Jump to content

zabezpieczenie podwozia, wersja w miare szybka?


maur
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

 

Małe wprowadzenie: Mam dostęp do kanału na czas około 24-28 godzin. Szukam róznych przepisów - większość z nich wymaga 3-4 dni czasu, których nie mam.

Mógłbym oddać do warsztatu, ale tutaj tak - oddając komuś za 400-500zł boje się, że spryska matą na odwal się i tyle, nie dowiem się co zrobił pod nią. A z kolei nie chciałbym obecnie wydawać 1k zł za profesjonaly i polecany serwis.

 

Jest jakiś sposób na wykonanie szybkiej konserwacji podwozia?

Zastanawiałem się nad:

1. APP R-Stop na największe ogniska rdzy (oczywiście po oczyszczeniu) - schnie do godziny, a po godzinie dalej:

2. W100 (schnie 3-4h aerozol, 5h puszka)

Lub

1. Jak wcześniej app r-stop

2. VALVOLINE TECTYL BODYSAFE schnie od 4h do doby

 

W ogóle, czy mogę po jakimś odrdzewiaczu (app r-stop lub tectyl ml) dać od razu wosk typu W100/bodysafe?

Czy muszę również użyć podkładu i jakiego najlepiej (a idealnie - szybkoschnącego)?

 

Pomocy?;)

Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

ja jeszcze po r-stop dawalem podklad epoksydowy. na to szedł noxudol 900. w profile zamknięte noxudol 750 (możesz stosownie zastąpić to tectyl bodysafe i tectyl ml). pozycz sobie kompresor, środki wychodzą taniej w puchach pod kompresor i zupelnie inaczej sie natryskuje - wieksze cisnienie, grubsza warstwa, itp. niż spray.

Link to comment
Share on other sites

kup sobie epoksyd novol under 395 - pół godziny i można nanosić następną warstę (np. konserwację). to jest jednoskładnikowy epoksyd w sprayu. trochę droższy, niz inne, ale czas czas czas - miałem ten sam problem, co ty ;)

Link to comment
Share on other sites

kup sobie epoksyd novol under 395 - pół godziny i można nanosić następną warstę (np. konserwację). to jest jednoskładnikowy epoksyd w sprayu.

Czyli taka kolejność: oczyścić, App R-Stop na największe ogniska, poczekać ok godziny, zeszlifować papierem ściernym trochę r-stop/wygładzić, następnie novol under 395 położyć na całą powierzchnię, a za godzinę tectyl bodysafe na całą powierzchnię?

 

Novol under 395 nie będzie się gryzł z tectylem bodysafe (ani z app r-stop)?

 

 

Taa.. Odwieczny problem - czas, czas, czas.. Przełożyłbym na kolejne lato, ale rok temu już przełożyłem, więc teraz wolę zrobić choćby na szybko niż znowu zostawiać niezabezpieczone podwozie, które jednak ma już kilka ładnych lat. ;)

Link to comment
Share on other sites

ja nie szlifowalem r-stop - i tak to paćkam konserwacją, więc względy estetyczne mnie nie wzruszają. nie znalazłem żadnego info, że epoksyd będzie się gryzł, co więcej - na forum lakierniczym znalazłem opisaną właśnie taką kolejność o której piszesz i którą sam stosowałem. przed r-stop przesmaruj wszystko benzyną ekstrakcyjną.

 

ja zrobiłem konserwację na dwóch samochodach i to za każdym razem była ciężka i brudna praca.

 

moja rada - kup sobie ścierniwo w krążku (korund, włosy murzyna) i szczotki druciane w kilku kształtach i wielkościach, żeby dojść w różne miejsca. przed konserwą dobrze oklej samochód, bo ten towar paprze niesamowicie. oglądnij parę filmów na youtube jak to goście robią (filmy instruktażowe noxudol, tectyl). ubierz się możliwie dokładnie, bo potem będziesz się domywał benzyną ekstrakcyjną - nic fajnego. ja robiłem w straszne upały i byłem skąpo ubrany - kieeeepski pomysł.

 

no a poza tym ognia, nie jest to nic trudnego, a będziesz miał pewność, że pieniądze dobrze wydałeś (stosunkowo niewielkie pieniądze - warto dodać), a nie ktoś ci lepikiem poleci całe podwozie. mojemu znajomemu tak za 300zł zrobili "konserwację", to teraz odchodzi razem z rdzą.

 

możesz kupić jedną puchę tectyl ml w sprayu (koniecznie z sondą) i zapuść sobie drzwi.

 

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Dzięki! Idę szukać brakujących rzeczy jak ścierniwo i szczotki druciane. :)

Btw szukając na szybko nie widzę tych filmów instruktażowych, na logikę to bym kupił folię malarską i taśmę (papierową), ale może coś bym pominął.. Jak znajdywałeś te filmy instruktażowe?

