Skocz do zawartości

Max Protect UNC-R


Novus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy jest możliwośc zbyt szybkiego starcia powłoki podczas docierania po nałożeniu?

Nakładaliśmy w dwie osoby, ja nakładałem kolega docierał praktycznie od razu jak połozyłem. Temperatura ok. 17 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu położyłem pierwszy raz w życiu powłokę na swój samochód. Było to UNC-R :D

Efekt na zdjęciach w sztucznym świetle i po przejechaniu około 200km + lekki deszczyk. Oto co zostało na tylnej klapie :good:

 

11.jpg

 

22.jpg

 

Powłokę nakładałem w 13-14 stopniach więc dla doświadczonych detailingowców to bułka z masłem ale doświadczyłem paru mazów na łączeniach. Używałem do aplikacji przyciętych do 10cm x 10cm fibr Gyeona Suede i świetnie się spisały. Docieranie Gyeonem Terry Towel i też większych problemów nie było. Na sedana poszła prawie połowa buteleczki wiec trochę dużo ale na początku bałem się, że za mało nasączyłem fibre.

Lakier jest bardzo śliski i szkiełko też ładne. Każdemu kto się obawia aplikacji naprawdę polecam i nie ma się czego obawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachęcony opiniami w sobotę popełniłem położenie UNC-R na focusie.

 

Auto zostało opianowane, umyte na dwa kubełki, odsmolone, wyglinkowane "szmatką z glinką" i na czarnych elementach zrobiona delikatna korekta manzerną 2500 / 3500. Autko zmyte potem CarPro eraserem. Powłoka nałożona przy pomocy ściereczki z gładkiej mikrofibry na klocku gąbkowym, docierane mikrofibrami z Carrefoura (3-4 sztuki). Temperatura nakładania 10-13 stopni w porywach.

 

7C26D963-C2DC-4294-8621-1DA8B5CC2CEE_zpsmoakc817.jpg

 

Czarne elementy dostały dodatkowej głębi i blasku

 

E8B2FA0F-380F-46BC-BABE-5229B917E0F7_zpsulbgwj19.jpg

 

Z przodu widać niestety dziurki od kamieni które nie poddają się korekcie.

 

9951271C-E470-473D-8629-94501D89CB37_zpsxjauig1v.jpg

 

5923F061-CE6B-47A2-B854-C2046AC9D4DB_zpskd8j8hap.jpg

 

D0AE9E94-9DDB-41BA-AA7B-3D55F28338D7_zpszpgruhoa.jpg

 

Konkluzja:

 

Nakładanie raczej łatwe ale ze względu na światło (brak lampy) czasami ciężko określić gdzie powłoka zostałą położona (smarowane na dworze). Generalnie nie zauważyłem problemów z docieraniem (przy 10-13 stopniach w cieniu nakładane w sytemie powierzchnia ok kartki A4, docierałem od razu po nasmarowaniu). Jednyny problem to nasmarowanie wszystkich zakamarków spojlera, spliterów emblematy po bokach etc.

 

Kolor lekko przyciemniony, podbija bardzo płatki miki w lakierze i daje efekt wizualny i dotykowy "oblania szkłem".

 

Dwa potencjalne problemy jakie zauważyłem to, że zużyłem około 1/2 butelki (nie zawsze widziałem gdzie dokładnie było zaplikowane i te spoilery/spliterry są kłopotliwe w smarowaniu) oraz że miękka fibra na miękkiej gąbce którą smarowałem rysowała lekko czarne kawałki w kolorze piano black. Po korekcie i zmyciu IPA jestem na 100 pewny że nie było żadnych rysek a po posmarowaniu i dotarciu są proste ryski - ale to wina raczej lakieru który rysuje się od samego patrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
zużyłem około 1/2 butelki

 

To faktycznie bardzo bogato poszło :D

 

v24rC9.jpg

 

U nas tyle zotało po zrobieniu 2 samochodów - Land Rover i Renault Clio... a też sądziliśmy, że lecimy na bogato :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie widziałem żadnych rysek po aplikacji. Używałem fibr Suede Gyeona i poszło mi ich chyba 5 10cm x10cm żeby nie mieć właśnie rysek. Uważam też, że gąbka jako "klocek" do aplikacji fibra to nie jest dobry pomysł z racji wchłaniania powłoki z fibry co za tym idzie dużego jej zużycia.

