Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@rapmen93 miałbym dwa pytania odnośnie pracy z gąbkami na DA:

1) agresywnie zazwyczaj jadę niebieska + pasta tnąca (koch h8, excut, carpro clearcut), polishowo żółty + (PF/EX 04-06, Meguiars UC), finishowo żółty lub czerwony koch antiholo....

a gdybym chciał mocowo coś pomiędzy cuttingiem a polishem to:

wybierać twardsze gąbki np pomarańczowy, biały, niebieski nat + polishowa pasta?

czy agresywniejszą pastę ale na średniej gąbce np żółty, pomarańczowy nat?

w jakich przypadkach którą kombinację wybierać, ?

 

2) pomijając futra, mikrofibry, grafity i swapa zazwczaj słyszę, że używa się

niebieskiej do ciecia, żółtej lub rzadziej czerwonej do polishu/finishu.

Dlaczego tak mało wspomina się o białej (bardzo twardej) i pomarańczowej (twardej) ?

 

 

Opublikowano

@ghost odpowiadając na pierwsze pytanie tak naprawdę musisz przetestować różne kombinacje, mogę tylko napisać, że częściej zostajemy przy polishowej paście, a kombinujemy z gąbkami. Poszedłbym raczej w tę stronę.

Co do drugiego nie jestem w stanie Ci rzeczowo odpowiedzieć, ponieważ nie mam aż takiej wiedzy na temat struktur gąbek. Wiem tylko, że chodzi tu najbardziej o to, czy pianka jest otwarto-komórkowa lub zamknięto-komórkowa. Po wielu testach wiemy, że gąbka biała lub pomarańczowa, jak na gąbki twarde, wycinają słabo i z kolei do polishu okazują się za mocne. To m.in. spowodowało, że wycofano te piany z nowej linii padów Slash. Co prawda, piana pomarańczowa jest nadal, jednak jest to inny rodzaj pianki i zastępuje niebieską (wycina nawet mocniej). Niestety to wszystko, co wiem i  mogę Ci napisać. Nie chcę Cię wprowadzić w jakiś błąd moim gdybaniem.

  • Okay 1
Opublikowano

Mam problem z przymglonym lakierem. Poprzedni właściciel miał naklejki na drzwiach samochodu. Po ich zdjęciu pokazał się zamglony lakier jak na zdjęciach poniżej. Po polerowaniu była igła, ale po jakimś czasie znowu lakier zaczął w tych miejscach robić się troszkę zamglony. 

DSC_0841 (Kopiowanie).JPG

DSC_0842 (Kopiowanie).JPG

Opublikowano

@BiałyGTi  Polerowany na 3 etapy rotacją i Menzerną kolejno: 1100, 2500, 3500 + odpowiednie pady. 

Opublikowano

Witojcie,

Proszę o szybką podpowiedź.

Czy metodyka postępowania z preparatami w następującej kolejności jest prawidłowa:

1.  Po umyciu i glinkowaniu i kolejnym myciu. Korekta Menzerna 3in1 na Farcela (twardość dobiorę - lakier VW B5 więc twardy) + K2 Masner.

2. Mycie po korekcie, suszenie. Cleaner DoDo Juice Lime Prime.

3. PB Black Hole (lakier jest ciemny)

4. PB WORLD NATTY'S PASTE WAX BLACK WOSK

P.S. Poziom amator - pierwsze kroki.

Z góry dzięki za podpowiedź ;-)

Opublikowano

@maciejbilu coś nie bardzo logiczne to.

chcesz zastosować pastę 3in1 - czyli taką zawierającą wosk. Skoro potem chcesz go zdjąć cleanerem to jaki w tym sens? Mycie auta po korekcie tą pastą też średnio ma sens, ponieważ ona nie pyli.

Zadaniem cleanera takiego jak dodo jest usunięcie starych warstw wosku i pozbycie się mikro rys(ma właściwości lekko ścierne). Jeżeli użyjesz innej pasty niż 3in1 to znowu jest to etap który możesz pominąć.

