Saczi Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 4 minuty temu, docGainy napisał: @Saczi Ja kupiłem w tamtym roku Avensis T25 z 2.0 VVT-i benzyna ... znajomy (10 lat pracował jako mechanik) i doradził mi właśnie Motul 5W30. Po zalaniu Motula silnik chodził jakby lżej mu było i na pewno ciszej, pomyślałem że to efekt powrotu do 5W30. Avensis planuję użytkować dłużej i chciałbym, przy następnej wymianie przejść na najbardziej optymalny olej. Rocznie robię ok. 20 tyś w cyklu mieszanym. Większość "japończyków" wymaga olejów niskolepkościowych zarówno co do klasy lepkości SAE, jak i HTHS (dynamiczna lepkość w 150stC). Stosowanie olejów 5w40, czy 10w40 wręcz szkodzi przy dłuższym przebiegu - słynny 1.8 VVTI i Yarisy eksploatowane na 10w40 "chleją litrami" olej. Tutaj możesz zostać przy tym Motulu, lub zmienić go na nasz Orlen Max Expert F lub Lotos Aurum A5/B5. Z droższych/najdroższych możesz się zainteresować np Amsoil Signature Series 5w30 - sam na nim jeżdżę. Możesz również stosować oryginalny olej Toyoty TGMO - na tych olejach Toyoty do mln km dojeżdżają, a to "zwykły hydrokrak". 4 minuty temu, docGainy napisał: Tutaj https://www.youtube.com/c/PiotrTester/videos ktoś wykonuje testy skuteczności oleju w ochronie silnika. Czy można je uznać za rzetelne, oddające to co się dzieje w silniku? Zapomnij! Te "testy" pokazują jak się ściera kawałek pręcika. Poczytaj:https://www.oilclub.pl/index.php?threads/testy-cierne-piotra-testera.117/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docGainy Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 @Saczi Jeszcze jedno mam pytanie. Co ile km optymalnie jest wymieniać olej? Do tej pory w każdym aucie zawsze wymieniałem co 10 tyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoBerTo91 Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 5 minut temu, docGainy napisał: @Saczi Jeszcze jedno mam pytanie. Co ile km optymalnie jest wymieniać olej? Do tej pory w każdym aucie zawsze wymieniałem co 10 tyś. I tak trzymać do 10 tys. jest ok. Chyba ze robisz same miasto i rocznie nie zrobisz 10tys. to wtedy co rok. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 @docGainy z płukaniem nie przesadzaj. Poczytaj dyskusje mniej więcej od tego posta: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/archoil-9100.113/post-107121 @Wlyszkow to importer archoil polska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 Przy każdej zmianie firmy produkującej olej zalecana płukanka z uwagi na różne składniki dodatków lubiące się "pogryźć" ze starymi pozostałościami, tym bardziej przy zmianie lepkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 @Vujek to jest ewidentna nieprawda co napisałeś. Noc się że sobą nie pogryzie z prostego powodu - oleje są i muszą być ze sobą mieszalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoBerTo91 Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 Dokładnie oleje się ze sobą mieszają bez jakiś skutków ubocznych. Ważne tylko norma ta sama i lepkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 @RoBerTo91, nawet to nie jest wymagane! Mieszalne są ze sobą dowolne kombinacje lepkości i norm. Powód jest prosty - pakiety dodatków są często oparte o te same składniki i robi się z nich oleje o bardzo różnych lepkościach, np od 0w20 po 5w40. Co poniektórzy stosują miksy 2 lub 3 olejów do uzyskania wyjściowej mieszaniny lub po prostu odświeżają sobie olej np po przebiegu 5 tys km dolewką 10w60 do 5w40. Nic się nie dzieje, a zwolennicy takich zabiegów twierdzą że uzyskuje się ciekawe własności mieszanin. No jak aż takim "ortodoksem" nie jestem, ale jak przyszłaby potrzeba dolewki np. w trasie, to bez obaw leję dostępny olej i niczym się nie martwię. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexander.p Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 Komuś Popcorn.! