Skocz do zawartości

Max Protect UNC-R


Novus

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem tej dyskusji o grubości powłoki, te najlepsze modesty czy tam gtechniqa, tudzież finest mający świetnie opinie mają po 1-3 mikrony, a w necie jest tryliard testów gdzie powłoki kilka razy "grubsze" klękają.

 

tylko zapytałem o grubość czy ma znaczenie w ochronie przed mikrorysami, sądzę że kładąc powłokę ochronną tego przede wszystkim oczekujemy, a potem estetyka i kropelkowanie... :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum
tylko zapytałem o grubość czy ma znaczenie w ochronie przed mikrorysami

Wszystko zależy od powłoki ale w większości ma to znaczenie, tak samo twardość powierzchni na jakiej leży powłoka.

Testy na twardość też są robione przy odpowiedniej ilości warstw, np CeramicPro 9H pomimo że jest 9H to aplikacja jest zalecana w 4 warstwach.

 

Wracając do grubości powłoki na lakierze to przyjmując bardzo zaokrąglone wartości np:

powierzchnia blach w aucie to 20m kw. chcąc uzyskać grubość 1 mikrona musimy zużyć 20ml powłoki (jeżeli powłoka byłaby 100% skoncentrowana i nic z niej nie odparuje oraz nic nie zostanie na aplikatorze i mikrofibrze ;) )

 

Najpopularniejsze zestawy powłok mają po 30ml i przeważnie są robione z tego 2 auta a czasem więcej więc łatwo wyliczyć że pozostawiona grubość jest stosunkowo mała :song: , dlatego moim zdaniem nie powinno się oszczędzać na ilościach warstw.

 

Nie jestem chemikiem i może w rzeczywistości jest inaczej ale z czystej matematyki właśnie tak wychodzi j.w.

 

Temat jest o Unc-r więc tu sprawa wygląda inaczej i tej powłoki się nie warstwuje, ale też trzeba ją traktować jako powłokę wierzchnią i dla uzyskania wszystkich cech jakie powinno dawać zabezpieczenie ceramiczno/kwarcowe powinna być ona położona na typową twardszą powłokę bazową.

 

To tylko moja opinia i jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie wyprostować :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

624964 ale też trzeba ją traktować jako powłokę wierzchnią i dla uzyskania wszystkich cech jakie powinno dawać zabezpieczenie ceramiczno/kwarcowe powinna być ona położona na typową twardszą powłokę bazową.
Oj ja bym nie był taki tego pewny ;)

moim skromnym zdaniem ciężej jest zarysować coś gumowego (np. UNC-R) niż coś twardego jak np. kwarc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz częściej pojawiają się opinie, w tym Mariusza, że UNC-r to bardziej końcowy etap niż samodzielna powłoka. Czy faktycznie UNC-r samodzielnie nie zasługuje na miano pełnowartościowej powłoki, a tym bardziej oferowania jej jako usługi zabezpieczenia lakieru "kwarcem"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem ciężej jest zarysować coś gumowego (np. UNC-R) niż coś twardego jak np. kwarc ;)

Teoretyzując, w praktyce jest zupełnie na odwrót. Łatwiej chyba zrobi się ślad na gumowej uszczelce np płaskim śrubokrętem niż na szkle kwarcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="Dzidziak888"

Teoretyzując' date=' w praktyce jest zupełnie na odwrót. Łatwiej chyba zrobi się ślad na gumowej uszczelce np płaskim śrubokrętem niż na szkle kwarcowym.[/quote]

 

 

Pewnie tak , ale pewnie nie dotyczy to kwarcu , którego twardość jest mierzona ołówkiem ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SzaKal, nie wiem czy dobrze mnie zrozumiales. Nie chodzi mi o to albo UNC-R mial dopisek 9H tak jak maja niektore inne powloki. Powinna byc podana przez producenta jakas skala odpornosci na zarysowania dla unc-r w stosunku do kwarcu czy ceramiki. Obstawiam, ze jest ona mniejsza dla unc-ra i dlatego takiego porownania nie bedzie. Nie chodzi tez zeby porownywali unc-ra do jakiejs konkretnej powloki. Wystarczy porownanie do 9H i sredniej dla powlok nie 9H.

jestem przekonany, ze jezeli unc-r by chronil lepiej niz np powloki 9H to od razu producent by to podkreslal na kazdy mozliwy sposob.

