Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłem przegląd przekładni jak wygląda w jednej z najtańszych maszyn DA na rynku. Przebieg kilkanaście korekt.

Do komutatora i reszty nie dobierałem się.

Manual:

Odkręcić 2 śruby i zdjąć plastikową osłonę.

IMG-20200518-105915.jpg

Odkręcić 4 śruby i gotowe. 

IMG-20200518-110215.jpg

Przekładnia na wierzchu.

IMG-20200518-110242.jpg

Jakość zewnętrznego odlewu dosyć niska. Na szczęście nie razi w oczy przykryte tworzywem.

IMG-20200518-110309.jpg

Same zębatki w całkiem dobrym stanie

 

Ze względu na niską cenę nie ma co spodziewadzać się smaru z górnej półki.

Więc przy okazji usunąłem fabryczny i zastąpiłem wysokiej jakości smarem litowym.

Zdjęcie w trakcie uzupełniania.

IMG-20200518-110410.jpg

 

  • Lubię to 6
  • Super 2
Opublikowano

Jak już jesteśmy w temacie to jak wygląda serwisowanie maszyny polerskiej i jak często to robić przy używaniu hobbystycznym (1-2 korekt i z 2 cleanerowania rocznie)?

Opublikowano
39 minut temu, Streat napisał:

@ghost a teraz pytanie czy po wymianie smaru odczułeś jakies różnice? 😄 

Dobrze spełnionego obowiązku 😄

 

A tak poważnie, to hałasuje tak jak wcześniej i wibruje też 😄 Żadnych odczuwalnych różnic, choć może w przyszłości przełoży się to jakoś na żywotność

  • Moderator
Opublikowano

@ghost czyli jak mowi klasyk, jeździć obserwować 😄 a na poważnie to zawsze warto zmienic te smary z dwóch powodów, jakość smaru oraz ilość 😛 chociaż tutaj nie było najgorzej pod wzgledem ilosci 😄 

  • Moderator
Opublikowano

@BiałyGTi niby tak ale chyba lepsza wyższa temperatura niz urwane zęby w przekładni, chociaż smaru najlepiej dac tyle ile powinno byc 😄 

Opublikowano
27 minut temu, Kristof En napisał:

@ghost ten smar litowy w jakiej klasie NLGI?  Jaka odporność temperaturowa? To maszyna po gwarancji?

Miałem pod ręką Mobilgrease xhp 222. NLGI2.  Temp robocza do 140 stopni. Skraplanie 280. Gwarancja chyba jeszcze jest.

 

Podobne smary w tej klasie robi Mannol, Fuchs, Gulf, Orlen, Texaco, Neste itp...

Można by jeszcze rozpatrzeć smar z kilkuprocentowym dodatkiem molibdenu MoS2, mimo, że ten dodatek ma największe szanse na redukcje drgań na elementach smarowanych to i tak nie spodziewałbym się odczuwalnej zmiany w przypadku tej maszyny 😉

 

 

Opublikowano
3 godziny temu, Kristof En napisał:

@ghost  za twardy, powinna być klasa 1 i to z dolnego zakresu a ten konkretny XHP jest wyjątkowo lepki. A co do drgań to żaden choćby cudowny smar tu nic nie pomoże. Smar redukuje zużycie przekładni.

Dlaczego polecasz miękki smar zamiast standardowego? 

Szukałem informacji o serwisowaniu maszyn i były właśnie wspomniane 1 i 2. 

 

W stanach znalazłem też kilka studiów, które serwisują na NLGI-2.

Jednym z nich jest Apex

Korzystający z Wolfs Head Red NLGI-2. Maszyny u niego mają dość spore przebiegi.

W opisach produktowych też bywają wzmianki, że 1 jest zalecana do niższych temperatur otoczenia i przeciskania smaru na duże odległości. 2 do wyższych temperatur i przeciskania na małe odległości.

