Skocz do zawartości

Czym myjecie felgi ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
Opublikowano
3 godziny temu, ichris napisał:

Regularnie myje auto ale po 4 latach jednak pojawiły się czarne kropki na felgach. Szamponem nie idzie się ich pozbyć. Chciałbym zacząć raczej czymś nieagresywnym. SG EF da radę? A może wystarczy tańszy Tenzi Czysta Felga?

Tar and Glue np Prickbort, Vasco, ProELite

Opublikowano
4 godziny temu, Pimps napisał:

@ichris A czy przez te 4 lata używałeś czasami czegoś do odsmolenia i jakiegoś deironiezera?

Nie tylko szampon i piana aktywna. Ostatnio trochę rzadziej myłem no i są efekty...

Opublikowano

@ichris zatem potrzebny będzie deaironizer typu Adbl Vampire liquide lub coś w tym stylu, oraz Tar and glue remover np. Pro Elite. Powinno poskutkować...

Opublikowano

@Czabs Aaaa, myślałem że zdążyłem edytować nim ktokolwiek to przeczytał 😅 faktycznie wkradł mi się błąd,  teraz wszystko jasne 😄

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź 🙂 Jak zwykle można tutaj liczyć na szybką pomoc. A co sądzicie o SG Monster? Do tego Tenzi Detailer TAR & GLUE REMOVER. Wiem, że budżetowo ale może da radę ten zestaw do niezbyt zapuszczonych felg?

Opublikowano

Jest cos do felg w formie gotowej piany ( w atomizerze) a nie płynu. Wiadomo piana dochodzi do każdego miejsca, zakamarku, a płynem nie wszystko się z psika, a nie zawsze ma się czas na bawienie się pędzelkiem.

  • Lubię to 1
  • Moderator
Opublikowano

@Marcin atomizer spieniajacy i kazdy produkt do mycia felg praktycznie sie spieni 😉 jednak z doświdczenia lepiej jest zaporyskać dokładnie z oprysku niz bawić sie takimi atomizerami bo to wiecznie trwa, chyba ze chcesz pianownica robic to np. P&S Break Duster bardzo dobrze sie sprawdza 

Opublikowano

Moge sie mylic, ale  oprysk masz bardziej skuteczniejszy niz piana jeśli patrzymy pod kątem podgryzania brudu. 

Opublikowano
W dniu 26.06.2022 o 21:51, Czabs napisał:

@penkus5Właściwie nie lub tylko i.

T&G i Iron to dwa różne produkty do różnych rzeczy

Do takich czarnych kropek to który lepszy? Wytypowałem vampire light oraz proelite tar, ewentualnie tańszy Tenzi tar & glue. Pewnie kupię obydwa ale od którego zacząć?

Te środki raczej są dość agresywne i pewnie nie powinno się ich często stosować. Co polecacie do mycia takiego raz na 2 tygodnie? SG Monster? 

Opublikowano

@ichris Przydadzą się oba.  Zacznij od T&G i odczekaj chwilę,  następnie VL i znów daj chwilę.  W takiej pogodzie dobrze jest to przykryć pianą,  aby dłużej działało i nie zaschło...

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 4.07.2022 o 14:50, zeea napisał:

Moge sie mylic, ale  oprysk masz bardziej skuteczniejszy niz piana jeśli patrzymy pod kątem podgryzania brudu. 

Tak ale oprysk latem szybciej podsycha niż piana.

Opublikowano
4 godziny temu, penkus5 napisał:

@ichris Przydadzą się oba.  Zacznij od T&G i odczekaj chwilę,  następnie VL i znów daj chwilę.  W takiej pogodzie dobrze jest to przykryć pianą,  aby dłużej działało i nie zaschło...

Lepszy proelite tar czy tenzi tar & glue? Cenowo wychodzą podobnie.

Vampire light w żelu wydaje mi się ciekawszą opcją niż zwykły. Chociaż droższy jest.

Opublikowano

@ichris Nie odpowiem który lepszy,  bo żadnego z tych dwóch nie miałem. Osobiście jednak celowałbym w ProElite. 

Vampire w żelu posiedzi dłużej,  wolniej wysycha,  ale mi jakoś klasyczny bardziej przypadł do gustu 😄 moim zdaniem też klasyczny jest trochę mocniejszy jednak...

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Godzinę temu, penkus5 napisał:

@ichris Nie odpowiem który lepszy,  bo żadnego z tych dwóch nie miałem. Osobiście jednak celowałbym w ProElite. 

Vampire w żelu posiedzi dłużej,  wolniej wysycha,  ale mi jakoś klasyczny bardziej przypadł do gustu 😄 moim zdaniem też klasyczny jest trochę mocniejszy jednak...

No właśnie chyba nie potrzebuje mocnych środków. Nie mam jakoś zapuszczonych alu. A z tar n glue masz coś ulubionego ;)?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Hej 🙂

Kanał na YT Stacja konserwacja pokazuje zacisk hamulcowy w którym czarnieje ocynk i zaczyna odpadać w toyocie z przebiegiem 60km ale po zabiegach detailingowych. Myśle że winny jest tutaj jakiś pewnie iron.

Nie warto katować kół tylko ironem.

8:28

 

 

Opublikowano

U7@Gardor nie mam czasu teraz popatrzec na to video, ale jak doskonale wiemy "deiron" nie jest do bieżącej pielęgnacji. A raz na pół roku jeśli go użyjemy to nie chce mi się wierzyć że spowoduje jakąś katastrofe na podzespołach. Choć widząc jak firmy oszczedzaja teraz na wszystkim to kto wie... 

Opublikowano

@zeea @Gardor Dlatego ja mając letnie i zimówki, używam deirona po ściągnięciu kół z auta, lub ewentualnie kwas jeśli coś nie schodzi. 😉 A do bieżącego mycia na felgach, których są powłoki wystarczą produkty zasadowe. 😉

Ewentualnie jak mamy wbite opiłki to można spokojnie zastosować punktowa na felgach deirona. 😉

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 godziny temu, Lukasz_BLN napisał:

Tu jest idealny przykład

Bardzo fajny przykład pokazałeś, niestety ale w coraz większej ilości "świeżych" samochodów taki widok można zobaczyć. Jest to głównie spowodowane modą na używanie produktów co "krwawią" na felgach jak i coraz niższą jakością samochodów. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.