Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 @Karlex Robiłam 2x hondę w tym lakierze, 1x ACC i 1x Civic na K2 masner i nie było problemu. Spróbuj Koch anti holo i czerwony np. nat i pracuj na 2 biegu. Daj po 4 groszki i zobacz co wyjdzie. Pada wcześniej impregnowałeś? Po skończonym panelu odczekaj chwilę z dotarciem, jakich fibr używasz?

Opublikowano

Nie zapominajmy, że jest wiele zmiennych, obroty, prędkości przejazdów i ich ilość, ilość pasty, czy docisk. Masz już trochę podpowiedzi, więc na bank sobie znajdziesz jakaś kombinację na wykończenie 🙂

Opublikowano

Ja wiem rozuniem, nie jestem też weteranem polerki, ale laikiem totalnym też nie no i mi dawało to ładny połysk lecz delikatny hologram też się pojawiał 😉 teraz walczę z czarnym uni i ponownie lakierowane elementy z też sprawiają problemy. Oczywiście ja działam na rotacji a @Streatna DA 😉 Ot taka znacząca różnica 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po polerce wyszło mi trochę hologramów, czy jak to nazwać haze na połowie maski i jednych drzwiach. Na całym aucie leży już wosk.. Czy mogę bezpośrednio polerować to z woskiem czy najpierw odtłuścić i dopiero pasta ? Coś jak u kolegi na poprzedniej stronie.

Opublikowano

Okazało się, że było wszystko w porządku tylko wosk był niedotarty... Przejechałem maszyną i było wszystko ok, później aplikuje wosk, docieram, patrzę lampką i znowu to samo. Dziwny wosk jakiś trzeba go mocno docierać.

Opublikowano

I tym mocnym docieraniem robisz sobie właśnie hologramy. Co to za wosk? Może za długo go trzymasz i przysycha?

Opublikowano

Kotsos Obsidian Wax, po mocniejszym dotarciu znika to o czym mówię, ale zdaje sobie sprawę, że nie powinno się używać tyle siły do docierania wosku.

Opublikowano
W dniu 3.08.2020 o 23:45, D@ViD napisał:

Maszyna DA + carpro Essence 🙂

Dzięki wielkie, uratowałeś sytuacje 😃. Zero problemów z wypracowaniem pasty. Myślę że to był też dobry wybór dlatego że kładłem po korekcie CQuartz UK Edition. 

Za pozostałe rady również dziękuje pewnie skorzystam przy kolejnej okazji. 

Opublikowano

@Karlex cieszę się że ta kombinacja pomogła. Tylko pamiętaj że po Essence musisz odczekać 12h przed aplikacja powłoki lub innego lsp. 

CP Essence to mistrz UNI 🙂

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Męczę czarne uni i ja. Elementy ponownie lakierowane sprawiają oczywiście problemy. Działam na rotary. Czerwony Nat nie idzie, czarny karbowaną już coś w miarę ale nadal ani wykończenia na połysk ani braku hologramów i to nie taki typowy mieniący się hologram tylko wygląda podobnie jak po cutingu tylko mniej tych rys. Menzerna 3500. Lakier taki że nawet są problemy z inspekcją bo ultracoat wpe it i ipa 100 robią rysy i matowią lakier... Jakieś pomysły? Nie chciałbym kupować da tylko z tego powodu 

Opublikowano
17 minut temu, Lukaso napisał:

Jakieś pomysły?

 

20 minut temu, Lukaso napisał:

Elementy ponownie lakierowane sprawiają oczywiście problemy.

Oddać ponownie do lakiernika żeby porządnie pomalował i użył klaru VHS albo dowolnego z wyższej półki.

 

Jak lakier matowi się od ipy, to szkoda Twojej pracy. Świadczy to tylko o użyciu najtańszego badziewia z marketu.

Nawet jak na chwilę to jakoś wyprowadzisz. Taki traci przejrzystość od byle czego, i najczęsciej jest miękki, rysuje się od byle czego.

