Skocz do zawartości

Jaka maszyna polerska dla początkującego ?


nOx

Rekomendowane odpowiedzi

@ezziqq Żebyś sobie nie komplikował życia na początek idź w pasty AIO, tam nie ma za bardzo różnicy jaki lakier obrabiasz .Maszyna do tego albo DA 15mm albo VRG,XCE raczej flex bo 15 szt na miesiąc to nie jest mało. poza tym komfort pracy też będzie się liczył bo trochę godzin posiedzisz przy tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ghost napisał:

A potem klient kupuje samochód z lakierem 50 mikronów lub mniej na rantach.

Nooo a jaaaak. Z lakieru 300 mikronów zostanie ze 160 i "Paaanie lakier oryginał" 🤣🤣🤣🤣🤣

4 godziny temu, ezziqq napisał:

Podsumowując najlepszym sprzętem do takich działań będzie

Osobiście w takim przypadku jaki opisałeś ja nie widzę lepszego rozwiązania jak tylko sprzęt markowy, profi. Dlaczego? Jak już wcześniej zauważono komfort pracy dużo wyższy i jakoś urządzeń dużo lepsza. Na pewno szedłbym w maszyny DA: jedna 125, a druga 75.

Osobną kwestią jest u Ciebie brak doświadczenia w tej dziedzinie. Jak ty chcesz teraz zrobić te 15 aut w miesiącu? Nie wiem. Ale życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2020 o 23:25, xadamx napisał:

Nooo a jaaaak. Z lakieru 300 mikronów zostanie ze 160 i "Paaanie lakier oryginał" 🤣🤣🤣🤣🤣

Osobiście w takim przypadku jaki opisałeś ja nie widzę lepszego rozwiązania jak tylko sprzęt markowy, profi. Dlaczego? Jak już wcześniej zauważono komfort pracy dużo wyższy i jakoś urządzeń dużo lepsza. Na pewno szedłbym w maszyny DA: jedna 125, a druga 75.

Osobną kwestią jest u Ciebie brak doświadczenia w tej dziedzinie. Jak ty chcesz teraz zrobić te 15 aut w miesiącu? Nie wiem. Ale życzę powodzenia.

Oczywiście 15 aut w miesiącu to po czasie jak złapie doświadczenie. Nie mówię o pierwszych miesiącach gdzie zostane królem polerki w mieście.

 

Czy mógłbyś swoje przykłady podeprzeć jakimiś konkretnymi maszynami i pastami? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ezziqq napisał:

Oczywiście 15 aut w miesiącu to po czasie jak złapie doświadczenie. 

Czyli może być nawet za rok.

Nie wiem co i doradzić. Ja osobiście będąc w Twoim położeniu kupiłbym coś z Flex-a XFE, XCE (maszyna planetarna), Rupesa LHR. Większą o skoku tak 15mm, mniejszą ok. 12. Tylko to nie są tanie urządzenia. Pytanie na ile starczy ci chęci i zapału aby dalej to ciągnąć. Żeby nie okazało się, że niepotrzebnie wywaliłeś kupę kasy w błoto. Na pewno taki sprzęt posłużyłby ci bardzo długo.

Są tańsze alternatywy: Krauss S15, Krauss S75, Lare Pro LD15-125, Lare Pro LD12-075, i inne jak Evoxa, ADBL.

Ja sam mam Krauss-a S15, ADBL Roller D09125 i rotację Krauss P7. Ale ja nie działam komercyjnie i maszyny służą mi do moich potrzeb. Nie wiem jaka jest ich wytrzymałość i co by było gdyby miały poprzerabiać 15 aut w miesiącu.

 

Co do past - temat rzeka. Musisz sam do tego dojść co ci będzie pasowało. Zresztą uważam, że jeśli chodzi o maszyny to również.

Zresztą uważam, że lepiej będzie jak odpowie ci któryś z chłopaków zajmujący się tym zawodowo. Oni na pewno w tym temacie mają większą wiedzę ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, xadamx napisał:

Czyli może być nawet za rok.

Nie wiem co i doradzić. Ja osobiście będąc w Twoim położeniu kupiłbym coś z Flex-a XFE, XCE (maszyna planetarna), Rupesa LHR. Większą o skoku tak 15mm, mniejszą ok. 12. Tylko to nie są tanie urządzenia. Pytanie na ile starczy ci chęci i zapału aby dalej to ciągnąć. Żeby nie okazało się, że niepotrzebnie wywaliłeś kupę kasy w błoto. Na pewno taki sprzęt posłużyłby ci bardzo długo.