Opublikowano

@ghost  Do przekładni kątowych szczelnych powinno się stosować NLGI 0 a do nieuszczelnianych NLGI 1. Z całym szacunkiem ale gość na tym filmiku nie ma pojęcia o tym co robi. Czy myślisz że Flex dałby tak mało smaru ze względu np. na oszczędności? Ja ich nie podejrzewam o to 🙂 Zauważ jak zbudowana jest ta przekładnia, tam jest dodatkowa przeciwwaga która kompensuje tę zewnętrzną a co zrobił gość... nawalił smaru w ilości takiej że cała przeciwwaga jest w smarze. On nawet nie zastanowił się nad konsekwencjami tego dla samej maszyny a żeby było mało to smar jest NLGI 2 czyli o dużej lepkości. Szkoda to komentować. 
PS. Ciekawy jestem co by powiedział na to serwisant Flexa? 😉

  • Lubię to 5
  • Super 1
Opublikowano

Jak już tak temat się rozwinął. Kilkiletnia Krauss P7. Ciężko określić "przebieg", ale kilkanaście aut ogarnęła. Myślę, że jest OK, przynajmniej na oko😉

 

20200520_182801-1.jpg

20200520_182846_HDR-1.jpg

20200520_182832_HDR-1.jpg

Opublikowano
11 godzin temu, Kristof En napisał:

@ghost  Do przekładni kątowych szczelnych powinno się stosować NLGI 0 a do nieuszczelnianych NLGI 1. Z całym szacunkiem ale gość na tym filmiku nie ma pojęcia o tym co robi. Czy myślisz że Flex dałby tak mało smaru ze względu np. na oszczędności? Ja ich nie podejrzewam o to 🙂 Zauważ jak zbudowana jest ta przekładnia, tam jest dodatkowa przeciwwaga która kompensuje tę zewnętrzną a co zrobił gość... nawalił smaru w ilości takiej że cała przeciwwaga jest w smarze. On nawet nie zastanowił się nad konsekwencjami tego dla samej maszyny a żeby było mało to smar jest NLGI 2 czyli o dużej lepkości. Szkoda to komentować. 
PS. Ciekawy jestem co by powiedział na to serwisant Flexa? 😉

Miło mądrego posłuchać! 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kupiłem również tę maszynę do polerowania.
Musisz umyć maszynę, przygotować się do polerowania, kupić podkładki i zabrać się do pracy.
Może znasz jakieś inne ulepszenia?
Czy części z innych polerek są odpowiednie?

Opublikowano

Dużo osób pyta którą maszynę kupić-hamron czy yato, sam jestem posiadaczem yato, może podam kilka szczegółów, wydaję mi po pracy tymi maszynami że "wnętrze" jest to samo, dla mnie hamron lepiej leży w dłoni, przez to że jest dłuższa, dla innych może to być wada(sam mam duże dłonie).

Yato-328zł+40zł musimy wydać na talerz 125(bardziej optymalny) w komplecie niestety 150mm= 368zł

Hamron 379zł możliwość zakupu w promocji za 249(aktualna cena 299zł) tutaj bardzo przeszkadza krótki 2 metrowy kabel podczas pracy,możliwość wymiany-dobrej jakości 5 metrowy ok. 25zł

 

YATO:

Plusy

-walizka, talerz 150mm oraz 3 gąbki z zestawu(ja od razu wymieniłem talerz na 125 więc gąbki i ten 150 w sumie nie potrzebny w zestawie, walizki również nie używam)
-gwarancja 3 letnia po zarejestrowaniu paragonu na stronie yato
-kabel 5m
-jakościowo lepszy kabel zasilający
-możliwość zakupu w castoramie i pózniejszych ewentualnych reklamacji na miejscu(akurat u mnie w mieście nie ma sklepu jula)


Minusy
-jeżeli kupimy Hamrona w promocji za 249zł to yato z zakupem talerza wychodzi 120zł drożej

 

 

 

Hamron:

Plusy:
-Niższa cena jeżeli kupimy maszynę w promocji

Minusy
-krótki dwu metrowy kabel(bardzo przeszkadza podczas pracy)
-jakościowo gorszy kabel zasilający
-12msc gwarancji według opisu na stronie jula
-brak walizki w zestawie






Podsumowanie:

Według mnie nawet jeżeli Hamron byłby za 249zł warto dopłacić 120zł za yato(licze dopłatę z zakupem dodatkowego talerza), dla przewodu zasilającego i dłuższej gwarancji jeżeli pojawiłyby się ewentualne problemy z maszyną. 

20200505_152714.jpg

  • Lubię to 3
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy podpowiedzcie jakimi obrotami polerować maszynka Hamron ? Bardziej chodzi mi o pasty typu finish I miękki pad. Hamron nie podaje jakie obroty na jakim biegu tylko jest 6 stopni. Nie wiem czy coś robię źle. Pasta Koch m3+ pad nat miękki nat. Czy moze źle wosk dotarłem ? Czy coś z obrotami ? Polwrowałem na 4-4.5 stopniu z lekkim dociskiem.

20200531_125125.jpg

20200531_125118.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.