sie w koncu czuć pewnie Miałem okazję jeździć kilkoma Mitsu przez lata, miały swoje zalety, ale hamulce faktycznie nie były mocną stroną O ile pamiętam zwykłe klocki przy homologacji E R90 mają zachować skuteczność do 400 stopni. Przy ciężkich suvach, terenówkach w warunkach jazdy górskiej łatwo je zwęglić. Warto wspomagać się hamowaniem silnikiem na ile to możliwe. Moja wypowiedź dotyczyła tarcz w tej samej technologii. Na pewno "profesjonalne" będa lepsze od marketówek. Ale jeżeli mamy do wyboru tego samego producenta i taką samą klasę produktu, warto brać bez nawierceń, by zwiększyć parametr masy. Zysk jest największy przy niskiej prędkości obrotowej, gdzie ma znaczenie chłodzenie pasywne (jazdy górskie, miasto). Zalety aktywnego wkraczają przy większych prędkościach (autostrady, tor) Cieszę się, że celujesz w markowe produkty dotyczące bezpieczeństwa. Zawsze mówiłem, że hamulce są ważniejsze nawet niż sam silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek233 Opublikowano 1 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 16 godzin temu, dareme89 napisał: najwazniejsze to jest kupic oryginalne tarcze, bo to jest najtrudniejsze. i wtedy nic sie nie krzywi chyba ze ktos hamuje non stop z 200 do 0. a ze rynek jest zalany podrobami to inna sprawa. Jeszcze dodałbym, poprawny montaż tarcz, klocków+ wymiana płynu hamulcowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crasher Opublikowano 2 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 No i jest. Ogarniam mechanicznie i czekajcie na relacje 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Domel Opublikowano 2 Stycznia 2020 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Rozkminili to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xadamx Opublikowano 2 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 @Domel ja gdzieś widziałem filmik z ruskimi, którzy używali acetonu. Te turki znowu używają chloroformu. Ja już chyba jednak wolę tradycyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 2 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 @Domel @xadamx , zastanawia mnie tylko czy to faktycznie działa tak jak jest na filmie, tym bardziej że zestaw na aliexpres kosztuje 45zł :D Kolejne pytanie czy potem też taką lampę trzeba zabezpieczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Domel Opublikowano 2 Stycznia 2020 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 17 minut temu, buka napisał: tym bardziej że zestaw na aliexpres kosztuje 45zł link pls Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się