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 @alexander.p takie to emocjonujące? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patol Opublikowano 9 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 28 minut temu, Saczi napisał: takie to emocjonujące? Raczej mądrego dobrze posłuchać. (poczytać) Też mi odwala czasem z olejami i zawsze lałem Amsoil SS 5w30, ale w tym roku postanowiłem, że zakupie coś w bańce 5l (tyle idealnie wchodzi mi przy wymianie) i padło na Yacco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yas Opublikowano 10 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2022 @Saczi qwa Saczi, Wyrocznią zostałeś 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 10 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2022 13 godzin temu, Saczi napisał: @RoBerTo91, nawet to nie jest wymagane! Mieszalne są ze sobą dowolne kombinacje lepkości i norm. Powód jest prosty - pakiety dodatków są często oparte o te same składniki i robi się z nich oleje o bardzo różnych lepkościach, np od 0w20 po 5w40. Co poniektórzy stosują miksy 2 lub 3 olejów do uzyskania wyjściowej mieszaniny lub po prostu odświeżają sobie olej np po przebiegu 5 tys km dolewką 10w60 do 5w40. Nic się nie dzieje, a zwolennicy takich zabiegów twierdzą że uzyskuje się ciekawe własności mieszanin. No jak aż takim "ortodoksem" nie jestem, ale jak przyszłaby potrzeba dolewki np. w trasie, to bez obaw leję dostępny olej i niczym się nie martwię. Nie mówię tu o bazach a dodatkach które nie do końca muszą się dogadać a na swoim aucie to odczułem i wiem co piszę. Z resztą nie tylko ja. Zawsze płukanka może pomóc a jeszcze nie znam osoby której zaszkodziła chyba że jakieś g leje a później zwala na płukankę. Trzeba tylko zdawać sobie sprawę że nie zawsze musi się skończyć na jednej płukance jak silnik zasyfiony np. longlajfami. 11 godzin temu, patol napisał: Też mi odwala czasem z olejami i zawsze lałem Amsoil SS 5w30, ale w tym roku postanowiłem, że zakupie coś w bańce 5l (tyle idealnie wchodzi mi przy wymianie) i padło na Yacco. To faktycznie ci odwala skoro lałeś tak porządny olej i myślisz go zmieniać na jakieś Yacco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docGainy Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 Ma ktoś doświadczenie z Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LongLife)? Warto to stosować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 @docGainy a masz taką potrzebę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docGainy Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 @Saczi Mam i nie mam. Na chłopski rozum taka płukanka LL (według tego co napisał producent) wydaje się dobrym rozwiązaniem. Ale wiadomo każdy producent wychwala swoje i nie pisze o minusach. Nie wiem czy "pomogę" silnikowi, czy "zaszkodzę". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 @docGainy, ja stosuję archoil 2820 przed wymianą oleju, czyli na 10-15 minut do rozgrzanego silnika. O długodystansowych nawet mi się jeszcze nie śniło, bo nie dopuszczam do takiej degradacji oleju, żeby była potrzeba tak mocnego czyszczenia silnika. Co do Oilsyn LL, to ma pewno jest bezpiecznym środkiem, czyli silnika nie uszkodzi. Skuteczność również jest na dość solidnym poziomie. Poczytaj wypowiedzi, a ja spróbuję znaleźć wątek, gdzie pokazane są zdjęcia silnikow przed i po plukaniu Https://www.oilclub.pl/index.php?threads/płukanki-temat-ogólny.74/post-107618 edit: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/tylko-fotografie-zdjęcia-otwartych-silników.131/page-8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docGainy Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 @Saczi Czyli tak: Płukankę AR2820 warto zrobić przy każdej wymianie oleju, ponieważ pozwala na sprawniejsze spuszczenie starego oleju. Płukankę LL tylko w razie potrzeby. Ale tu trza zdemontować pokrywę zaworów i looknąć. Dobrze myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 Nie, źle myślisz! Chyba nie rozumiesz istoty "płukania" i różnic! Pokrótce. 