Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja się ostatnio nie pitoliłem za bardzo w konwenanse. Było ze 2 stopnie. Podjechałem na bezdotyk, poleciałem SG CO, spłukałem, opsikałem całe auto Kochem (0,5 litra w stężeniu 1:50), spłukałęm i pojechałem w cholerę 🙂🙂🙂

Nienawidzę chrzanienia się z autem zimą - mieszkam w bloku, nie mam dostępu do garażu

Opublikowano

Tak jeszcze do tematu mieszania tlenku ceru z pastą do lakieru myślę że jest jeden zasadniczy problem. Jeśli była by to jakaś tłusta menzerna to mocno średnia opcja. Bo trzeba to potem dobrze odtłuścić, a nawet czysta IPA ani te tanie RRC wipeouty nie dają rady tego dobrze zmyć a tlenek ceru zostawia szybę odtłuszczoną że woda totalnie zalewa szybę, nic a nic nie ucieka i nie kropli. 

Opublikowano

@Lukaso dlatego sam tlenek ceru jest używany nie jako cleaner tylko do usuwania rys. Do tego trzeba auto starannie przygotować. 

I nie sądzę by z szyby ciężko zmyć taka menzerne 😉 wiem bo testowalem. Ipa 1:1 i ruszamy. ( Oczywiście pasta musi być wypracowana i na filcu 😉

Opublikowano
4 godziny temu, Michał126 napisał:

Parę dni temu naszedł mnie pewien dylemat "zimowy". W zasadzie to miałem pomysł, żeby zrobić z tego jakąś szerszą dyskusję, ale nie chcąc mnożyć bytów na forum postanowiłem poruszyć temat w tym wątku. Otóż mamy od grudnia przejście przez zero prawie codziennie, więc żeby umyć auto trzeba łapać kreski powyżej zera, a po umyciu to najlepiej schować do garażu i nie jeździć, żeby nie kur*ować (ja tak w sumie robię, nie muszę jeździć autem codziennie i często zamiast nim jeżdżę pociągami - nie żeby nie brudzić, tylko dla wygody i oszczędności). Niestety, w trakcie mycia przy temperaturze rzędu +2*C mamy często takie atrakcje, jak prószący śnieg czy lekko zamarzająca woda po spłukaniu, w trakcie osuszania (w formie takiego szronu). O ile bezpośredniego zagrożenia dla stanu lakieru tu nie ma (przymarzający do karoserii ręcznik jej raczej nie porysuje - nie mam na myśli grud lodu), o tyle wyklucza to używanie produktów typu QW czy QD. A czasem jest potrzeba podbicia umierającego zabezpieczenia lub po prostu wrzucenia czegoś na lakier, żeby ułatwić (i "ubezpieczyć") sobie kolejne mycie. Na przykład w piątek myłem wypożyczony samochód przed oddaniem, bo chciałem wyjść na porządnego klienta i chociaż miałem naszykowanego BSD, to nie dałem rady go wrzucić, bo choć wjechałem pod wiatę po myciu, to ręcznikami ściągałem wodę i śnieg. Stąd postanowiłem skłonić się ku hydrowoskom i nawet wybrałem już produkt do przetestowania - Sonax Spray&Seal.

I pytanie: czy ktoś ma lepsze rozwiązanie w sytuacji analogicznej? Inny produkt (tak tak, Koch) lub w ogóle coś innego - np. szampon z polimerem? Nie chodzi mi o podsunięcie produktu z linii hydrowosków czy szamponów z polimerami, tylko o dobre, sprawdzone przez siebie rozwiązanie stricte w powyższych warunkach.

W mojej ocenie temat jest ciekawy i liczę na pewną dyskusję.

Pozdrawiam.

Ja przy niskich temperaturach robię oprysk z środka zasadowego. Spłukuje. Wjeżdżam na garaż. Myje szamponem no rinse całe auto. Docieram i mam gotowe auto. Na garażu sucho, auto umyte. Nie potrzeba qd bo i tak no rinse podbija wygląd.

