lukasz_byd Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Kolega ściągnął auto z auta koła które biły już delikatnie ale nie wyważał bo kończy się sezon i drugi komplet zakłada. Ja tam patrzę a tam mniej niż sliki i wystają włosy (nie druty tylko takie sznurki) także mega. Auto to E61 stage2 381km i 771nm RWD. Opony tylne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Nosiłem się z wyborem między Bf Goodrich g-force winter 2 a Kleber krisalp hp3 i ostatecznie padło na klebera. Odrobinę tańsza, więcej bieżnika i sklepy przeważnie maja lepszą dostępność w magazynach co oznacza częstsze dostawy i nowsze gumy. Zobaczymy w warunkach zimowych czy to był dobry wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 @DaV Z tego co się orientowałem i wg portalu wulkanista.pl te opony są identyczne, produkowane przez ten sam koncern czyli Michelin. Ja akurat zdecydowałem się na BFG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warczyburg Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 @DaV Poprzednią zimę na nich jeździłem i złego słowa nie powiem, dawały radę czy to przy niskiej temperaturze na suchej nawierzchni czy na zaśnieżonej drodze. Osobiście polecam w tych pieniądzach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 @clavikord @Warczyburg , dzięki za odpowiedzi Znaczy nie powinno byc problemów z eksploracją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atvmmz Opublikowano 13 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Bf dużo lepsze od klebera. Przerabiałem temat dwa razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-drummer Opublikowano 13 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 29 minut temu, atvmmz napisał: Bf dużo lepsze od klebera. Jak to stwierdziłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lol19pl Opublikowano 13 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 @maciek-drummer Przecież napisał, że przerabiał temat wiele razy, jak w ogóle śmiesz podważać tą opinię U mnie w rodzinie były klebery krislap hp2 na fordzie s-maxie i teraz są hp3, opony do jazdy po asfalcie są bardzo dobre, może na śniegu nie są bardzo przyczepne, ale jak na auto na ekspresówki i wyjazdy w góry na prawdę fajne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 15 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 Letni Falken ściągnięty, zimowy Dunlop założony. Po jakiś 16K km na przodzie zostało 5mm na tyle 6,5mm czyli w przyszłym roku rotacja wbrew opinii specjalistów, 5mm na tył 6mm na przód i po kolejnych 16k km komplet na śmietnik. Wynik 32k km przy tak mocnej ośce uważam za jak najbardziej ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz85 Opublikowano 17 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Posiada ktoś może opony Bridgestone Turanza T001? Jakie opinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 17 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Posiada ktoś może opony Bridgestone Turanza T001? Jakie opinie?U mnie szybko znikały :/Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 17 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Fajny artykuł o doborze opon, nic dodać nic ująć http://premiummoto.pl/najlepsze-opony-zimowe-klasy-premium/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz85 Opublikowano 18 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 9 godzin temu, Birkhof napisał: U mnie szybko znikały Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Jak szybko? Jak jest z ich głośnością, trzymaniem, czy odprowadzaniem wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 18 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Jak szybko? Jak jest z ich głośnością, trzymaniem, czy odprowadzaniem wody?Z właściwości jezdnych bylem zadowolony Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 18 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 W dniu 8.11.2018 o 20:55, lukasz_byd napisał: Kolega ściągnął auto z auta koła które biły już delikatnie ale nie wyważał bo kończy się sezon i drugi komplet zakłada. Ja tam patrzę a tam mniej niż sliki i wystają włosy (nie druty tylko takie sznurki) także mega. Auto to E61 stage2 381km i 771nm RWD. Opony tylne. Kolega niech sprawdzi tuleje tylnego wózka. U mnie podobna sytuacja opony na 9" feldze w E61 z zewnątrz wyglądały ok ale dopiero od środka były zjechane do samego kordu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 19 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 13 godzin temu, kepa416 napisał: Kolega niech sprawdzi tuleje tylnego wózka. U mnie podobna sytuacja opony na 9" feldze w E61 z zewnątrz wyglądały ok ale dopiero od środka były zjechane do samego kordu. Cenna uwaga, ale koła najpierw jeździły na jednej E61, później na jego. Oba maja geometrie po środku tolerancji = idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 19 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 U nas wyszło dopiero pod obciążeniem z racji że auta lata trasy za granicę często załadowane i negatyw robił się przy obciążaniu tyłu i geometria się tak rozjechała że była kiszka. Do tego auto pływało w koleinach i było nerwowe. Teraz profilaktycznie geometria została ustawiona