Dziś wróciłem z trasy około 1100km i owady i zabrudzenia zeszły bez problemu na bezdotyku samą wodą :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jest możliwośc zbyt szybkiego starcia powłoki podczas docierania po nałożeniu?

Nakładaliśmy w dwie osoby, ja nakładałem kolega docierał praktycznie od razu jak połozyłem. Temperatura ok. 17 stopni.

 

Podłącze się do pytania bo zamierzam z bratem w ten sposób nakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wycierałem jakieś 30-40 sekund po nałożeniu powłoki i problemu nie było przy 13 stopniach. Nakładałem sam powłokę pierwszy raz i nigdy nie miałem do czynienia z innymi powłokami. Dużo daje odpowiednia fibra do wytarcia typu "Terry". Jeżeli nie patrzysz na zużycie powłoki to możesz spróbować na bogato i oszczędnie i zobaczysz jaka jest w Twoim wypadku różnica. Ktoś pisał, że nie robi różnicy ile dajemy powłoki na element bo i tak trzeba to fibrą zebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

maseratis, sprawdzałeś pod jakimś lepszym światłem czy nie zostają hologramy? Ostatnio nakładaliśmy z Justyną w temperaturze około 16 stopni i trzeba było na cały mały samochód zużyć około 10 fibr. Wbrew pozorom UNC-R dużo trudniej się dociera jak np Mohsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UNC-R ścierajcie od razu po zaaplikowaniu, najlepiej w druga dłoń jakaś latarka led i wycieramy aż do usunięcia smug, hologramów, ja co drugi element zmieniam fibry. Tak na marginesie, podczas aplikacji nie zostawiać otwartej butelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krd ja zuzylem na A4 jakies 8 fibr Gyeona i rzeczywiscie odczuwalem gdy fibra byla juz zuzyta i robila mazy. W garazu mam duzo swietlowek i swiatlo sie odbijalo od bialych scian i od razu widzialem gdzie mi zostawaly mazy. Glownie na drzwiach musialem mocno docierac. Maska, ktorej sie obawialem najbardziej byla dla mnie najlatwiejszym elementem. Chyba dlatego, ze zaczalem od niej i cienko powloke polozylem tam.

Przez pare dni przygladalem sie jeszcze czy nigdzie nie mam mazow w swietle dziennym i pol mroku. Docieranie tak jak pisalem 30-40 sekund po aplikacji. Hologramow nie widze i efekt jest naprawde super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Slika , jak do tej pory bardziej śliskiego lakieru niż po nim nie uświadczyłem ( chociaż może aż tak wiele jeszcze nie próbowałem). Lakieru po korekcie z Unc-rem pod spodem nie przyciemni , na fusso również różnicy nie było , natomiast "goły" zniszczony lakier przyciemnia sporo . W odpychaniu wody pomiędzy lakierem z samym UNC-r i UNC-r + Slik różnicy nie zauważyłem , w brudzeniu również . Aplikowałem go, psikając 3-4 strzały na panel i od razu docierałem z Ledem w drugiej ręce, dociera się dość łatwo . Slik nałożony na panel , który leżał przez czały czas w garażu ,po 3-4 tygodniach wizualnie "znikł" , a czy pozostałe właściwośći zostały już nie sprawdzałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy aktywne piany zasadowe ok. 11-12 pH mają szansę uszkodzić powłokę po np. 10 myciach? Wiem, że UNC-R jest odporny na chemię ale ciekawe jak to wygląda np. przy stosowaniu pian jak SG Perfect Active Foam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nic sie nie stanie

Miałem jedno auto pod opieką na któym siedział zen xero basic. Myłem raz na 2 tygodnie. Nigdy indziej nie było myte. Jako prewash zawsze szedł własnie active foam. i szmpon bez nautralnego PH. Typowy myjniowy. Po 9 miesiacach basic zaczął słabnąć hydrofobowo.

JEsli miałbym porównąć zen xero basci do unc-r to uncr jest czołgiem a zen xero basic latawcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.