A teraz Ty się męczysz, bo ktoś zaoszczędził.

 

 

 

27 minut temu, Lukaso napisał:

ultracoat wpe it i ipa 100 robią rysy i matowią lakier..

Na tym etapie bardziej rozcieńcz IPE np 10-20 % zamiast 50

Opublikowano

@ghost lakier matowi alkohol czysty, 50% już nie ale 50 nie daje wystarczającego wymycia dla inspekcji bo mimo zmatowienia setką widać że nie jest to wyprowadzone jak trzeba. I w ogóle mam wrażenie że powinien być sporo większy połysk. Widziałem raz bmw po korekcie i to był chyba czarny uni, jakie to robiło odbicia to szok... A ja nawet nie zbliżyłem się do tego czy nawet na zdjęciach ludzie wstawiają to mi sporo jeszcze brakuje. A i lakiernik nie wchodzi w grę bo to nie ja dawałem do lakierowania.. 

Opublikowano
Godzinę temu, Lukaso napisał:

@ghost lakier matowi alkohol czysty, 50% już nie ale 50 nie daje wystarczającego wymycia dla inspekcji bo mimo zmatowienia setką widać że nie jest to wyprowadzone jak trzeba. I w ogóle mam wrażenie że powinien być sporo większy połysk. Widziałem raz bmw po korekcie i to był chyba czarny uni, jakie to robiło odbicia to szok... A ja nawet nie zbliżyłem się do tego czy nawet na zdjęciach ludzie wstawiają to mi sporo jeszcze brakuje. A i lakiernik nie wchodzi w grę bo to nie ja dawałem do lakierowania.. 

Od lat jestem miłośnikiem czarnych niemetalików, wymagają najwięcej dbałości bo obnażają każdy defekt. 

Ale tak jak napisałeś contrast gloss, lustrzane odbcia... nic nie może sie z tym równać.

 

Nie oszukujmy się detailing nie ma za zadanie sprawić by powłoka lakiernicza sama w sobie magicznym sposobem stała się wyższej jakości.

Korekta lakieru to zdarcie wierzchniej części z defektami i wygładzenie jej/polerowanie. Oczywiście LSP ma zabezpieczyć ten efekt.

 

Jeżeli robota jest pro, bez pozostawionych defektów.

To dalej ogranicza Cię już tylko lakier sam w sobie.

Najładniej będzie wyglądał pokazowy wielowarstwowy.

Potem seryjne lakiery wysokiej jakości.

Póżniej cała reszta, bo każdy lakier z biegiem lat traci na klarowności. Lepsze wolneij, gorsze szybciej.

Jeżeli lakier jest niskich lotów, to detailer jest na straconej pozycji. Bo owszem usunie swirle i częśc defektów. Ale lipny bezbarwny i tak pozostanie wąskim gardłem całego procesu.

 

Dlatego sam musisz zobaczyć, czy ogranicza Cie technika pracy, czy lakier, z którego niewiele więcej da się wyciągnąć.

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

@ghost zgadzam się z Tobą w każdym słowie 🙂 Moje zdolności polerskie napewno jeszcze nie są wysokich lotów i nie mam setek godzin doświadczenia jednak próbuję coś z tym podziałać. I tu zwracam się z prośbą o poradę a śledząc forum od jakiegoś czasu widać że masz ogromną wiedzę i doświadczenie i jeszcze jak mówisz jesteś miłośnikiem takich lakierów to może masz jakiś pomysł jak podejść do tego tematu wyciągnięcia więcej glossu z tego ciężkiego lakieru? W jaką pastę pójść? Myślałem o sonaxie np03-06 ale to chyba tylko na DA, Koch M3? M2 chwalony wcześniej za świetne wykończenie już niedostępny. Czy jesteś skazany na DA żeby to wyprowadzić na połysk? Czym Ty byś podszedł do tego, jaki był by pierwszy pomysł na to?

