Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Może tak z czapy zapytam, ale myjąc koła, na wewnętrznej stronie opony znalazłem takie dwa babole, podważałem jednego i nie jest to nacięcie głęboko do zbrojenia, myślicie, że można z tym tak jeździć? Czy może wulkanizacja to jakoś zalepi?
c243d7a63811538ab538c30f4e4859da.jpg3714b285020a08761ed4fb4475916865.jpg9a1b851c84395c642b4aecba74bc6a67.jpg

Wysłane z mojego DUK-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował. Opona musi tworzyć jednolitą strukturę. Przecież podczas jazdy tam się dzieją cuda. Przeciążenia,  siły które działają na oponę,  warunki atmosferyczne, dziury w drogach i milion czynników. Czy taka opona nie traci właściwości kiedy nosi na sobię taką anomalię ? Byle pęknięcie osłabia całość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, StreamHD napisał:

Ja bym nie ryzykował. Opona musi tworzyć jednolitą strukturę. Przecież podczas jazdy tam się dzieją cuda. Przeciążenia,  siły które działają na oponę,  warunki atmosferyczne, dziury w drogach i milion czynników. Czy taka opona nie traci właściwości kiedy nosi na sobię taką anomalię ? Byle pęknięcie osłabia całość. 

Ale to miejsce dla konstrukcji opony jest bez znaczenia, tam nie ma elementu nośnego w postaci osnowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UK to chyba z 60% aut miało takie uszkodzenia od krawężników na rancie opony.. I to były auta które miały po 400-600 koni i nigdy z tego powodu nie słyszałem żeby stało się coś złego.. Standardowa procedura: kropelka i po sprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 bieżnik prawie jak w moich zimówkach ALPIN 5 od Michała... u mnie już zarzucone gumiaki na lato, jak wyżej napisałem- VR Ultra Satin.

Oponka wygląda znakomicie, zobaczymy czy też taka będzie na mokrym:D

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg
 

image.jpg
 

 

image.jpg
 

 

image.jpg
 

 

image.jpg
 

 

image.jpg
 

 

image.jpg
 

 

image.jpg
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mackoo napisał:

Wielosezonówki kupione, przekonamy się co są warte :wink:

 

Przykro mi to mówić, nic nie są warte :(

 

Zdarzyło mi się, że zimą pieszy wtargnął pod koła, bo był nawalony to uznał że nagłe wejście z chodnika na drogę to dobry pomysł, i to niedawno w zeszłym miesiącu.

Latem były awaryjne hamowania bo jakiś niedzielny wymusił pierwszeństwo.

Za każdym razem doceniałem opony premium. Myślisz, że na wielosezonówkach bym wyhamował? Pytanie retoryczne.

 

Przerobiłem większosć dostępnych firm, po nabytym doświadczeniu trzymam się Michelin, Goodyear, Dunlop, Continental lub czasami wyjątkowo rozpatrzę Nokiana na zimę.

Wiem jaka jest przepaść w skuteczności z chińskim Nexenem, oraz o ile lepiej jest od Fuldy, Klebera, Dębicy itd...

 

Nie będę nikogo nawracał, dla mnie bezpieczeństwo swoje i rodziny to priorytet. Jak ktoś kupi opony zimowe ze średniej półki, też pojeździ.

Ale ktoś kto kupuje opony wielosezonowe szkodzi sobie i otoczeniu.

One nie nadają się ani na zimę ani na lato.

Celowo obniżasz skutecznośc układu jezdnego i hamulcowego. W imię oszczędności?

Jeżeli ani cudze ani własne doświadczenia nie przemawiają, to obejrzyj ten film i różnice

 

2:15 hamowanie

3:14 skręt

interpretacja dowolna

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film opublikowany 7 lat temu. Od tego czasu wiele się zmieniło w technologi i produkcji. Poza tym co oni za opony testowali? Może jakieś g**** za 100$. Sam kupiłem na ten sezon wielosezonowe Nokiany. Mam nadzieję, że nie będę musiał sprawdzać ich awaryjnie ale jak na razie jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wooke napisał:

Film opublikowany 7 lat temu. Od tego czasu wiele się zmieniło w technologi i produkcji. Poza tym co oni za opony testowali? Może jakieś g**** za 100$. 

wyobraź sobie, że rozwój technologii letnich i zimowych jest jeszcze większy, bo sprzedaż opon allweather i allseason do aut osobowych to nawet nie ułamek, lecz śladowa ilość rynku.

Opony zimowe są projektowane by osiągać maksymalną skuteczność poniżej 7'C. Letnie powyżej tej temperatury.

Im większe odstepstwo od tej temperatury tym wyższa przewaga skuteczności zimówek poniżej, oraz odpowiednio letnich powyzej.

Są to produkty wyspecjalizowane. Powiedzenie, że coś jest do wszystkiego to jest do niczego pasuje tu idealnie.

 

Łatwiej będzie Ci zrobić zdjęcie jednorożca niż znaleźć opony allseson, które dorównają zimówkom na lodzie i śniegu, oraz drównają letnim latem:?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, wooke napisał:

Film opublikowany 7 lat temu. Od tego czasu wiele się zmieniło w technologi i produkcji. Poza tym co oni za opony testowali? Może jakieś g**** za 100$. Sam kupiłem na ten sezon wielosezonowe Nokiany. Mam nadzieję, że nie będę musiał sprawdzać ich awaryjnie ale jak na razie jestem zadowolony.

 

Jak by nie było to dedykowana opona zimowa będzie lepsza w zimę, a letnia w lato od uniwersalnej.   Uniwersalna jest dobra do czasu jak zabraknie tego metra by uniknąć potrącenia czy zderzenia, gdzie dedykowana opona uratowała by sytuację.   Siłą rzeczy opona uniwersalna musi przegrać z dedykowaną.  Poza tym uniwersalna ściera się cały rok, więc ta oszczędność też nie jest taka wielka.

 

Jak już jestem w tym temacie to po 2000 kilometrach mogę potwierdzić, że GoodYear UG9 R15 są extra ciche.  Jeszcze nie bylo okazji na ich test bo "taki mamy klimat" ale płynie z nich komfortowa cisza co jest dla mnie bardzo dużą zaletą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele testów na YT czy w jakichś magazynach pokazuje zupełnie coś innego. Oczywiście, że nie dorównają one oponom zimowym, ale nie mówię też o wielosezonowych z najniższej półki. Przeczytałem chyba wszystkie artykuły polskie i zagraniczne, a także obejrzałem kilka godzin testów tych opon. Nie chcę nikogo przekonywać coś jest dobre a co się nie nadaje. Ale to było jedyne źródło, z którego mogłem dowiedzieć się czy nadają się one do czegoś czy nie. Ale np dla mnie najlepszym rozwiązaniem pod względem opłacalności był wybór tych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, rygryss napisał:

 bieżnik prawie jak w moich zimówkach ALPIN 5 od Michała... u mnie już zarzucone gumiaki na lato, jak wyżej napisałem- VR Ultra Satin.

Oponka wygląda znakomicie, zobaczymy czy też taka będzie na mokrym:D

 

Z tych opon będziesz na pewno zadowolony 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.