Jezeli masz dostep do jakis dokladniejszych informacji na ten temat to chetnie je przeczytamy tu na forum i utna sie dywagacje co jest lepsze itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda powłoka ulegnie zarysowaniu, jedna łatwiej, druga trudniej. Jakie ma to znaczenie, jeśli i tak lakier zostanie ochroniony? Niedługo postaram się wrzucić filmik z mycia autka, na którym UNC-R leży już prawie rok, pierwsze mycie po zimie i :shock: lekki szok. Powłoka trzyma się jak zła, a dla podbicia efektu planuję zakupić Silka (tylko dla psiknięcia czymś, bo praktycznie nic nie chce siadać na tą powłokę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko mam okazję to katuję powłokę UNC-R na moim mondku tym proszkiem co jest na myjniach bezdotykowych i ... trzyma jak wściekła, mimo że nie była wygrzewana pod lampami, słońcem, tylko w 20 stopniach na dworze w pochmurny dzień, gdzie na drugi dzień dostała mocno w dupe deszczem... Co do odporności powłok w jakiś tam skalach - uważam to jest czysto marketingowa zagrywka i tyle. Kwestia czasu kiedy to pojawią się teksty typu, że "X" powłoka ma grubość kilka mikronów i jest twarda jak szkło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

624964 ale też trzeba ją traktować jako powłokę wierzchnią i dla uzyskania wszystkich cech jakie powinno dawać zabezpieczenie ceramiczno/kwarcowe powinna być ona położona na typową twardszą powłokę bazową.
Oj ja bym nie był taki tego pewny ;)

moim skromnym zdaniem ciężej jest zarysować coś gumowego (np. UNC-R) niż coś twardego jak np. kwarc ;)

 

Coś gumowego ma duży zakres odkształceń sprężystych więc dopóki powłoki czy "czegoś gumowego" nie przetniesz czy roztargasz i będzie się próbowało to zrobić tępym narzędziem to jest większa szansa że nie zostanie ślad po rysie bo materiał wróci do swojego poprzedniego stanu. Natomiast generalnie przy zastosowaniu jako powłoka na lakier bardziej odporna na zarysowania będzie powłoka ceramiczna, może i ślad być większy przy zarysowaniu (chociaż raczej nie) ale na pewno lepiej ochroni lakier bo nie "przetnie się" tak łatwo jak "gumowa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum
625097 dlaczego Mariusz tak piszę to nie mam pojęcia.

 

Unc-r spisze się jako samodzielna, ale jest kilka cech w których powłoka elastyczna góruje nad twardą "szklaną" szczególnie te które widać podczas bieżącej pielęgnacji, ale też powłoki twarde mają cechy których brakuje elastycznym szczególnie jeżeli chodzi od odporność na agresywne związki i związanie długotrwałe z lakierem. Dlatego także według producenta dla maksymalnego efektu trwałości oraz Wow aplikuje się unc v1 i na to unc-r. Tylko wiąże się to z sporo dłuższym czasem aplikacji, przy braku promiennika powinniśmy aplikować uncr 24 godziny po unc v1. Przeważnie nie ma na to w studiu czasu więc lepiej przyjąć wersję unc-r jako samodzielnej. Wszystko kwestia ceny, ale jeżeli klient płaci za zabezpieczenie jedną warstwą unc-r tyle co w przypadku innych firm dwoma powłokami to moim zdaniem też powinien dostać pełne zabezpieczenie, jak opcja jest tańsza to wtedy byłoby to wytłumaczalne.

 

żeby nie było że coś wymyślam to kilka oficjalnych cytatów producenta, w ori języku ;)

 

1)

How do you recommend using UNC-R? Standalone or on top of V1?

 

This is very important for professionals who have to earn money by doing this! A single product application is much quicker than double or triple, product application, making UNC-R the perfect choice for busy professionals!

 

However, for a Die-Hard DIY Enthusiast, where time is not an issue, a layer or a few of UNC v1 will take this finish to another dimension! Just make sure you leave a lot of time before you apply UNC-R over v1, minimum wait time is a couple of hours, but after working with this for more than a year now, results have shown it's better to leave v1 curing for at least 24 hours before you apply a layer of UNC-R on top. No need to leave UNC v1 this long if you are applying UNC v2 above!

