ghost Opublikowano 18 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 Robiłem przegląd przekładni jak wygląda w jednej z najtańszych maszyn DA na rynku. Przebieg kilkanaście korekt. Do komutatora i reszty nie dobierałem się. Manual: Odkręcić 2 śruby i zdjąć plastikową osłonę. Odkręcić 4 śruby i gotowe. Przekładnia na wierzchu. Jakość zewnętrznego odlewu dosyć niska. Na szczęście nie razi w oczy przykryte tworzywem. Same zębatki w całkiem dobrym stanie Ze względu na niską cenę nie ma co spodziewadzać się smaru z górnej półki. Więc przy okazji usunąłem fabryczny i zastąpiłem wysokiej jakości smarem litowym. Zdjęcie w trakcie uzupełniania. 6 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PPatryk Opublikowano 18 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 Jak już jesteśmy w temacie to jak wygląda serwisowanie maszyny polerskiej i jak często to robić przy używaniu hobbystycznym (1-2 korekt i z 2 cleanerowania rocznie)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 18 Maja 2020 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 @ghost a teraz pytanie czy po wymianie smaru odczułeś jakies różnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator BiałyGTi Opublikowano 18 Maja 2020 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 @PPatryk przy takim trybie pracy to po 5-6 latach mozesz do niej zaglądnąć 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 18 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 39 minut temu, Streat napisał: @ghost a teraz pytanie czy po wymianie smaru odczułeś jakies różnice? Dobrze spełnionego obowiązku A tak poważnie, to hałasuje tak jak wcześniej i wibruje też Żadnych odczuwalnych różnic, choć może w przyszłości przełoży się to jakoś na żywotność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 18 Maja 2020 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 @ghost czyli jak mowi klasyk, jeździć obserwować a na poważnie to zawsze warto zmienic te smary z dwóch powodów, jakość smaru oraz ilość chociaż tutaj nie było najgorzej pod wzgledem ilosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator BiałyGTi Opublikowano 18 Maja 2020 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 @ghost @Streat pamietajcie ze jak jest za duzo smaru to moze sie zaczac bardziej grzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 18 Maja 2020 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 @BiałyGTi niby tak ale chyba lepsza wyższa temperatura niz urwane zęby w przekładni, chociaż smaru najlepiej dac tyle ile powinno byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel87 Opublikowano 19 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 Aż zajrzę do P7. Trochę aut przerobiła. Taki jak coś się nada?: http://www.cx80.pl/nasze-produkty/smary-cx80/cx80-smar-litowy-detail.html# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristof En Opublikowano 19 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 @ghost ten smar litowy w jakiej klasie NLGI? Jaka odporność temperaturowa? To maszyna po gwarancji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 19 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 27 minut temu, Kristof En napisał: @ghost ten smar litowy w jakiej klasie NLGI? Jaka odporność temperaturowa? To maszyna po gwarancji? Miałem pod ręką Mobilgrease xhp 222. NLGI2. Temp robocza do 140 stopni. Skraplanie 280. Gwarancja chyba jeszcze jest. Podobne smary w tej klasie robi Mannol, Fuchs, Gulf, Orlen, Texaco, Neste itp... Można by jeszcze rozpatrzeć smar z kilkuprocentowym dodatkiem molibdenu MoS2, mimo, że ten dodatek ma największe szanse na redukcje drgań na elementach smarowanych to i tak nie spodziewałbym się odczuwalnej zmiany w przypadku tej maszyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristof En Opublikowano 19 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 @ghost za twardy, powinna być klasa 1 i to z dolnego zakresu a ten konkretny XHP jest wyjątkowo lepki. A co do drgań to żaden choćby cudowny smar tu nic nie pomoże. Smar redukuje zużycie przekładni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 19 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 3 godziny temu, Kristof En napisał: @ghost za twardy, powinna być klasa 1 i to z dolnego zakresu a ten konkretny XHP jest wyjątkowo lepki. A co do drgań to żaden choćby cudowny smar tu nic nie pomoże. Smar redukuje zużycie przekładni. Dlaczego polecasz miękki smar zamiast standardowego? Szukałem informacji o serwisowaniu maszyn i były właśnie wspomniane 1 i 2. W stanach znalazłem też kilka studiów, które serwisują na NLGI-2. Jednym z nich jest Apex Korzystający z Wolfs Head Red NLGI-2. Maszyny u niego mają dość spore przebiegi. W opisach produktowych też bywają wzmianki, że 1 jest zalecana do niższych temperatur otoczenia i przeciskania smaru na duże odległości. 2 do wyższych temperatur i przeciskania na małe odległości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristof En Opublikowano 20 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 @ghost Do przekładni kątowych szczelnych powinno się stosować NLGI 0 a do nieuszczelnianych NLGI 1. Z całym szacunkiem ale gość na tym filmiku nie ma pojęcia o tym co robi. Czy myślisz że Flex dałby tak mało smaru ze względu np. na oszczędności? Ja ich nie podejrzewam o to Zauważ jak zbudowana jest ta przekładnia, tam jest dodatkowa przeciwwaga która kompensuje tę zewnętrzną a co zrobił gość... nawalił smaru w ilości takiej że cała przeciwwaga jest w smarze. On nawet nie zastanowił się nad konsekwencjami tego dla samej maszyny a żeby było mało to smar jest NLGI 2 czyli o dużej lepkości. Szkoda to komentować. PS. Ciekawy jestem co by powiedział na to serwisant Flexa? 