Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, alexander.p napisał:

Astra J 2.0dth 342000 przebiegu -jaki olej ?

Tak dla rozluźnienia 😇

Jak jeździ na 5w30 to Eurol Elance 5W-30. Jak 40 to Eurol Super Lite 5W-40 np. Oszczędnie np. Shell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2021 o 18:50, Saczi napisał:

@Zmienolej, jednak musicie bardzo mocno popracować nad dobieraczką oliwek ...
Błędy doboru są znaczne, a sprawdziłem tylko 1 samochód - swoją Astrę K.
Na plus nowa szata graficzna strony.

A co tam się nie zgadza ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zmienolej, może nie tyle się nie zgadza, co nie ma pełnej informacji.

Po kolei:

Brak silników 1.2T i 1,4T 145KM, które pojawiły się poliftingu:
image.png.62111f18df02182261cab6ab728fd09b.png

Silniki 1.4T 125 i 150KM trzeba podzielić na te z GPFi bez GPF.

Dla tych bez GPF, pokazywana jest prawidłowa norma, czyli Dexos1 gen2.
Silniki z GPF, czyli od RM2018b, mają zmienione zalecenie na oleje 0w20 z normą 0v0401547 (ACEA C5).r

Dla diesli z kolei jest tylko 0w20, a tam przecież podstawowym jest 5w30 dexos2. Dopiero w ostatnich latach, czyli od 2018r zaczęły się pojawiać rekomendacje olejów o niższej lepkości.

 

Wiem, że to nie jest łatwe. Nad taką dobieraczką trzeba ciągle czuwać i aktualizować dane, bo rekomendacje się zmieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siedzi ktoś w temacie płukania silnika? 

Przepłukać swój chciałem w następujący sposób : Wymiana oleju + dodanie płukanki , następnie przejazd na nowym oleju z 2-3k km.

Widziałem jakieś oleje płuczące Millersa i Xado , może zastosowanie takiego oleju będzie lepszym wyjściem ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzysz w działanie tych cudownych specyfików?
To stosuj dokładnie jak jest opisane na opakowaniu.
Dlaczego jakis "Mirek", domorosły specjalista, ma wiedzieć więcej na temat stosowania i efektów niż producent który rzekomo prowadził badania?
Aby jak nie wierzysz to lej dobry olej, stosuj wymiany co 10kkm i nie daj się wciągnąć do grona ludzi bez których setki firm produkujących cudowne specyfiki splajtowałyby w ciągu kwartału.


Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, _harry napisał:

A dlaczego nie rozpuszcza go do końca olej z dodatkami "przeciwko nagarowi"?
I kiedy to robi płukanka?

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
 

nabitego nagaru przez setki tysięcy km nie da się wymyć przy pierwszym zlaniu , jak wymieniasz oliwę co 10tysi od nowego to płukanka jest nie potrzebna , ale przy long life jest tak to nabite ze i płukanki ostre na raz nie wymyją nagaru a co dopiero olej czyszczący. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AudiBlask , to nie jest najlepsza procedura. Poczytaj, jak yacco proponuję płukanie silnika:

https://yacco.pl/dodatki-do-paliw-i-olejow/134-optimizer-vidange-srodek-czyszczacy-uklad-olejowy.html

Nie musisz stosować yacco. 

 

Druga metoda, to płukanka długodystansowa - wlewasz do oleju i jeździsz cały interwał. Potem normalne wymiany.

 

I pamiętaj, żadna płukanka ci nie wyliże silnika do stanu fabrycznego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dodaniu do oleju tuż przed wymianą.
Jeśli płukanka mialaby cokolwiek wymyć wlana "tuż przed wymianą" znaczyłoby to że nagary są miękkie i łatwe do rozpuszczenia.
Wtedy zwykłe oleje mające w sobie środki czyszczące poradziłyby sobie z tym bez problemu bo w sumie są kilka setek razy dłużej w silniku i przy wyższej temperaturze niż zasmarkana płukanka wlana na kilka minut.

I na litość boską, wymieniam olej silnikowy, nie "oliwę"
Na opony mówisz "laczki"?






@AudiBlask , to nie jest najlepsza procedura. Poczytaj, jak yacco proponuję płukanie silnika:
https://yacco.pl/dodatki-do-paliw-i-olejow/134-optimizer-vidange-srodek-czyszczacy-uklad-olejowy.html
Druga metoda, to płukanka długodystansowa - wlewasz do oleju i jeździsz cały interwał. Potem normalne wymiany.
 


Zastanawia mnie jak łatwo szafujecie decyzjami o dolewaniu czegoś do standardowego oleju silnikowego w ilości 10 czy 15 procent.
Kłócicie się o składniki olejów w ilościach części procenta a potem dolewacie jakiś specyfik w ilości 0,5 l.
I na czymś takim silnik ma jeździć 10000 km.
Jeśli płukanka miałabym mieć zbliżony skład do normalnego oleju to nie pomoże w wypłukiwaniu nagaru. Jeśli zaś będzie agresywna na tyle aby zająć się na nagarami to znacząco zmieni skład oleju i wtedy v'oila, jeździjcie sobie z takimi "ulepszonymi" olejami.
Tylko czy wtedy to jest rzeczywiście dbanie o kondycję silnika?

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.