Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No wlasnie. Dlatego najlepiej mi sie robiło 5-8 rano :) słońce nie nagrzewa jeszcze a wszystko widac jak na dłoni.

Myslalem ze jakies metahalogeny czy cos. Moze jeszcze jakis solux lub podobne??? Kupie jeszcze 100w leda i z odbicia spróbuje :)

 

Dodane po 51 sekundach:

Bardzo dobrze widać je wieczorową porą pod latarnią uliczną

Albo rtęciówke jakaś trzeba zapodać :)

Opublikowano

Z tym odbitym światłem to chodzi o skierowanie np halogenu w stronę ściany tak żeby element na którym pracujemy był jakby w cieniu i patrząc pod kątem w ten element będzie widać czy dotarłem powłokę tak?

Opublikowano

Niestety w posiadaniu mam zwykłe halogeny 230W. Dam dwa na statywie i może tyle swiatla wystarczy na scianie.

Opublikowano

Przy następnej okazji spróbuje z odbicia :)

 

Ale puki co to juz leży u mnie na aucie z 2 tygodnie :song:

 

Mycie i osuszanie auta jeszcze nigdy mi takiej przyjemności nie sprawiało :)

Chociaż naprawde rzadziej trzeba to robić bo skubaniec sie nie chce brudzić :)

Opublikowano

A ile mikrofibr łącznie na całe auto używacie do dotarcia powłoki podczas aplikacji? Bo już głupi jestem czy mając 5szt mikrofibr wystarczy mi do aplikacji UNC-Ra na Mondeo Mk4 w HB

Opublikowano

Wystarczyło mi 6 mikrofibr ;)

 

Pochwale się efektem końcowym bo to co zrobił UNC-R po prostu miażdży.

Polecam obejrzeć w HD...

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Przymierzam sie do polozenia na moja czarna A4-ke powloki UNC-R.

 

Mam pytanie co do stosowania UNC-R a raczej zbior dotychczasowych informacji i zasad jak przygotowac i zastosowac UNC-R.

 

1. Mycie - piana aktywna i mycie szamponem jakims dedykowanym czy kazdy sie nada?

2. Glinkowanie - tu rozumiem, ze kazda glinka czy pad jest ok?

3. Korekta - chce uzyc UC od Megsa recznie. Nie mam co prawda duzo defektow na lakierze i dlatego zastanawiam sie takze nad SwirlX od Megsa. A moze cos innego polecacie?

4. IPA - ale jaka? Pewnie ze dwa razy musze przeleciec auto zeby miec pewnosc? Cos jeszcze zastosowac zeby odtluscic lakier- Ludwik?

5. Aplikacja UNC-R - stosowac do aplikacji Gyeon Q2M Suede 10x10cm czy aplikatory? Do wytarcia fibre Gyeon Q2M Terry Towel 40x40cm? Wymiana fibry na nowa co drugi trzeci panel? Koncowe przetarcie kolejna nowa fibra?

6. Czy potrzeba stosowac jakies QD?

7. Felgi - mycie tym samym szamponem co auto a nastepnie Tuga Alufel i zabezpieczenie UNC-R?

 

Dodatkowo czy mozna stosowac UNC-R na szyby? Widzialem na filmiku od Max Protectu.

 

Mysle, ze taki zbior informacji przyda sie kazdemu, ktory nie jest profesjonalista a i nigdy nie mial do czynienia z powlokami ;)

 

Jakies dodatkowe wskazowki albo moze cos pominalem?

Opublikowano

Co chłopaka tak stresujecie? Może robić co chce ...

Ale tak naprawdę powłoka na dobrze przygotowany lakier, albo nowe autko albo co najmniej lekka korekta i najlepiej nie ręczna.

Tego się trzymajmy. Powłoka może tylko na "używanym" aucie uwypuklić niedoskonałości.

Opublikowano

Nikt tu nikogo nie stresuje ani broń boże zabrania, ja po prostu próbuje ostrzec chłopaka aby na darmo nie wyrzucił pieniądze w błoto bo coś pójdzie nie tak, a z jego postu wynika że do końca nie jest oblatany w temacie. Właśnie później przez takie przypadki chodzą głosy że powłoki są przereklamowane i g***o warte.

Myślę że na dobry początek najlepszym rozwiązaniem dla niego będzie po rozpoczęcie swoich przygód od wosku i stopniowo przechodzenie w profesjonalne powłoki tak jak to robiło większość doświadczonych forumowiczów.

Opublikowano

Widze, ze zamiast pomocy i wyjasnienia dostalem kubel zimnej wody na glowe zupelnie niepotrzebnie.

 

Tak, wiem co to jest IPA - Alkohol Izopropylowy sluzacy do oczyszczenia/odtluszczenia lakieru po glinkowaniu i cleanerze. Chyba sie nie myle?

 

Gdybym byl w 100% "przygotowany do aplikacji jakiejkolwiek z powlok" i byl "oblatany w temacie" to bym sie Was nie pytal o to wszystko.

 

Czytajac chocby tem watek widac, ze nie jestem pierwsza osoba, ktora po raz pierwszy bedzie klasc UNC. Nie interesuje sie powloka od tak "z bomby". Przez kilka lat stosowalem woski na kilku roznych autach choc nigdy nie robilem korekty lakieru. Moja przygode zaczynalem od Turtle wax'a podstawowego oraz koloryzujacego.

 

Prosze tylko o merytoryczna pomoc i poprawe wypisanych przeze mnie krokow.

 

"Właśnie później przez takie przypadki chodzą głosy że powłoki są przereklamowane i g***o warte"

Nie jestem z tych, ktorzy by tak twierdzili. Znam swoje mozliwosci i o powstanie problemow po aplikacji obwinial bym siebie a nie powloke.