Może i być rok. 

 

Co do kosztów to nie chce oszczędzać. Będę miał dotację z UP więc chce ją w pełni wykorzystać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Może nie do końca na temat, ale nie chcę tworzyć nowego tematu.

Mam Flex'a 3401 VRG, którego używam może 2-3 razy w roku głównie do nakładania cleaner'a. Mam ją już jakieś 3-4 lata i tak mnie zastanawia czy nie trzeba tego jakoś przesmarować raz na jakiś czas.

Tanie to nie było... polerka jest, można powiedzieć, w stanie kolekcjonerskim, więc głupio będzie jak coś się zatrze a przepracowało nie więcej jak 30-40h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry, 🙂

kupiłem polerkę hamron da 15mm, wykonalem pierszy raz polerkę na samochodzie alfa romeo miekkim lakierze, i odczułem bardzo duże wibrację, która maszyna przenosi, niestety nie znam nikogo ani nie miałem nigdy doczynienia z polerkami z wyższej klasy, pytanie do was ma ktoś może polerkę hamron i jakąś profesjonalną o skoku 15mm i czuje zauważalnie mniejsze wibracje?, jeszcze jedno pytanie brakowało mi przy polerowaniu możliwości użycia talerza 75, teraz pytanie czy warto było by odsprzedać hamrona dołożyć i zamówić ADBL Roller D09125-01 lub EVOXA HDF8, te maszyny znalazłem z możliwością założenia BP 75mm, są mniejsze i ze skokiem 8mm. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam... 

Im więcej czytam tym większy mam mętlik w głowie. Wcześnie czytałem na forum jako gość ale postanowiłem dołączyć do grona z nadzieją ze ktoś z Was mi pomorze. 

Chce kupić maszynę DA w kwocie max 700zl. Użytek własny, ewentualnie znajomi i rodzinka. Na poczatek chce się skupić na na polerce ewentualnie one step. Tu może nadmienię ze posiadam Civica (UFO) w czarnym lakierze, ponoć najgorsze co może być 😉... (ojciec Corollę w srebrym lakierze) Generalnie auta mają tam jakieś  ryski ale nic głębokiego. Wracając do tematu... 

Znalazłem takie maszyny :

1) ADBL ROLLER DA09125-01 polerka dual action (skok 9mm)

2) EVOXA HDP10 PROFESJONALNA MAŁA POLERKA DUAL ACTION (skok 10mm) 

3) evoxa HDF8 POLERKA SAMOCHODOWA Dual Action (skok 8mm)

4) K2 MASNER POLERKA ELEKTRYCZNA DUAL ACTION (skok 15mm)

Wszystkie mieszczą się w moim max budżecie. Wiem że każda z nich posiada inny skok i do niektórych można założyć mniejszy talerz. 

Proszę o Wasze opinie, którą wybrać biorąc pod uwagę zastosowanie i potrzeby o których napisałem wyżej a jednocześnie mieć efekty i przyjemność z pracy. Z góry dziękuję i pozdrawiam 😊

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2020 o 05:57, redfastereczek napisał:

kup 15 masz 700  kup  evoxa  dołóż i swiety spokó  szybki serwis bardzo życzliwi 

Dziękuję za odpowiedź... Nie jest to żadna złośliwość z mojej strony ale będę wdzięczny jesli byś mi jaśniej napisał bo nie bardzo "łapie" co mi proponujesz. Czy  brac K2 15mm skok czy Evoxa 8 lub 10mm skok???. Wszystkie cztery maszyny które wymieniłem w swoim zapytaniu mieszczą się w moim zakładanym budżecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dwie maszyny DA Hamron z Juli i Adbl Roller 9mm (125 mm i 75mm).  Potrzebuję urządzenia którym mógłbym polerować miejsca o małej powierzchni. Samochód to VW Touran, nakładki progów w piano, ozdobne elementy zderzaka w piano, felgi aluminiowe i pewnie wiele innych. Co możecie polecić do takich prac? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@Carlos honda ma bardzo miekki lakier, ja swoja poleruje DA8mm wiec jeżeli chcesz polerowac swoje auto to raczej skłaniałbym sie ku takiemu skokowi 8/9mm ADBL roller powinien byc ok bo japonczyki maja miekkie lakiery i przekonasz sie o tym jak zaczniesz polerke 😄 

