Jump to content

Max Protect UNC-R


Novus

Recommended Posts

Max Protect UNC-R

 

Kilka słów o tej niedocenianej, nieznanej, nie reklamowanej powłoce.

 

Opis pozwoliłem sobie spisać od jednego ze sprzedawców (mam nadzieję, że bez urazy).

 

Max Protect Ultimate Nano Coat-R to pierwsza na świecie powłoka, tworząca na lakierze gumową membranę. UNC-R jest bardzo elastyczna, a jednocześnie zapewnia doskonałą ochronę przed rysami, chemikaliami oraz działaniem twardej wody. Jedynym sposobem na usunięcie tego permanentnego zabezpieczenia jest polerowanie. UNC-R jest bardzo trudna w aplikacji i powinna być nakładana jedynie przez profesjonalistów. Optymalna temperatura otoczenia podczas aplikacji to 5-15oC (nie zalecamy apliakcji jeżeli temperatura przekracza 20oC).

 

Aplikacja.

Wbrew ostrzeżeniom producenta aplikacja w wysokich temperaturach nie sprawia trudności.

Zdarzało się w temp ok 24-25 stopni Celsjusza i jedyna różnica w porównaniu do aplikacji przy 10 stopniach to szybsze utwardzanie, które nie przeszkadza w żaden sposób.

Elementy takie jak maska i drzwi dzielimy na połowę, błotniki w całości, dach na 4 części.

Osobiście używam 3 mikrofibr. Pierwsza służy do zbierania nadmiaru, druga do wstępnego wypolerowania, a trzecia do ostatecznego wypolerowania już całego elementu. Tu zaraz po aplikacji zalecam porządne pranie mikrofibr ponieważ kiedy zaschną to będą nadawać się co najwyżej do nadkoli. Aplikować można za pomocą płatków kosmetycznych. Po skończonej aplikacji warto odstawić auto na 24h w zamkniętym pomieszczeniu.

 

Kilka zdjęć auta z powłoką:

 

Insignia

 

1.JPG

Oftlv57myP5JxAK5B3xTW-CG2fZIKlqU9tBuK64lKFA=w819-h543-no

 

GLK

 

glk%2B2.jpg

glk.jpg

 

XC60

 

xc60%2B2.jpg

xc60.jpg

 

 

Kilka zdjęć kropelek. Powłoka na tym aucie leży 4 miesiące. Po ostatnim myciu zrobiło 300 km w deszczu i postało w nim później 2h.

 

DSC_0059.JPG

 

DSC_0060.JPG

 

DSC_0056.JPG

 

z6Pi1Cz3nXq6JLPKqwZ8iqDPo0KIhEjaxGrSTG7A6iU=w819-h543-no

 

DSC_0057.JPG

 

Po 4 miesiącach i ok 7-8 tys km ma się świetnie, zupełnie jak w dniu aplikacji.

Zmniejszona podatność na zarysowania bieżące (mycie itp.), znaczy spadek przywierania brudu, łatwość mycia.

 

Przy następnym myciu nagram film jak zachowuje się powłoka względem bieżącej wody

Link to comment
Share on other sites

Novus, Jak już się chciało założyć komuś temat o Max Protect to jak będzie chwila to również powrzucam jakieś zdjęcia, powłoka bardzo przyciemnia lakier. Na plastikach i reflektorach również trzyma się jak zła. Trwałość i nie brudzenie karoserii to chyba bije konkurencję na łeb ;)

Link to comment
Share on other sites

Z jednej butelki zrobisz kilka aut. Wszystko zależy jakie, czy mają dachy panoramiczne itp itd.

Nieraz będą to 2 nie raz 3.

 

Przygotowanie jak pod każdą powłokę, czyli lakier w jak najlepszym stanie + bardzo mocne odtłuszczenie. Ja robię przeważnie 2xIPA + 2xKoch Chemie Silicon & Wachsentferner

Link to comment
Share on other sites

Mnie interesuje nie brudzenie się powłoki. Kilkukrotnie ten aspekt był podkreślany w dyskusjach na temat tego produktu.