 

  • Nie lubię 1
Opublikowano
Godzinę temu, maciejbilu napisał:

Czy metodyka postępowania z preparatami w następującej kolejności jest prawidłowa:

1.  Po umyciu i glinkowaniu i kolejnym myciu. Korekta Menzerna 3in1 na Farcela (twardość dobiorę - lakier VW B5 więc twardy) + K2 Masner.

2. Mycie po korekcie, suszenie. Cleaner DoDo Juice Lime Prime.

3. PB Black Hole (lakier jest ciemny)

4. PB WORLD NATTY'S PASTE WAX BLACK WOSK

P.S. Poziom amator - pierwsze kroki.

Metodyka jest błędna, ale pomożemy Ci w pierwszych krokach, wiedzę i doświadczenie zdobywa sie latami 🙂

 

Pierwsze dwie opcje z korektą:

Jeżeli upierasz sie na pastę 3w1 to ta pasta ma zrobić "wszystko" trochę wyciać, trochę wypełnić, troche zabezpieczyć ....  i tyle na niej kończysz.

Opcja druga, kupujesz lepszą pastę, robisz prawdziwą korektę,  po tym wymywanie pasty i wosk.

 

Opcje kolejne bez korekty.

Jeżeli lakier jest w dobrym stanie, np. niedawno była korekta a chcesz tylko nowy wosk. wtedy robisz bez glaze. Black hole stosujesz jak są niedoskonałosci lakieru np. swirle.

Czyli po dekontaminacji cleaner + wosk.

Opcja ostatnia lakier w gorszym stanie ale bez korekty: dekontaminacja, cleaner (dodo), glaze (black hole), wosk.

 

 

 

Opublikowano

Wiem, że 3in1 zawiera wosk, W sumie trochę z premedytacją chciałem go usunąć DODO JUICem.

3in1 wybrałem ze względu na swoją amatorszczyznę i łatwość użycia.

Lakier nigdy nie miał korekty. Stan: typowo sponiewierany.

Pełnej korekty nie zrobię choć bym chciał. Brak doświadczenia.

33 minuty temu, ghost napisał:

Opcja ostatnia lakier w gorszym stanie ale bez korekty: dekontaminacja, cleaner (dodo), glaze (black hole), wosk. 

... wychodzi na to, że ta ostatnia opcja proponowana przez ghost będzie optymalna.

Opublikowano

Panowie czy jest opcja umyć auto przed korektą w trakcie gdy pada deszcz?
Niestety w garażu brak opcji umycia auta a na zewnątrz deszcz.

Opublikowano
35 minut temu, AsOne194 napisał:

Panowie czy jest opcja umyć auto przed korektą w trakcie gdy pada deszcz?
Niestety w garażu brak opcji umycia auta a na zewnątrz deszcz.

Dlaczego nie? Mniej wody zużyjesz 😁

Opublikowano
1 minutę temu, AsOne194 napisał:

a deironizacja dekontaminacja piana aktywna? nie oslabi to trwałości?

 

Nie myj auta gdy pada deszcz...

Opublikowano
Teraz, rapmen93 napisał:

Nie myj auta gdy pada deszcz...

to najłatwiejsze rozwiązanie, ale obiecałem znajomemu ze skonczę i musze dzis umyć . Jakis pomysł?

Opublikowano
4 minuty temu, AsOne194 napisał:

to najłatwiejsze rozwiązanie, ale obiecałem znajomemu ze skonczę i musze dzis umyć . Jakis pomysł?

Nie wiem, myj auto możliwie szybko i szybko spłukuj, po czym na osuszanie wjedź do garażu. To chyba jedyne rozwiązanie. Zapomnij jednak o tym, że dekontaminacja będzie zgodna ze sztuką, bo wpływ wody osłabi tar and glue i deironizer, po prostu spłyną.

