Skocz do zawartości

Hamron DA 15mm by Jula


ghost

Rekomendowane odpowiedzi

Były nie raz wzmianki ale polerka nie doczekała się jeszcze własnego tematu więc zakładam.

Hamron Dual Action

Skok 15mm

Talerz 125mm

004229.jpg 

Dane katalogowe:

Numer artykułu004229

Waga2,6 kg

Prędkość2100-5000 /min

Napięcie230 V

Moc720 W

Średnica tarczy125 mm

Długość kabla2 m

WymiaryDł. 44 x szer. 8 x wys. 15 cm

Link do instrukcji: https://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocuments/manual/004229se-no-pl-en.pdf 

 

Ponoć ma funkcje wolnego startu, stabilizacji obrotów i blokadę włącznika.

Cena katalogowa 349zł (w ten weekend wyjątkowo w promocji 249zł)

 

Ponoć bliźniaczym modelem jest Yato 82200 ( Yato ma dłuższy kabel,  ale niestety większy talerz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się do niej w sklepie to całkiem nieźle lezy w rękach, choć czuć że plastik is fantastik, w porównaniu do maszyn na regale obok niej czyli Kameleona aka dwie tarcze 75mm kręcące się w lewi i w prawo, oraz polerka wibracyjna Ryobi na akumulatorek to nei ma podjazdu 😉
Powiem że chyba nie ma podjazdu do żadnego innego DA na tym pułapie cenowym, taniej się już chyba nie da, hobbystycznie to nic tylko brac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po założeniu tego tematu wahałem się,

jednak ostatecznie pomyślałem że maszyna ma bardzo okazyjną cenę i kupiłem jako zapasową 🤣

Póki co wrażenia po odpaleniu tylko na sucho.

Jakość wykonania wizualnego na pierwszy rzut oka lepsza niż się spodziewałem w tej cenie. Wiśniowego drewna z Maybacha nie będę wymagał.

Wibracje na niskich przełożeniach bardzo małe. Nasilają się im bliżej końca skali. Ale nie jest dużo gorzej niż u 5-10x droższych modeli.

Waga jest w porządku, dobrze leży w rękach.

Zakres pracy obrotów podobnie jak u Rupesa, do około 5 tys rpm. Oba chowają się przy Flexie, który oferuje 9 tys rpm. Jednak tam bardziej trzeba się pilnować z temperaturą.

Klucz do śruby mocującej talerz ma swój schowek w maszynie żeby nie zgubić podczas przechowywania.

Na minus długość kabla, przydałby się dłuższy.

IMG-20190131-161045.jpg

IMG-20190131-161614.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim ją kupiłem szukałem informacji i tak trafiłem na jakieś szwedzkie forum. Sprzedawana jest tam pod inną nazwą i w chyba niebieskim kolorze, z dłuższą gwarancją. Twierdzą że to klon Rupesa. 

Mi jedynie przeszkadza za krótki przewód zasilający, ale wymiana na inny to żaden problem.

Instrukcja zabrania pracy pod naciskiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zakres pracy obrotów podobnie jak u Rupesa, do około 5 tys rpm. Oba chowają się przy Flexie, który oferuje 9 tys rpm.


Do tej pory nie wiem, jakim algorytmem Flex obliczył te obroty, bo ja swoim okiem takiej przepaści nie widzę.
Kolega pracuje na panelu obok Rupćem Mark II, ja XFE i naprawdę widać niewielką różnicę...

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=1386]Ari[/mention] to zalezy od prducenta . O ile dobrze pamietam Flex w DA podaje obroty na silniku a inni na przekłądni a jeszcze inni juz na samym talerzu dlatego takie roznice w liczbach
Właśnie o to mi chodzi. Suche liczby na papierze a w rzeczywistości :-)
Paweł Nowicki też ten temat poruszał na kanale.

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co u was zawierał zestaw? U mnie polerka z kluczem, gąbka żółta i instrukcja. U was to samo?

 

Pytam bo w instrukcji jest tak napisane jakby zestaw powinien zawierać 2 gąbki (lekkościerną i mocnościerną), uchwyt mocowany z lewej lub prawej strony oraz szczotki do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Vaflex napisał:

A co u was zawierał zestaw? U mnie polerka z kluczem, gąbka żółta i instrukcja. U was to samo?

 

Pytam bo w instrukcji jest tak napisane jakby zestaw powinien zawierać 2 gąbki (lekkościerną i mocnościerną), uchwyt mocowany z lewej lub prawej strony oraz szczotki do silnika.

U mnie to samo co u Ciebie, polerka z kluczem, żółta gąbka i instrukcja. Nic więcej nie było. Może instrukcja uniwersalna i dotyczy też innej polerki.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie instrukcja jest przetłumaczona słowo w słowo, z któregoś języka skandynawskiego i pewnie w Skandynawii polerka zawiera uchwyt boczny, szczotki, 2 gąbki, a na nasz polski rynek zostało to przycięte. Ale to wyłącznie moje przypuszczenia 🙂  Polerka leży jeszcze w paczce w domu, a ja na razie odpoczywam na wyjeździe 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rudi0018 napisał:

Pewnie instrukcja jest przetłumaczona słowo w słowo, z któregoś języka skandynawskiego i pewnie w Skandynawii polerka zawiera uchwyt boczny, szczotki, 2 gąbki, a na nasz polski rynek zostało to przycięte. Ale to wyłącznie moje przypuszczenia 🙂  Polerka leży jeszcze w paczce w domu, a ja na razie odpoczywam na wyjeździe 😄 

Ciekawe jak by sie jula odniosła do tego co jest w instrukcji, może by dosłali ten pad w co wątpie 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zarsky napisał:

Mam pytanie - widzę że tutaj pady są 125mm - czy można stosować pady 135mm (tych 125mm nie widzę bardzo), ewentualnie na jaki zmienić ten talerz do którego przyczepiony jest rzep?

 

Pewnie, że możesz. Pod pad 135mm to 125mm BP akurat w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zarsky napisał:

Mam pytanie - widzę że tutaj pady są 125mm - czy można stosować pady 135mm (tych 125mm nie widzę bardzo), ewentualnie na jaki zmienić ten talerz do którego przyczepiony jest rzep?

Zadajesz podstawowe pytania to nie dziw się, że forumowicze już mają dość. 

Talerz mocujący ze średnicą 125 jest kompatybilny z padami o średnicy rzepu mocującego 125. A Ty mówisz o średnicy całej gąbki.

 

Gąbki 125 (proste), 130, 135, 136, 139, 140, 145 i niektóre 150 nawet mogą mieć tą samą średnicę rzepu 125.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ghost otóż to, rozumiem powtarzające się pytania o kosmetyki, techniki polerowania itp, wszak każdy może wyrazić swoją opinie i dla każdego auta zestaw może być inny.

Ale pytania o podstawy takie jak tutaj, czy inne typu na jakich obrotach polerować gdzie bez problemu można znaleźć odpowiedź, gdyż w danym temacie nic się raczej nie zmieni są wkurzające. A poszukanie odpowiedzi na to pytanie zajęło mi jakieś 10 minut, gdy wybierając polerkę sam miałem wątpliwość na temat rozmiaru padów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.