Czy rzeczywiście w tej kategorii ta powłoka wypada wyraźnie lepiej od średniej wśród konkurencji?

Link to comment
Share on other sites

Producent wyolbrzymia z aplikacją. Nie ma się czego obawiać.

Odnośnie brudzenia to posiłle się opinią klienta, któremu zabezpieczałem nowe, białe auto i spotkany po tygodniu ulewnych deszczy mówi: "to auto wcale sięvnie brudzi"

Link to comment
Share on other sites

UNC-R aplikowałem już kilkukrotnie i mogę z czystym sumieniem potwierdzić, że ingi ma więcej niż rewelacyjne, auto duuuużo łatwiej się domywa niż np. w porównaniu do Opti 2.0 + seal. Co do wytrzymałości to zima będzie czasem weryfikacji, natomiast po kilku miesiącach nie zauważyłem spadku właściwości hydrofobowych na żadnym z samochodów.

 

Novus, natomiast nie mogę się z Tobą zgodzić co do dwóch kwestii. Napisałeś "wbrew ostrzeżeniom producenta aplikacja w wysokich temperaturach nie sprawia trudności".

To kompletnie rozmija się z moimi (oraz kilku innych osób) spostrzeżeniami. Aplikacja jest ciężka ale zaznaczę od razu, że moim zdaniem gra jest warta świeczki ze względu na właściwości powłoki, które osobiście bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły a wręcz wprawiły w zachwyt. Niemniej jednak aplikacja jest trudna jeśli nie przestrzega się restrykcyjnie temperatur podanych na opakowaniach. Aplikacja w 25 stopniach skończyła się katastrofą podczas docierania - powłoka nie dawała się dobrze dotrzeć, ekstremalnie szybko wysychając i tworząc mazy. Przy 20 było sporo lepiej ale największy komfort zapewniała praca przy temp. 15 stopni. Zostawienie powłoki na minutę przy 20-25* gwarantuje polerowanie elementu bo mikrofibrą nie dało się dotrzeć tejże powłoki.

 

Maska na pół? No to na pewno nie. Nie przy UNC-R. Najlepiej malutkie obszary, max. 30x30.

 

Te spostrzeżenia dotyczą paneli metalowych. Na plastiku jest dużo lepiej (ciekawe dlaczego).

Testowane na autach z ciemnymi i jasnymi lakierami zarówno po refinishu jak i na oryginalnym fabrycznym lakierze. Wszystkie auta po korekcie.

Link to comment
Share on other sites

Położyłem UNC-R na kilkanaście aut i niezależnie od koloru (białe, srebrne, grafitowe, czarne) nie miałem najmniejszych problemów z docieraniem. Czy to przy 10 stopniach czy nawet 25.

Może problem leży w Waszych mikrofibrach lub przygotowaniu powierzchni?

 

Obszary 30x30 :o coś chyba jednak u Was nie gra.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o mniejsze brudzenie to mniej więcej wygląda to tak :

 

Po prawej stronie UNC-R, na reszcie maski 3 inne powłoki.

10293814_903650676327114_79462625024972799_o.jpg

upload pic

 

Tu na dole maski UNC-R

 

614869_903656239659891_2276474307366217209_o.jpg

image hosting

 

Wiadomo że powłokę nakładamy na lakier w dobrym stanie, no ale ta powłoka potrafi i tak ładnie wypełnić :D

10264008_903650629660452_1599524677507115022_o.jpg

capture screen

 

Tu na plastikach :

 

10379809_903660866326095_7819013299265965062_o.jpg

free image host

 

Niby są kolory z których ciężko wyciągnąć look:

 

10329787_903650622993786_4800233093893547054_o.jpg

image hosting over 10mb

 

Na czarnym wiadomo :

 

10317625_915826525109529_1389981347537360530_o.jpg

gifs upload

 

Używam tej powłoki również do zabezpieczania reflektorów po renowacji :roll:

 

Jak dla mnie powłoka jest bardzo dobra ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.