Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Jendrek patent zgadza się, ale wnętrzności chodzą  na zamienniki za połowę ceny taki sam czas co ori części, nie wspomnę o szcotkach które są tak miękkie że zużywają się bez włączania maszyny 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Szanowne grono forumowiczów, pytałem tu i uwdzie po sklepach z maszynami polerskimi i już mam mętlik w głowie. Rozważam zakup maszyny DA ADBL 9mm lub 15 mm. To jest w zasiegu moim finansowym, ale...  Jedni piszą że ADBL 9mm nic nim nie zrobię, za to inni piszą że do domowego użytku tylko brać 9mm. Znajomy ze studia detallingu doradza jednak brać 15mm, ale z zastrzeżeniem że posiadam jakieś tam doświadczenie w polerowaniu, gdyż maszyną 15mm można dużo więcej zrobić ale podwyższa się ryzyko uszkodzenia lakieru. Jakie są wasze doświadczenia z takimi maszynami, co lepiej dla amatora coś małego jak 9mm czy jednak się nie bać i brać te 15 mm w DA ?  

Opublikowano

@Casian moze rollerem schodzi dluzej ale skoro robisz to hobbystycznie niewątpliwym plusem rollera bedzie mozliwosc wrzucenia malego BP.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@Casian cofnij 10 stron wstecz przeczytaj, i daj znać czy coś jeszcze nie jasne, nie to że się czepiam ale pamiętam że było kilka kwestii właśnie poruszane.

Jak nie znajdziesz odpowiedzi to jeszce z pięć stron wstecz, nie to że celowo csie czepiam ale taka będzie pierwsza kolej rzeczy, a po drodze dowiesz się więcej info odnośnie maszyn 😉

Opublikowano

Witam,

Chciałbym zapytać Was jako osoby o większym doświadczeniu w temacie a dokładnie wyboru polerki DA.

Aktualnie posiadam rotację Hitachi SP18VA, ale chciałbym jej używać w przypadku konieczności wykonania dużej korekty. Polerka DA miałaby natomiast być używana jako narzędzie podstawowe. Polerka miałaby być używana głównie na lakierach miękkich mazda, toyota i tylko do celów prywatnych (na własny użytek 2-3 auta myślę że nie częściej niż 2-4 razy w roku per auto). Z tego też powodu (użytek własny)wolałbym pozostać przy wariancie z jedną rotacją i jedną DA.

Spośród tego co jest dostępne na rynku oraz czytając opinie o produktach w kilku wątkach na tym forum rozważam dwie opcje:

1. Evoxa HDP10 z dodatkowym talerzem 125mm (wersja tańsza)

2. Flex HDF 7-12 80 (wersja droższa)

Pytanie czy warto dopłacać te kilkaset złotych do flexa czy zostać przy wariancie z evoxą? a może żadna z powyższych opcji nie jest optymalna?

Opublikowano
6 godzin temu, eastnomad napisał:

opcje

Chcesz robić pełne korekty mini maszyną DA?

Poszukaj jakiejś normalnej ze skokiem 15mm + talerz 125.

A jak będziesz potrzebował małych talerzy to przecież masz rotację.

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, ghost napisał:

Chcesz robić pełne korekty mini maszyną DA?

Poszukaj jakiejś normalnej ze skokiem 15mm + talerz 125.

A jak będziesz potrzebował małych talerzy to przecież masz rotację.

Wydawało mi się to sensowne jednak chciałem też zasięgnąć porady osób o większej wiedzy w temacie.

Skoro polecasz DA ze skokiem 15mm, bo mniejsza nie będzie optymalnym rozwiązaniem to może coś z poniższego (w sumie te 3 pierwsze są w podobnym budżecie)?

1. Evoxa HDC15

2. Krauss Shinemaster S15

3. Rupes LHR15ES (tą mógłbym mieć nową za około 1,2k)

4. Flex XFE 7-15 150 (ta już raczej poza zasięgiem cenowym)

 

Opublikowano

Cześć. Zastanawiam się nad maszyną DA do roboty przy swoim aucie. Czy skok 8-9mm nie będzie za mały? Zastanawiam się nad Lare Lite LD09-125 lub Krauss DB58000S. Może w tej cenie warto rozważyć jakąś inną opcję? W między czasie chciałbym dokupić zwykłą rotację do lamp. Do tej pory miałem Tryton TSP710K, lecz praca na nim była ciężka i pewnie też przez swoją nieumiejętną pracę zerwałem 2 pady, za krótki odpoczynek albo za mocny docisk. Niestety nie zainwestowałem na początku w pad z fibry przez co wyciąłem może z 40-50%, lecz jak na 1 raz byłem zadowolony.