Opublikowano
Tak jeszcze do tematu mieszania tlenku ceru z pastą do lakieru myślę że jest jeden zasadniczy problem. Jeśli była by to jakaś tłusta menzerna to mocno średnia opcja. Bo trzeba to potem dobrze odtłuścić, a nawet czysta IPA ani te tanie RRC wipeouty nie dają rady tego dobrze zmyć a tlenek ceru zostawia szybę odtłuszczoną że woda totalnie zalewa szybę, nic a nic nie ucieka i nie kropli. 
Jeśli szyba nie posiada hydrofobowości nie oznacza to, że jest odtłuszczona.
  • Lubię to 1
Opublikowano

@Michał126  Przed okresem zimowym zawsze staram się odpowiednio zabezpieczyć samochód, jeżeli warunki sprzyjają (temperatura na plusie) a auto mam brudne, w soli itp.. jadę na bezdotyk i stosuję pre wash, mycie na 2 wiadra jeżeli stopień zabrudzenia jest duży. Przy myciu na 2 wiadra wspomagam się szamponami które nie podjadają wosków. Po takim myciu osuszam samochód (tutaj czasami wspomagam się osuszaczami takimi jak Tenzi Rollex czy Koch PW) i gotowe. Jeżeli zauważę słabnięcie zabezpieczenia bądż na lakierze go po prostu nie mam, staram się także dorzucić do takiego mycia środek zabezpieczający w postaci hydro wosku, wosku syntetycznego, czy wszelkiego rodzaju zabezpieczenia które po prostu spełnia swoje zadanie i jest mega szybkim sposobem. Moim faworytem jest Koch PW oraz SSW. Podczas mojego ostatniego pobytu w DE zakupiłem zestaw Sonaxa Wash Protect i Spray Seal jako właśnie boostery w okresie zimowym. Testowałem już te środki i uważam że są warte zainteresowania, Spray Seal zostawia po sobie śliski lakier, fajne hydro i co mnie najbardziej urzekło to look. Szampon jako jedyne zabezpieczenie lakieru nie robi szału ale można go traktować jako podbicie wcześniejszego zabezpieczenia.

A jak wy sobie rodzicie ? 😉

Opublikowano

Panowie, takie pytanie mnie naszło dzisiaj. W czym myjecie swoje auta? Mam na myśli buty 
Przy myciu ręcznym, wszystko kapie na buty i w butach jezioro. Gumowce? 😀

  • Moderator
Opublikowano
Godzinę temu, jolley napisał:

Panowie, takie pytanie mnie naszło dzisiaj. W czym myjecie swoje auta? Mam na myśli buty 
Przy myciu ręcznym, wszystko kapie na buty i w butach jezioro. Gumowce? 😀

Ja używam Gumowców "WORK STUFF" 😄@Good Stuff

 

image.png.023c096e21c643d7f86ab530c7251563.pngimage.png.24716d489e2ecda07848b0f9936d5a70.pngimage.png.f286a8ce2d6509fc87f7c9154a7f986b.pngimage.png.480a5d8d376bf0adf9190579a933b2fb.png

image.png

  • Dziękuję 1
  • Haha 1
Opublikowano

Panowie nie wiem gdzie zadac pytanie a jestem ciekaw 🙂

na jakiej stacji tankujecie ON do nowszych silników? gdzie jest najmniej BIO? 

w stylu na wlewie jest zakaz używnia BIO a pytalem na orlenie to dodatków mają 7%... Gdzie jest "najczystsza ropa"? 🙂

Opublikowano

To masz teraz szczęście, bo jak jest zimno, to dodatku jest najmniej 😉

Dodatki są  dokładane, bo muszą gdyż tak stanowi prawo i robią to wszyscy. Czasem więcej, czasem mniej ale dodatek musi być. 

  • Dziękuję 1
  • Moderator
Opublikowano
16 minut temu, Slovak napisał:

@Domel, a do tego zabezpieczone CQuartz Dlux 😄.

Dokładnie ale ciężko wchłanialna powierzchnia. Za szybko docierałem ;) Jak ktoś chce na błysk trzeba odczekać ;)

Opublikowano
2 godziny temu, Domel napisał:

Ja używam Gumowców "WORK STUFF" 😄@Good Stuff

 

Ło kurde. Zaskoczony jestem. Myślałem, że polecą jakieś "różne" odpowiedzi, a tu pełna profeska.
Szacun
Muszę takie nabyć, żeby przy kolejnym myciu nie nabawić się choróbska 😄

Opublikowano
6 godzin temu, Pilny napisał:

Panowie nie wiem gdzie zadac pytanie a jestem ciekaw 🙂

na jakiej stacji tankujecie ON do nowszych silników? gdzie jest najmniej BIO? 

w stylu na wlewie jest zakaz używnia BIO a pytalem na orlenie to dodatków mają 7%... Gdzie jest "najczystsza ropa"? 🙂

Lotos i Circle K, ON "arktyczny". Było o tym wielokrotnie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Siema!