Link to comment
Share on other sites

taśma, folia. folia pod nogi, bo z profili będzie się lał nadmiar wosku (chyba, że możesz komuś pobrudzić i nie będzie problemu. ja robiłem na podnośniku - łapy podnośnika zawinięte streczem.

 

zdejmij wszelkie plastikowe osłony.

 

i ważna rzecz - podjedź wcześniej na myjkę i wymyj podwozie i nadkola.

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że ostatnie pytanie - w jakich sklepach mogę poszukać tych preparatów?

szukam czegoś idealnie w Wwie, podejrzewam, że jest jakiś sklep z chemią do samochodów, a nie mogę znaleźć.

bodysafe znalazłem w intercars, jeszcze app r-stop i Novol under 395...

Link to comment
Share on other sites

No niestety nie ma tak łatwo. Pół godziny na telefonie ponad, R-Stop znalazłem, Valvoline BodySafe też (Ale muszę zdecydować ile chce puszek by sprowadzili na jutro z magazynu - nie będę mógł oddać nadwyżki), ale novol under 395 kompletnie.. nie, zero. Rozglądam się za jakimś zamiennikiem wlasnie.

Link to comment
Share on other sites

maur, Napisz albo zadzwoń do MX Nowicki, myślę, że Paweł coś pomoże. :)

Że też nie widziałem tego wcześniej..

No, ale nic - w czwartek załatwiłem app r-stop i valvoline, dziś cudem w końcu spectral under 395 - teraz za 9 godzin do boju.

Dzięki wielkie za pomoc i rady, po podwoziu wrócę wgłębić się w polecane zestawy do pielęgnacji nadwozia :)

 

[ Dodano: 14 Wrzesień 2013, 00:05 ]

maur, Napisz albo zadzwoń do MX Nowicki, myślę, że Paweł coś pomoże. :)

Aha, Piotr - jako, że jesteś z Wwy - znasz jakiś sklep w Wwie z szeroko pojętą chemią samochodową, ale taką dobrą, jaka jest polecana na forum np, a nie marketową?

w/w Nowicki może?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Właśnie jak wyszło?

 

Bo ja uważam tylko jeden sposób i jedną markę za słuszną resztę można sobie w buty włożyć co by wyższym być.

 

Jak miało być tanio, szybko i łatwo to tylko na 1 zimę wosk i nic lepszego w taki sposób zrobić się nie da. I nie mam na myśli zalewania progów betonem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam,

chciałbym się dowiedzieć jaką macie opinię na temat baranka marki Boll? czy możecie polecić ewentualnie coś lepszego za podobne pieniądze co boll?

szykuje się na wiosnę aby podreperować podwozie w mojej Aśce, gdzie nie gdzie fabryczna ochrona uległa zdarciu.

kupiłem podkład epoksydowy, odtłuszczacz, papiery ścieranie, szczotkę na wiertarkę.

Planuje pomalować układ wydechowy, zabezpieczyć go specjalną farbą żaroodporną aby dłużej wytrzymał. Co możecie mi polecić?

Link to comment
Share on other sites

Boll to syf , no chyba, że przed sprzedażą auta ma podwozie wyglądać na "zrobione" , to można to tanio psiknąć puchą i zapomnieć ale jeśli chcesz zrobić to "dla siebie" , to polecam produkty VALVOLINE czyli najpierw MF (cienka warstwa wszędzie ale bez nadmiernej oszczędności) , a potem np. TECTYL BODYSAFE. Podstawą oczywiście jest dokładne oczyszczenie blach i potem odtłuszczenie ... załóż że samo malowanie to dosłownie końcówka pracy , bo przygotowanie zajmie 3x tyle czasu i sił !

Oczywiście polecam 1L (kg) puszki , a nie 600ml spraye , bo i wydajność jest lepsza , no i pod autem lepiej operować pistoletem niż pilnować aby puszka sprayu była w miarę pionowej pozycji .

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odp.

pod warstwę baranka wystarczy sam podkład reaktywny? w ilu warstwach? no i jaką farbę po układu wydechowego kupic? macie jakieś polecane marki?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Czy do r-stop  tectyl bodysafe valvoline tak samo trzyma (przyczepność )jak preparat b100 autobit app ? Widze takie zestawy r-stop + b100 i nie wiem czy wziąć to czy zamiast b100 ten od valvoline.

Kolejne pytanie czy po r-stop użyć tectyla ml do profili zamkniętych jako podkład(mam jedną takiego spyera i napisane jest że może posłużyć jako podkład przed bodysafe) czy nie zawracać sobie głowy i jechać od razu b100/bodysafe. Jedni dają inni nie ale czy realnie ma jakiś wpływ?

Dzięki na info

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.