z obciążeniem 80 albo 60 kg w bagażniku. Żeby nie robić OT to sam szukam opon 245/40 R18 klasa raczej premium. Mieszkam na przedgórzu więc raczej ze śniegiem mam do czynienia ale bez przesady bo cudów nie oczekuje przy tym rozmiarze. Głównie mi zależy na tym aby dawała radę na suchym/ wilgotnym asfalcie tzn pozwoliła pojechać chociaż w 80% tak jak letnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 TS850P bierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 20 godzin temu, kepa416 napisał: U nas wyszło dopiero pod obciążeniem z racji że auta lata trasy za granicę często załadowane i negatyw robił się przy obciążaniu tyłu i geometria się tak rozjechała że była kiszka. Do tego auto pływało w koleinach i było nerwowe. Teraz profilaktycznie geometria została ustawiona z obciążeniem 80 albo 60 kg w bagażniku. O ile pamiętam to geometria w BMW powinna być zawsze ustawiana z obciążeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 U mnie w mieście tylko w ASO Mercedesa maja obciazniki. Reszta serwisow patrzy na mnie jak na kosmite :DWysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka TS850P bierzConti myślałem właśnie do tego Pirelli SottoZero Serie 3 i Dunlop SP WINTER SPORT 3D.Michelin A4 jest kuszący ale komplet to już ponad 200 zł więcej niż w/w pytanie czy jest sens? Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 U mnie w mieście tylko w ASO Mercedesa maja obciazniki. Reszta serwisow patrzy na mnie jak na kosmite :DWysłane z mojego LG-H930 przy użyciu TapatalkaConti myślałem właśnie do tego Pirelli SottoZero Serie 3 i Dunlop SP WINTER SPORT 3D.Michelin A4 jest kuszący ale komplet to już ponad 200 zł więcej niż w/w pytanie czy jest sens? Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu TapatalkaDunlop winter sport 5 mam i bardzo sobie chwale - jeździłem od poprzedniej zimy na nich.Wczesniej miałem yokohame ale 2 miały bicie i bardzo sie wyząbkowały, zmieniłem opony na dunlopa. Mam tez letnie dunlopa na wykończeniu i znow wezme dunlopa - tez jestem zadowolony. Co prawda przy 350KM na jedna oś lubią zerwać przyczepność ale to chyba każda opona :|Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 2 godziny temu, kepa416 napisał: Michelin A4 jest kuszący ale komplet to już ponad 200 zł więcej niż w/w pytanie czy jest sens? Jeździłem na Michelin Pilot Alpin, bardzo dobre kapcie, spisywały się w śniegu i na mokrym, tylko cena niezbyt fajna Dużo lepszą cenę mają właśnie Wintersporty Dunlopa i te polecam, na śniegu rewelacja. Bardzo dobrą przyczepność i żywotnośc oferowały Goodyeary UG przy rozsądnej cenie. Conti dość uniwersalne, lepiej na mokrym ale gorzej w śniegu. Obecnie jak bym wybierał na zimę to: 1. Dunlop 2. Goodyear 3. Michelin PA (ze względu na cenę do możliwości) 4. Continentale ... reszta świata Z wymienionych każdy wybór trafiony, moja osobista czołówka. Nokiany były jeszcze spoko, niezła relacja jakości do ceny, ale odkąd produkują w Rosji to są jakieś "mało żywotne". Porównywałem z Vredesteinem, Pirelli, Nexenem, Hankookiem, Kleberem, Dębicą, Fuldą, Kormoranem, i paroma innymi, które musiałbym sobie przypomnieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Miałem właśnie Nokiana W4 i A4 było spoko tylko zdążyłem na oby zrobić po 2 tys. km.Szukam coś innego letnie mam Dunlopy sp sporty jest ok. Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Ogólnie zanim dokonałem wyboru poczytałem o samym dunlopie jako firmie i nabrałem do nich szacunku - maja masę patentów i wiele rzeczy wymyślili w branży oponiarskiej m.in run on flat czy odkryli aquaplaning i wymyślili rozwiązanie.Aktualnie ich właścicielem jest Goodyear :DWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Jak kupowałem ostatnie Nokiany WR D4, to rozważałem jeszcze Dunlopy SP Winter Response 2 i ostatecznie zadecydowałem ceną. Z Nokianów jestem na tyle zadowolony, że rok później w moim ówczesnym obszarze motoryzacyjnego oddziaływania pojawiły się drugie (zresztą ciężko żebym nie był, jak przed każdym zakupem opon "chodzę w ciąży" z tym dylematem), ale gdyby w tym rozmiarze były dostępne Winter Sport 5 - kupiłbym je. Jeździłem u rodziców na Winter Sport 3D i 4D i to są jak dla mnie ekstra zimówki. Bardzo ciche, rewelacyjne na mokrym i bardzo zadowalające w śniegu. Moim zdaniem Nokian WR D4 i Dunlop SP Winter Sport 4D to opony o bardzo podobnej charakterystyce. Z innej beczki. Oczywiście nie zdążyłem z wymianą kół w C3 i dzisiaj jeździłem po przyprószonej jezdni na letnich - Uniroyal Rainexpert 3. Już zostało to tu podniesione, ale potwierdzam, że jak na letnie opony bardzo w porządku sprawdzają się w warunkach ograniczonej przyczepności w związku z mokrymi pozostałościami czegokolwiek na jezdni Nie zaryzykowałbym jazdy na nich po prawdziwym śniegu, ale przy pokonanych 100 km w takich warunkach nie było ani jednego uślizgu, szarpnięcia, czegokolwiek. Parę razy wdepnąłem hamulec w podłogę po ruszeniu, żeby zobaczyć, czy ABS będzie odbijał i nie odbijał. Ogólnie z tych opon też jestem bardzo zadowolony - uważam, że dają bardzo duży margines bezpieczeństwa i do miejskiego pierdziela są w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się