5 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 20 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 @Kristof En NLGi-2 je bardzo dobrze dostępny wszędzie ze względu na swoją popularność. A jak jest z dostępnością 1? Mówię o małych opakowaniach, nie beczkach 20-100 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristof En Opublikowano 20 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 @ghost to fakt ze trudno dostać NLGI1 ale polecam poszukać Total Multis EP1. Można znaleźć w kartuszach 400g i cena jest rozsądna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel87 Opublikowano 20 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Jak już tak temat się rozwinął. Kilkiletnia Krauss P7. Ciężko określić "przebieg", ale kilkanaście aut ogarnęła. Myślę, że jest OK, przynajmniej na oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietras Opublikowano 20 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 11 godzin temu, Kristof En napisał: @ghost Do przekładni kątowych szczelnych powinno się stosować NLGI 0 a do nieuszczelnianych NLGI 1. Z całym szacunkiem ale gość na tym filmiku nie ma pojęcia o tym co robi. Czy myślisz że Flex dałby tak mało smaru ze względu np. na oszczędności? Ja ich nie podejrzewam o to Zauważ jak zbudowana jest ta przekładnia, tam jest dodatkowa przeciwwaga która kompensuje tę zewnętrzną a co zrobił gość... nawalił smaru w ilości takiej że cała przeciwwaga jest w smarze. On nawet nie zastanowił się nad konsekwencjami tego dla samej maszyny a żeby było mało to smar jest NLGI 2 czyli o dużej lepkości. Szkoda to komentować. PS. Ciekawy jestem co by powiedział na to serwisant Flexa? Miło mądrego posłuchać! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nanolized Opublikowano 21 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2020 Kupiłem również tę maszynę do polerowania. Musisz umyć maszynę, przygotować się do polerowania, kupić podkładki i zabrać się do pracy. Może znasz jakieś inne ulepszenia? Czy części z innych polerek są odpowiednie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazdabokiem Opublikowano 22 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Dużo osób pyta którą maszynę kupić-hamron czy yato, sam jestem posiadaczem yato, może podam kilka szczegółów, wydaję mi po pracy tymi maszynami że "wnętrze" jest to samo, dla mnie hamron lepiej leży w dłoni, przez to że jest dłuższa, dla innych może to być wada(sam mam duże dłonie). Yato-328zł+40zł musimy wydać na talerz 125(bardziej optymalny) w komplecie niestety 150mm= 368zł Hamron 379zł możliwość zakupu w promocji za 249(aktualna cena 299zł) tutaj bardzo przeszkadza krótki 2 metrowy kabel podczas pracy,możliwość wymiany-dobrej jakości 5 metrowy ok. 25zł YATO: Plusy -walizka, talerz 150mm oraz 3 gąbki z zestawu(ja od razu wymieniłem talerz na 125 więc gąbki i ten 150 w sumie nie potrzebny w zestawie, walizki również nie używam) -gwarancja 3 letnia po zarejestrowaniu paragonu na stronie yato -kabel 5m -jakościowo lepszy kabel zasilający -możliwość zakupu w castoramie i pózniejszych ewentualnych reklamacji na miejscu(akurat u mnie w mieście nie ma sklepu jula) Minusy -jeżeli kupimy Hamrona w promocji za 249zł to yato z zakupem talerza wychodzi 120zł drożej Hamron: Plusy: -Niższa cena jeżeli kupimy maszynę w promocji Minusy -krótki dwu metrowy kabel(bardzo przeszkadza podczas pracy) -jakościowo gorszy kabel zasilający -12msc gwarancji według opisu na stronie jula -brak walizki w zestawie Podsumowanie: Według mnie nawet jeżeli Hamron byłby za 249zł warto dopłacić 120zł za yato(licze dopłatę z zakupem dodatkowego talerza), dla przewodu zasilającego i dłuższej gwarancji jeżeli pojawiłyby się ewentualne problemy z maszyną. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturkw Opublikowano 31 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 Koledzy podpowiedzcie jakimi obrotami polerować maszynka Hamron ? Bardziej chodzi mi o pasty typu finish I miękki pad. Hamron nie podaje jakie obroty na jakim biegu tylko jest 6 stopni. Nie wiem czy coś robię źle. Pasta Koch m3+ pad nat miękki nat. Czy moze źle wosk dotarłem ? Czy coś z obrotami ? Polwrowałem na 4-4.5 stopniu z lekkim dociskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przem@S Opublikowano 4 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 @arturkw Coś źle zrobiłeś. Może źle przygotowaną powierzchnie miałeś. Zakup sobie RP One Step + np. Sonaxa 04-06 i to wyciągniesz. A6 C5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADZIA Opublikowano 5 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 @arturkw twardszy pad i pasta M3800, a w ogóle to najlepiej pad polishingowy np FlexiPads i M2500... a najlepiej rotacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 5 Czerwca 2020 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 @arturkw jakiego dokładnie pada użyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazzur Opublikowano 5 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 @jazdabokiem w sumie to nie rozumiem tego narzekania na kabel, przecież można użyć przedłużacza i problem z kablem rozwiazany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się