Mam pytanko odnośnie popękanej skóry w oplu insigni na siedzisku fotela. Jak wiadomo jest to zrobione z plastikowej krowy 😄😂😂😂

Zna ktoś tapicera na sląsku co by to jakoś tanio ogarnął, ewentualnie czy wymiana samrgo siedziska to ciężka robota?

Opublikowano
Panowie, takie pytanie mnie naszło dzisiaj. W czym myjecie swoje auta? Mam na myśli buty 
Przy myciu ręcznym, wszystko kapie na buty i w butach jezioro. Gumowce? 
Ja korzystam z butów taktycznych używanych przez służby ochrony, policji itd.
Ciepło i szczelnie :-)

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Panowie nie wiem gdzie zadac pytanie a jestem ciekaw
na jakiej stacji tankujecie ON do nowszych silników? gdzie jest najmniej BIO? 
w stylu na wlewie jest zakaz używnia BIO a pytalem na orlenie to dodatków mają 7%... Gdzie jest "najczystsza ropa"? 
B7 oznacza 7% biokomponentów czyli oleju rzepakowego. Wiem tylko tyle że te 7% nikt nie kontroluje, jak będzie 15% to I tak nikt się nie przyczepi. Częste kontrole dotyczą oleju napędowego oznaczonego B0 czyli bez dodatków i taki faktycznie jest. Lotos napewno ma takie paliwo.
Opublikowano
3 godziny temu, Malik87 napisał:

Siema!

Mam pytanko odnośnie popękanej skóry w oplu insigni na siedzisku fotela. Jak wiadomo jest to zrobione z plastikowej krowy 😄😂😂😂

Zna ktoś tapicera na sląsku co by to jakoś tanio ogarnął, ewentualnie czy wymiana samrgo siedziska to ciężka robota?

Leather Car Design w Piekarach. Takie naprawy robi też studio Clean Car w Tarnowskich Górach (prowadzi je Adam Garbacz, elita detailingu w Polsce), ale wątpię żeby było tanio. Za to na pewno będzie dobrze.

1 godzinę temu, Adaszek96 napisał:
11 godzin temu, Pilny napisał:
Panowie nie wiem gdzie zadac pytanie a jestem ciekaw emoji846.png
na jakiej stacji tankujecie ON do nowszych silników? gdzie jest najmniej BIO? 
w stylu na wlewie jest zakaz używnia BIO a pytalem na orlenie to dodatków mają 7%... Gdzie jest "najczystsza ropa"? emoji846.png

B7 oznacza 7% biokomponentów czyli oleju rzepakowego. Wiem tylko tyle że te 7% nikt nie kontroluje, jak będzie 15% to I tak nikt się nie przyczepi. Częste kontrole dotyczą oleju napędowego oznaczonego B0 czyli bez dodatków i taki faktycznie jest. Lotos napewno ma takie paliwo.

B7 oznacza do 7% biokomponentów (czyli kwasów tłuszczowych estrów metylowych), tyle też dopuszcza norma. Przyczepi się - UOKiK. Nie wiem jak na Lotosie, ale arktyczny na Statoilu, yyy, Circle K, jest oznaczony jako B7 rzekomo po to, żeby nie wprowadzać w błąd klientów, którzy mają w instrukcjach zalecenie wlewania paliwa B7.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
3 godziny temu, Malik87 napisał:

Siema!

Mam pytanko odnośnie popękanej skóry w oplu insigni na siedzisku fotela. Jak wiadomo jest to zrobione z plastikowej krowy 😄😂😂😂

Zna ktoś tapicera na sląsku co by to jakoś tanio ogarnął, ewentualnie czy wymiana samrgo siedziska to ciężka robota?

Tylko tu nie ma nic do ogarniania, jedynie wymiana całego elementu czyli zostaje Ci tapicer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.