Opublikowano
Teraz, Michał126 napisał:

Żaden. Ja prawie zawsze mam deszcz przy myciu pod korektę :mrgreen:

i rozumiem, że myjesz i nic sie złego nie dzieje? tylko chemia słabiej działa?

Opublikowano

Pytanie za 5 punktów o coś, o czym wiem, że jest mocno niewskazane.

Jaki pad i mocowanie kupić do... wkrętarki? Jakiś średniej jakości sprzęt, mały skill na aku chyba 9,6 V, prędkość obrotowa też jakoś specjalnie duża nie jest. Ryzyko chcę podjąć tylko dlatego, że szlag mnie trafia jak patrzę na wypłowiałe słupki, które kiedyś były czarne i albo połysk, albo półmat - jest to tak zajechane, że ciężko stwierdzić. Póki co plan jest na jakieś wstępne ogarnięcie tego(tylko czym? AIO?) i zabezpieczenie woskiem(mam FK1000 i valetpro beading marvellous) lub dressingiem do plastików(choć tu kwestia dyskusyjna bo tylko ADBL Black Water i Interior wow mam), a potem pomyśleć o czymś poważniejszym... Ręcznie mi się średnio chce to polerować bo przypuszczam, że nie będzie to najprostsze zadanie a w ciągu dnia chciałbym ogarnąć dekontaminację i położenie wosku na lakier - i po prostu braknie czasu. Podpowie ktoś coś?

Opublikowano
12 minut temu, chris18404 napisał:

Kupiłem APC ADBL.  Powiedzcie mi proszę jakie stężenia używacie? 

1:15 do wnętrza, 1:8 zewnętrzne detale

Opublikowano

Miałem mała przerwę w korektach lakieru i nie jestem pewny czy UC od Megsa bardziej tnie od Menzerny pf2500? 

Która pasta mniej pyli?

Która ogólnie jest przyjemniejsza w pracy i daje lepsze efekty? 

Przed napisaniem tego posta poszukalem trochę na forum i natknalem się na opinie, ze UC nie ma dużo wypełniaczy. Jest tłustawa i przez to szybko nie zasycha, ale fiilerów raczej nie ma. Wydawalo mi sie ze jednak ma... Potwierdzi ktoś?

Opublikowano

Panowie chciałem usunąć syfy na elemencie powtórnie lakierowanym. Poszedł papier 1500 i 3000. H8 na futrze. Przetarłem IPA i lakier zmatowil się. Nie widać rys po papierze, nie ma mikro rys od MF tylko równy mat. Zrobiłem próbę przemycia samą IPA bez wcześniejszego polerowania i to samo - przemyty element zmatowiałe. Ci teraz zrobić?

Opublikowano
Pytanie za 5 punktów o coś, o czym wiem, że jest mocno niewskazane.
Jaki pad i mocowanie kupić do... wkrętarki? Jakiś średniej jakości sprzęt, mały skill na aku chyba 9,6 V, prędkość obrotowa też jakoś specjalnie duża nie jest. Ryzyko chcę podjąć tylko dlatego, że szlag mnie trafia jak patrzę na wypłowiałe słupki, które kiedyś były czarne i albo połysk, albo półmat - jest to tak zajechane, że ciężko stwierdzić. Póki co plan jest na jakieś wstępne ogarnięcie tego(tylko czym? AIO?) i zabezpieczenie woskiem(mam FK1000 i valetpro beading marvellous) lub dressingiem do plastików(choć tu kwestia dyskusyjna bo tylko ADBL Black Water i Interior wow mam), a potem pomyśleć o czymś poważniejszym... Ręcznie mi się średnio chce to polerować bo przypuszczam, że nie będzie to najprostsze zadanie a w ciągu dnia chciałbym ogarnąć dekontaminację i położenie wosku na lakier - i po prostu braknie czasu. Podpowie ktoś coś?


Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.