Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.03.2020 o 17:55, ania1987 napisał:

No to nieźle, jak się baba nie zna to szit wciskają emoji53.png mówił jeszcze o jakichś Hankok 3 czy coś takiego, nie zdążyłam zapisać dokładnie modelu.
Goodyear 250zł/szt czyli już robi się +200zł na 4sztemoji848.png

Spróbuj ewentualnie Dunlop Blueresponce.
W tym rozmiarze różnica na komplecie to +/- 200zł, więc wolałbym dorzucić parę zł i mieć z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Streat napisał:

@Kepacz a nie pamiętam, ale producent oddał mu kasę bez problemu. Jak będzie u mnie to zapytam go 

Super, jakbyś był uprzejmy napisać tutaj albo w wiadomości do mnie to byłbym mega wdzięczny!

 

@W1Michal @PiterG Dzięki Panowie, w takim razie zamawiam 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja muszę wymienić oponki do mojej Alfy. Ostatnio używane Continental ContiPremiumContact 5 w rozmiarze 235/40R19, na które mogę tylko narzekać, że szybko się zużyły. Prowadzenie było super a bieżnik zszedł w prawie 2 sezony, zostało z 4.5mm.

Budżet trochę ograniczony, bo max 2500zł chciałbym wydać. Patrząc na oferty to wychodzi, że optymalnie powinienem wybrać Pirelli P7 Cintuaro lub Hankook Ventus S-1 Evo2 K-117. Jakieś inne sugestie?

Gdzie szukać najlepszych ofert?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Dreamer42 napisał:

Continental ContiPremiumContact 5 w rozmiarze 235/40R19, na które mogę tylko narzekać, że szybko się zużyły

Opony usportowione jak te, zazwyczaj są z miękkiej mieszanki i szybko się zużywają, ale za to tak jak piszesz

38 minut temu, Dreamer42 napisał:

Prowadzenie było super

Nie istnieją miękkie opony, które wytrzymają 100.000km. Albo super prowadzenie, albo żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@Dreamer42 idź w Asymetric 5 🙂 ja do Giulietty je zamontowałem już, 225/40/18 i dają radę 🙂 co do trwałości -> miałeś typowo usportowione opony, więc nie jest to dla mnie dziwne że szybko się zużyły. 

Ogółem na oponach nie ma co oszczędzać, ale należy je dopasować pod swój styl jazdy i użytkowanie auta. 

@Domel jeśli szukasz ciszy -> Goodyear Efficient Grip -> mam obecnie na sprzedaż, 4.5 roku, 3 sezony, 16k nalotu, ale 225/45/17. Fajnie trzymają, mało się zużywają i są przedewszystkim bardzo ciche i dosyć miękkie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo się właśnie zastanawiam czy iść w EfficientGrip Performance czy Asymmetric 5. Raczej stawiam na Goodyear bo ta marka mnie nigdy nie zawiodła. EG Performance został niedawno odświeżony i nadali mu numerek 2, ale to na tyle nowa opona, że jeszcze niestety nie jest dostępna w większych rozmiarach, więc niewiem czy iść w leciwą już EG Performance 1 czy nową AS5. :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Forest napisał:

Bo się właśnie zastanawiam czy iść w EfficientGrip Performance czy Asymmetric 5. Raczej stawiam na Goodyear bo ta marka mnie nigdy nie zawiodła. EG Performance został niedawno odświeżony i nadali mu numerek 2, ale to na tyle nowa opona, że jeszcze niestety nie jest dostępna w większych rozmiarach, więc niewiem czy iść w leciwą już EG Performance 1 czy nową AS5. :] 