Przypomniał mi się sonax z swoimi nowymi pastami i ich final podobno ma bardzo małe zdolności ścierne, może on by tu zrobił robotę 🤔

Opublikowano
58 minut temu, Lukaso napisał:

śledząc forum od jakiegoś czasu widać że masz ogromną wiedzę i doświadczenie i jeszcze jak mówisz jesteś miłośnikiem takich lakierów to może masz jakiś pomysł jak podejść do tego tematu wyciągnięcia więcej glossu

Przeceniasz mnie, jest tu wielu profesjonalistów. Ja jestem tylko pasjonatem 😉

Jeżeli chodzi o pomysły

Na wyciągniecie trudnych lakierów rotacją, to technika, wiecej przejazdów, ale za to duzo szebsze ruchy reka i mniejszy docisk, obroty tez umiarkowanie niskie. Eksperymenty wskazane

 

Past sonaxa łagodniejszych niż 04-06 nie testowałem, może i warto.

Pasta Finishowa z 3D ładnie wykończyła lakier na francuzach i japońcach. Można też spróbować.

 

Spróbowałbym czegoś nietypowego.

McKees37 Coating prep polish.

Daje super połysk, a ścierność leży tylko po stronie gąbki.

Na Mercu nie rusza żadnej ryski, ale ktoś tu pisał, że na miekkiej hondzie zrobił tym one step 😄

drugi argument, ważny,

po tym produkcie nie robisz inspekcji, on sam usuwa poprzednie pasty 🙂

stawiam na ten produkt 

 

Pilnować też żeby podczas pracy gąbki były "czyste". Można też próbować z różnymi markami gąbek.

Teoretycznie tu lepsze powinny być zamkniętokomórkowe niż otwarto. Ale i tak wiele zależy od producenta

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@ghost o nie zdecydowanie nie przeceniam 🙂 W każdym Twoim poście widać doświadczenie i można wyciągnąć z niego ciekawe informacje. Nie słodzę tak uważam 😉 Masz chęć pomóc na forum a profesjonalistom często może się nie chce, może brak czasu i chęci rozwodzenia się na proste dla nich tematy 😉

Z Tym McKee's 37 coating prep polish i one stepem to ja pisałem i serio tak było 😛 Robiłem test z nim i owszem po wypracowaniu tego cleanera jest super. Głębia i gloss jednak nie mógłbym tego nie wymyć dla testu no i jednak, mimo wszystko wychodziło mi na to że on delikatnie coś tam ukrywa... Nie wiem o co chodzi, może fibra z alkoholem, ale też nie bo wychodziły też rysy w innym kierunki niż docieranie. Ale chyba i tak pójdę w to, no bo co tu wymyślę innego 🙂

 

  • Moderator
Opublikowano
W dniu 30.08.2020 o 12:16, ghost napisał:

Past sonaxa łagodniejszych niż 04-06

mam 03-06 i póki co nie znalazłem dla niej zastosowania na zadnym lakierze, pasty sonaxa sa dosć agresywne co sprawia ze na miekkich lakierach one sa zbyt agresywne. Sonax teraz wypuścił nową serie past któa jest AIO co dla mnie jest troche głupie bo brakuje u nich past pokroju menzerny 3500/3800 koch M3 bo ich PF 04-06 czy 03-06 jest jeszcze zbyt ostrą pasta 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś chcę zamówić maszynę polecaną tu mianowicie K2. Jakie dobrać do tego gąbki/pady?

Lakier mocno zaniedbany, pełno swirli, na czarnym to dużo widać niedoskonałości. Auto Hyundai Sonata. Muszę to zrobić w przyszłym tyg, później oklejam autko na taryfę i z naklejkami już średnio będzie możliwość się pobawić.

Pierw dobrze umyję, mam środek do usuwania smoły, roton pro do deironizacji i megsa UC do polerowania. Wystarczy, żeby choć trochę przywrócić blask lakieru? Jakieś porady dla początkującego? Listwy myślałem by zabezpieczyć taśmą malarską, żeby się nie pobrudziły...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.