Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Kolega ściągnął auto z auta koła które biły już delikatnie ale nie wyważał bo kończy się sezon i drugi komplet zakłada.

Ja tam patrzę a tam mniej niż sliki i wystają włosy (nie druty tylko takie sznurki) także mega.

 

Auto to E61 stage2 381km i 771nm RWD.

Opony tylne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosiłem się z wyborem między Bf Goodrich g-force winter 2 a Kleber krisalp hp3 i ostatecznie padło na klebera. Odrobinę tańsza, więcej bieżnika i sklepy przeważnie maja lepszą dostępność w magazynach co oznacza częstsze dostawy i nowsze gumy. Zobaczymy w warunkach zimowych czy to był dobry wybór 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maciek-drummer Przecież napisał, że przerabiał temat wiele razy, jak w ogóle śmiesz podważać tą opinię 😁

U mnie w rodzinie były klebery krislap hp2 na fordzie s-maxie i teraz są hp3, opony do jazdy po asfalcie są bardzo dobre, może na śniegu nie są bardzo przyczepne, ale jak na auto na ekspresówki i wyjazdy w góry na prawdę fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letni Falken ściągnięty, zimowy Dunlop założony. Po jakiś 16K km na przodzie zostało 5mm na tyle 6,5mm czyli w przyszłym roku rotacja wbrew opinii specjalistów, 5mm na tył 6mm na przód i po kolejnych 16k km komplet na śmietnik.  Wynik 32k km przy tak mocnej ośce uważam za jak najbardziej ok 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2018 o 20:55, lukasz_byd napisał:

Kolega ściągnął auto z auta koła które biły już delikatnie ale nie wyważał bo kończy się sezon i drugi komplet zakłada.

Ja tam patrzę a tam mniej niż sliki i wystają włosy (nie druty tylko takie sznurki) także mega.

 

Auto to E61 stage2 381km i 771nm RWD.

Opony tylne.

Kolega niech sprawdzi tuleje tylnego wózka. U mnie podobna sytuacja opony na 9" feldze w E61 z zewnątrz wyglądały ok ale dopiero od środka były zjechane do samego kordu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kepa416 napisał:

Kolega niech sprawdzi tuleje tylnego wózka. U mnie podobna sytuacja opony na 9" feldze w E61 z zewnątrz wyglądały ok ale dopiero od środka były zjechane do samego kordu. 

Cenna uwaga, ale koła najpierw jeździły na jednej E61, później na jego.

Oba maja geometrie po środku tolerancji = idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas wyszło dopiero pod obciążeniem z racji że auta lata trasy za granicę często załadowane i negatyw robił się przy obciążaniu tyłu i geometria się tak rozjechała że była kiszka. Do tego auto pływało w koleinach i było nerwowe. Teraz profilaktycznie geometria została ustawiona z obciążeniem 80 albo 60 kg w bagażniku. 

Żeby nie robić OT to sam szukam opon 245/40 R18 klasa raczej premium. Mieszkam na przedgórzu więc raczej ze śniegiem mam do czynienia ale bez przesady bo cudów nie oczekuje przy tym rozmiarze.  Głównie mi zależy na tym aby dawała radę na suchym/ wilgotnym asfalcie tzn pozwoliła pojechać chociaż w 80% tak jak letnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kepa416 napisał:

U nas wyszło dopiero pod obciążeniem z racji że auta lata trasy za granicę często załadowane i negatyw robił się przy obciążaniu tyłu i geometria się tak rozjechała że była kiszka. Do tego auto pływało w koleinach i było nerwowe. Teraz profilaktycznie geometria została ustawiona z obciążeniem 80 albo 60 kg w bagażniku.

O ile pamiętam to geometria w BMW powinna być zawsze ustawiana z obciążeniem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mieście tylko w ASO Mercedesa maja obciazniki. Reszta serwisow patrzy na mnie jak na kosmite :D

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

TS850P bierz
Conti myślałem właśnie do tego Pirelli SottoZero Serie 3 i Dunlop SP WINTER SPORT 3D.