Zależy w co chcesz iść. Komfort cisza to Goodyear Efficient Grip. Cicho, miękko, dobrze trzymają. AS5 jako pierwsze wrażenie- glosniejsze, twardsze, bardziej na osiągi nastawione. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dreamer42 ile fabrycznie mają bieżnika premium contact? Moje sportcontacty 7mm. Twoje 4.5 to jeszcze nie jest koniec opony.
Fabrycznie nie pamietam, ale coś około 8mm. Ja poniżej 5mm wolę zmieniać, bo na wodzie bywa różnie wtedy. I chyba pójdę w Hankooki k127, te Asymetric 5 są zapewne fajne, ale cena robi różnicę 600zl vs 1000zl za sztukę. Niestety sytuacja nie pozwala na takie zapędy.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy byłam już nastawiona na zakup polecanych tutaj opon Hankook Ventus Prime 3 (205/55/16), ale dostałam propozycję od szwagra znajomego na nowe opony Michelin lub Continental w cenie 700-750zł 4 sztuki (normalnie podobno ok 1200zł). Niestety opony które może załatwić nie mają rantu ochronnego na felgę (bo dla flot nie mają w ofercie opon z rantem). Teraz doradzcie odpuścić ten rant? Jest on potrzebny? Opona z rantem oprócz tego że niby chroni felgę to lepiej wygląda? Od początku sugerowałam się tym rantem bo wulkanizator powiedział że najlepiej takich szukać.
Cena na opony jest niezła, a Michelin i Continental to widzę że opony Premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2020 o 11:35, Dreamer42 napisał:

Jakieś inne sugestie?

F1 asymetric 5, 

Prowadzenie topowe wśród cywilnych a trwałość najwyższa w klasie, zdecydowanie lepsza niż conti

W dniu 6.03.2020 o 20:51, Forest napisał:

co polecacie z nastawieniem komfortowym i ciszy w rozmiarze 225/40R18?

Jeździłem na Efficientgrip performance i na asymetricach, egp  komfort rewelacja, zobacz tylko czy są dostępne w tym rozmiarze.

Jeżeli chcesz trochę twardsze z nutą "sportowego" prowadzenia to f1 a5

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2017r szukałem opon i zadzwoniłem na infolinię oponeo szukając wytrzymałych opon.  Doradca stwierdził, że Nokiany, na których jeździłem nie są dobre do moich wymagań, bo nadają się raczej do miejskich na krótkie dystanse. Zaproponował mi Continental ContiPremium Contact 5 205/65 R15H 94, które miały byś wprost stworzone do długich przebiegów i wytrzymałe, bo to klasa premium.

Wziąłem więc parę na jedną oś, bo miałem jeszcze niezłe nokiany. 2 sezony i po oponach. Zrobiłem 17-20k. Nie było już czego zakładać, a nokiany dalej się trzymały, dokupiłem kolejną parę nokianów, co powinienem zrobić już od razu. Dobre opony są u mnie bardzo ważne, ale to przesada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ania1987 napisał:

Koledzy byłam już nastawiona na zakup polecanych tutaj opon Hankook Ventus Prime 3 (205/55/16), ale dostałam propozycję od szwagra znajomego na nowe opony Michelin lub Continental w cenie 700-750zł 4 sztuki (normalnie podobno ok 1200zł). Niestety opony które może załatwić nie mają rantu ochronnego na felgę (bo dla flot nie mają w ofercie opon z rantem). Teraz doradzcie odpuścić ten rant? Jest on potrzebny? Opona z rantem oprócz tego że niby chroni felgę to lepiej wygląda? Od początku sugerowałam się tym rantem bo wulkanizator powiedział że najlepiej takich szukać.
Cena na opony jest niezła, a Michelin i Continental to widzę że opony Premium.

Zalezy jakie Micheliny i jakie Conti. Nie każdy model Michelina i Conti jest dobry, Energy Saver i Eco Contact są kiepskie (allegro jest zalane Eco Contactami i to nowymi). To opony niby mające mały opór toczenia ale na mokrym jest przyczepnosć dość słaba. Co do rantu ja nie mam i nie widze aby felgi były gdziekolwiek zarysowane takze dla mnie osobiscie nie jest on potrzebny

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na felgę o szerokości 7,5 cala można założyć oponę 205/55/16? W jednym warsztacie powiedzieli, że jak opona będzie z rantem ochronnym to bez problemu, a jak bez rantu to wtedy 215/55/16 bo inaczej będzie źle to wyglądać. Prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.