 

Szkoda, ze na polskich forach traca ludzie na oceny innych a nie na pomoc, o ktora sa proszeni.

Opublikowano

A nie uważasz że jest to twój drugi post i już masz pretensje i żal że źle zostałeś potraktowany i nie dowiedziałeś się wszystkiego o co pytasz. Moim zdaniem powinieneś poświęcić troszkę więcej czasu na poczytanie tego forum (jak i pewnie każdego) zanim zaczniesz zadawać pytania. Z tego co napisałeś wychodzi że nie umiesz przygotować poprawnie auta do porządnego nałożenia wosku a co dopiero powłoki. Zacznij od podstaw a potem narzekaj na polskie fora bo jeżeli piszesz że "polskie", "Polacy" no to może warto skorzystać z zagranicznych for. Żeby nie było że nie pomogłem to przeczytaj na początek ten wątek

 

viewtopic.php?f=6&t=2601&view=unread#unread

 

A teraz ci podpowiem iż do przygotowania lakieru pod powłokę o czym nie napisałeś w swoim pierwszym poście pasuje na początek pozbyć się smoły z auta i opiłków metalicznych zanim zaczniesz robić korektę.

Więc do pracy a nie narzekania jak to każdy "Polak" potrafi robić bardzo dobrze.

Opublikowano

Dzieki Pimps za merytoryczna podpowiedz odnosnie smoly i opilkow, co jest oczywistym krokiem dla zaprawionych w bojach milosnikow detailingu.

 

Z tego co napisałeś wychodzi że nie umiesz przygotować poprawnie auta do porządnego nałożenia wosku a co dopiero powłoki

 

Proponuje jeszcze raz przeczytac moj post i zwrocic uwage na punty tam zawarte. Piszac o myciu mialem na mysli wszystko co sie z tym wiaze lacznie usunecie smoly, opilkow i wszystkiego innego co zostalo a co powinno byc usuniete przed glinkowaniem. Nie wspominalem tez o sposobie mycia i zasadach bo sa one znane nawet tym co napisali dwa posty. Mycie felg uwazam za osobny krok i dlatego oddzielilem od mycia samochodu, poniewaz stosujemy inne srodki niz do mycia lakieru. Naprawde nie oceniaj innych bo jak sam napisales po dwoch napisanych postach ta ocena nie bedzie zgodna z rzeczywistoscia :/

 

Czytalem duzo na tym i innych forach rowniez zagranicznych ale jak to napisalem w pierwszym poscie chcialem sie dowiedziec jakie produkty najlepiej sie nadaja do przygotowania pod UNC. Produktow jest duuuzo i nie zawsze sa one dobrane odpowiednio przez uzytkownikow.

 

A na koniec. Uwazasz, ze ktos kto ma jeden, dwa czy piec postow to musi byc swiezak w temacie??? Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jest osob stosujacych detailingowe specyfiki nie bedac zarejestrowanym na tym forum czy jakims innym bo nie maja takiej potrzeby.

 

Wiec jeszcze raz nie oceniaj po ilosci postow bo sie mozesz zdziwic i zawstydzic doswiadczeniem innych!

Opublikowano

Jak nie oceniać po ilości postów jak już w Twoim drugim poście wyraziłeś opinie na temat forum i to negatywną, a czy już tu jesteś rok czy 2 to nie zmienia tego że to jest dopiero Twój drugi post. Teraz do odpowiedzi na twoje pytanie: do smoły i opiłków stosujemy te same środki co do felg co potwierdza że musisz uważniej czytać forum. Poczytaj ten wątek bo wszystko tu jest napisane jak nakładać UNC'ra bo jak napisałeś lakier potrafisz przygotować.

Opublikowano

Rzeczywiscie masz racje co do tych samych srodkow na felgi i lakier. Ja uzywalem dotychczas srodkow typowo do felg dlatego tak napisalem. W jednych z postow powinienem dopisac do "nigdy nie robilem korekty lakieru" takze glebszego oczyszczenia felg.

 

Nie wyrazilem swojej negatywnej opinii o tym forum a o odpowiedziach uzytkownikow wzgledem mojego posta. Uwazam, ze to forum zawiera mase informacji i to bardzo cennych.

 

Wracajac do tematu. czyli obojetnie jakie srodki zastosuje w poszczegolnych krokach przygotowania lakieru pod powloke tak?

Opublikowano

Lakier powinien być igła a jak do tego dojdziesz i czym to obojętne :)

Polecam trzymać się podczas procesu aplikacji unc-r, odpowiedniej temperatury, przy 23 stopniach jest naprawdę ciężko i łatwo o błąd.

Opublikowano

A jak już lakier będzie odpowiednio przygotowany to przed samym nakładaniem powłoki warto go a nawet powinno się go super odtłuścić/wyjałowić którymś ze środków do inspekcji np.

 

http://showcarshine.pl/1616-gtechniq-pa ... ekcja.html

 

http://showcarshine.pl/863-car-pro-eras ... ekcja.html

 

http://showcarshine.pl/przygotowanie-po ... 500ml.html

 

http://showcarshine.pl/1841-tac-system- ... arcem.html

Opublikowano

W garazu mam stala temperature okolo 15 stopni wiec chyba ulatwi aplikacje. Wiem, ze korekta bedzie ciezka na pierwszy raz ale co tam jest A to i musi byc B :)

Do inspekcji chyba wybiore Gyeon Prep.

Opublikowano

manio49, podobnie uważam, tym bardziej że to już ostatnie ogniwo przed nałożeniem UNC-Ra więc nie ma co tu oszczędzać na tym zakupie a ilość 500 ml wystarczy na kilka razy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.