Opublikowano
5 godzin temu, Streat napisał:

@salvien Kraussa mam od s8-s21 i smiało moge polecić te maszyny 🙂

Ok, zastanawiam sie nad modelem, ktoty wyzej podałem. Zastanawia mnie czy na takim skoku zrobie cale auto 2 etapowo. Vw tiguan 2009r. Lakier ori. Oczywiscie laik 😛

  • Moderator
Opublikowano

@salvien wszystko sie da 😉 po prostu dłuzej bedziesz musiał pracować przy 8mm bo jest mneij agresywna od 15/21. Ja bardzo duzo aut zrobiłem 8mm skokiem i nawet fajne ciecia udało sie zrobic 😉 vw dosc twardy lakier, wiec jeszcze mozesz pomysleć o hamronie z juli teraz promocja bedzie na niego (250zł) a podobno bardzo fajna polerka w tej klasie cenowej 

Opublikowano
7 godzin temu, Streat napisał:

@salvien wszystko sie da 😉 po prostu dłuzej bedziesz musiał pracować przy 8mm bo jest mneij agresywna od 15/21. Ja bardzo duzo aut zrobiłem 8mm skokiem i nawet fajne ciecia udało sie zrobic 😉 vw dosc twardy lakier, wiec jeszcze mozesz pomysleć o hamronie z juli teraz promocja bedzie na niego (250zł) a podobno bardzo fajna polerka w tej klasie cenowej 

hamron kupiony, teraz kwestia padów i past pod powłokę aqua 9h. 

Opublikowano

Witajcie, 

zajmuje się handlem autami i planuje wykonywać jakąś podstawową polerkę na autach, tak żeby ładnie świeciły sie autka i jednoczesnie usuneły te rysy.

 

Zastanawiam się jaki sprzęt kupić i co w zestawie obowiązkowo musi się znaleźć. Jestem totalnym laikiem w tych sprawach, jedyne co mnie lączy z polerką to SMAROWANIE CAŁEGO AUTA PASTĄ TEMPO 😄 .

Fajnie jakby posłużyła trochę, i koszt eksploatacji nie był ogromny

Wykorzystywana będzie na około 15 samochodów miesięcznie 

 

Pozdrawiam

 

P.S czy maszyny uzależnić od marek pojazdu? nie ukrwywam ale jest to zróżnicowane. Proszę o jak najbardziej wyczerpujące odpowiedzi

Opublikowano

@ezziqq A poczytał trochę wątek ? czy od razu pytanie 🙂 jak dla Mirka handlarza to pasta typu AIO np:

1) AngleWax Enigma AIO

2) Elite Detailer AIO

3) 3D SPEED

4) Farecla Cut & Wax 

Jest tego multum 🙂 do aplikacji przyda ci się maszyna Dual-Action + polishowa gąbka. 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@ezziqq jeśli maszyna ma ogarniać 15 aut miesięcznie to szukaj czegoś markowego z dobrym serwisem. W zasadzie przy takiej ilości jedna polerka to trochę mało. 

Opublikowano
2 godziny temu, CarlosBlack napisał:

@ezziqq jeśli maszyna ma ogarniać 15 aut miesięcznie to szukaj czegoś markowego z dobrym serwisem. W zasadzie przy takiej ilości jedna polerka to trochę mało. 

co byś zaproponował kolego?

Opublikowano
20 godzin temu, ezziqq napisał:

Witajcie, 

zajmuje się handlem autami i planuje wykonywać jakąś podstawową polerkę na autach, tak żeby ładnie świeciły sie autka i jednoczesnie usuneły te rysy.

 

Zastanawiam się jaki sprzęt kupić i co w zestawie obowiązkowo musi się znaleźć. Jestem totalnym laikiem w tych sprawach, jedyne co mnie lączy z polerką to SMAROWANIE CAŁEGO AUTA PASTĄ TEMPO 😄 .

Fajnie jakby posłużyła trochę, i koszt eksploatacji nie był ogromny

Wykorzystywana będzie na około 15 samochodów miesięcznie 

 

Pozdrawiam

 

P.S czy maszyny uzależnić od marek pojazdu? nie ukrwywam ale jest to zróżnicowane. Proszę o jak najbardziej wyczerpujące odpowiedzi

Nie maszyna, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie detlailera.

Jak jedną to szukaj maszyny o skoku 15mm. 
Z czasem sam poznasz swoje słabości i zorientujesz się, że one step na każdym lakierze wychodzi inaczej.

