Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam jakoś bardzo nie narzekam, trochę się slizgają, ale tragedii nie ma. Twoja opinia pokrywa się jednak z tym, co piszą inni.  Biorę też poprawkę na to, że mam "starszą" wersję. Wezmę pod uwagę. Dzięki. 

 

Przyjrzę się Pirelli. P7 są bardzo przyzwoite - jeden z braci męczy je już w drugim aucie, jest bardzo zadowolony, ale zrobił na nich już około 100tkm, więc są do wymiany. Drugi kupił na nich 407 z Francji (na jednej osi) - opony z 2004 roku, a mimo to bieżnika jeszcze całkiem dużo, a samochód wcale się na nich nie prowadzi tragicznie. Wytrzymały parę lat, niemniej jednak w następnym sezonie idą w odstawkę - bardzo spękane.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudy2355 @Forest jestem po pierwszym sezonie Michelin Pilot Sport 4 i są super. Przejechały jakieś 15kkm autostrad, miast i dziurawych polskich dróżek, w pełnym słońcu i w deszczu. Zachowanie za każdym razem mega przewidywalne, zero myszkowania czy uciekania na boki. Wcześniejsze Continental ContiSport 3 były prawie równie dobre.

Teraz pora kupić odpowiednie zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, W1Michal napisał:

@Qukie Goodyear Ultra Grip Performance +

Uznana, ale trochę już leciwa opona (premiera 2013r). Trochę się już zmieniło na przestrzeni tych lat. W tej klasie opon - a więc taka bardziej z nastawieniem na komfort najlepszym wyborem na tą chwile według mnie byłyby Michelin Primacy 4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również lubię Pirelli P7, ale bywam tu za to ganiony.

Na zimę zainteresowałbym się nowym Michelinem (Alpin 6). Ma lamele cięte na całą głębokość bieżnika, wobec czego bardzo długo zachowuje zadowalające właściwości trakcyjne. To będą moje następne zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@W1Michal @Forest Dziękuję. Sprawdziłem te Goodyear Ultra Grip Performance + i to jest dla mnie zbyt wysoka półka cenowa 1427pln 😕 

Z sensownych (max 850pln/szt.) w moim rozmiarze 235/40R19 jest Nokian WR A4, Bridgestone Blizzak, Pirelli SottoZero 2 i 3 Dunlop SP Winter Sport 3D oraz Continental WinterContact TS 850 P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, W1Michal napisał:

@Forest Coś pomieszałeś bo Performance+ wyszła w tym sezonie i to jest zimówka.

Ups, tak pomieszałem z modelem letnim Goodyear Efficientgrup Performance. Za dużo tu postów na przemian o letnich i zimowych oponach 😄

A Goodyear UG9+ również bym polecał. Podobno model z plusem ma już inną trwalszą mieszankę gumy odporniejszą na ścieranie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja z zimówkami Continentala mialem ceregiele, odsyłane na gwarancji ale nie uznali mi jej. Opony przednie po roku wyglądają jakby miały 8 lat. Zawiodłem się bo poprzednik TS830P były rewelacyjnie trwałe (po kilku latach mialem nadal 6,5 mm) Plus jest taki że prowadzenie jest bardzo dobre, responsywność tych opon (TS850P) jest lepsza od letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowałem wiele opon premium jak np. Continental, Goodyear, Dunlop i jeszcze nigdy nie miałem potrzeby reklamowania. Aktualne Dunlopy są już lekko spękane na krawędziach, ale opony mają 5 lat i wiem, że się do tego stanu przyczyniłem bo nie zawsze się powoli jedzie na ostrym zakręcie 😄 Widocznie miałem szczęście i generalnie z każdej marki premium ogólnie byłem zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie opony zimowe 225/45/17 letnie maja indeks prędkości W i nośność 91. Może ktoś wie jak jest z tym indeksem prędkości w przypadku zimowych opon? Trzeba się trzymać się takich samych parametrów jak opona letnia? 

Myślałem nad Nokian WR D4, Kleber Krisalp HP3, Dunlop Winter Sport 5,  Continental WinterContact TS 860. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sie trzymać homologacji auta bo kraza legendy o nie wypłacaniu odszkodowań podczas zdarzeń, gdzie stwierdzono opony inne niż zaleca producent. Ja generalnie to olałem i założone mam V zamiast W, bo były dla mnie za twarde. Z tych co podałeś to bym brał Dunlopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@V1RU$ Continental AllSeasonContact - głosuję portfelem. Kupiłem do funkiel-nówki żonowozu ze względu na niskie przebiegi. Raczej ciche, wygodne. Bardzo dobre prowadzenie w lecie, żadnych uwag jak na 205/55. W zimie zobaczymy. Niestety były też najdroższe.