1 godzinę temu, docGainy napisał: Płukankę AR2820 warto zrobić przy każdej wymianie oleju, ponieważ pozwala na sprawniejsze spuszczenie starego oleju. Wszelkie płukanki "postojowe" działają na zasadzie zwiększenia własności dyspergujących oleju, podbiciu TBN i rozrzedzeniu (zmniejszeniu lepkości) oleju celem sprawniejszego spuszczenia przepracowanego oleju. Własności "myjące" rozpuszczają miękkie osady, szlamy itp, dyspersja z kolei ułatwia wiązanie tych zanieczyszczeń w masie oleju. Pozwala to zwiększyć oczyszczenie magistral/przewodów olejowych i np utrzymać wydajność w transporcie oleju do turbosprężarki. Niższa lepkość sprawia, że olej szybciej spływa z miski. Po wlaniu świeżego oleju, taka płukanka odparuje do godziny czasu i nie pozostawi po sobie śladu. Tyle. Taka płukanka nie rozpuści twardych osadów, "czarnych skorup" i innych zaniedbań. Nie będziesz miał silnika w stanie fabrycznym. 1 godzinę temu, docGainy napisał: Płukankę LL tylko w razie potrzeby. Ale tu trza zdemontować pokrywę zaworów i looknąć. Płukanka długodystansowa ma inny skład. Mniej paruje. "Czyści" twarde osady i laki, które osadziły się na ściankach silnika. Zwykle czas pracy takiej płukanki to pełny interwał olejowy, czyli od wymiany do wymiany. Dla Oilsyn LL od minimum 2000km do spuszczenia oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docGainy Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 @Saczi chyba zaczynam rozumieć, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal9304 Opublikowano 19 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 Widzę, że mamy tutaj kilka osób w temacie więc mam pytanie. Jaki olej zalać do Volvo V40 D2 1.6 115 KM ? Aktualnie jest zalany jakiś 5W30, nawet nie wiem jakiej firmy a czeka mnie wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek2000 Opublikowano 19 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 3 godziny temu, Rafal9304 napisał: Widzę, że mamy tutaj kilka osób w temacie więc mam pytanie. Jaki olej zalać do Volvo V40 D2 1.6 115 KM ? Aktualnie jest zalany jakiś 5W30, nawet nie wiem jakiej firmy a czeka mnie wymiana. Podłączam się do pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 19 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 @Rafal9304 , @przemek2000 to diesle PSA 1.6? Kilka chyba pasujących tematów z doborem oleju:https://www.oilclub.pl/index.php?threads/volvo-v40-d2-1-6-115km.3337/https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ford-focus-mk2-2008-1-6-tdci-90km-kat.1454/https://www.oilclub.pl/index.php?threads/2012-ford-mondeo-mk4-dw10c.2710/https://www.oilclub.pl/index.php?threads/jaki-olej-polecacie-do-mondeo-mk4-mkiv-1-6-tdci.1188/ Zawsze warto podawać rocznik samochodu, kwotę na olej i sposób eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal9304 Opublikowano 19 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 Tak, to PSA, rocznik 2014. Głównie dojazdy do miasta ok. 20 km i jazda po mieście, spokojna kobieca jazda, czasami wsiądę ja przedmuchać DPF Kwota ? Myślę, że koło 150 zł za 4l, jak warto to dołożę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 20 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2022 Panowie, od około 2012r PSA do swoich diesli stosuje dodatek AdBlue (BlueHDI) i oleje z normą PSA 2312. Nie wiem, co tam w Volvo zalecają. Ma któryś z Was instrukcję obsługi samochodu? Wstawcie zdjęcia z zalecanymi normami i lepkościami. Ja póki co kojarzę jeden olej z norma pod Volvo:https://www.oilclub.pl/index.php?threads/orlen-platinum-maxexpert-0w-30.1719/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się