Opublikowano
8 minut temu, ezziqq napisał:

co byś zaproponował kolego?

samym talerzem 125 nie ogarniesz wszystkiego więc musi być coś z 75 - tutaj albo rotacja albo np krauss s75. Jako główna 125mm to masz pole do popisu, przy takim przerobie jakiś Flex najlepiej, chyba, że co miesiąc chcesz kupować Hamrona z Julii 😄

Opublikowano
28 minut temu, Arkeolowy napisał:

samym talerzem 125 nie ogarniesz wszystkiego więc musi być coś z 75 - tutaj albo rotacja albo np krauss s75. Jako główna 125mm to masz pole do popisu, przy takim przerobie jakiś Flex najlepiej, chyba, że co miesiąc chcesz kupować Hamrona z Julii 😄

Taaaa podpowiadaj handlarzom żeby kupowali rotację do pracy bez wprawy...

A potem klient kupuje samochód z lakierem 50 mikronów lub mniej na rantach.

 

Wolałbym kupić błyszczący samochód po samym finishu. Który ma grubą warstwę lakieru do obróbki. Niż wyciągnięte więcej rys i zero klaru do dalszej obróbki.

 

@Ari miał zdecydowanie lepszy pomysł z punktu widzenia kupującego auto. Maszynka DA ze skokiem 15mm. Do nauki jak znalazł. A przy tym można i wyciąć mocno i wykończyć.

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, Arkeolowy napisał:

Idac tym tokiem myslenia kup jednak tego hamrona do tego pb black hole i rob „korekty” 😉 

Szczerze, to gdy auta u niego mają iść hurtem do "picowania" AIO jest na prawdę dobrą opcją.

 

A jeżeli nabywca życzy sobie porządny detailing to niech odda do studia które się tym zajmuje profesjonalnie, lub do pasjonata jak wielu z nas. Nam zależy żeby zrobić porządnie i jak najmniejszym kosztem klaru.

 

Dla handlarza ma być szybko i skutecznie, wyglądać ładnie w momencie sprzedaży "do bramy i się nie znamy". Nawet jak wytnie wielokrotnie więcej niż profesjonalne studio, dopóki nie dotknie bazy to mu bez różnicy. Znasz realia 🙂

A ja przepraszam za szczere słowa, ale jako miłośnik motoryzacji serce mnie boli, po tym jak widziałem samochody mocno zdarte polerką żeby wyciąć max ile się da pod handel.

Opublikowano
3 godziny temu, Ari napisał:

Nie maszyna, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie detlailera.

Jak jedną to szukaj maszyny o skoku 15mm. 
Z czasem sam poznasz swoje słabości i zorientujesz się, że one step na każdym lakierze wychodzi inaczej.

Chęci są, oby nie zgasły za szybko. Maszyny planuje 2 kupić na początek i z czasem oczywiście powiększać kolekcje jak będzie taka potrzeba. Czytałem że róznie lakiery reagują na różne maszyny.

 

 

2 godziny temu, ghost napisał:

Szczerze, to gdy auta u niego mają iść hurtem do "picowania" AIO jest na prawdę dobrą opcją.

 

A jeżeli nabywca życzy sobie porządny detailing to niech odda do studia które się tym zajmuje profesjonalnie, lub do pasjonata jak wielu z nas. Nam zależy żeby zrobić porządnie i jak najmniejszym kosztem klaru.

 

Dla handlarza ma być szybko i skutecznie, wyglądać ładnie w momencie sprzedaży "do bramy i się nie znamy". Nawet jak wytnie wielokrotnie więcej niż profesjonalne studio, dopóki nie dotknie bazy to mu bez różnicy. Znasz realia 🙂

A ja przepraszam za szczere słowa, ale jako miłośnik motoryzacji serce mnie boli, po tym jak widziałem samochody mocno zdarte polerką żeby wyciąć max ile się da pod handel.

Dokładnie zależy mi na wyglądzie.. Przy sprzedaży udostępniam czujnik lakieru więc nie chciałbym pytań co z tym lakierem się działo.

Chodzi by zrobić to ładnie i żeby to wyglądało 1-2 miesiące, usunąć podstawowe rysy ale też tych większych się nauczyć do usunięcia, dlatego zaznaczyłem że jestem handlarzem i nie będę zakładał DETALINGU kolejnego. 

 

Podsumowując najlepszym sprzętem do takich działań będzie (prosze o pakiet cały na którym mógłbym pracować i zrobić sobie zapas na rok pracy gdyż prawdopodobnie uda się wziąć dotacje) 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.