U mnie pomaranczowy pad maszyna 8mm i pasta finishowa robiłą cutting 😜 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Streat serdeczne dzięki za odpowiedź. To dosyć cenne informacje dla mnie... 😊 Czytałem na temat "skoku" i sporo użytkowników chwali sobie skok 15mm że względu na to iż jest optymalny jeśli chodzi o jedną maszynę która ma służyć amatorsko do finiszu i ewentualnej korekty(one step) . Wiem że Hondy mają miękki lakier i też mam to na uwadze. Chciałem tylko znaleźć takie rozwiązanie aby można było zrobić polerkę i ewentualnie komuś znajomemu jakiegoś one stepa. Dosyć mocno zastanawiam się nad Evoxem Hdp10 (skok 10mm), myślę że to może być jak dla mnie "złoty środek". Tym bardziej że marka Evox posiada dosyć pozytywne opinie. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tematu, forum, internetu, opini 2 kolegów, którzy pracują w tym: najbardziej uniwersalna to DA o skoku 15mm i talerzu 125mm.
Hamron plus wymiana na dłuższy kabel z Juli za 250zł na promce na która się spóźniłem(podobna Yato 82200 ale po dokupienia talerza na 125 wychodzi ponad 400).
Heckmann S15 za 450zł od dystrybutora, silnik Kraussa podobno.

Jako druga to rotacja z różnymi rozmiarami padów: 150 lub 125 i 75 lub 50.
I tutaj mam dylemat legendarny Masner K2 czy dużo droższy nie do zajechania Dewalt DWP849X?
Albo replika Kraussa tj. Heckman:
R7 (900-3000 obr./min. bez obciążenia, 900W)
800 ("P7", 700-2500, 800W)
801("R3", -II-)

Ewentualnie kiedyś trzecia to DA skok 8mm i tutaj: Heckmann 6800, Krauss S8, LGR75 czy Rupes Ibird.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ;) Polerka DA o skoku 12 lub 15 talerz 75 dla amatora (pierwsza polerka) i pracy przy Hondzie, raz na rok lub dwa lata one step, głównie do hologramów, drobnych rys. Decyduje się na mniejszy talerz bo w gorzej dostępnych miejscach będzie chyba lepiej a nie chce kilka maszyn do jednego auta i raz na rok czy dwa lata liznąć lakier, czy ogólnie praktyka taką małą polerką jest bez sensu do one step a jeśli można to jaka? Budżet do 1000 zł jeśli będzie coś konkretnego za 1500 nie widzę przeszkód dołożyć.. Czy czekać na promocję kupić DA skok 15 harmon za 250 zł i jakąś z mniejszym skokiem również da i mniejszym talerzem? Chociaż nie ukrywam że wolałbym jedną maszynę. Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kusiu mam znajomego , ktory tak dziala. Ma jedna maszynke kraussa s75. Robi nia rocznie jeden, dwa one stepy. Uzywa przy tym padow 75 oraz stozkowych majacych wieksza powierzchnie polerowania. On jest zadowolony. Schodzi mu troszke dluzej ale ogolnie daje rade. Gdybym ja mial wybierac i miec kedna maszyne... Poszedlbym wlasnie w male DA o skoku 12mm. Zmieniasz tylko pady. Nie ruszasz BP. Czasu tak nie tracisz.

Co do maszyn to krauss s75, lare ld12-075 pro oraz jakis flex.

 

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może pomożecie podjąć decyzję? Zastosowanie amatorskie. Samochód ma kilka rys, które trzeba załatwić zaprawką. Szlif papierem 1500/2000/2500 i polerka DA np. Menzerna 400. Przy okazji chciałbym wypolerować cały samochód (Menzerna 3500). Początkowo myślałem o ADBL 9mm, ale czy on poradzi sobie z wyprowadzeniem lakieru po szlifowaniu papierem 1500? Czy nie lepszy i bardziej uniwersalny będzie Hamron o skoku 15mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@TM85 a robiłeś kiedys takie cos? Pytam sie ze wzgledu na to że jeżeli bedziesz robił zaprawki i bedziesz szlifowac to pamietaj ze niekiedy lepiej zrobić zaprawke i tylko delikatnie ja przelecieć papierm 2500 niz jechac 1500 bo to jednak jest lakier i mozesz zjechać duzo klaru takim posunieciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.