 

IF you are applying this for yourself and time is not a problem, go for the full length and apply UNC v1, leave to cure for 24 hours and then apply UNC-R

If doing this for money, single (multilayer) application of UNC-R will last much longer than anyone can remember to check upon, and will take much less time to apply, so makes sense in this scenario.

V1 it was designed to be applied in multi layers, or as a base layer for v2 or unc-R, that's why it is curing so much longer and you have lots of time to apply the next layer.

 

2)

 

Janis from max protect recommeds unc-v1 as the base layer for unc-r too

 

For maximum durability you would apply it over UNC v1, but for most cases it will be more than enough if applied as a single layer product

 

3)

 

Depends on what you are trying to achieve, for most cases UNC-R standalone will do the job perfectly fine, however, if you have very porous paint, filling the pores with UNCv1 would give a much better result, but for this combo you need to cure UNCv1 under IR, then apply UNC-R.

 

UNC-R like i said is doing very well and 2 coats of V1 then unc r should see you right for long time it also has good beading properties i would say better then xxxxx for nice even high beading.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

626309 Unc-r spisze się jako samodzielna, ale jest kilka cech w których powłoka elastyczna góruje nad twardą "szklaną" szczególnie te które widać podczas bieżącej pielęgnacji, ale też powłoki twarde mają cechy których brakuje elastycznym szczególnie jeżeli chodzi od odporność na agresywne związki i związanie długotrwałe z lakierem.

Mariusz UNC-R akurat jest bardzo odporny na wysokie zasadowe pH czy kwasowe, a czy UNC-R nałożymy na czysty lakier czy na v1 to trwałość jest praktycznie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego moim zdaniem nie powinno się oszczędzać na ilościach warstw.

 

:good::good::good::good::good:

 

 

Every time when you move the cloth over the applied UNC-R you form a tiny layer that flashes off pretty much immediately, then you go over it again and there's another tiny layer above the previous, then another one, and then another one, till the point when the panel doesn't feel "draggy" any more and becomes super slick. At this point the layering is finished and you have to take extra care and inspect the panel fully to see if any streaks are left behind. Removing any streaks or haze at this stage is very easy, as the excess product is not sticky any more - nothing like when you started removing it.

 

This is because UNC-R "below the streaks" is cured enough already not to bond with anything above it, take a fresh cloth and remove everything that's left on the surface and done!

 

One should also find that the finish you get with UNC-R is so super clear (assuming the application went fine) that it's difficult to compare to anything else. And it's fully cured shortly afterwards - for best results leave indoors overnight and you are ready to go!

 

Because of these properties it is perfectly fine to use UNC-R on it's own - you will have multi layers of it applied. How many layers you will get will depend on how much product you apply on the panel to start with. UNC-R is different to UNC v2, for example - the more v2 you apply the quicker it flashes off, the more UNC-R you apply on a panel, the slower it will flash off, and you will have to wipe more times to get to a clear finish - more wipes - more layers!

 

This is very important for professionals who have to earn money by doing this! A single product application is much quicker than double or triple, product application, making UNC-R the perfect choice for busy professionals!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hihol, Ciężkie pytanie zadałeś ;)

Wszystko jest uzależnione od tego ile samochód pokonuje km, jak często jest myty, czy jest garażowany itp.

Mam pod opieką np. Lexusa gdzie teraz właśnie w marcu mijają dwa lata od aplikacji, i powłoka dalej ma bardzo fajną hydrofobowość, samochód jest codziennie jeżdżony po mieście, garażowany i myty około raz na 2-3 tygodnie, bez żadnych ,,wzmacniaczy`` tylko piana aktywna i szampon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znalazłem takiej informacji jaki środek jest w stanie wykończyć tą powłokę od strzała. Kiedyś robiłem test z przedzieleniem panelu taśmą i cięcie fioletowym padem scholla na fg400 Menzerny nie wszędzie usunęła powłokę - widziałem takie ala plamy. Ale s300 (mega bałaganiara od Menzerny) i Heavy Cut od Kocha (ta pasta bardzo mi odpowiada, nie syfi, długo się wypracowuje) bez problemu za jednym podejściem rozprawił się z powłoką. Po zdjęciu taśmy fajnie widać było przejście między gołym lakierem, a lakierem zabezpieczonym powłoką - a dodam że starałem się zrobić jak najdelikatniejsze podejścia, aby nie ciąć mocno lakieru. To w sumie był taki test dla mnie w celu nabrania doświadczenia z tą powłoką, szkoda że nie porobiłem zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.