Michelin A4 jest kuszący ale komplet to już ponad 200 zł więcej niż w/w pytanie czy jest sens?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mieście tylko w ASO Mercedesa maja obciazniki. Reszta serwisow patrzy na mnie jak na kosmite :D

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Conti myślałem właśnie do tego Pirelli SottoZero Serie 3 i Dunlop SP WINTER SPORT 3D.

Michelin A4 jest kuszący ale komplet to już ponad 200 zł więcej niż w/w pytanie czy jest sens?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Dunlop winter sport 5 mam i bardzo sobie chwale - jeździłem od poprzedniej zimy na nich.
Wczesniej miałem yokohame ale 2 miały bicie i bardzo sie wyząbkowały, zmieniłem opony na dunlopa. Mam tez letnie dunlopa na wykończeniu i znow wezme dunlopa - tez jestem zadowolony. Co prawda przy 350KM na jedna oś lubią zerwać przyczepność ale to chyba każda opona :|



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kepa416 napisał:

Michelin A4 jest kuszący ale komplet to już ponad 200 zł więcej niż w/w pytanie czy jest sens?

Jeździłem na Michelin Pilot Alpin, bardzo dobre kapcie, spisywały się w śniegu i na mokrym, tylko cena niezbyt fajna

Dużo lepszą cenę mają właśnie Wintersporty Dunlopa i te polecam, na śniegu rewelacja. 

Bardzo dobrą przyczepność i żywotnośc oferowały Goodyeary UG przy rozsądnej cenie.

Conti dość uniwersalne, lepiej na mokrym ale gorzej w śniegu.

 

Obecnie jak bym wybierał na zimę to:

1. Dunlop

2. Goodyear

3. Michelin PA (ze względu na cenę do możliwości)

4. Continentale

... reszta świata 😉

Z wymienionych każdy wybór trafiony, moja osobista czołówka.

Nokiany były jeszcze spoko, niezła relacja jakości do ceny, ale odkąd produkują w Rosji to są jakieś "mało żywotne".

Porównywałem z Vredesteinem, Pirelli, Nexenem, Hankookiem, Kleberem, Dębicą, Fuldą, Kormoranem, i paroma innymi, które musiałbym sobie przypomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zanim dokonałem wyboru poczytałem o samym dunlopie jako firmie i nabrałem do nich szacunku - maja masę patentów i wiele rzeczy wymyślili w branży oponiarskiej m.in run on flat czy odkryli aquaplaning i wymyślili rozwiązanie.
Aktualnie ich właścicielem jest Goodyear :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem ostatnie Nokiany WR D4, to rozważałem jeszcze Dunlopy SP Winter Response 2 i ostatecznie zadecydowałem ceną. Z Nokianów jestem na tyle zadowolony, że rok później w moim ówczesnym obszarze motoryzacyjnego oddziaływania pojawiły się drugie (zresztą ciężko żebym nie był, jak przed każdym zakupem opon "chodzę w ciąży" z tym dylematem), ale gdyby w tym rozmiarze były dostępne Winter Sport 5 - kupiłbym je. Jeździłem u rodziców na Winter Sport 3D i 4D i to są jak dla mnie ekstra zimówki. Bardzo ciche, rewelacyjne na mokrym i bardzo zadowalające w śniegu. Moim zdaniem Nokian WR D4 i Dunlop SP Winter Sport 4D to opony o bardzo podobnej charakterystyce.

Z innej beczki. Oczywiście nie zdążyłem z wymianą kół w C3 i dzisiaj jeździłem po przyprószonej jezdni na letnich - Uniroyal Rainexpert 3. Już zostało to tu podniesione, ale potwierdzam, że jak na letnie opony bardzo w porządku sprawdzają się w warunkach ograniczonej przyczepności w związku z mokrymi pozostałościami czegokolwiek na jezdni 🙂 Nie zaryzykowałbym jazdy na nich po prawdziwym śniegu, ale przy pokonanych 100 km w takich warunkach nie było ani jednego uślizgu, szarpnięcia, czegokolwiek. Parę razy wdepnąłem hamulec w podłogę po ruszeniu, żeby zobaczyć, czy ABS będzie odbijał i nie odbijał. Ogólnie z tych opon też jestem bardzo zadowolony - uważam, że dają bardzo duży margines bezpieczeństwa i do miejskiego pierdziela są w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.