W dniu 16.09.2019 o 21:38, Qukie napisał:

@chudy2355 @Forest jestem po pierwszym sezonie Michelin Pilot Sport 4 i są super. Przejechały jakieś 15kkm autostrad, miast i dziurawych polskich dróżek, w pełnym słońcu i w deszczu. Zachowanie za każdym razem mega przewidywalne, zero myszkowania czy uciekania na boki. Wcześniejsze Continental ContiSport 3 były prawie równie dobre.

Teraz pora kupić odpowiednie zimówki.

O to bardzo ciekawy post 🙂 mam conti sportcontat 3 fabrycznie. Co wiem, że można lepiej to szum i ogólnie komfort (są głośniejsze i twardsze przy temperaturach poniżej 20*c. Przy 30 cisza), można też mieć lepszą odpowiedź od opony - te są lekko kluskowate. Przyczepność bezwzględna itd jest znakomicie. Myślałem, czy nie zmienić na PS4 albo coś nowszego. Jak michelinki wypadają vs SC3 w kwestii komfortu i responsywności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maciek-drummer to akurat dla mnie nie problem. Kupując miękkie opony 'usportowione' i robiąc 60kkm rocznie trzeba się liczyć ze zwiększonym zużyciem. Mówić o szybkim zużyciu jako o problemie to tutaj dla mnie co najmniej dziwne. Kiedyś R1R zajechałem w jakieś 2 miesiące, max.

@analyzator ciężko mi się tutaj wypowiadać ponieważ Continentale miałem fabrycznie, czyli kupując auto były już 4-5 letnie. Niemniej jednak do samego końca auto prowadziło się na nich bardzo dobrze. PS4 nówki sztuki więc wszystko na najwyższym poziomie. Nie kojarzę, żebym w którymkolwiek momencie miał jakieś wątpliwości co do prowadzenia na nich. Komfort to dla mnie sprawa drugorzędna, zwłaszcza przy rozmiarze 235/40R19 😉 Zakładał bym, że opony mogą być ze sobą porównywalne, ale Continental wypuścił już nowsze modele od ContiSportContact 3 i to w nich doszukiwał bym się rywala dla PS4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Gardor napisał:

Panowie jakie opony zimowe 225/45/17 letnie maja indeks prędkości W i nośność 91. Może ktoś wie jak jest z tym indeksem prędkości w przypadku zimowych opon?

Musisz się trzymać nośności, nie może być mniejsza niż zalecana.

 

Co do indeksu prędkości maksymalnej to bierzesz jakie chcesz, tylko nie możesz przekroczyć wartości na oponie.

O ile pamiętam

V 240

W 270

Nie sądzę żeby ktoś rozsądny na oponach zimowych testował 270 🙂

11 godzin temu, W1Michal napisał:

trzeba sie trzymać homologacji auta bo kraza legendy o nie wypłacaniu odszkodowań podczas zdarzeń, gdzie stwierdzono opony inne niż zaleca producent. Ja generalnie to olałem i założone mam V zamiast W

Nie wiem co to za legendy, ale jak wyżej. O ile zła nośność może mieć negatywny wpływ.

To indeks prędkości maksymalnej jest wyznacznikiem dla Ciebie, żebyś nie uszkodził opony przekraczając wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś i w indeksie prędkości - już dokładnie nie pamiętam, ale generalnie schodzenie poniżej H w popularnych kompaktach jest niezalecane, ponieważ i ten indeks ma swoje konsekwencje w konstrukcji osnowy opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma i to duże. Między V a W są duże różnice w twardości opon. Generalnie na zime nie ma sensu pchać dużych indeksów prędkości (chyba że ktoś ma Bentleya 🙂 ), można zejść o jeden indeks w dół. Z nośnością bym nie kombinowal tylko zakładał takie jak zaleca producent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rodzinę Dunlopa i Goodyear'a to obecnie ma zapis, że jeśli opona jest zużyta bardziej jak 10% to gwarancja na wibracje, ściąganie, bicie opon, hałas i jakieś tam inne rzeczy nie jest brana pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.