Skocz do zawartości

Polerowanie kloszy lamp


Rekomendowane odpowiedzi

moze i zaraz powieszą na mnie Psy niektórzy ale ja dojeżdzałem do 800 niektóre reflektorki;/

Tu mialem reflektorki z mega zatyranym stanie, przemywane rozpuszczalnikiem ( gość myslał ze coś zmyje :lol: ) i ograniczony czas. Myśle ze dało rade :) tu niestety po 1000 zostawały slady. Trzaskalem je 800 1000 1200 1500 2000 2500 3000 i fg 400 pf 2500 ff 4000

 

Dół pod kierunkiem to juz syf od środka...

 

odx6.jpg

zkwm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem już setki lamp i wg mnie, w niektórych przypadkach występuje "mikropajęczynka" w strukturze plastiku z którą nic już się nie zdziała.

 

Myślę ze nie strasz chłopaka :) Koralgol nie ma aż takiego stadium. Idzie to ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem już setki lamp i wg mnie, w niektórych przypadkach występuje "mikropajęczynka" w strukturze plastiku z którą nic już się nie zdziała.

 

Myślę ze nie strasz chłopaka :) Koralgol nie ma aż takiego stadium. Idzie to ogarnąć.

 

 

Nikogo nie straszę. Wyrażam po prostu swoją opinię po zrobieniu nie jednego i nie dwóch kpl. lamp.

Niemniej z wyżej pokazanych lamp da się dużo więcej wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam zniszczone reflektory, chciałbym je zregenerować. Zastanawiam się nad tym zestawem

 

Jest w nim wszystko czego potrzebuje jedyne czego się obawiam to to że nie będę mógł dokupić krążków ściernych o śr 7.5 cm. Szukałem w google takich małych ale znalazłem tylko jedną ofertę sprzedaży krążków takiej średnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, znaczna część wątku dotyczy polerowania i regenerowania kloszy lamp, szklanych lamp.

Ja noszę się z zamiarem polerowania szyby w motocyklu - plastikowej szyby. Czy polerowanie tej szyby papierami wodnymi (zgodnie z zaleceniami, tj, ogólnie od 100 do 2500) a później pastą polerską i może nawet jakimiś woskiem (Collinite 476)?? będzie miało sens i nie "uszkodze" szyby jeszce bardziej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Ci chodziło od 1000 do 2500.. jak chcesz zaczynać od 100 to życze powodzenia.

Skoro da się na lampie to dlaczego ma się nie dać na plastiku? Zawsze się zaczyna od najmniej inwazyjnej metody i jak to nie daje rezulatu sięga się po bardziej inwazyjna. Na początek można pastą spróbować a jak to nie da rezultatu sięgnać po papierki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek.W,

Ja robiłem szybę w moim maxi skuterze (honda silverwing) po tym jak starą naklejką ktoś próbował usunąć acetonem. Skutek jaki był możesz sobie wyobrazić.

Zacząłem od papierów 800, 1000, 1200, 1500, 2000, a skończyłem na 2500. Poźniej Meznerna 400 na niebieskim padzie urbana, menzerna 2500 na żółtym i na koniec koch antihologram na czarnym. Efekt jest taki, że śladu praktycznie nie ma.

Mam gdzieś zdjęcia to jak chcesz mogę wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek.W, poszukałem za Ciebie ...

 

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=583

 

ostatnie 2-3 strony z tego co pamiętam ktoś tam przerabiał polerowanie szybki w hełmofonie motocyklowym i zeszło na temat szybek od moto ;) poczytaj może coś znajdziesz ciekawego :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od temperatury coś takiego się nie pojawi. Raczej uzyskasz efekt jak kilka stron temu na lampach z opla - coś na kształt strukturalnego spękania.

 

Podczas polerowania reflektorów i lamp trzeba być bardzo ostrożnym z pracą twardymi gąbkami, bardzo łatwo jest przekroczyć bezpieczną temperaturę. Odważę się stwierdzić, że bezpieczną graniczną temperaturą jest 55-60 stopni. Lampy podczas normalnej pracy od żarówek mogą nagrzać się znacznie bardziej, ale przy polerowaniu nagrzewamy je punktowo i gwałtownie. Rozszerzalność plastiku powoduje strukturalne spękanie na styku chłodniejszego i gorącego tworzywa. Nie jest to jeszcze przytopienie, ale też wygląda brzydko. W wielu autach taki defekt pojawia się samoczynnie, często w okolicy żarówki od świateł drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj pierwszy raz polerowałem lampy przy pomocy papierków. Trochę się bałem, ale nie było tak źle ;).

 

Samochód to VW Passat z 1997r. Pracowałem z papierkami 800, 1000, 1500, 2000, 2500 oraz pastami FG500 + PF2500 + SF4000.

 

tnlf.jpg

38xc.jpg

wz9w.jpg

t9qn.jpg

fr9p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy na Vectrze C wyglądały tak - czyli obraz nędzy i rozpaczy w pełnej okazałości!

 

f97Uobq.jpg

 

qcIjMGE.jpg

 

KvzdKQ9.jpg

 

Robota tylko i wyłącznie ręcznie najpierw papierkami:

 

800

dBnNsgd.jpg

 

1000

PjrjRpd.jpg

 

Mały test jak to teraz świeci w porównaniu do zajechanej prawej lampy? :lol:

 

er12LWj.jpg

 

TumKFTc.jpg

 

1200

1FMnTiE.jpg

 

1500

okwyDsP.jpg

 

2000, 2500, 3000 a później na wykończenie PlastX.

 

WQolLoB.jpg

 

05pQZbE.jpg

 

7wIWDBY.jpg

 

GTQQvJg.jpg

 

Lewa zrobiona...

 

iFLEP5f.jpg

 

vs prawa...

IbGrPtC.jpg

 

i jak, lepiej? 8-)

 

Autko zdecydowanie odmłodniało. Wiadomo, nie jest perfekcyjnie. Pod halogenem zdjęć nie pokażę ( :kox: ) dopóki nie odpalę maszynki i Menzerna nie pójdzie w ruch. Ale i tak jestem zadowolony z efektu. No i przede wszystkim wreszcie coś widać przed autem! :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.